Kawasaki Versys 650 vs. Honda NC750X: srdcem či rozumem?
Text: Petr Poduška , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 5.1.2017 | Zobrazeno: 108 955x
Text: Petr Poduška , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 5.1.2017 | Zobrazeno: 108 955x
Versys vede! Je to fešák!
Dovi: Změny jsou i u Afriky. Model bez ABS z ceníku vypadl a model s ABS je o 5t. Kč dražší, asi vlivem EET
Předraženej párek z jednoty
Jako Abrhám v Šakalích letech, místo piva mu do džbánku nachcali a jak si šmakoval
Dovi - v podstatě dobrá zpráva. Můžu svoje NC líp prodat.
.
Motorka je to dobrá, ale 200 papouchů, to se fakt zbláznili.
Pro info aktuální informace:
[/url]
Včera 9. ledna 2017, 4 dny po vyjití článku, vydal dovozce nový ceník...
Oproti cenám uvedeným v článku (ve 3. kapitole) došlo bohužel k dalšímu zdražení funglovek.
Konkrétně:
- NC 750X s mechanickou převodovkou stojí už 199.900,- Kč
- za NC 750X s DCT automatem už chtějí 219.900,- Kč
- naháč NC 750S s mechanickou převodovkou 184.900,- Kč
- naháč NC 750S s DCT automatem DCT stojí 204.900,- Kč
[url=https://postimg.org/image/meslqhvd9/]
(zvětšení prokliknutím)
Zdroj: //www.honda.cz/motorcycles/get-a-brochure.html
petrzon -
petrzon: já si pořizuju jen takový motorky, za který se nestydím...
soccer - no vždyť říkám, že bych ji nikdy nekoupil, přečti si to ještě jednou. A na čem jezdíš Ty, v profilu nic nemáš, ale z inzerce soudím, že máš taky Italku a taky se za ni, asi, tak trošku stydíš, jako já. Určitě se známe, do kterýho servisu jezdíš?
petrzon: ještěže máme i seniory těsně před důchodem, kteří si uvědomují, že NC je vyrobeno právě pro ně... tímto se nesnažím vyvolat genderový konflikt, ale jsem rád, že mimo těch, které jsem zmiňoval v první větě, existují i chlapi, kteří mají "koule" na dospělou motorku i daleko po padesátce...
Můj názor je ten, že ti neschopní inženýři, z té nicotné a bezvýznamné fabriky Honda, než něco pustí do světa, budou muset napřed nechat motocykl otestovat zde diskutujícím odborníkům. Bude stačit fotka, protože pro některé, by to byla první motorka v životě, pro některé další už druhá. Hlavně, aby tam bylo zřetelně napsáno Honda, už to zaručí, že polovina odborníků dá palec dolů.
Píšu to hlavně proto, že tuto globálně velmi významnou diskuzi, asi nikdo ve světě nečte a Honda bude dál nevědomě chrlit do světa NCčka a tisíce zájemců si je budou kupovat a všichni budou spokojení, aniž by tušili jaký šunt vyrobili resp. koupili.
Já bych ji nikdy nekoupil. Najezdí přes 200 000 km, správná motorka tak 30 000. Žere 3.5l ,to je žalostně málo. Dobře se ovládá, skvěle zatáčí - správný chlapák musí s motorkou bojovat, aby posílil ego. Nekazí se, servisní interval 12 000 km, taky špatně, rád a často si pokecám se svým servismenem, o tom kde sehnat náhradní díly na moji italskou a anglickou motorku a za kolik týdnů dojdou. Ten sterilní a nudný motor co furt stejně táhne, hrůza, moje motorky do 6000 ot. kuckají, ale potom ta radost, že konečně motor zabral a ječí přes půl okresu. No a ten kyblík na blití místo nádrže, ten taky nechápu, vždycky používám batoh na záda. Tam se vejde věcí a ještě vylepšuje aerodynamiku. Jsem vyšší postavy a rád sedím nahnutý nad řidítky a se skrčenýma, odkrvenýma nohama a moje holka miluje to maličké symbolické zadní sedátko. Nechci nudu, chci emocééééé!
art007: jet v klidu a pohodě umí i ten Versys, ER, MT, V-Strom a podobné motorky, jen s tim rozdílem když pak přidáš plyn
to už pak NC nezná...
art007: Ale že to dalo práce přetáhnout tě na temnou stranu síly...
Před dvěma lety s vřícím řidičákem A jsem nad NCčkem uvažoval taky - nakonec jsem se nechal předsvědčit a koupil si malého V-Stroma. A nelituji ani omylem. Nedávno jsem se na NCčku svezl- loňský model NC750X - a jízda na něm mi připadala strašně sterilní.. jede to, zatáčí to, brzdí to - ale ... prostě nějak jsem ani neslyšel motor, připadal jsem si jako v Subaru v naftě - jede to, jede to hezky, umí i rychle, ale něco tam prostě chybí - tím nechci říct, že V-Strom je trhač asfaltu a permanentní brousič stupaček, ale na něm mi jízda připadá pohodlnější i zábavnější.. Ale je mi jasné, že je mnoho těch (můj kamarád ji má taky) kdo si NC koupí protože prostě jen tak jedou, v klidu, v pohodě.. A neberu jim to. A co se spotřeby týká, mých 4,1 litru mi nepřipadá tak moc, a sem tam se taky přestanu kochat a vyháním šváby zpod ventilů... Na Versysu jsem ještě nejel a chtěl bych si to zkusit...
Nehodnotím tedy NC a její kvality, ale jen se vyjadřuji k pocitu, který jsem na ní měl - resp. vlastně neměl...
Já mám NC s automatem a jsem úplně nadšený. Jak tady už někdo napsal, kdo se na ní sveze, už se nechce vrátit k manuálu. Osobně jsem se vrátil k motorce po letech (35 let jsem nejezdil na motorce) a jenom se kochám při projížďkách. Také pro dojíždění do práce je to skvělá motorka. Ten kufr místo nádrže je fantastický. Protože jezdíme s manželkou, tak jsem si musel přikoupit zadní kufr na uložení druhé helmy a zároveň jako opěrku. Za mě HONDA 750S DCT.
Za 200tyček se taky nechá koupit V-Keř, a ten má spotřebu stejnou, a jako bonus jede + se víc hodí na cestování, a je snad i lehčí. Fakt za ty peníze výhody NCčka nevidím.
Kdyby ten motor dali do enduro podvozku, zase by to bylo o něčem jiném.
Nikdo neřiká, že je NC špatná motorka, jen mi přijde absurdní dávat 200 tyček za něco, co má jen 55 koní, jeden kotouč, naprostej basic podvozek a tu low cost kyvku. Za ty prachy se dá sehnat mnohem lepší motorka. Přijde mi to jako sebemrskačství typu, dáte si za 2 stovky steak nebo za 2 stovky ohřátej párek? Raději ten párek, bude mi vyhovovat víc..
Tím člověkem, který sbehnul od malýho i velkýho Versyse k NC 750 X, jak psal Samic, jsem ja
Když pominul motorky v mládí, tak jsem kromě těch Versysu ještě sedlal Burgmana 400, velkýho Stromka, Pan Europeana a CB 1300. Každá ma neco do sobe. Vzhledem k práci, péči o dům a lesy, a hlavně o triletyho prcka jsem na pár let rezignoval na motodovoleny a velký výlety. Jezdím na moto do práce a krátké výlety po okolí. Nejsem závodník. A jsem nízkoobrátkovej. A nebaví mě řadit. NC s DCT je paráda! Není zdaleka pro každýho. Kdo ho nechce, ať mávne rukou. Tolik antipatií nechápu. Každýho věc. Takže ZDAR respektu k individualitě, troše vyzrálosti a nadhledu, kamarádi
P.S. Až se to ve mě zase "hne" a dostanu se dál než kolem komína, tak to zatím vidím na Crosstourera. S DCT samozřejmě
Samíc - ser na lidi,je to tu samej rejpal. Já jsem sice zvyklej na jiný maso ale klidně bych už do nového Ncčka šel. Je to takový simply clever mezi masinama. Super spotřeba,kdo jezdí hodně tak to musí ocenit a ne ze ne. Automat věřím ze je vysoce navykovy pokud je dobře vyladenej a ze honda umí věci dobře poladit a třeba ten kastlik místo nádrže musí být určo super věc !
Taky jsem jel na obou, na švárovým NCčku s DCT přes 1000km. Versys mě vyloženě zklamal, ale to NCčko s automatem má něco do sebe. Dlouhý převod, takže si při 130 jen brble, kocháš se a dlabeš, co tam je za kvalt. A když je třeba klepneš palcem a podřadí.. Podle mě dobrá i na pohodu do Alp, Bosny a dál, protože se neunavuješ mačkáním spojky. Za mě mínus vzhled, podvozek, brzdy. Ale přinutil mě uvažovat o Africe s DCT... Mám Tracer 900 a přesto sem mi ji nechtělo po zapůjčení vracet... Já tomuto stroji fandím
Jezdil jsem na obou modelech a pro běžné ježdění jsou výborné , při vyšších nárocích je lepší Versys -výkon, podvozek ,brzdy ,ochrana před větrem.
ideální je zkombinovat motor, jeho spodek NC se středem a vrškem z Versyse, nebo radši dát motor z V stroma nebo Ducati...
Už několikátý člověk se tady ptá, kdo si NC-čko může za tyhle prachy koupit a proč?
No tak třeba já!!
NC-čko s automatem mám od srpna 2016, dával jsem za něj 215000 Kč.
Za půl roku a 8500 kilometrech co jsem na něm stačil najezdit, tak koupě ani trochu nelituji.
Před koupí jsem se rozhodoval právě mezi Versys 650 a NC750X DCT a u mě to vyhrálo NC, právě kvůli tomu automatu, ten mě doslova uchvátil, a to používám i manuální režim řazení tlačítky na řídítkách, fakt to nemá chybu, ale kdo si to nevyzkouší, tak tomu neuvěří.
Někdo tu psal raději než NC, tak to nějakého maxiskůtra, ale variátor a dvojspojková automatická převodovka je úplně o něčem jiném. Možnost podřadit a brzdit motorem na skútru nemáte. No a taky většina skútrů má servisní interval po 5000 km, NC má servisní interval po 12000km.
Každopádně Versys 650 je super motorka, ale chtěl jsem sem napsat důvod proč jsem se já zrovna rozhodl pro NC-čko a ne pro Vesys.
Jinak ještě jedna perlička, znám člověka a je registrovaný tady na motorkářích, který měl nejdřív Versys 650, potom Versys 1000, no a teď skončil právě u NC750X s automatem a tvrdí, že našel konečně to pravé.
No teď budu očekávat reakce, že nejsem (ten pravý ortodoxní) motorkář, když na motorce vychvaluji automat a podobně. Vím, že motorka se nepůjčuje, ale dvěma kamarádům motorkářům, (kteří nechápali co na tom automatu mám) jsem své NC půjčil a po svezení přiznali, že to do sebe něco má a že by si rychle zvykli.
Toť asi vše.
Á,dorazil bojovník Dovi se svými grafy...
Tenhle model je holt taková Fábie mezi motorkama.Ideální pro někoho kdo chce NOVOU HONDU.A jak se tu píše,když lidi kupují,proč nepodražit.
Každý stroj má své zastánce a odpůrce.Jen v případě NC jsou tábory poněkud vyhraněnější.
TVL...jak se to rozhlidlo kdyz to vjelo do dveri
)))
U aut je tenhle tend uz dloho a Pepa v autosalonu si z toho treba u Mercedesu , nebo BMW verejne cvrka do gati.Tak proc se divime ze moto se ubiraji podobnou cestou?
bledemon>a to je co?Kufry a do vzhůru do makra...
tak to je konec světa. Ncčko za mnou poleze až na záchod:
(bez zvuku, redakce kdyžtak smaže, jestli chystá článek)
Můžeme mít každý svůj názor, můžeme každý předkládat své argumenty, ale objektivní fakt je prodej NCéček. Já jen říkám že jsou lidé, kteří se chtějí jen v pohodě projet kolem komína a nechtějí závodit. Stejně tak každý nechce Ferarri, stačí mu škodovka v kombíku a je s ní spokojenej. Ano, je plno lidí, kterým tato motorka vyhovuje, tak proč to nepřiznat. Mimochodem, momentálně mám Tracer 900, takže asi nejsem podjatý, jen se snažím být objektivní.
.
Komu to vyhovuje, ať si to užívá, komu ne, ať si jezdí na něčem jiném. Jednoduché, ne?
Jako smutné spíš vidím to, že v článku jsou, eufemisticky řečeno, zavádějící údaje - viz omezovač a přilba v schránce. To by se snad stávat nemělo
"proč cena vyskočila o 50 tisíc (víc než o třetinu) od první nabídky sedmistovky, když se žádná inovační revoluce neodehrála?"
Nejlíp asi ty důvody zná výrobce a dovozci, ale řekl bych, že k tomu přispívá hlavně toto:
1)
Zásahem ČNB je už několik let uměle zhoršován kurz české koruny vůči Euro (nepřímo i vůči ostatním měnám)
2)
V průběhu těch let došlo k evolučním změnám (většinou k lepšímu), namátkou např.:
zvýšení objemu motoru, druhý vyvažovací hřídel, podrobnější palubní informatika, LED osvětlení, změny v podvozku atd.
3) (last but not least)
NC-čka se k údivu mnohých stala až nečekaně oblíbeným a žádaným strojem, provozně velmi nenáročným a spolehlivým. Potvrdilo se, že Honda dokázala objevit a touto svou "novou koncepcí" zaplnit díru na trhu.
Praxe je jedním z nejobjektivnějších kritérií a z těch výsledků pak výrobce pochopitelně těží i komerčně. Asi jen málokdo by zbytečně zlevňoval výrobek, o který je zájem.
"NCčko není špatný - je prostě jiný a svý lidi si najde. Ale ta současná cena je špatná."
callowsick> Souhlas.
A ohledně té ceny - taky mi to už přijde poněkud přes čáru (je to už za mojí subjektivně stanovenou hranicí).
Těch dnešních cca 200 tisíc (nebo za variantu s DCT ještě víc) bych za to taky nedal. Vzal jsem už předloni na jaře naháče 750S s klasickou manuální převodovkou (Sko bylo ceníkově tuším o 15 tisíc levnější než Xko) a řekl jsem se dealerovi o slevu. Včetně tehdy akčního druhého zvýšeného plexi a topkejsu s plotnou mě to celý stálo něco mezi 155 až 158 tisíci Kč (přesnou částku už jsem mezitím vypustil z hlavy).
Dráťa boduje!
To sedí
seikos: občas se s tebou dá i plně souhlasit
ale přiznávám, že i já mám u některých věcí, které užívám, pocit, že mi to stačí