Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Varan je varan možná kategorie sama pro sebe ... Jak bylo psáno, jak se rozjede tak není žádnej problém. Je primárně určen pro dálkové pohodlné cestování po silnicích a tečka. Není to kroska, není to ani vodní skůtr .Kdo ji má za línou mrchu tak podle mě z 0-10 za 3,5s realných nejní zrovna pomalost na tu váhu . A to s tím terénem... opravdu se podívejte jak si vede v tom Mastodon závodě. Je to o skillu a rukách . Terén nevyhledávám,ale když už mě něco zaskočí, tak jen to, jesti to zvládnu já,ale u Ještěra vím, že on to 100% zvládne. Šotolinu a bahntitý cesty za terén nepovažuju a to to nejezdím na špuntech. A ještě k těm brzdám... když si koupíte novýho varana(jakoukoliv jinou motorku), tak brzdy (destičky) si potřebují sednout, takže nečekejte, že zaflekujete na místě. Další důvod horšího brzdnýho účinku je buď stará brzdovka a nebo částečně zavzdušněnej celej brzdovej systém . jo a ještě nemůžete porovnávat se silničkama, který tam zpravidla mívaj radiální pumpy => brzdný účinek je lepší. Takže ať si každej koupí co mu vyhovuje a co se mu líbí .Spousty km pohodové jízdy přeju Howg
Clanek dobrej..ja mam Varadero 02 (tedy prvni model, jeste s karbecema). Vim, ze to neni primarne terenni motorka, ale byl jsem s ni na crosovy draze, a v pohode. I poskocit se s tim da :) Prijde mi kazdopadne vic do enduro nez treba zminovany V-Strom ci Caponord - no ale je to jenom nazor, ze :)
Lukas: jasne, chapu. Ostatni posoudit nemuzu, z tyhle kategorie mam vyzkouseny jen Varadero, GS1150 a 1200. Zbytek nevim.<br />
Jen vim, ze me prave hodne zarazily brzdy. U Varana hodne zaporne, u GS hodne kladne.<br />
Nebo tu je jeste moznost, ze muj Varan nemusel brzdit stejne jako novej, resp. nejetej original. Preci jen pri koupi mel kolem 30tis. km a kdyz uz nic jinyho, tak urcite neoriginalni desky.<br />
Mozna se pokusim jeste nejakyho projet abych si nazor potvrdil nebo vyvratil, protoze jsem z toho sam dost rozhozenej.<br />
Kazdej Varaderu pomlouva hmotnost (me nijak nevadila, spis z hlediska bezpeci ma vliv na obratnost), ale nikdo brzdy. Tak nad tim musim porad premyslet a nechapu proc jsem jedinej.
to Alda: Hodnocení je vždy do určité míry samozřejmě o pocitech jezdce, a proto pokud to jen čas trochu dovolí přidáváme i názor dalšího redaktora. Nicméně s brzdami nemohu souhlasit - myslím, že pokud budu hodně kritický, tvridt, že jsou nejhorší v dané kategorii by bylo hodně odvážné. Shrnul bych to asi tak, že v Hondí produkci nevybočují ze zavedeného standardu japonského výrobce a jsou plně srovnatelné s ostatními přímými konkurenty. Pokud bych měl přirovnat k BMW GS1200 ocenil jsem u tohoto stroje oproti Hondě v kratším seznámení především ostřejší nástup,jejich reakci a především možnost vypnutí ABS,ale přímé srovnání nebylo na pořadu dne v tomto testu. Pokud bych měl hodnotit s Caponordem zadek mi přišel na Hondě lepší,ale jak říkám co jezdec to názor. Souhlasit můžu osobně pouze s vyšší hmotností,ale pro by v tomto srovnání asi pro mě hrála spíše cena a pohodlí. Každopádně díky za ucelený názor.
