husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CRF1000L Africa Twin vs. KTM 1090 Adventure R: Na špuntech ve svém živlu?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Tech (43) napsal 08.03.2018 v 20:51

Ono nejde jen o křivky z brzdy, tam se prostě dá plnej od volnoběhu a "děj se vůle boží", jenže při jízdě, kdo má trochu cit s motorem ho nenechá "kramplovat" na 3tis ikdyž tam ten výkon má, ale jiný motor si to zas líbit nechá v pohodě a pak se lépe využijí nízké otáčky a tím vznikne ta fáma že něco jede něco nejede odspodu. A další co ten subjektivní dojem podpoří je, že točivý motor má vršek a když jezdec ví co ho čeká nahoře, zdá se mu spodek logicky pomalejší ikdyž být nemusí.

technick (41) napsal 06.03.2018 v 20:15



No já našel rychleji výkonovou křivku 1190 R, kterou vlastním a proto nesouhlasím s tím, že motor nefunguje od nízkých otáček.

U KTM 1090 je podivuhodně propadlá křivka při 5000 ot. za minutu. Je to konkrétní měření jednoho kusu motocyklu, nevím jak je to v reálu a jestli tím model 1090 trpí.

Pěkný video a zdá se, že limity obou motocyklů jsou pro nás stejně nedostižné

iVlada (80) napsal 03.03.2018 v 15:36

jasný, ale článek je srovnání AT vs. 1090 R a graf je AT vs. 1190 R...pokud koukám dobře.

Metalocalypse (36) napsal 28.02.2018 v 17:13

Technick: tak tim obrazkem jsi to zabil ale jo, do tri tisic tam ma Afra vic pak uz neni co srovnavat...

technick (41) napsal 27.02.2018 v 23:25+1

Africu nebudeš samozřejmě točit přes 7500 otáček, protože tam už na tebe čeká strmý pád výkonové křivky. Jasně, dáš si kochačku od 3000-6000 ot.

KTM tam má další nálož zábavy jako bonus. Ano je to pokušení a proto jí víc točíš. Ale kochat se můžeš taky a úprava 45 Z rozetou za 2600 korun ti umožní přiblížit se zpřevodování podobnému Africe.

Jednoduchým přepnutím palivové mapy i za jízdy si taky můžu výkon snížit na 100 koní a posílit odezvu v nžších otáčkách, ale nemám pro to důvod. (od roku 2013 v základu čtyři mapy - sport - street - rain - enduro)

Jinak Honda je skvělá a pro svoje určení výkonově dostatečná, ale nevím co vás pořád nutí psát nesmysly o KTM ? Já vám jí snad začnu půjčovat a pak si to řeknem u motorek co ?

technick (41) napsal 27.02.2018 v 22:43



Myslím, že tady žádnou chybu ve výkonové křivce nevidím v nízkých otáčkách.
Na osmistovky ale Honda machrovat může

Eso_Rimmer (383) napsal 16.02.2018 v 20:57

evidentne je. jak jsem rikal, opiram se o tvrzeni ne jednoho redaktora, ale o tvrzeni daleko vetsiho poctu majitelu. promin, to je pro me trosku podstatnejsi.

JohnyLuka (35) napsal 16.02.2018 v 20:14

Ja jel na obou,i tady v testu je napsano ze ktm jede az od strednich otacek a ze v pomalych usekach to neni ono a Eso bude stale tvrdit jakej ma ktm nemrtvej spodek,takze tady je debata zbytecna.

Eso_Rimmer (383) napsal 16.02.2018 v 16:59

Tech-no tak to bud rad, ze vazis to, co zrejme drtiva vetsina majitelu velkych cendur ne a k tve poznamce o kompr.pomeru... navrhuju tu masinu nejdrvie poradne vyzkouset a nedrzet se jen teoreticke roviny. coz uz jsme spolu v nekolika tematech probirali...

Tech (43) napsal 15.02.2018 v 18:43

A u KTM nemůžeš čekat nějak dobrý projev v nízkých otáčkách, když má poměr zdvih/vrtání cca 0,6. Takový motor bude vždy víc "točivý", než Afriky, GS, Supeteneré. které mají 0,7-0,8.

Tech (43) napsal 15.02.2018 v 18:32

Eso: Já mám cca 67kg a jezdím na cenduru běžně. S výstrojí můžu mit tak 75kg, tedy pro mně ideální stav.

Eso_Rimmer (383) napsal 14.02.2018 v 20:24

JohnyLuka-take nemam potrebu se hadat, zbytecne hanit, ani vyzdvihovat do nebes KTM. coz mozna vis, jestli jsi to tady na m.cz sledoval. ale napsat, ze KTM nema spodek, ze je spodek ucukany (to byl hlavne u 990) a pod., promin, ale s timhle nelze souhlasit, je to stale jen dvouvalec... mluvil jsem (jsem ve spojeni s mnoha desitkami, stovkami majitelu KTM a to i na zahranicnich forech) a nenarazil jsem na jedineho cloveka, ktery by tvrdil to, co pises ty. to same pri jednani se servisaky, dealery KTM. at si samozrejme kazdy z nasich tvrzeni vezme co uzna za vhodne. idealne projet si ty masiny nazivo a udelat si svuj zaver.

JohnyLuka (35) napsal 14.02.2018 v 17:43-2

Eso, nechci se o nicem dohadovat,jen jsem napsal sve poznatky ktere by mohli nekomu pomoct. Ktm proste ty spodky podle me nema dobry,pokud chces obdobne parametry tak ducati podle me jde lepe od spodu s podobnyma motorama- ale to jen proto ze jsi chtel podobny motor, vsichni se shodnou ze ktm chce otacky a nuti te jet stale na plno,ze by to bylo tim ze kolem 2-4 tis otacek jsou ukuckane a neplynule? Za me ano,samozdrejme neni problem se toho zbavit zmenou sekundarniho prevodu, ale proc u nove masiny? Bmw bych si nikdy nekoupil,taky jsem psal ze jsem nakonec vybiral z techto dvou. Tak 90 procent mych motorek byly krosky a endura a nejsem zvyklej jezdit s nohama v rozstepu,kdyz jsem to rekl dealerovy v ktm tak mi rekl ze tento problem ma s touto motorkou spoustu lidi. Co se tyce tech tlumicu,moje vaha je nekde mezi 65-68 kg bez vystroje takze mam moznost dost upravit podvozek na obe strany,samozdrejme pro vypaseneho paprdu to asi bude i naplno mekke.

Eso_Rimmer (383) napsal 14.02.2018 v 11:01

JohnyLuka- mohl bys mi vysvetlit, co je u tebe pojem „mrtvolnejsi spodek motoru" a uvest nam priklad masiny, ktera ma obdobne parametry KTM a ten mrtvolny spodek nema? pises o neprijemne roztazenych nohach diky brutalne siroke nadrzi KTM... predpokladam, ze na BMW bys jezdil s nohama prakticky v provazu a k tve poznamce o moznostech nalazeni podvozku - kdyz se zamyslis, jiste ti dojde, ze je lepsi mit sirsi moznosti a rezervu v nastaveni podvozku. tim, ze je AT v zakladu nalazena na sedesatiklovyho chlapa hovori o ledascem. treba o tom, kolik rezervy budes mit, az to naladis na prumernou vahu. zkus se nad tim vic zamyslet

JohnyLuka (35) napsal 13.02.2018 v 18:14-2+3

Taky prispeji svym nazorem,stravil jsem vyberem cestovniho endura celou lonskou zimu a jaro takze jsem jel snad na vsem co se temhle dvoum alespon trochu priblizuje. Kazdopadne pokud chce nekdo cestovni enduro ktere je na obcasny teren tak si myslim ze jina motorka nez tyhle neni a je dost ze je konecne nekdo po tech haldach srovnavacek kdy afrika stala jak proti mastodontum typu velke gs nebo mrtvolam maleho gs nebo prerostlym motardum typu multistrada 950 a hromady dalsim ktery jsou uplne z jine kategorie. Jen to dokazuje jak je afrika univerzalni a cemu vsemu se muze rovnat ale az tenhle srovnavak ma smysl a melo se s nim zacit kdyz kazda z nich prisla na trh.
Spousta lidi nadava na slaby vykon ale afrika nani dalnicni hltac kilometru a vetsina lidi ji ma na spalkach nebo alespon trochu terenni pneu a pochybuji ze nekdo na spalkach vyuzije vykon ktm. Kdo jezdi spise po silnici tak urcite ale v tu chvili si nema uz smysl kupovat od ktm drazsi verzy R ale silnicni variantu.
Ktm jsem mel vzdycky rad pro jeji sportovni ambice a pomery vykon vs vaha ale to mi vyhovovalo vzdy na motokrosu nebo silnicnich motorkach typu duke nebo sm. Jel jsem v poslednich 4 letech snad na vsech motorkach co ktm vyrabi a vsechny maji takovy spise dvoutaktni prubeh motoru,coz znamena mrtvolnejsi spodek a splaseny vrsek. Maji to i velke obsahy jako superduke a adventure. To je super zas na blbnuti ale do terenu mrtvolny spodek na motorce vazici pres 200 km vazne nechci a plynuly nastup motoru afriky me presvedsil uz po prvni hodine jizdy. Po odpoledni stravenem v terenu na spalkach bylo jasno.
Tlumice se nechaji nastavit takze srovnavat v zakladnim nastaveni je blbost.kazdopadne wp tlumice na ktm mi prisly vzdy lepsi a citelneji nastavitelne.
Na africe se mi libi jednoduchost vypnuti kontroly trakce kdy nemusim do zadnyho menu a ze ma jen jednu vstrikovaci mapu.cim mene elektroniky,tim lepe,stejne vse vypinam.Vadi mi ale ze si nepamatuje vypnuti kontroly trakce po zdechnuti motoru coz muze pri zastaveni v terenu zapricinit vazny problem a stve me nutnost zastaveni pri vypinani abs.
Na ktm mi extreme vadila siroka nadrz,v sede jsem mel brutalne roztazene nohy a na to bych si nikdy nezvykl.
Koupil jsem tedy afriku a kdykoliv potkam jinou kterou jsem zvazoval tak jsem stastny ze mam co mam. Dokonce jsem do ni sel i pres to ze jsem znal vsechny problemy se kteryma se afrika potyka,uz jsem nejak smireny ze dnes se vse dela narychlo a aby to moc nevydrzelo,stejne ma kazdy vyrobce nejake problemy a neduhy takze radeji budu resit problemy na necem co jsem chtel nez na necem co jsem koupil v domeni ze to snad bude lepsi. Kazdopadne zadne resene zavady se mi zatim neprojevily a doufam ze to tak zustane.

mildafleck (-5) napsal 10.02.2018 v 22:16-1

Omlouvám se všem KTMkářům trochu jsem to přehnal obě motorky si najdou svého kupce

alexa7 (101) napsal 09.02.2018 v 09:05

momanek: Stelvio ma spickovy nastavitelny podvozok a v seriovom nastaveni je predok dostatocne tuhy aby si pojazdil okruh, skor naopak na rozbite cesty je ho potrebna zmekcit. Mas tam nejaky problem.

Eso_Rimmer (383) napsal 09.02.2018 v 08:36+4

Ty hadky o tom, ktera je lepsi, nebo hezci jsou celkem usmevne Kazdemu se libi neco jineho, kazdemu vyhovuje neco jineho atd. Nekdo preferuje vetsi vykon (jezdi casto nalozeny a ve dvou, tam se to proste pak hodi), neko to nepotrebuje tak honit a staci mu vykon Hondy. Proc ne. Nekritizoval bych ani „prekonovanost" KTM, ani pro nekoho nedostatecny vykon AT. K tem superlativum od lidi, kteri na jednu z nich presedlali ze stare masiny... Panove, zamyslete se. Skocili jste o par svetelnych let dopredu, je tedy na miste ze je ta nova masina raketa a ze ma nevic nejlepsi podvozek na svete, ukrutny brzdy atd Koneckoncu, byl jsem na tom podobne. Nicmene bych je porovnaval OSOBNE mezi sebou a ne s deset, patnact let starou masinou, povetsinou se velmi odlisnou koncepci podvozku i motoru. Ne vsichni maji na to, aby si koupili dve masiny. Jednu do terenu a jednu na silnici. Proc to nespojit v jednu? Nevidim na tom vubec nic spatneho. Ano, jedna se samozrejme o kompromis a podle toho to bude vypadat. Nicmene... drtiva vetsina z nas stejne z masiny nikdy nedostane maximum, ktere nabizi. A jedna poznamka na zaver - prijde mi usmevne ladit masinu v serii na 70kg, kdyz jen vystroj bude mit 10kg. Ja teda sedesatikilovyho motorkare na cenduru jeste fakt nevidel...

ipetr (2) napsal 08.02.2018 v 20:49+2

Pamatuji, když jsme se s Mírou Lisým na motosalonu 2016 bavili na téma nová Afrika versus KTM 990 Adventure. Kámoš chtěl 990tku a já měl zálusk na Afriku. Míry slova: pokud budu chtít mašinu kolem baráku na blbnutí, beru 990tku která člověka utahá ale dá se na ní fakt kravit, na delší cesty jednoznačně Afriku. Kámoš fakt koupil 990tku a já rok na to Afriku. Když jsme si mašiny prohodili loni na cestě z Albánie, tak mne KTM fakt bavila, je to mašina na blbnutí, nedivím se že to kámošovi při rozjezdech chcípá, oproti Africe fakt spodek opravdu nemá, i mne to chcíplo než jsem začal víc gazovat, je to kladivo a prdel bolí. Kámoš když mi Afriku vracel, tak říkal že to je fakt pohodová motorka a že jede nádherně odspodu. Jo ještě jsme měli třetí motorku sebou a to Varadero poslední model a to je teprve hodná motorka. Za mne, když chci na Africe kravit v terénu, tak je to v pohodě, jediné co mne omezuje je můj strach. Je fakt, že na kravení okolo baráku chci něco lehkého, pokukuji pro KTM Freeride, to bude ta správná motorka na blbnutí. Jinak bahna se moje Afrika fakt nebojí.


Vím že mé povídání k tomuto článku úplně neštimuje ale chtěl jsem říct, že každá mašina je koncepčně nějak stavěná. Naštěstí nejsou stejné. Někdo rád přítulnou kočičku, někdo naopak vášnivou čertici.

technick (41) napsal 08.02.2018 v 18:53+2

Tak mě překvapují názory lidí, kteří nejeli ani na jedné, nebo mají Afriku v garáži a KTM je pro ně sráč.
Obě motorky znám velice dobře i jsem na nich jel, KTM mám v garáži.

Africa je skvělá a opravdu pěkně zpracovaná a má jen nějaké porodní bolesti, stejně jako v roce 2013 KTM 1190 R, z které vychází model 1090 R. Třeba zrovna přepínače ve sračkách, který nikdy nikomu na KTM neodešly, takže nechápu kecy o číně od Mildafleck Zároveň fotka mojí motorky vedle tvojí neodkazuje na lepší zpracování Africy. A designové provedení je věcí vkusu každého soudruha, to ať si zhodnotí každý sám. A porovnání přístrojovky ? Nokia ? Až dostaneš brýle na čtení budeš za přehledný z části analogový systém rád a hlavně doufám, že se budem dívat na cestu a ne na píčoviny na UFO palubce

Elektroinstalace těchto modelů je zatím také kupodivu nejspolehlivější částí KTM Adventure.

Svezení je nejdůležitější část srovnání obou motorek a každý si pak vybere co mu vyhovuje.

Afrika - v terénu skvělá, měl jsem tu možnost na špuntech vyzkoušet, tady bych jí nic nevytknul, ani ty stupačky a opravdu neutahá ani začátečníka. Na silnici - cítil jsem se absolutně bezpečně a věřím, že díky spolehlivosti Hondy se na ní dá krásně objet zeměkoule. Ale hned jsem si položil otázku : bude mě tohle uhlazený pohupovací kochání bez emocí bavit ? Mě ne Je to pro mě Octavia TDI na dvou kolech, neurazí ani nenadchne. Přesto jí všichni vždycky chtěli, nežere a nesere se

A teď svět KTM - v terénu stejně dobrá, jen na začátečníka nebere moc ohledy. Silnice - víc zábavy, zábavnější projev motoru - kladivo se zátahem a s vibracema, podvozek bez kompromisu a excelentní brzdy. Pro mě to co hledám (nikomu to necpu)

A teď komponenty Showa versus WP a Nissin versus Brembo. To si porovnejte sami.

Náklonové ABS, které je pro KTM bezpečnostním standardem od roku 2014 (jako první na světě) Africe chybí.

No asi jsem úplně nestraný a objektivní nebyl, ale aspoň jsem obě pojezdil a trpím, když čtu Mildovo blahořečení Afriky nad KTMkou v kupce hnoje

Ale je tady dneska prdel, až slezou ty sračky, tak otočíme heftem a nebude čas řešit

Mig_35 (345) napsal 08.02.2018 v 17:44

Nicméně, proč nabízet v sérii něco, co zvyšuje hmotnost motorky, prodejní cenu, a ne každý s tím chce jezdit do terénu, tudíž to ne každý potřebuje?

Mig_35 (345) napsal 08.02.2018 v 17:33

Od toho jsou Viléme padací rámy. Moje ležela nesčetněkrát a nic na ní není, protože je oplechovaná.
A ten človíček co s tím jezdí nevypadá, že by neuměl jezdit a padal by v každé zatáčce...
Ostré motorky jsou stavěny tak jak říkáš, ale ani ty nemají plasty nezničitelné...

FirebladeCZ (-3) napsal 08.02.2018 v 17:28

vilemx: je teda fakt, ze dat přes 400 tis za moto,kde i ja bych videl lepsi vyplet + by mohlo byt nejaky lepsi "oplechovani" alespoň spodku ,takto se s tim fakt bojim ject nejkou kudlu :) Ale jinak moto je paradni a hlavne doufam, ze ještě povestna kvalita ala Honda

vilemx (228) napsal 08.02.2018 v 17:12

Zkusím to tedy zleva, když to Mig_35 nechápe zprava: tyhle motorky kupují převážně (nikoliv pouze) lidé, kteří ji nemají jako další motorku pro toulání krajinou mimo cesty. Naopak teprve až po jejím nákupu se mnohdy poprvé vydají mimo asfalt - stačí si přečíst recenze tady na m.cz nebo se s někým potkat nahoře na Poloninách či pod palmou v oáze, kam nevede zpevněná cesta a porovnat to s počty na vyasfaltovaných alpských parkovištích.
Proto fabriky dál a dál slevují z požadavků ve významu enduro (vytrvalý, bytelný, nerozbitný, odolný,...), protože v reálu kupci tohle sice jako "chtějí", ale vlastně to ani nevyužívají a například spíš než nerozbitnou nebo lehce opravitelnou kapotáž upřednostní její ladné křivky nenarušené šroubovým spojem - vždyť mít skryté zacvakávací plasty je tak hezké.
Pokud by ale potenciální kupci hlasitě brblali, že se výrobce zbláznil nabízet jako enduro motorku, která má po jednom odložení z plastů hromadu trsátek, protože z jejich vlastní zkušenosti ví, že Migem_35 postnutá videa jsou jen romantickým sestřihem, kde jsou pády a neúspěchy vyretušovány, asi bychom tady měli trošku jiný design napříč celou kategorií.
Vůbec to není o nějaké závisti nebo penězích. A bohužel neplatí a to, ať si každý koupí, co chce. Těžko se dá koupit něco, co není, resp. má tak malou přidanou hodnotu ke stávajícímu, že vlastně nemá smysl měnit.

Mig_35 (345) napsal 08.02.2018 v 16:40+1

tak nechápu ty řeči o klientele... každý si koupí co chce, holt výrobce motocyklů nespasí kupci desetiletých ojetin... motorky jsou drahé zboží, dělník z kolbenky na ně hned tak nevydělá, ale řeči o klientele, která to zabíjí... a o doktorech, co dělají výpravy na Lipno /což jsi nepsal ty, já vím/ - to zavání farizejstvím...
aneb já jsem víc motorkář než ty, ty sis to koupil jenom protože na to máš... no do prkýnka dyť to je přece každého věc, nepotkal jsem nikoho na lepší motorce, co by řekl, s tebou se bavit nebudu, ty máš starou vránu, ale potkal jsem moc motorkářů na ojetinách, co vedli podobný řeči...

vilemx (228) napsal 08.02.2018 v 16:28

Mig_35 Až zase alespoň na chvíli vytáhneš hlavu z výfuku svého BMW, tak věz, že žádný mindrák nemám.

Mig_35 (345) napsal 08.02.2018 v 16:20

aby se tu neobjevil vilemx se svojím mindrákem...
takže: vzpřímený posed je na motorce fajn, hlavně při cestování, a čím je člověk starší, tím víc to ocení. sportovní podvozek je na našich cestách jenom k vzteku, hlavně po zimě. A ano, jsou ryze cestovní endura vepředu se 17kou, stejně jako vzadu, nebo s 19kou. Je to něco jako kategorie SUV mezi automobily.
tady je něco pro pochybovače, že se na cestovním enduru nedá jet sportovněji

a se stejným endurem se dá jezdit na motokrossové trati

ať si každý koupí co chce:)

vilemx (228) napsal 08.02.2018 v 16:06-1

Ironií osudu je, že tuhle kategorii velkých cestovních ještě endur zabíjí klientela, která táhne její prodeje. Tedy ti, kteří si tyto motorky kupují kvůli vzpřímenému posedu, vzhledu, "charisma", nikoliv primárně kvůli potřebě relativně pohodlně jezdit hlavně necestou než cestou.
Pak se nelze divit recenzím, jako že podvozek je na h..no, protože, k velkému to překvapení , nedrží na asfaltu tolik, jako ryze silniční motorky.
Nebo že je tahle celá kategorie v terénu k ničemu, protože ke vší smůle pisatel uvěřil reklamě, že stačí motorku koupit a jako zázrakem se v jejím sedle promění otočením klíčku a zvolením módu Enduro nováček v profíka

M_o_m_a_n_e_k (35) napsal 08.02.2018 v 16:00+1

Jestli někdo chce hodnotit Afriku v základním nastavení, tak je to nepodobný problém, jako když jsem je se Stelviem okruh (bezpečně na motorce) a nemohl jsem jet to co ostatní, protože předek nejde nastavit tak, aby to bylo vhodné na okruh - u Afriky to nastavit jde.
Kdyby mi někdo poradil jak na Stelvio dát jiný předek - to by byla rada.

kawassak (127) napsal 08.02.2018 v 15:51+1

...kdyz si dole prectes: "jsou lidi, co s tím zajedou víc, než ty na ostré. "
...tak poznamce od pk14 docela rozumim.
Ani nase vyborna a nejkrasnejsi koza Liza jaksi neumi ani stekat a ani mnoukat.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist