Honda Forza 750 a X-ADV vs Yamaha Tmax – bez řazení 3x jinak
Text: František Hadt , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 24.8.2021 | Zobrazeno: 25 679x
Text: František Hadt , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 24.8.2021 | Zobrazeno: 25 679x
Chtěl bych T-Maxe 530-560 , ale asi koupím X-ADV to je pecka!!
Kymco Ak550....Jezdí, vypadá a zní parádně.
srovnávat 750 tku s DCT řazením, s půllitrem s variátorem to nejde.
Tak skútr má mít variátor, takže jasnej T-Max, jen škoda, že ten novej model už neni tak pěknej, ten předek zkurvili, stejně jako zkurvili i MT-09. Yamaha má teď nějakýho designéra na barbiturátech. To X-Adv taky vypadá pěkně. Díky za test kluci!
Tenhle test je úplně o hovně, tak ho udělám po svém znovu. Pokud se budu dívat na design jasně vede Xadv, zbytek je spíše ošklivost. A teď k Xadv, které je kapitola sama pro sebe a nazývat ho skůtrem je ponižující, protože tahle věc má obrovský potenciál oproti těm dvěma ošklivým kačátkám. Moje zkušenosti pramení z porovnání CRf 1000 Africa Twin Adventure Sports a nyní nejnovější verze právě Xadv a tak to řeknu narovinu Xadv je pecka!!! A to že nemám Afriku nelituji ani minutu a proč? Skvělá ovladatelnost, motor 750 daleko lepší než 1000 a nekvičí jak u Afriky, Dct řadím manualně když se chci pěkně svézt, alena rozdíl od Afriky je tak citlivé že nahradí plně spojku a musím říct že v lehčím offroadu zábavnější než Afrika. Samozřejmostí je okamžitá montáž stupaček, které posunou Xadv do dravého a přesného nářadí, které vás bude bavit. A ještě recenze ze skůtr magazínu kdy redaktor prohlásil že Král TMax je mrtev a král je Xadv Takže je to pecka!!!https://www.youtube.com/watch?v=kVK9edg2JxQ
1 reakce
Ahoj,



mám na Forze 750 DCT natočeno 3600 Km.
Není pravda, že zrcátka nejdou na F750 seřídit. Stačí špičaté ouška naštelovat víc dolu a výhled i při mojich 189 cm fakt luxus, a víš co se za strojem děje.
Co se nádrže že týče, není to nic moc a tankuji co 250 km. Na druhou stranu infotime hlásí nikoli předpokládaný dojezd, ale spotřebované litry. Takže jednoduchou matikou víš kolik Ti v nádrži zbývá.
Foto : TripB - ujeté km, 749 km, Trip B Cons - spotřebované palivo 32,4 l , Trip B AVG. Cons. - průměrná spotřeba 4,3 l/km
Trip A se automaticky nuluje při dotankování, takže Trip b si nechávám jako info za celou cestu.
Hlásí to celkem přesně, ještě se mi nestalo že bych dotankoval víc než F750 hlásila, že spotřebovala.
V režimu sport, se z F750 stává jinej stroj. V nedělní koloně aut co plynule jede 95 Km/h pořád F750 akceleruje, a i se svou hmotností bezpečně předjíždíš auta, jako dospělá motorka, ne jako skůtr s variátorem.
Jasně že pak i podle toho baští.
Co vidím jako slabinu je zadní blatník. Pokud chytneš déšť, i přes tři kufry máš špinavý záda
Ahoj,



mám na Forze 750 DCT natočeno 3600 Km.
Není pravda, že zrcátka nejdou na F750 seřídit. Stačí špičaté ouška naštelovat víc dolu a výhled i při mojich 189 cm fakt luxus, a víš co se za strojem děje.
Co se nádrže že týče, není to nic moc a tankuji co 250 km. Na druhou stranu infotime hlásí nikoli předpokládaný dojezd, ale spotřebované litry. Takže jednoduchou matikou víš kolik Ti v nádrži zbývá.
Foto : TripB - ujeté km, 749 km, Trip B Cons - spotřebované palivo 32,4 l , Trip B AVG. Cons. - průměrná spotřeba 4,3 l/km
Trip A se automaticky nuluje při dotankování, takže Trip b si nechávám jako info za celou cestu.
Hlásí to celkem přesně, ještě se mi nestalo že bych dotankoval víc než F750 hlásila, že spotřebovala.
V režimu sport, se z F750 stává jinej stroj. V nedělní koloně aut co plynule jede 95 Km/h pořád F750 akceleruje, a i se svou hmotností bezpečně předjíždíš auta, jako dospělá motorka, ne jako skůtr s variátorem.
Jasně že pak i podle toho baští.
Co vidím jako slabinu je zadní blatník. Pokud chytneš déšť, i přes tři kufry máš špinavý záda
2 reakce
Proč ten pán hned v úvodu vynechal jednoho z největších výrobců skútrů na světě? Je to u nás trochu opomíjená značka SYM. Ta má také model v této kategorii a to MAXSYM dokonce ve dvou kubatůrách. Měl jsem od SYMu 125ccm skútr a byl jsem s ním docela spokojený.
3 reakce
Skůtry ztrácí kouzlo v okamžiku, kdy se pod nohy nedá usadit kastl piv. V tomto vede Kymco Dink 150 a ostatní je zbytečná stafáž.
1 reakce
Nove XADV 2022 mam.. jinak k clanku
1: opravdu ma Forza 750 elektricke plexi? ja mel za to ze prave na rozdil od male 300/350 nema
2. plotny a mista pro nohy ma xadv naopak vice a navic umoznuje hodint nody za jizdy pod sebe jako na motorce. Pri mych 188 tam mam o parnik vice mista na nohy a moznosti je posunovat dopredu a dozadu jak na Forze
3. Forza a XADV jsou si technicky podobne akorat v tom motoru a prevodovce, jiank jsou to uplne jine svety a musim rici, ze podvozkove xadv funguje lepe i na silnici. S priplatkovymi deflektory nefouka ani ve 160 krom ramen
4. pod sedlo se u teto troji velze to stejne, napr. miji vyklopnou XL helmu od Shoi nedam pod sedlo ani u jedne... takze ty rozdily jsou naprosto kosmeticke. Tmax taky zadny kufr v podstatee nema, to neni mensi xmax...
Kazdopadne jak tu uz nekdo psal. DCT je dost diskomfortni prevodovka. DO mesta vylozene neni tam CVT vladne o parnik. DCT proste cuka 1-2 je dost neprijemna a nepomuze ani rucni razeni. Za jizdy uz to tak hrozne neni, ale v nizsich rychlostech prerazovani 2-3 je taky dost cukave (ale to sem vedel pred koupi, dela to kazdy).
samo xadv tim, ze je o 15-20 cm sirsi jak tmax/forza tak do mesta to celkove neni ideal, ale komfort jizdy je na tom za mne nejlepsi, poset pekne vzprimeny. Adventure ambice pri 150 mm zdvizich, coz ma napr. i Versys jsou nulove, je to proste takova "octavia scout s prednim pohonem" :) ale stylovka super, byt za cenu nove GS s vybavou co mam.
Vsechny 3 skutry jsou super za mne. Byt za mne bych preferoval TechMaxe pred forzou, ktera mi nedava uprimne smysl, ale je zase o 100k levnejsi jak yamaha, ale zase ta vybava tech maxe je nekde jinde.
Co bych treba u hondy ocenil, nez ten ensmysl hlasove navadeni je CarPlay kor, kdyz to ma jak nova NT tak i afrika. A hlavne tam chybi tempomat, pri tom vykonu a pri automatu velka skoda. Ale zase co by pridavali v budoucnu :)
6 reakcí
Většinou si toho nevšímám, ale když už jsem slyšel v první minutě asi po 20 slovo vlastně, tak jsem poprvé na tomto serveru vypl video a šel číst radši zbytek článku. Chlapi, nejsem žádný jazykozpytec, ale toto fakt tahá uši, zkuste na to dávat bacha, dik.
Měl jsem T max 2008 pak jsem přešel na Hondu 750 NCX a nyní jsem opět koupil aktuální verzi T max 2022 ve verzi těch max. Musím uznat že za tu dobu se to posunulo úplně někam jinam a aktuální verze je prostě super i když si to nechají sakramensky zaplatit, ale každá radost něco stojí
DCT převodovka prý při nízkých rychlostech, např. při popojíždění na parkovišti cuká, vzhledem k hmotnosti asi problém
1 reakce
Po šesti letech na nc 750 dct musím říct že je to paráda. Z těchto modelů bych si ale nevybral. vysoké a málo místa pro nohy. zlatý Burgman 400. kéž by začali dělat znovu 650ku. Řazení dct je skvělé, ale s variátorem se mi spolupracovalo daleko lépe.
Měl jsem Tmax 08 a najel na něm 25 000km, skvělý návykový stroj a nemohu než souhlasit, že to je a vždy bude skvělé svezení s velmi nízkými nároky na údržbu. Bohužel s batůžkem chybí na cestování boční kufry a výkon.
Forzu 750 jezdím druhou sezonu, mám najeto 9500km a je to prostě více o cestování. Výkon stačí a svižné ježdění ve dvou je bez problémů. Boční kufry vozím, jen když jedeme ve dvou. Bez kufrů je stejně divoká, ne-li víc než 08 TMax.
Nádrž mohla mít 15L, ale kdo ujede 250km bez toho, aby si rád protáhl nohy, záda...a sedací část
Mám Forzu 750, DCT je skvělé, už su velkej a vyblbnutej kluk a zvyknul sem si na pohodlí automatu v autě, proto sem ho chtěl i na motorku. Žádné kovové zvuky se nekonají, asi chyba konkrétního kusu. Spotřeba je úžasná, abych se dostal na 4 litry, to už musí být jízda s baťůžkem po dálnici kolem 150 km/h. Jen připomínka, v článku je párkrát zmíněno elektrické nastavení plexi u Forzy. Nic talového ma Forze není a co vím, tak ani nejde objednat. A nebo na mou Forzu zapoměli
1 reakce
@Ukrutor: Díky za upozrnění-opraveno. Šotek se vloudil. Chyba na naší straně , omluva všem. Ele. má 125,350. Ve video je řečno ok. LR.
DTC mě zatím, přez velkou chválu neoslovilo a to jsem jel i na CTX700 , NC700 NC 750X + obě afriky.. . Kupodivu mi přijde že CTX700 řadilo nejrychleji . NT1100 trvalo pocitově 3s než šupnul 2 kvalty dolů + jsi hrál aby to necuklo . Ale žádné kovové zvuky jsem neslišel . Naproti tomu jsem byl unešenej z ADV350
. Možná to bylo tím , že jela skupina . Variátor má něco do sebe ! Pokud se naučíš dobře žadit bez spojky tak je DCT 3x pomaleší do města zase ucukaný , to už je lepší variátor .
2 reakce
Jako skalní příznivec Hondy bych z těchto tří volil Yamahu, nemám rád pohon řetězem ani na motorce, natož na "skútru".
K tomu vychvalovanemu DCT. Po přečtení spousty chvály od různých redaktorů jsem uz i já co radi na různých motorkach již více než 30 let, nabyl dojmu, ze to musí tedy byt skvělý a jel si půjčit NT1100 s DCT. Prvních 500 metru mi to prislo vazne fajn. Pak jsem si všiml kovového zařinčeni v převodovce při každém řazení. Celou jízdu to bylo stejné at se radili nahoru nebo dolu nebo i manuálně. Asi je to vlastnost, ale taková kterou já na své motorce urcite nechci. Vy jste to při testu neslyšeli? O tom, ze to vůbec neřadilo hlavne před zatáčkama jak bych si já představoval ani nemluvím. Zázrak techniky si půjčil i kamarád a dojmy má stejné. Takže za mě možná dobré pro nekoho kdo přechází ze skútru na motorku, ale asi ne pro zkušené motorkáře. A ještě poznámka: x-ADV a Forza 750 jsou konstrukčně z 95% motorky, ne skútry.
2 reakce
Kontrolní otázka pro odborníky i neskútraře: jak dlouho se u Nissinu vyrábí a Honda si osazuje ty nadčasové nádobky na brzd.kapalinu -35 let?
1 reakce