Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Tak nějak to kolem téhle nové "Jawy" utichlo, žádné nové zkušenosti jsem nikde nenašel. Koupil si to vůbec někdo? I když by to mohla být dobře použitelná spolehlivá lehká mašina, já bych rozhodně něco takového bral - ale s tou odpornou bolševickou nádrží a kaslíky, vše šlendriánsky provedeno včetně odporných kolen - tak to za 100.000,- teda ne. Bylo by to zajímavý v takovým provedení tak za půlku.. Vždyť za 20.000 se při troše štěstí dá sehnat zachovalá mašina, sice 20 let stará ale pořád na úrovni..
Taková motorka se na těsno přiblížila mému vysněnému ideálu.
Bohužel to není Jawa ani trochu. To plivnutí v podobě nádrže a bočních krytů je plivnutím do tváře všem zbývajícím skalním příznivcům současné Jawy. Nad Jawou jsem zlomil hůl už v době, kdy přestali vyrábět 250 Travela, ale toto už je silný kafe i na mě...
Řikejte si co chcete, ale JAWA měla skončit a nechat si alespoň ,,vzpomínku,, na to, co bývala... Tohle je neštěstí! A na vlastní oči, je dojem ještě horší.
JE TO HNUS, VELEBNOSTI!
Vzpomínám, když jsem se v 84tém chodil dívat na ,,634" do posledniho patra do MÁJE a moc si ji přál...
No nic, jedu se povozit... ZDAR! KOŤÁK
Jawa zemřela již dávno a o mrtvých jen pravdu. Byly to vynikající motorky a ve své době jedinečné Měl jsem tu čest čtyři vlastnit a jezdit na nich od sedmnácti let . Tohle není ani retro a pokrok ani náhodou !
porovnat s SWM, SR400 (500), XBR500 stejná koncepce, jiné motory
Bohužel pro Jawu se zrovna kubatura kolem 300ccm rozrůstá, tak to bude mít s prosazením dost těžké..
Cena je trošku vyšší,ale v porovnáním s SR400 ještě rozumná, a bude to jednou raritka
Jen víc takových motek jako SR, SRX, XBR, SZR
Jsem zvědav na lidi co si to koupí, a kolik se jich najde. Ještě zdaleka nenastala doba, abych přehodnotil svůj názor, že PRC moto ne! Mladá generace bude lovit v levnějších, ojetějších ale značkovějších vodách a generace postižená koncem perspektivních pětiletek už dorostla a pochytila trochu rozumu ,i když retro dnes útočí na všech frontách a JAWA se snaží využít této vlny dovozem ! Hrozně rád bych koupil, nebo měl možnost koupit českou motorku, totolk ale ne!
Čína nečína. Tato motorka může přinést fabrice daleko větší přijem než kdyby vyvíjeli vlastní motor jak tu někteří chytří radí. Furt se říkalo proč nepříjdou s retrem a když příjdou, tak je to zase špatně. Kdyby udělali kopii kalifa, tak to bude zase na houby. Vždyt je to fabrika co nemá ani sto zaměstnanců. Co chcete... Jak dopadl Blata, kterej přišel na trh s pěknou dvácou...
Janak naživo Jawka nevypadá úplně marně. Jen to nechce moc zkoumat ty křivý díly.
Ještě jedna maličkost mi uniká. Komu je ta motorka určena? Nostalgikům? Těch je málo. A pro "mládež" to vzhledem k objemu též není. A výkon 27 ks je dost slabota na nějaké to poježdění. Že by ve světě nebyl větší a silnější vzducháč k dispozici? A z mého pohledu raději dvouvál. Ale to je už vedlejší.
Po přečtení článku je jednoduchá odpověď na otázku v titulku. Retro to není a pokrok už vůbec ne. Možná tak krok vpřed. Ale jestli ta Jawa před tím krokem nestála na kraji propasti, že?
s výfuky z BSA je to šlápota vedle, i kdyby nebyly udělaný ze dvou formiček, správně tam měly být doutníčky lehce nahoru jako u kalifa. Tragédie téhle jawy je, že soudruzi místo aby se aspoň pokusili vyrobit exportní kalifornii, šáhli zorvna vedle a uplácali strašidlo ala 634, se kterým už tehdá se stydělo na vojně jezdit bahnem hafo motospojek a regulovčíků.
Tak taky přispívám se svou troškou do mlejna.
Já si myslím, že ta mašinka je vcelku podařená věc až na některé maličkosti. Výfuky mě připomínají staré BSA a tak se k tomu stavím docela kladně. Katalyzátor při 400 ccm je vyložená blbost, když si pomyslíme, jak málo emisí tento motor vyprodukuje bez katalzyátoru, ale musíme se musíme sklopit hlavu pod vztyčeným ukazováčkem EU. Motor je vyzkoušený a vyzrálý, velmi spolehlivý agregát, není mu co vytknout a při normálním zacházení jistě přetrvá věky. Snad by nebylo od věci, kdyby byl vyvinut český motor, dejme tomu 500ccm se cca 30KW. A časem by se nabízel jako varianta do tohoto typu motorky. Jednoválec je jasné, typu buchar. Tak už by to bylo něco. Ale vše stojí peníze a investor na obzoru není a tak nezbývá nic jiného, než se radovat z toho co teď stojí na dvou kolech. Jezdím již od roku tenkrát..., většina z vás jezdila ještě v kočárku s maminkou, na Harley a na BMW. Ještě , aby toho nebylo málo, koupil jsem si k tomu Clevelenda. Kdybych ho neměl, tak kupuji JAWU, to je jasná věc. Na jak již řečeno, projížďky kolem komína a na zmrzlinu a koupačku, přesně to pravé a byl bych na to i hrdý. Určitě si tato motorka udrží svou cenu.
Tak všem vždy velký zbytek benzínu v nádrži a žádný policajty na kraji silnice.
So long Showel
Proboha proč. Kdyby na tom nebylo logo Jawy, tak po tom pes neštěkne. V Týnci jsem byl, ta fabrika vzbuzuje dojem velký pračky peněz a dotační dojný krávy. Lidi nepříjemný, neochotný.
Zavřít (továrnu i lidi) a udělat tam muzeum.
hd1727: a ani nevypadají jako klon vetřelce - tak to na některé dnešní motorky sedí, to si řekl přesně, proto mám rád klasiku, protože to vypadá jako motorka a né jako raketoplán, ale asi sem dosti konzervativní a starý, říká se proti gustu žádný dišputát
9/10 spotrebky [a motorka=spotrebka] je i pod renomovanejma znackama made by PRCH a nikoho to neurazi -> viz nize popisovane Bawo apod., tady oslavovany elektrobiky nebo HD z Indie . Ono nam stejne na tema nejruznejsich restrikci, kamer, mereni hluku a vykonu od PCR stejne nakonec dojde, ze kolem komina to ctyrkilo se vsema papiramaqbohate vystaci!
Tak proc by proboha nemohla byt retromacina na tema trindy
Prijde mi to rozhodne smysluplnejsi nez nejruznejsi verze kafacu nebo customu ktery bud stojej na bilym koberci v obejvaku nebo majitele shanej JAK udelat STK!
Já s tím problém nemám. Na couračky kolem komína ideální a celkem stylový stroj¨za rozumný peníze. Motor osvědčený, pár hezkých detailů, výfuky se dají případně vyměnit. Otázkou bude spolehlivost, ale Číňan se rychle učí ... a brzo se my budeme učit od něj :)
Koukal jsem na nabídku //www.mash-motors.fr a ti z jednoho základu vyždímají spoustu variant. A neberu to jako módní retro vlnu, která pomine, ale jako návrat k obyčejným motorkám, které si na nic nehrajou a ani nevypadají jako klon vetřelce.
Motorka jako taková mě nijak neuráží, design je rozhodně povedenější než některý předhozí výtvory. Je teda nutný provýst jistý úpravy - určitě celý svody a jiný "doutníky", tyhle vypadaj OK tak na fichtla, na katalyzátor taky sere pes. A pro kutily - nějakej pěknej kryt na řetěz a lepší nosič by byl určitě zajímavej nápad pro trh s doplňky ;)
Tak nějak to kolem téhle nové "Jawy" utichlo, žádné nové zkušenosti jsem nikde nenašel. Koupil si to vůbec někdo? I když by to mohla být dobře použitelná spolehlivá lehká mašina, já bych rozhodně něco takového bral - ale s tou odpornou bolševickou nádrží a kaslíky, vše šlendriánsky provedeno včetně odporných kolen - tak to za 100.000,- teda ne. Bylo by to zajímavý v takovým provedení tak za půlku.. Vždyť za 20.000 se při troše štěstí dá sehnat zachovalá mašina, sice 20 let stará ale pořád na úrovni..
Taková motorka se na těsno přiblížila mému vysněnému ideálu.
Bohužel to není Jawa ani trochu. To plivnutí v podobě nádrže a bočních krytů je plivnutím do tváře všem zbývajícím skalním příznivcům současné Jawy. Nad Jawou jsem zlomil hůl už v době, kdy přestali vyrábět 250 Travela, ale toto už je silný kafe i na mě...
Řikejte si co chcete, ale JAWA měla skončit a nechat si alespoň ,,vzpomínku,, na to, co bývala... Tohle je neštěstí! A na vlastní oči, je dojem ještě horší.
JE TO HNUS, VELEBNOSTI!
Vzpomínám, když jsem se v 84tém chodil dívat na ,,634" do posledniho patra do MÁJE a moc si ji přál...
No nic, jedu se povozit... ZDAR! KOŤÁK
Jawa zemřela již dávno a o mrtvých jen pravdu.
Byly to vynikající motorky a ve své době jedinečné Měl jsem tu čest čtyři vlastnit a jezdit na nich od sedmnácti let . Tohle není ani retro a pokrok ani náhodou !
joo tak o toto Bude Rvačka!ti co si tohle koupí Založte si hned Klub
Odporná napodobenina Konopice!!!
Přijde mi to, jako když za komárů Škodovka přišla s Favoritem. Po letech mazlení 120ky to byl skok, no ale zbytek světa už byl prostě jinde...
porovnat s SWM, SR400 (500), XBR500 stejná koncepce, jiné motory
Bohužel pro Jawu se zrovna kubatura kolem 300ccm rozrůstá, tak to bude mít s prosazením dost těžké..
Cena je trošku vyšší,ale v porovnáním s SR400 ještě rozumná, a bude to jednou raritka
Jen víc takových motek jako SR, SRX, XBR, SZR
Janeček rotuje v hrobě...
Jsem zvědav na lidi co si to koupí, a kolik se jich najde. Ještě zdaleka nenastala doba, abych přehodnotil svůj názor, že PRC moto ne! Mladá generace bude lovit v levnějších, ojetějších ale značkovějších vodách a generace postižená koncem perspektivních pětiletek už dorostla a pochytila trochu rozumu ,i když retro dnes útočí na všech frontách a JAWA se snaží využít této vlny dovozem ! Hrozně rád bych koupil, nebo měl možnost koupit českou motorku, totolk ale ne!
Tak oprava mého příspěvku 30.2.17 v 21.07:
Charouz už naštěstí Jihostroj nevlastní. Vlastní ho ze 100% pan Ing. JIŘÍ GERLE.
Tím pádem i celou Jawu Moto s.r.o. Vše je jednoduše zjistitelné ...
Tím se omlouvám, že jsem napsal nepravdivé informace...a napravuji to !!!
Je to kapitola na ceste. Nechme at to rozsoudi zakaznici a cas. Ja bych si ji i koupil. Piki
Deakis> rozhodne to ma vetsi budoucnost nez baterkovy Prase
.
Ta nechutná nádrž a kastlíky mně budou pronásledovat snad do smrti.Ta motorka není dobrá ani jak vtip
a je smutné,že za něco stojí jen ten motor.
Jiné už to asi nebude.Čína před tím Rotax a Yamaha ???Poslední pravou Jawu mám doma já
Smutný konec týnecké agónie... Za 100 litrů jsem měl novou Hondu, která je o několik levelů jinde. Tenhle číňan má cenu max 70 palackejch...
Jawu vlastní Jihostroj, Jihostroj vlastnil Charouz, který má dluhy kam se podívá a je vyšetřován policií, kéž by Jawu koupil Strnad
Čína nečína. Tato motorka může přinést fabrice daleko větší přijem než kdyby vyvíjeli vlastní motor jak tu někteří chytří radí. Furt se říkalo proč nepříjdou s retrem a když příjdou, tak je to zase špatně. Kdyby udělali kopii kalifa, tak to bude zase na houby. Vždyt je to fabrika co nemá ani sto zaměstnanců. Co chcete... Jak dopadl Blata, kterej přišel na trh s pěknou dvácou...
Janak naživo Jawka nevypadá úplně marně. Jen to nechce moc zkoumat ty křivý díly.
Ještě jedna maličkost mi uniká. Komu je ta motorka určena? Nostalgikům? Těch je málo. A pro "mládež" to vzhledem k objemu též není. A výkon 27 ks je dost slabota na nějaké to poježdění. Že by ve světě nebyl větší a silnější vzducháč k dispozici? A z mého pohledu raději dvouvál. Ale to je už vedlejší.
Čínská jebka fuj
Po přečtení článku je jednoduchá odpověď na otázku v titulku. Retro to není a pokrok už vůbec ne. Možná tak krok vpřed. Ale jestli ta Jawa před tím krokem nestála na kraji propasti, že?
s výfuky z BSA je to šlápota vedle, i kdyby nebyly udělaný ze dvou formiček, správně tam měly být doutníčky lehce nahoru jako u kalifa. Tragédie téhle jawy je, že soudruzi místo aby se aspoň pokusili vyrobit exportní kalifornii, šáhli zorvna vedle a uplácali strašidlo ala 634, se kterým už tehdá se stydělo na vojně jezdit bahnem hafo motospojek a regulovčíků.
Tak taky přispívám se svou troškou do mlejna.
Já si myslím, že ta mašinka je vcelku podařená věc až na některé maličkosti. Výfuky mě připomínají staré BSA a tak se k tomu stavím docela kladně. Katalyzátor při 400 ccm je vyložená blbost, když si pomyslíme, jak málo emisí tento motor vyprodukuje bez katalzyátoru, ale musíme se musíme sklopit hlavu pod vztyčeným ukazováčkem EU. Motor je vyzkoušený a vyzrálý, velmi spolehlivý agregát, není mu co vytknout a při normálním zacházení jistě přetrvá věky. Snad by nebylo od věci, kdyby byl vyvinut český motor, dejme tomu 500ccm se cca 30KW. A časem by se nabízel jako varianta do tohoto typu motorky. Jednoválec je jasné, typu buchar. Tak už by to bylo něco. Ale vše stojí peníze a investor na obzoru není a tak nezbývá nic jiného, než se radovat z toho co teď stojí na dvou kolech. Jezdím již od roku tenkrát..., většina z vás jezdila ještě v kočárku s maminkou, na Harley a na BMW. Ještě , aby toho nebylo málo, koupil jsem si k tomu Clevelenda. Kdybych ho neměl, tak kupuji JAWU, to je jasná věc. Na jak již řečeno, projížďky kolem komína a na zmrzlinu a koupačku, přesně to pravé a byl bych na to i hrdý. Určitě si tato motorka udrží svou cenu.
Tak všem vždy velký zbytek benzínu v nádrži a žádný policajty na kraji silnice.
So long Showel
Proboha proč. Kdyby na tom nebylo logo Jawy, tak po tom pes neštěkne. V Týnci jsem byl, ta fabrika vzbuzuje dojem velký pračky peněz a dotační dojný krávy. Lidi nepříjemný, neochotný.
Zavřít (továrnu i lidi) a udělat tam muzeum.
hd1727: a ani nevypadají jako klon vetřelce - tak to na některé dnešní motorky sedí, to si řekl přesně, proto mám rád klasiku, protože to vypadá jako motorka a né jako raketoplán, ale asi sem dosti konzervativní a starý, říká se proti gustu žádný dišputát
9/10 spotrebky [a motorka=spotrebka] je i pod renomovanejma znackama made by PRCH a nikoho to neurazi -> viz nize popisovane Bawo apod., tady oslavovany elektrobiky nebo HD z Indie
. Ono nam stejne na tema nejruznejsich restrikci, kamer, mereni hluku a vykonu od PCR stejne nakonec dojde, ze kolem komina to ctyrkilo se vsema papiramaqbohate vystaci!
Tak proc by proboha nemohla byt retromacina na tema trindy
Prijde mi to rozhodne smysluplnejsi nez nejruznejsi verze kafacu nebo customu ktery bud stojej na bilym koberci v obejvaku nebo majitele shanej JAK udelat STK!
Já s tím problém nemám. Na couračky kolem komína ideální a celkem stylový stroj¨za rozumný peníze. Motor osvědčený, pár hezkých detailů, výfuky se dají případně vyměnit. Otázkou bude spolehlivost, ale Číňan se rychle učí ... a brzo se my budeme učit od něj :)
Koukal jsem na nabídku //www.mash-motors.fr a ti z jednoho základu vyždímají spoustu variant. A neberu to jako módní retro vlnu, která pomine, ale jako návrat k obyčejným motorkám, které si na nic nehrajou a ani nevypadají jako klon vetřelce.
BTW: Hezký entry bike: //www.mash-motors.fr/motos-125cc/32046-mash-black-seven-125cc-injection.html
Je to hanobení značka.Jak jedné, tak i druhé.
Pozdnimiza : Tu SR 400 ti i závidím.
Motorka jako taková mě nijak neuráží, design je rozhodně povedenější než některý předhozí výtvory. Je teda nutný provýst jistý úpravy - určitě celý svody a jiný "doutníky", tyhle vypadaj OK tak na fichtla, na katalyzátor taky sere pes. A pro kutily - nějakej pěknej kryt na řetěz a lepší nosič by byl určitě zajímavej nápad pro trh s doplňky ;)