Odepiste, jsem zvedav na nazory z vlastnich zkusenosti:<br />
<br />
Varana jsem mel, zboznoval, byla to prvni motorka ktera me odtahla pryc od zmrzlin a nikdy toho nebudu litovat. Nadseni maximalni.<br />
Model 03 jsem prodal s jistotou, ze poridim novy 08, protoze mi doma zustane hodne dlouho.<br />
Jenze mi do toho vlezla myslenka o R1200GS a ta se mnou houpala tak dlouho, ze jsem si ho pujcil a projel. Duvody, proc jsem jeste vubec premyslel i o jinych byly predevsim 2 - hmotnost a brzdy Varadera.<br />
<br />
A na zaklade toho se ptam: jak se dostalo do clanku pozitivum ohledne brzd? Svezl se autor clanku nekdy na GS1150, GS1200, DL1000 atd?<br />
Varadero je (bohuzel) nejtezsi motorka s nejhur resenym tezistem a nejhorsima brzdama ve svy kategorii.<br />
<br />
Mel jsem ho rad, mam ho rad porad a vzhledem k cene nad nim i ted dal premyslim, ikdyz jsem skoro rozhodlej pro GS, ale brzdy a hmotnost jsou 2 ohromny prusery, ktery se nezasveceny nikde nedocte.<br />
A nedokazu si predstavit cloveka, kterymu by to nedelalo problemy. Mam 187cm a vetsinou pres 100kg.
Jen malá otázka pro všechny!Kolik z Vás tady co píšete ty chytré příspěvky o motorce na které jste nikdy nejely to Varadero vůbec máte? Jestli by nebylo lepší si motorku vyzkoušet každý sám na vlastní kůži a pak hodnotit podle svého vlastního názoru a né co někde nějakej rádoby motorkář plácne jen proto aby byl důležitý.Varaderu zdar
"Chceš mi říct,že s tím blatníčkem dva centimetry nad gumou projedeš motokrosovou trať?"<br />
<br />
"Logicky musí mít motorka s vysokym těžištěm a nemalou hmotností problém na nezpevněném povrchu i se stabilitou ve vyšších rychlostech. Navíc jí tedˇ zmenšili přední kolo aby vjetí do jakékoliv koleje byl průser."<br />
<br />
"jen tehdy chcete li motorku rosekat v podobě proražené olej.vany apod.Motorka vás okamžitě potrestá svojí hmotností při sebemenší chybě,protože ji prostě neudržíte ani kdyby jste se zbláznili"<br />
<br /> <br />
Co já se tady nedočtu <br />
To jsou zas kecy.<br />
<br />
Napřed si zkuste v terénu opravdu jet a ne jen číst na internetu a pak mluvte.
Láďa: Ano, to mas pravdu. Triumph Tiger si urcite srovnani zaslouzi. Bohuzel pristup ceskeho dovozce k novinarum je hodne chladny, snad se to zmeni. Veskere informace se o teto znacce dozvite od nas z mezinarodnich veletrhu, kde se prezentuje na urovni.
to zephyr: Jasný máš pravdu souhlas, díky za názor a upřesnění. Bohužel v tabulce je samozřejmě překlep - opravíme má tam být 98 Nm (6000 ot. za min). Omlouvám se všem za nepřesnosti - pokusím se na tom zapracovat je to občas boj..
Jo škoda že tenhle článek nebyl dříve hned by mi to pomohlo při rozhodování. Teď už mám Varadero nějakej ten den doma a musím říci po prvních stech kilometrech je to super stroj. prostě
krásná motorka,i když ne to,po čem toužím já. Byl jsem v Bosně a Hercegovině sa kámošem,co na tom jel a paráda! Chová se to na silnici skoro jako supersport. Vynikající vlastnosti,akorát moc není do horšího terénu.Ale na to asi vyrobena není,a jako žrout kiláků je prostě mazec.
* ehm oprava
z 0-100km/h za 3,5sec
Varan je varan
možná kategorie sama pro sebe
... Jak bylo psáno, jak se rozjede tak není žádnej problém. Je primárně určen pro dálkové pohodlné cestování po silnicích a tečka. Není to kroska, není to ani vodní skůtr
.Kdo ji má za línou mrchu tak podle mě z 0-10 za 3,5s realných nejní zrovna pomalost na tu váhu
. A to s tím terénem... opravdu se podívejte jak si vede v tom Mastodon závodě. Je to o skillu a rukách
. Terén nevyhledávám,ale když už mě něco zaskočí, tak jen to, jesti to zvládnu já,ale u Ještěra vím, že on to 100% zvládne. Šotolinu a bahntitý cesty za terén nepovažuju a to to nejezdím na špuntech. A ještě k těm brzdám... když si koupíte novýho varana(jakoukoliv jinou motorku), tak brzdy (destičky) si potřebují sednout, takže nečekejte, že zaflekujete na místě. Další důvod horšího brzdnýho účinku je buď stará brzdovka a nebo částečně zavzdušněnej celej brzdovej systém
. jo a ještě nemůžete porovnávat se silničkama, který tam zpravidla mívaj radiální pumpy
=> brzdný účinek je lepší. Takže ať si každej koupí co mu vyhovuje a co se mu líbí
.Spousty km pohodové jízdy přeju
Howg
Clanek dobrej..ja mam Varadero 02 (tedy prvni model, jeste s karbecema). Vim, ze to neni primarne terenni motorka, ale byl jsem s ni na crosovy draze, a v pohode. I poskocit se s tim da :) Prijde mi kazdopadne vic do enduro nez treba zminovany V-Strom ci Caponord - no ale je to jenom nazor, ze :)
Dnes jsem se ještě na ni nesvezl,ale v uterý jdu pro ni,ježiš já se těším.At si kdo chce co chce říká.Ale asi je to o pohodě.
1 reakce
Lukas: jasne, chapu. Ostatni posoudit nemuzu, z tyhle kategorie mam vyzkouseny jen Varadero, GS1150 a 1200. Zbytek nevim.<br />
Jen vim, ze me prave hodne zarazily brzdy. U Varana hodne zaporne, u GS hodne kladne.<br />
Nebo tu je jeste moznost, ze muj Varan nemusel brzdit stejne jako novej, resp. nejetej original. Preci jen pri koupi mel kolem 30tis. km a kdyz uz nic jinyho, tak urcite neoriginalni desky.<br />
Mozna se pokusim jeste nejakyho projet abych si nazor potvrdil nebo vyvratil, protoze jsem z toho sam dost rozhozenej.<br />
Kazdej Varaderu pomlouva hmotnost (me nijak nevadila, spis z hlediska bezpeci ma vliv na obratnost), ale nikdo brzdy. Tak nad tim musim porad premyslet a nechapu proc jsem jedinej.
to Alda: Hodnocení je vždy do určité míry samozřejmě o pocitech jezdce, a proto pokud to jen čas trochu dovolí přidáváme i názor dalšího redaktora. Nicméně s brzdami nemohu souhlasit - myslím, že pokud budu hodně kritický, tvridt, že jsou nejhorší v dané kategorii by bylo hodně odvážné. Shrnul bych to asi tak, že v Hondí produkci nevybočují ze zavedeného standardu japonského výrobce a jsou plně srovnatelné s ostatními přímými konkurenty. Pokud bych měl přirovnat k BMW GS1200 ocenil jsem u tohoto stroje oproti Hondě v kratším seznámení především ostřejší nástup,jejich reakci a především možnost vypnutí ABS,ale přímé srovnání nebylo na pořadu dne v tomto testu. Pokud bych měl hodnotit s Caponordem zadek mi přišel na Hondě lepší,ale jak říkám co jezdec to názor. Souhlasit můžu osobně pouze s vyšší hmotností,ale pro by v tomto srovnání asi pro mě hrála spíše cena a pohodlí. Každopádně díky za ucelený názor.
