Kawasaki Ninja 650: Kapotovaná hrdinka všedního dne
Text: Jan Rameš | Foto: Honza Zajíček | Video: Jan Rameš , Honza Zajíček , Erik Bošnák | Zveřejněno: 28.2.2023 | Zobrazeno: 14 529x
Text: Jan Rameš | Foto: Honza Zajíček | Video: Jan Rameš , Honza Zajíček , Erik Bošnák | Zveřejněno: 28.2.2023 | Zobrazeno: 14 529x
Je to jen obchodní název, nedělal bych z toho vědu. Já přesedal ze ZX6-R na Versyse 650 a běžná svižnější jízda ve středních otáčkách 5-8 tis. je na něm lepší. ZX je samo rychlejší, ale na rovných, přehledných úsecích v 8-14 tis. ot..V zatáčkovitých a nepřehledných úsecích pro mě byla výkonová špička těžko ovladatelná a k ničemu, neuměl jsem ji využít. Ninju 650 chápu, praktičtější, pohodlnější, ochrana proti větru, nižší spotřeba, servisní náklady a přesto v provozu pořád svižná. Vzhledově naživo je fakt pěkná.
Takze Kawasaki uz nema sportovni 6ku, nebo se pletu? Tenhle 50kw chcipak rozhodne neni Ninja v puvodnim vyznamu...
1 reakce
Bože, co to má ta motorka za zvuk?? Takhle huhlá moje eNCéčko pod mojí dědkovskou prdelí. Nějak mi to nejde s Ninjou dokupy, zvuk a vizáž jsou strašlivej kočkopes
Taky jak je zminovana ta praktikalita, tak by bylo dobre rict, ze Kawasaki nenabizi bocni kufry, ale jen brasny. Nabizi zadni kufr, ale je tu zasadni problem. S prislusenstvim od Kawasaki nemuzete mit oboji najednou
Ale Shad se svym 3P umoznuje mit tri kufry najednou i na tomhle a za mensi penize.
Jako od 18 let dobrý nebo pro holky a taky vzhledem k těm penězům ale pro lidi zvyklý na ostré šestky ninji nic moc. Tak aspoň že si člověk může koupit jěště plnokrevného litra
13 minut jsem u videa usínal, než za to Honzis konečně trochu vzal. A hned podvozek na limitu. Ninja to neni ani z 10%, ale chápu, že s tímhle motorem a celkovým naladěním bude v oku úplně jiné sortě lidí, než její dnes už legendární předchůdce. Trochu mi připadá, že i Z650 chválí novináři co se týče jízdních vlastností více. A to jde o cestovní moderně pojatou klasiku.
Tady asi zatím nejlépe shrnute důvody toho proč čekám na čtyřku
https://youtu.be/gxQ8RObtT_A
"Oukej, není to stokoňový čtyřválec, jenomže já už dávno zjistil, že lehkost a silné střední pásmo je v běžném životě nad to, když musíte motor držet u huby"
vs
"není ve středním pásmu tak silný jako Yamaha CP2, ale o to větší radost projevuje ve vyšších otáčkách"
"Ale když otočíte heftem a pošlete otáčky na šest, sedm, osm tisíc, ukáže svou druhou tvář a vy hned víte, proč se tahle motorka jmenuje Ninja"
Takže se musí "držet u huby" a nebo ne?
Tady bych vůbec neváhal a vzal CBR650R.
1 reakce
Zajímalo by mě pár slov srovnání s CBR650R, v čem je jiná, v čem je stejná. Samozřejmě CBR je 4-válec, takže bude mít krouťák víc nahoře, ale spíš co se týká pohodlí, sedla, vibrací a tak.
Mimochodem mně se naopak ta šedá libí mnohem víc než tato zeleno-černá kombinace.
3 reakce
USD nemela i moje ZX-9R a nebyl v tom absolutne zadny problem i na rozbitych cestach nebo ve dvou s batohem a tankvakem. Jen to nevypada az tak hezky no
A jasne, na okruhu by to bylo o necem jinem.
Nevim proc se v testu tak resi velikost pro vysoke. Jezdil jsem ted v patek Ninju 400 skoro dve hodiny a naprosto v pohode pri 193cm , na Ninja 650 jsem jen sedel, ale prostornejsi byla. Versys 650 byl strasne nudny, i kdyz velikostne ok a Z650 bylo presne jako v clanku, chybi tomu proste kapoty aby to byl univerzal.
Motor z Ninji 400 je rozhodne lepsi, protoze se da tocit do 12000 a da se vyuzit na plno i v provozu, ale to i u te 650. To je treba i duvod proc ZX-6R nechybi, v USA a jinde ji prodavaji, ale to uz je cisty sport.
Ale stejne na 90% pujdu do ZX-4RR, protoze ta vybava a vse okolo, zbylych 10% je bud YZF-R3, ktera je moc pohodlna a vice nez YZF-R7 pro vysokeho cloveka a motor taky lepe vyuzitelny a nebo prave tady ta Ninja 650. Ducati SuperSport uz dva roky po sobe neni nikde k vyzkouseni a uz zase to jede az moc a Honda CBR500R/650R aktualne tady taky nikde neni.
Mě se líbí více naopak 2017-19 model než současná, o té bych uvažoval jako o sportovním cestovním nástupci mé současné
i když videa servisu stojí oproti Hondě za to, odstrojit se musí pomalu celá motorka...
Dotaz, v porovnání s ostatními 2 válcovými 180° motory, třeba Hondy cb500 - jaké tam jsou vibrace? v ostatních recenzích psali, že Kawa je měla oproti Hondě znatelnější, děkuji za info.
Za mě
. Mám er-6f poslední generace a maximální spokojenost. Tahle nová "er-6f" se mi líbí ještě více a vůbec by mi nevadilo ji mít v garáži
Sport bez USD vidle ..v roce 2023 ? Kdy má USD kdejaký VOGE Brixton CF moto atd ... Kluci to nee ...!!! a rozhodně tohle není NINJA !
3 reakce
Pěkná a asi šikovná motorka na denní provoz... Akorát ten název Ninja vzbuzuje jiná očekávání... Je to jako když si na Fiata nalepíš logo Ferrari
... Ale to je věc i právo Kawy jako to pojme.
Motorka muze byt fain, ale na zacatku videa to zaznelo naprosto presne. Neni to ninja, je to ER6ka. Seskova Ninja roku 2000 90KW, 650 Ninja roku 2023 50KW. Trubky misto deltaboxu, skoro polovina koni pryc...Tomu rikam evoluce: Jasne, stoji taky o hodne min nez stavala stara ninja, ale fakt nechapu proc nenechali ZX6R i ER6ku. Aprilia s RS 660 snad jedina nerezignovala na segment sportovnich sestistovek.
3 reakce
Kawa 650 mi přijde spíš taková cestovní, podle výkonu. U ní bych ani označení Ninja nedával.
Prodává se vůbec ještě Ninja ZX 6 R ?
Nikde v obchodech není vidět.
1 reakce
Díky za test, V pohodě Praktická motorka
Dík za článek.
Roky jsem měl ER-6N a tenhle základ byl fakt skvělý. Jen na ní moc foukalo.
Věřím, že nová Ninja bude úspěšná a udělá radost spoustě motorkářů.