Test RVM 500 by Jawa: Chytrá horákyně v globálním pojetí
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 14.9.2020 | Zobrazeno: 78 282x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 14.9.2020 | Zobrazeno: 78 282x
krása krása krása
kolega z práce ji má a je nadmíru spokojen.
nebude dlouho trvat a čínský výrobci předčí japonský motorky stejně jako dřív bylo vše japonské levnej asijskej šmejd když právě nejdřív kopírovali americké, britské a evropské motocykly
tady v tom případě vlastně už v mnoha ohledech Honda zaostává
Je to obyčejné okopirované čínské bláto. CB500X při tom nestojí o nic více. Chápal bych kdyby stála o polovinu méně než Honda,ale tohle je úlet
Logo jawa tam podle mě dávat je trapné a furt je to číňan. Co si predkem hraje na bmw
jawu zabilo to, že od šedesátých let do 1989 prostě vyráběla prakticky to samý, protože východu to stačilo.. a v roce 1989 prostě s motorem se základem v padesátých letech prostě nemohla uspět.. Nostalgie je svině.. tenkrát se na tom jezdilo, protože co tady bylo jinýho? kdyby byl výběr, tak by si každej normálně uvažující člověk koupil něco jinýho.. Tohle vypadá na příjemný cestovní enduro a za 150k by to fakt nemuselo bejt špatný
Od sluchátek po karbanátek..už je tý čajny všude nějak moc..
Musím uznat, že se autor hned na začátku se ctí vyrovnal s "pochybnou" historií motorky a taktéž s "naříkači" a "jawaplačkami". Ono totiž ke slovu jawa je zde celkem zbytečné se nějako blíže vyjadřovat. Test neznámé motorky se mi moc líbil a děkuji Honzovi za detailní porovnání s Hondou.
Líbí se mi i samotná motorka. Jen nejsem rád zkušební jezdec a stejně jako nekupujju auta v prvním roce výroby, tak si i tady počkám, jaká bude nakonec strojní kvalita a také kvalita servisní s prodejní sítě. Druhá generace by pak mohla mít daleko větší prodejní úspěch. A Honda by neměla usnout na vavřínech, jako to dělala do teď. Protože jak vidno z testu, tak RVM drobně zaostává jen motorem, ale ve všem ostatním (brzdy, podvozek, kola, ochrana jezdce, výbava) je více než dobrým soupeřem. To co má RVM, už měla Honda za ty roky dávno dovést k dokonalosti, ale bohužel se tak neděje a Honda to má celkem u zadele. Jsem hodně zvědav, kolik postupem času tyto "noname" značky užerou Hondě z koláče... A rozhodně bych Číňana nepodceňoval. Stačí se podívat na trh čtyřkolek a jejich kvalitativní, prodejní a servisní posun vzhůru.
V článku som nepostrehol info o pancierových hadiciach /aj to speje k tomu lepšiemu brzdnému účinku/. V tejto cenovke či objeme je to asi rarita. Ináč pekná motorka.
//www.mychinamoto.com/forums/showthread.php?9127-Initial-review-of-the-CoLove-ZF500GYx
Tady jsou nějaky zkušenosti majitele, kdyby si chtěl někdo pocist...
JAWA je mrtvá na spodek a Vy tio tady hoši pořád řešíte. Kopání do mrtvoly. Z toho už nic nebude. Možná nový dealer čínských motorek s vlastní samolepkou. A to se vyplatí.
Číňané jsou kopírováním proslulí, u nich je nejváženějším žákem a mistrem ten, kdo se naučí kopírovat nejlíp.
Kdyby se to ovšem vzalo v širším pohledu, tak tu máme střelný prach, hedvábí, porcelán a spousty dalších věcí, dovezených a okopírovaných v Číně v dobách, kdy se ještě na nějaké patenty nehrálo.
Samotným kopírováním by se Čína a Asie celkově tolik neprosadila, důležitější úlohu hrají nižší výrobní náklady včetně platů, které bohatě kompenzují cenu dopravy.
2 reakce
Prostě dobrá mašina. Proč řešit, kdo měl první péra na zadku, kdo první aut. spojku, kdo první zadní kyvku s centrálním odpružením. A ten zobák? K smíchu. Když se po válce bránilo Japonsko nařčením, že kopírují veškeré technologie a designy, zopakovali veřejně prastarou moudrost: " UČIT SE, ZNAMENÁ KOPÍROVAT"! Tak proč tolik kvičení? Přej, bude ti přáno. Kopej, bude ti nakopáno.
JAWA motory dříve dělala v licenci, něco za ně zaplatila, i Shineray je údajně licence. Ale jestli Honda říká, že své motory nikomu neposkytuje, pak to musí být pravda a Loncin CB500 rozebral, "cestou" ztratil pár kW a JAWA svým přeprodejem tomu vlastně napomáhá, ne?
6 reakcí
Ten loncin nemá zvenku zprava oproti hondě zátky vaček a uvnitř je také trochu jiný -dost dílů nepůjde zaměnit. Např. lamely NEantihop spojky mají širší výstupky, rotor vypadá rozdílně, atd. Zkoukněte tovární youtube: Voge ke500 engine
Dle manuálu jde vypnout abs i na obou kolech, zdvihy opravdu 20cm, v číně i vyšší sedlo (a problémy ložisek kol-řízení některých starších kusů). Otázkou jestli loncin dodá firmě colove i euro5 verzi, když uvidí větší úspěch konkurenta. Jinak může v 2021 prodat Jawa ještě 100ks e4 v čr a navíc si pár desítek předhlásit teď koncem roku na sebe. Prodejců-servisů rvm má u nás víc než suzuki, ale dílů málo.
Jak už někdo psal dohledat původ motocyklu nebylo až zas tak těžké ( COLOVE 500X). Na stránkách výrobce se na tvrdo uvádí, že motocykl se v Argentině prodává pod značkou RVM. tedy žádný vlastní vývoj pana Martinéze. Jak to bylo doopravdy se nejspíš nedozvíme. Colove se stejným motorem nabízí i Scrambel. V recenzi popsanou výbavu pak jako Adventure. Ve verzi Standard nejspíš s čínskými kopiemi téhož. Objem nádrže uvádí 21 na 20 l. Ale to je pakatel. Uchycení bočních kufrů je system Trax na zadní nosič lze uchytit libovolnou plotnu MONORAK, MOKOKEY. Můj názor je, že motocykl by mohl v Evropě uspět(zapalování je BOSH a tak by neměl být problém splnit normu EURO5.) a vytvořit tak konkurenci Benelli TRK 502, kde z Itálie je jen název a přesto se nejen v Itálii prodávají dobře. Bude záležet jen na JAWĚ jak dokáže restartovat svoje vazby v zahraničí a zajistit motocyklu odpovídající servisní zázemí. A řeknu úplně kacířskou myšlenku, pokud by JAWU potkal osud Benelli bylo by to nejspíš to nejlepší. Pokud mohu srovnat se světem automobilů. Honda CB500X je takový VW Golf, který se jeden čas prodával v základní výbavě bez kol, ta byla za příplatek, RVM by mohlo být takovým Fiatem který stojí stejně, ale má už vše potřebné v základní výbavě. Pak by mohli začít vyrábět doplňky i f.GIVI nebo Kappa, tak jako na Benelli. Ještě doplním že dle stránek "//mosportgroup.ch" by se scrambler měl prodávat v roce 2021 Zde se motocykl prodává rovnou pod původním názvem výrobce. A stránky jsou i zajímavé i nabítkou servisní sítě. Porovnejte s jawa.eu. P.S. Alibaba Vám ji pošle za 3.900 USD. Jestli je poštovné zdarma nepíše.
(https://zenchum.en.alibaba.com/product/62571787354-818587656/ADV_motorcycle_500X_motocicleta_adventure_500cc_EEC_homologation.html)
2 reakce
Tas se přiznejte ? kdo koupil tu šedou ? Viděl jsem ji v Otrokovicích ještě s papírovou značkou projet
cca tři týdně zpátky. Všem přeji hodně stěstí se servisem a ND.
3 reakce
Motorka vypadá hezky, ale proč proboha je na nádrži to logo Jawa? To jako za chvíli budeme lepit ty loga na všechny motorky? Tahle nová móda se mi nelíbí. Zejména z důvodu toho falešného loga bych si to nikdy nekoupil. A pokud to jde tak nekupuji čínské zboží.
3 reakce
Jako kola pěkný. Hodily by se mi na stavbu cafáče
Stim zbytkem nevim ... Jinak recenzy jsem nečet .Moc dlouhá a pro mě rozhodně nezajímavá .
2 reakce
Motorka vypadá pěkně. V podstatě takhle nějak bych chtěl aby vypadala CB500X. Hlavně ty kola... Třeba si ji za pár let koupím. Teď rozhodně ne. Každý takový nový stroj si musí důvěru první zasloužit.
S cenou je to trochu diskutabilní. Jednou tu motorku budu chtít nejspíš prodat. Honda půjde prodat v klidu za slušné peníze. U tohodle za řekněme 7 let nikdo neví. Bude na to jawa držet díly skladem?
přesně tak
Tvl už zas, jawa a podruhé 100 komentářů
1 reakce
jsou někde zveřejněné servisní intervaly?
2 reakce
Na tom původu není nic extra tajemného. Je to Colove 500X a ve Španělsku se už dva měsíce prodává jako Macbor.
Stránka výrobce s typem 500X: //www.colovemoto.com/home-product-info-id-7-catId-21.html
A něco původu té tibetské firmy: //www.colovemoto.com/about-15.html
2 reakce
Líbí se mi, budu o ní přemýšlet.
Kdyby byly motory nelegální kopie, tak by se jistě nesměly prodávat mimo Čínu. Spíš to vypadá že si Japonci motory CB 500 v Číně nechávají vyrábět, podobně jako BMW svoje GS 850, a čínský výrobce má možnost je montovat i do svých i motorek. Za vším bude nějaká smlouva kterou se jim logicky nechce zveřejňovat, protože do toho nikomu nic není.
5 reakcí
@honzis Honzo kolik pls vazite (jestli to neni tajemstvi
) at si muzeme udelat lepsi predstavu o tom podvozku. dekuju
4 reakce
Destroyer: To znám, to říkají všichni. A když po nich chci aspoň 10 kilo, tak je jim to najednou líto dát, prý těch peněz, co to stálo...
To je směšné, jak nejde vystopovat původ motorek. Číňan mlží a kličkuje jako obvykle. Zřejmě má k tomu dobrý důvod. Něco tam nebude úplně legální. Ukradený design nebo motor? Možné je všechno. Nebrat a tečka.
2 reakce
Podporovat tyhle vykrádačky ubírá rozvoji motocyklových technologií, v Hondě i v BMW alespoň část zisku do vývoje dají.
Kradené zboží NEKUPUJI. Děkuji!
9 reakcí
Chválení už bylo dost, ale co mi hlava nebere:
technické parametry - pojmenování JAWA RWM 500 - to je jako vtip?
další jsou zdvihy - přední jsou 195mm, zadní 210mm
Nemá to být obráceně?
1 reakce
Co máte furt s tím servisem ? Jawy si si vždycky opravovali lidi sami doma nebo i na cestě
Tak snad akorát ty díly někde sehnat.
3 reakce