Odepiste, jsem zvedav na nazory z vlastnich zkusenosti:<br />
<br />
Varana jsem mel, zboznoval, byla to prvni motorka ktera me odtahla pryc od zmrzlin a nikdy toho nebudu litovat. Nadseni maximalni.<br />
Model 03 jsem prodal s jistotou, ze poridim novy 08, protoze mi doma zustane hodne dlouho.<br />
Jenze mi do toho vlezla myslenka o R1200GS a ta se mnou houpala tak dlouho, ze jsem si ho pujcil a projel. Duvody, proc jsem jeste vubec premyslel i o jinych byly predevsim 2 - hmotnost a brzdy Varadera.<br />
<br />
A na zaklade toho se ptam: jak se dostalo do clanku pozitivum ohledne brzd? Svezl se autor clanku nekdy na GS1150, GS1200, DL1000 atd?<br />
Varadero je (bohuzel) nejtezsi motorka s nejhur resenym tezistem a nejhorsima brzdama ve svy kategorii.<br />
<br />
Mel jsem ho rad, mam ho rad porad a vzhledem k cene nad nim i ted dal premyslim, ikdyz jsem skoro rozhodlej pro GS, ale brzdy a hmotnost jsou 2 ohromny prusery, ktery se nezasveceny nikde nedocte.<br />
A nedokazu si predstavit cloveka, kterymu by to nedelalo problemy. Mam 187cm a vetsinou pres 100kg.
Jen malá otázka pro všechny!Kolik z Vás tady co píšete ty chytré příspěvky o motorce na které jste nikdy nejely to Varadero vůbec máte? Jestli by nebylo lepší si motorku vyzkoušet každý sám na vlastní kůži a pak hodnotit podle svého vlastního názoru a né co někde nějakej rádoby motorkář plácne jen proto aby byl důležitý.Varaderu zdar
"Chceš mi říct,že s tím blatníčkem dva centimetry nad gumou projedeš motokrosovou trať?"<br />
<br />
<br />
<br />
"Logicky musí mít motorka s vysokym těžištěm a nemalou hmotností problém na nezpevněném povrchu i se stabilitou ve vyšších rychlostech. Navíc jí tedˇ zmenšili přední kolo aby vjetí do jakékoliv koleje byl průser."<br />
<br />
"jen tehdy chcete li motorku rosekat v podobě proražené olej.vany apod.Motorka vás okamžitě potrestá svojí hmotností při sebemenší chybě,protože ji prostě neudržíte ani kdyby jste se zbláznili"<br />
<br />
Co já se tady nedočtu
To jsou zas kecy.<br />
<br />
Napřed si zkuste v terénu opravdu jet a ne jen číst na internetu a pak mluvte.
Slušely by jí dráty..
Láďa: Ano, to mas pravdu. Triumph Tiger si urcite srovnani zaslouzi. Bohuzel pristup ceskeho dovozce k novinarum je hodne chladny, snad se to zmeni. Veskere informace se o teto znacce dozvite od nas z mezinarodnich veletrhu, kde se prezentuje na urovni.
to zephyr: Jasný máš pravdu
souhlas, díky za názor a upřesnění. Bohužel v tabulce je samozřejmě překlep
- opravíme má tam být 98 Nm (6000 ot. za min). Omlouvám se všem za nepřesnosti - pokusím se na tom zapracovat je to občas boj..
Jo škoda že tenhle článek nebyl dříve hned by mi to pomohlo při rozhodování. Teď už mám Varadero nějakej ten den doma a musím říci po prvních stech kilometrech je to super stroj. prostě
proste krasa, dalsi kocka od hondy
to Vespa: šotek opraven díky..
A konkurentem Varadera není V-Storm ale V-Strom
krásná motorka,i když ne to,po čem toužím já. Byl jsem v Bosně a Hercegovině sa kámošem,co na tom jel a paráda! Chová se to na silnici skoro jako supersport. Vynikající vlastnosti,akorát moc není do horšího terénu.Ale na to asi vyrobena není,a jako žrout kiláků je prostě mazec.