globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
max6 (0) napsal 04.10.2019 v 18:15

Fakt hezká motorka. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o stejnou techniku jako předešlé - důrazně nedoporučuji (mám
350 speciál a tak vím o čem mluvím}.
Vstřikovač co 2800km-oprava,neustále se něco povoluje, případně odpadává. Neustálé všemožné poruchy se dají odstranit pouze výměnou za jiný stroj(jen to nesmí být Jawa).

Rambler (4) napsal 09.08.2019 v 22:20

Potkal jsem na semaforech a v červený kombinaci vypadala naživo pěkně, zkoumat detaily nebyl čas. Ještě před pár lety byla nabídka retra hodně malinká. Dobře, že to jde koupit. Nevidim důvod proč z toho bejt naštvanej.
Fakt by mně zajimalo jak to bylo s finanční dostupností čistě evropských strojů v 60tých letech ve srovnání s dneškem.

pen (0) napsal 02.08.2019 v 19:16

Teda někdo si tady libuje, že v mašimě není elektronika... No, vona v ní je a na slovo vzatý "odborníci" v Jawě si s ní nevěděj rady. Já mám 350 OHC dva roky, mám v ní už třetí lambda sondu a kontrolka motoru mi svítí furt!
Už sem jim navrhoval aby jako "montážní sadu náhradních dílů" pro ňákou zfixslovanou přestavbu (to je vod Jawy mistrovskej kousek ve vychcanosti a podrazáctví) prodávali karburátor, ale jsou to hňupi!
Přitom s karburátorem (se sytičem) by možná fungovala i nakopávačka!
Kdo mi předvede, že nakopne STUDENOU mašinu nakopávačkou - má u mě litr.

Pupinskyj (29) napsal 11.07.2019 v 13:58

Takže asi takhle...

JAWA 350 OHC = Shineray XY400-2

https://www.google.cz/search?biw=1296&bih=649&tbm=isch&sa=1&ei=6SEnXeGDD4GukwX_7pLoBw&q=shineray+XY+400+2-a&oq=shineray+XY+400+2-a&gs_l=img.12...2785.2785..3770...0.0..0.98.98.1...0...1..gws-wiz-img.Phrs_sb4ugY#imgrc=aUvXg9R2bS0GkM:&spf=1562845678078

Jawa 350 OHC SPECIAL = Shineray XY400

https://www.google.cz/search?biw=1296&bih=649&tbm=isch&sa=1&ei=7iEnXfmKB4XVkwXxzbuQCA&q=shineray+XY+400&oq=shineray+XY+400&gs_l=img.3..0i30l2.91444.91874..92252...0.0..0.79.251.4...0...1..gws-wiz-img.0CXEIELmLAw#imgrc=kDyZfG0--dScqM:&spf=1562845771544

Jawa 350 Scrambler = Shineray XY400-2A
https://www.google.cz/search?biw=1296&bih=649&tbm=isch&sa=1&ei=SyInXdfrItCYsAefroKYBg&q=shineray+XY+scrambrler&oq=shineray+XY+scrambrler&gs_l=img.3...64579.68269..68435...1.0..0.117.945.12j2...0...1..gws-wiz-img...0i30j0i8i30j0.Od3JQk4T6TU#imgrc=NIDwkDasbBufpM:&spf=1562845841169

Přidanou hodnotou je maximálně jiná nádrž, jinak téměr bez úprav. Už chybí jen ta sajdkára, co by kopie XY400B, dočkáme se? Snad ji aspoň přelakují na červenou

https://www.google.cz/search?biw=1296&bih=649&tbm=isch&sa=1&ei=rCQnXaG5AYecsAed5bHQBg&q=shineray+XY+400-2&oq=shineray+XY+400-2&gs_l=img.3...31596.33396..33684...0.0..0.75.355.6...0...1..gws-wiz-img...0i30.Otwnn25SFKo#imgrc=157lYrHACd2L4M:&spf=1562846414815

Další komentář to asi nepotřebuje, když nejsou schopný tomu vyměnit ani gumy. Třeba za obyčejný český MITAS, stokrát lepší než čínský noname "scheisse".

Targus (429) napsal 10.07.2019 v 22:33

VIZI

Co je jako k smíchu, že nějaký manták sedí zcela zřejmě poprvé na motorce? na motce?

VIZI (1420) napsal 10.07.2019 v 18:16

Rajce2: tak jsem se dlouho nezasmál

Rajce2 (26) napsal 10.07.2019 v 18:06+2

Až to někdo koupíte, rád bych se s váma (alespoň virtuálně) potkal a porovnal Českou (Jawa) a Italskou (SWM) Čínu. Vážně by mě zajímalo srovnání ala kolik vášně do toho dali Italové a kolik umu Češi, ale vypadá to, že všichni velmi pomálu, protože koukám, že máme i stejný klíčky Brzo snad sesmolim nějakej test nebo aspoň video (když už mám ten teaser ),tak třeba pak někdo nastaví Jawí zrcadlo.

https://youtu.be/CIsdAYf9lCQ

Medvidek1 (24) napsal 10.07.2019 v 13:58

Dasturn
Bylo to jeho rozhodnutí a firmy že ho nechala jít na nižší pozici. Jen mi větší smysl dává baťovský systém. Kdy pracovník postupně získá vědomosti a praxi, povýší a pak dál vše zůročí, když předává zkušenosti mladým.
Jinak to že Vám tato motorka vykouzlí “rohlík” je fajn.

dasturm (10) napsal 10.07.2019 v 12:50+1

Medvidek1: Ten pan je davno v duchodu a privydelava si tak. A ja netvrdim, ze je to pokrok. Ale furt lepsi nez naprostej upadek. Ja uz rekl vse a cesta do prace na Specialu dneska zase bomba!

MajklNajt (4) napsal 10.07.2019 v 08:54+1

Celý úvodní popis ''rodokmenu'' jsou vyloženě lži. Nevychází z Shineray XY400, ale z čínského scramlberu Shineray XY400-2a. //www.shineray.com/xy400-2a.html




Vyměněno (podle fotek)
- zadní osvětlení (skadové zásoby co se nestihly rozkrást)
- sedlo (skadové zásoby co se nestihly rozkrást)
- boční kastlíky (skadové zásoby co se nestihly rozkrást)
- nádrž (skadové zásoby co se nestihly rozkrást)
- přední světlo (skadové zásoby co se nestihly rozkrást)

byl ostraněn přední "aerodynamický štítek" a dobastleno prodloužení zadního blatníku nad kolem

a redakční systém špatně nahrává fotky
//www.shineray.com.img.800cdn.com/images/romet%20classic%20400s%2001.jpg

https://www.motorkar...5/41539/DSC07651.jpg

Medvidek1 (24) napsal 10.07.2019 v 06:23

Dasturm
Pochopil bych kdyby dělal šéfa vývoje, nebo školil učňě. Takhle mi to jen připomnělo film: Báječná léta pod psa

Medvidek1 (24) napsal 10.07.2019 v 06:17

Dasturm
Pokud vám servisoval a měnil olej bývalý konstruktér, tak co dělá bývalý servisák? Nevidím v tom bohužel pokrok, ale degradování zkušených, kvalifikovaných zaměstnanců na nižší pozice.

pen (0) napsal 10.07.2019 v 03:07

Motorka je to hezká, ale nekupujte si ji. Její předchůdci jsou hodně poruchoví a tohle bude to samý!
Elektroniku řízení vstřikování v Jawě nastavit, ani seřídit pořádně neuměj, a podle mě ani nikdy umět nebudou, páč tam tomu NIKDO nerozumí (kde by se taky vzal, žejo...). Originální lambda sondy nestojej za nic a dlouho nevydržej...
Kontrolka motoru - emisní závada - vám bude svítit furt, imrvére, opakovaně, pořád, zas a znova, a stále a stále...
Je to marný, je to marný... ... ... No, je to marný...

Player11 (1) napsal 09.07.2019 v 22:25+1

Jak tohle může někdo oslavovat? Čínskej shit dodělanej křivejma kastlíkama! Jawa, jo?
To už ten Romet je lepší (to samý z Číny).

Targus (429) napsal 09.07.2019 v 21:23

VIZI

A to, co jsi napsal, platí jenom pro Jawu, anebo i pro ty ostatní "Evropany", kteří to pak hrdě prodávají pod svým jménem?

VIZI (1420) napsal 09.07.2019 v 15:37+2

Pokud máš firmu s.r.o., můžeš si cokoliv vyrobeného ve světe koupit. Státu odvedeš DPH. Výrobce ti může dát souhlas, že jeho výrobek můžeš na daném světadíle přejmenovat dle libosti aby byl výrobek dále prodatelný. Prakticky je mu jedno jak s výrobkem naložíš a komu ho prodáš, jen musíš dodržet určitá pravidla. Tím se jeho výrobek (toho výrobce né nějakého překupníka) dostává do podvědomí širšímu měřítku lidí. Výrobci je to jedno, na prvním místě je prodat a to co nejvíce kusů.
To jestli si na tom někdo vymění kaslík nebo přelepí na klíčku logo je jen směšná improvizace.
A to, že tady někdo tomu věří, že JAWA snad něco vyrobila je hlupák.
Jawa pouze vymění pár věcí, co jí výrobce dovolí nakoupí za 80tis a prodá za 115tis. to je vše. A to bez větších starostí.

kuchta50 (90) napsal 09.07.2019 v 14:38+1

Nevypadá špatně,ale ten původ a hlavně zastaralý motor.Tu 350 na kasliky je alibismus,že to moc nejede? A na to,že je zpevněný rám a ve 130 se to kroutí a vyvádí,nějak se mi to nelíbí,co tedy ty dva modely předtím se starým rámem?Na novinku dost záporů.Ani ten Nortoňácký výfuk mi tu nesedí.Měly by být vedené horem a s krytem,pak by to byl scrambler.A taky by se do toho měla zapojit víc Jawa,aby to nebyla ta Čajna s pár drobnostmi z Čech.Ale jde to,pořád lepší,než ta hrůza 1000 ccm.

dasturm (10) napsal 09.07.2019 v 13:32-3+8

Vcera jsem jel do Tynce na prvni servisku po ujeti 800km na svym Specialu. Prijel jsem do moderne zrekonstruovaneho arealu tovarny, kde me uvital servisman p. Nemec, ktery tam pracoval od r. 68 jako konstrukter a testovaci jezdec. Bylo evidentni, ze jsem v dobrych rukou.
Cekani jsem si kratil v peknem bistru u Sazavy, kde maji zajimave foto publikace o Posazavi - jeste na fotce z r. 2011 je tovarna Jawy omsele vypadajici ruinou.
Takze ne, pan Janecek by se neobracel v hrobe, protoze tovarna funguje a dal muze zamestnavat lidi, kteri tam prozili vetsinu sve kariery a jestli cesta k tomu vede pres stavbu z cinskych dilu, tak me je to jedno. Protoze na motoru je vyrazeno Jawa a v technicaku napsano Jawa, tak za kvalitu odpovida Jawa. I slavny Harley-Davidson presunuje vyrobu do Ciny. Kdyby tam bylo napsano "Chachong", tak bych si to opravdu nekoupil - tam bych si asi na servis nedojel, s nikym nepokecal a kvalitu jim neveril.
Pan Nemec vymenil olej, seridil ventily a retez, zkontroloval vse ostatni a pri ceste zpet jsem se prehoupl pres 1000 ujetych km. A tak jsem dnes rano prohlasil svuj Special za zajety, sam sebe taky, a do prace vyrazil bez skrupuli po dalnici. Lehnul jsem za plexi a vzal za plyn. Motor suprove buraci a za chvilku ficim 130 ani nevim jak pri asi 6000ot. Jeste tam byla slusna rezerva. Tentokrat uz se neostycham predjizdet a rikam si, jestli to takhle nejak vnimali ty chlapi, co zavodili v 60-tych letech. Parada, maximalni faktor zabavy. Jestli je to cinska motorka, tak teda at zije Cina!

MirJel (5) napsal 09.07.2019 v 12:28+2

Mám 350 SOHC od jara, jako asi "dvacátou" moto do počtu a jsem z ní nadšen... Ujel jsem s ni zatím v mezičase 3tis km a naprostá spokojenost. Rozhodně ji nešetřím, zatím se mi ještě nestalo, že by mě někdo předjel a to to má papírově jen srandovních 20kW. Je to hravá a zábavná motorka... Dlouhodobě to žere 3,2litru a to ji fakt nakládám... při bežné jízdě by to asi šlo i pod 3litry. Technicky zajímavých klikatých cest na tom dám 300-400km za den v pohodě, nějakých přesunů po silnicích první třídy bych se nebál ani kolem 500km/den Pro toho, kdo rád řídí, rád řadí a má rád projev klasiky, je to sen. Podobná klasika (mám třeba Yamaha SR500) totiž nemá třeba ABS, vstříkování... a na Jawu je větší spoleh Přemýšlím, že si snad koupím i toho Scramblera Nevýhoda sériové Jawy jsou hlavně nic moc zvolené pneu a chce to kvůli vibracím některé šrouby zakápnout lepidlem, pak je vše v cajku.

Jirkaxxxl (0) napsal 09.07.2019 v 11:28-1+2

Jsem ročník 55, tedy pamětník "zlatých časů" JAWY i ČZM . Mrzí mě, jak náš motocyklový průmysl dopadl. Montovat JAWY z čínských dílů, to je ostudné. Pan Janeček aby se obracel v hrobě.

Pupinskyj (29) napsal 09.07.2019 v 11:01+1

Mně se líbí Asi nejhezčí z té novodobé "jawácké" trojky. Cena kolem 110 tis. mi ale přijde trošku přepálená. Ostatní EuroAsiati (UM, Brixton atd.) stojí míň a jsou to taky fešandy.

Chtělo by to motor vlastní konstrukce, tohle je pořád jen "Potěmkinova vesnice", stejně jako Mash ve Francii a další jim podobní stojící na stejném základu z Číny...

Romansan (15) napsal 09.07.2019 v 08:43

Možná dvouvál...

Romansan (15) napsal 09.07.2019 v 08:43

Pardon, žebrovaní tam je ... ale myslel jsem tak nějak výraznější charakter vzhledu motoru...

Romansan (15) napsal 09.07.2019 v 08:38

Jinak mě se líbí. Jasně, že nějakej fešáckej motor s žebrováním by byl lepší.. Ale kde nic není, ani...

Romansan (15) napsal 09.07.2019 v 08:33

nejsem si tím 100pro jist, ale myslím si, že ten douhej konec šroubu je připraven na uchycení čehosi (madla, brašny, nosiče na brašny, kufru) a podložka je na šroubu zřejmě pevně. Podobné úchyty jsem někde na zadním blatníku již viděl. A stlačení silenbloku tlumiče v uchycení je asi normální. Mám od loňska podobný tlumič na malém Viragu a přesto, že otvor v silenbloku i čep se závitem má stejný průměr, je to pod váhou motorky takto posunuté (zmáčklé).

mmp (22) napsal 09.07.2019 v 08:15

to elvis78
...podle fotek č. 27 a 30 jsou štefty už buď ohlé nebo dřík šroubu je slabší než pouzdro v silentbloku...a pokud dle článku je zde pevnější podvozek než u jiných verzí, a přesto se ve 130 mele (jak je uvedeno v článku), jak se asi chovají ostatní verze...přesto, kdyby se prodávala levněji, šla by moto použít jako základ pro vlastní stavbu z kvalitnějších komponentů...

elvis78 (133) napsal 09.07.2019 v 07:43

proč ne, líbí .
A jediný co mě vrtá hlavou, proč ty štefty u zadních tlumičů jsou tak dlouhý...asi aby se snáz střihly

Edemsi (20) napsal 09.07.2019 v 06:47+1

kdo z vás příznivců, by si to koupil kdyby tam místo loga Jawa byl nápis Chachong ?

LAJWEC (380) napsal 09.07.2019 v 01:11

No,já pořád proč se nemůžu nic dočíst o RR a pánové fakt neměli čas,protože testovali číňana.Takže jsem měl pravdu.

martjan_1098 (283) napsal 08.07.2019 v 23:04

co je na tom,prosím, Jawa?! A jak dopadly ty dotace poskytnuté na vývoj?!

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist