globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
KVTU (106) napsal 07.03.2021 v 20:11-1

Jawa 300 cl je fakt trága a naleštěná bída.Při pohledu z blízka jsem původní úmysl utratit 150 táců velmi rychle přehodnotil. Ty sváry na rámu bych možní časem skousnul, ten chladič je z blízka dost ošklivý, ale ty falešné svody výfuků a napojení opravdových svodů do výfuku je neuvěřitelný hnus. Je to stejně ubohé a stupidní jako pouštění zvuku motoru z repráků v moderních autech. Zlatý 350 ohc, to si alespoň na nic nehraje a cena výkon odpovídá kvalitě. CL je prostě omyl .

Killbilly (0) napsal 08.07.2020 v 14:54+1

Chjo, z tohohle pohledu fakt žijeme v blbé zemi.

Motorka stojí 55 tisíc a tomu odpovídá její třída, výkon, kvalita. Za 150? Ne sorry. A to jsem jezdil na kývačce 10 let a dodnes se mi po ní stýská.

Ale prostě za ty prachy už jsou úplně jiné stroje, než tahle sice krásná, ale díky naší debilní legislativě a clu neskutečně předražená retro věc.

Bohužel jich na cestách moc neuvidíme, koupí si to pár fanatických fandů značky, i když těm bych radši doporučil zrenovovat si do A1 stavu nějakou origo kyvnu nebo panelku, bude to levnější a autentické.

LiborK (37) napsal 16.06.2020 v 18:13

Indiáni to umí

zzpol (212) napsal 13.03.2020 v 05:33

Brno 7.3.2020

mira592 (35) napsal 11.09.2019 v 14:08

Podle mě to Indové mají rozjeté dobře ve své zemi - otevívrají takové ty show roomy atp. dělají reklamu. Na velikost indie nic moc, ale mají to pěkně udělané a dnes reklama prodává.

maraton (180) napsal 05.09.2019 v 13:42

smitth: Origo je origo, ale mě kejvačka nebavila - výkon mdlý, brzdy zrovnatak, rám had, atd... Je pravdou, že jsem měl jen model 356 (tj. objem 175 ccm). Střelil jem ji a nelituju. Nekoupil bych ji zpátky ani z nostalgie, ovšem toto? Možná jo!

smitth (12) napsal 01.09.2019 v 13:02-1+3

Jsem ročník 74. Na pravých Jawách jezdím 40let. Takže nesdílím nadšení všech tady diskutujících jak je to krásná motorka. Za zmíněnou cenu 150tis zrenovuju dvě kývačky. A tomu já říkám retro.

MirJel (5) napsal 29.08.2019 v 23:54

chci to... ale asi si počkám až na druhou vlnu na péráka... Mám doma od jara i kapotovanou 350 SOHC Speciál a jsem nadšen, ta motorka mě baví Třístovka bude super... tedy až na ty přepínače na řidítkách, jsou fakt hnusný, ty musím vyhodit a koupit jiný

maraton (180) napsal 28.08.2019 v 13:31+1

Akorát se bojím, že mi bude malá.
Už jsem seděl na tom Scramblerovi OHC, a ten mi padnul celkem dobře do ruky – jenže zas by potřeboval hoooodně práce, aby vypadal tak hezky, jako toto. Navíc je tu otázka, zda podporovat čínské soudruhy. To možná raději indické podnikatele.

mira592 (35) napsal 27.08.2019 v 20:37+3

dobřes to napsal. Mělo by se to v evropě trochu hodit do tuninngu, (NE V JAWĚ) je z toho prodejní trhák.
Třeba ty páčky jsou příliš laciné, ale design jako celek OK. Třeba chladič je jako z Octvky r68
ale kua - ono to prostě ladí. Kdo není debil, tak ví, že i o něco silnější žena může být krásná, pokud to jako celek tak nějak ladí a tady to ladí docela gut. Nehledejte nic v tom přirovnání. I ten budík je dost hroznej, ale ladí to.

maraton (180) napsal 27.08.2019 v 10:12+2

Ten krátký test jsem přečetl už podruhé a motorka se mi líbí čím dál tím víc.
Dobře ji vystihují poslední řádky článku, tuhle Jawu si nekoupí nikdo kvůli tomu, jak jede, kolik stojí či kdovíjak je spolehlivá. Ne, bude se prodávat kvůli tomu, jak vypadá – jako opravdová Jawa kývačka.
Přirovnal bych ji k jablonecké bižuterii. O ní víte, že to je šmuk a ne pravé diamanty. Přesto ji třeba své ženě koupíte, protože se vám líbí. Obyčejná sklíčka, ale krásně vybroušená.
Nic od ní nečekáte, přesto se svezete na kývačce, která na rozdíl od té původní pěkně pojede, bude brzdit, možná se v ní ani nebudete muset pořád vrtat a celkově vám bude dělat radost. Od toho motorky přece jsou.
Bravo, Mahindro, jen to sedlo se bude muset nechat přešít do tvaru kytary.

mira592 (35) napsal 26.08.2019 v 19:35

podle mě by toto mohlo mít úspěch v ĆR.

wario (126) napsal 26.08.2019 v 10:06

Tak údajně v Indii výroba ještě neběží naplno a vyrobeno je kolem 60ti funkčních motorek asi vč. této , s výrobou pro Evropu-ČR se teprve uvidí až podle ohlasů z větších zemí- výstav, které teď bude JAWA s tímto modelem objíždět může to někdo z redakce potvrdit nebo vyvrátit ? Děkuji

SuperSic58 (1306) napsal 26.08.2019 v 09:43+2

Moc pěkná motorka. A vubec nevadí, že je to menší obsah, tohle stejně nebude na žádný sportování nebo velkou turistiku. Druhá strana mince by mohla být přestřelená cena, spolehlivost a taky dostupnost dílů a dealerská síť..

Pitrz (12) napsal 25.08.2019 v 18:08+2

Líbí se mi. Držím palce ať všechno klapne a potkáváme ji na cestách.

Pupinskyj (29) napsal 25.08.2019 v 15:33

Mně se moc líbí. Škoda jen, že něco takového nevyrábí Jawa u nás. Ty OHC tomuhle nesahají ani po kotníky Kolik krásných detailů to má... a ty zlaté linky malované ručně, krása!!!

maraton (180) napsal 25.08.2019 v 13:42+4

Můžeš makat v české firmě, vydělané peníze si dát do české banky a do práce jezdit na české motorce (byť částečně sestavené z dovážených dílů – Jawa 350 Retro) či českým autem (Kaipan). Můžeš kupovat české pečivo, maso, pivo, české či moravské víno, kořalky, a přitom se dokonce vyhnout žrádlu z Agrofertu. Máš svobodu a jak se rozhodneš, je na tobě.
Tohle je ale diskuse o indické motorce Jawa 300, můžeš ji dokonce nazývat Indijawan 300, abys napravil dávný omyl Kryštofa Kolumba.
Mě nejvíc dostalo, že tuhle kývačku dokázali postavit s využitím komponentů Mahindry Mojo 300, nikdy bych neřekl, že tyhle dvě mašiny mohou mít něco společného. Ten srovnávací (druhý) obrázek s přetahovací lištou to vystihuje skvěle.

bruttopyr (396) napsal 25.08.2019 v 13:22

Indi750
Já jsem skromný, chci se jen projet...

Rambler (4) napsal 25.08.2019 v 11:56+2

Moc pěkný stroj, když k němu bude patřit i spolehlivost tak nebude problem, Je to 300 jednoválec, retro, tak to tak i jezdí. Není třeba remcat, že je to z Indie, malé značky samostaně už v podstatě neexistují. Třeba Mz byla o dost dál a konec šmitec nic. Tahle 300 pomůže Jawě celkově a může sebou tahnout prodeje i ostatních modelů. Až bude možnost si jí koupit v Evropě tak supr, ale pořád je to motorka postavená pro úplně jiný trh. Každopádně je neuvěřitelné co Jawa dokáže v Čr výřit za emoce.

LuckyLoser (89) napsal 25.08.2019 v 10:48

Jak se tu objeví článek o Jawě, tak je zadelano. A koukám, že se nám to i zvrhlo na politickou debatu. Já bych spíš počkal, co z toho nakonec vyleze, jestli ten New Pérák doladí dřív, než se dostane do Evropy. Pak to bude na debatu, protože noví šťastní majitelé tohoto stroje nám určitě preferují.

CZ175_1967 (105) napsal 25.08.2019 v 08:54-1

"Všichni platěj Frantíkům vodu ..." ano, zastupitelé NĚKTERÝCH měst v ČR byli tak hloupí, že prodali vodu Francouzům. Rozhodně tedy VŠICHNI "Frantíkům vodu" neplatíme. Pokud jde o naši obec, má vlasní zdroj vody a vlastní čističku.
"Všichni platí dálniční a silniční mýto soudruhům z Kapsche ..." dálniční známky zavedli a firmu Kapsch vybrali naši představitelé našeho státu, které si zvolili občané (jak ti, kteří k volbám šli nebo ti, kteří k volbám nešli).
"Všichni jezdí makat do montoven s německými vlastníky ..." nevím, co to je "montovna s německými vlastníky", ale vím, že v ní nedělám. Tak proč zase všichni? Pokud se tím pojmeme myslí Škodovka, ve výrobě tam nikoho neznám (dělají tam Češi, Poláci, Slováci ...zacvičují se Indové pro fabriky u nich), mám tam spolužáky na velice slušně placených místech v konstrukci, plánování výroby, svařovně, pilotní hale … nevšiml jsem si, že by si stěžovali.
Mě, ale netahejte k lidem, kteří jsou "tady proto, pořádně a poctivě makali a veškeré ukořistěné penízky odevzdali zahraničním soudruhům", ani mě netahejte mezi "nás ovce", jak se tu občas píše, protože se rozhoduji svobodně, ani mě netahejte mezi "nás, co jsme po revoluci rozkradli Jawu", jak se tady posledně také psalo, protože já a věřím, že naprostá většina místních čtenářů, tu Jawu nerozkradla.
Jinak ať si každý jí co chce, chodí v čem chce, má učet kde chce, jezdí kde chce, v čem chce a na čem chce.
A "Mistr" je na tomhle serveru jen jeden a já to bohužel nejsem.

Targus (430) napsal 25.08.2019 v 07:34+1

Všichni platěj Frantíkům vodu, jenom Mistr z Kameniček má svůj vlastní pramen a vlastní čističku.
Všichni žerou keksy polské fabriky v Opavě, jenom Mistr z Kameniček má svou vlastní cukrárnu.
Všichni mají účty v zahraničních bankách, jenom Mistr z Kameniček má svou českou banku. Asi se sídlem ve Švajcu, aby mu nikdo nezáviděl.
Všichni chodí v textilu z Asie, jenom Mistr z Kameniček má doma svůj vlastní tkalcovský stav a šicí stroj.
Všichni platí dálniční a silniční mýto soudruhům z Kapsche, jen zboží pro Mistra z Kameniček levituje dosud neplacenými vzdušnými koridory.
Všichni jezdí makat do montoven s německými vlastníky, jenom Mistr z Kameniček má montovnu v Říši a zaměstnává Němce.

To jsem se uklidnil, že mohu žít ve stínu takového Mistra. Ten jistě ví, co a jak a zachrání Česko i svět. A přepere i lva.

CZ175_1967 (105) napsal 25.08.2019 v 00:43

Targus: leda hovno. Pokud jseš tak dobrej, jak se tady prezentuješ, tak nikomu nic odevzdávat nemusiš.

Targus (430) napsal 25.08.2019 v 00:22

Franky

Chlape, smiř se s tím, že jsme tady proto, abychom pořádně a poctivě makali a veškeré ukořistěné penízky odevzdali zahraničním soudruhům.

Franky (155) napsal 24.08.2019 v 23:48+10

Ráno se v České republice probudíš. Napiješ se francouzské vody z kohoutku. Polkneš polskou sušenku Opavia. Vylezeš z bytu, který patří rakouské bance a Ty jí ho formou hypotéky budeš splácet celý produktivní život (ve smyslu napřed splatíš jeden byt Rakušákovi a pak teprve druhý sobě). Navlečeš na sebe pákistánskou bundu, polské rukavice Alpinestars a taivanskou přílbu Casida. Sedneš na indickou Jawu. Vyrazíš na cestu do práce, kdy silniční a dálniční poplatky zaplatíš rakouskému správci. Dorazíš do práce pro Němce. Nu a večer si dáš africké pivo Gambrinus.
V tomhle je pobuřující podstata = že Jawa díky našim odvodům ještě existující, a zdánlivě i jako česká = ale chová se jako kterýkoli zahraniční parazit, ale hlavně = už nic neumí!
Není schopna vyrobit už ani funkřní motor 350 dvoutakta "osmičky" v původní kvalitě! Tím myslím, aby jezdil normálních 100 000km jako za Bolšána! I Turek prodávající díly Jawa Vám řekne, že turrecké a taivanské díly Jawa jsou nejlepší, levná Čína někdy funguje a jindy nikoli, ale z Týnce jsou díly jednoznačně nejdražší a šmejd .
Nakonec i cokoli svého pověsí na Shineray - je to průser = nádrže tečou, blatníky se uklepávají, podsedlové kaslíky odpadávají.
O modelech 650 Rotax a 660 Minareli snad raději pomlčet - elektrika s trvalým neřešeným problémem.

Indové jsou přesný opak a tuhle komerční hru na indickou nostalgii jednoznačně vyhráli. A nějaká Jawa z Týnce jim je lhostejná / hlavně, že jim prodala jméno a se jménem i nostalgickou strunu (je to motorka od Indů pro Indy a Asii /// ČR nebo Evropa a těch několik prodaných kusů na Starém kontinentu jí může být k smíchu a u zadele.

CZ175_1967 (105) napsal 24.08.2019 v 23:34

Pro hlupáka každý hloupý (pro hlupáka všechno hloupé).

Zedsdead (293) napsal 24.08.2019 v 23:11+1

Velkoobjemové a ani maloobjemové motorky už Jawa nikdy vyrábět nebude. U nás tedy určitě. Trh je už dávno přesycen. Přežilo pár velkých výrobců. Jawa na to jde špatně - měla by se spíše zaměřit na nové trendy: e-bike a e-koloběžky. Ty jsou levné a populární. Udělat design a dělat jen finální montáž s logem Jawa. Něco jako MTF.
New-pérák je sice hezký, ale bez perspektivy.

nexus (61) napsal 24.08.2019 v 22:33+1

Mašina je to bezpochyby nádherná. Českou cenu neřeším. Indická cena ukazuje za kolik reálně jde takový stroj udělat. To , že Evropa zparchantěla je naše mínus. Já s tou motorkou nemám žádný problém, má všechno co potřebuju a nic navíc.

1scooter (6) napsal 24.08.2019 v 22:18+2

Díky moc za reportáž! Ano, přesně pro mé ježdění. Mám to stejně, jak to podává autor. Na čopru jezdím stejně "rychle" a ani na jiné mašině tomu není a nebude jinak! Prostě podle předpisů, po dálnici nejezdím. Viděl jsem pády přímo před sebou. Jeden nikdy neví, co na silnici kdo v dobré vůli hodil. No, třeba si ji jednou pořídím, bude-li na trhu.

Targus (430) napsal 24.08.2019 v 20:26

Romanko

Teda, že by ČZ 175 Sportka byla nějaká výhra...
Nicméně tenkrát se u nás fakt nic jiného sehnat nedalo, kromě nové těžce předražené 634, na kterou se stály fronty...

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist