Honda CBR600F
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 2.1.2012 | Zobrazeno: 47 283x
Návrat Hondy CBR600F jste mohli na našem webu sledovat prakticky v přímém přenosu už v březnu minulého roku, když se kolega Vláďa vrátil z prvního testování ve španělské Seville. Nová generace kultovní šestistovky udělala dobrý první dojem, ale protože hlavní devizou CBR600F byla vždycky její univerzálnost, zajímalo nás pochopitelně, jaký dobrým parťákem bude každodenním životě.
Kapitoly článku

O designu, technických parametrech, a především o tom, jak se novinka v provedení s ABS chovala na španělském asfaltu za vytrvalého deště, jste se mohli dočíst v tomto článku. Pro regulérní týdenní test v našich podmínkách jsme si vypůjčili základní model bez
Vyjmenovávat na tomto místě znovu jaká technologická řešení doprovázela vývoj sedmé generace legendární šestistovky by nemělo velký význam, a proto se pojďme na novou CBR600F rovnou podívat pohledem každodenního uživatele. Výška sedla i poloha stupaček jsou shodné s letošním Hornetem, ale také s podstatně sportovněji naladěným modelem CBR600RR, což však rozhodně nepřináší žádnou daň na úkor pohodlí. Nohy není nutné extrémně ohýbat v kolenou ani při výšce postavy 186 centimetrů, a lehce odstupňované dvousedlo nabízí dostatek komfortu i při delší cestě. Umístění řídítek určuje téměř ideální jízdní pozici, které se nedá celkem nic vytknout během cestování – jen při popojíždění po městě a častějším brzdění leží celkem dost váhy na předloktí a řídítka by mohla klidně být o pár centimetrů výš. To už by se ale jezdec hůř poskládal za plexištítek, který nabízí slušnou ochranu před větrem i deštěm.
Přístrojovka prozrazuje, že nízká cena hrála při volbě komponentů určitou roli, ale informacemi rozhodně nešetří. Najdete na ní všechny potřebné údaje včetně hodin, palivoměru nebo tripmetru. Příliš velkou pozornost ale vyžaduje čtení digitálního otáčkoměru, a také odstínění přístrojové desky není příliš dobře vyřešeno - za slunečného počasí se kryt ze zeleného plexiskla nepříjemně leskne a zhoršuje čitelnost. Ovladače na řídítkách odpovídají Hondímu standardu a na jejich umístění i velikost se dá rychle zvyknout. Zrcátka, uchycená v pření kapotáži mají poměrně široké rozpětí a nabízí solidní výhled.
Charakteru pohonné jednotky odpovídá účinek brzd, alespoň pokud jde o dvoupístky u verze bez ABS. Rozjetou Hondu zastaví vždy spolehlivě a včas, ale nástup není tak ostrý, jak je u plnokrevných supersportů zvykem. Ani po razantním stisku nastavitelné páčky přední brzdy tak nevzniká chaos a panika z nečekaného odlehčení zadního kola, nebo zneklidnění řídítek. Při svižnější jízdě po oblíbené okresce, nebo občasné návštěvě okruhového dnu je třeba s tupějším nástupem trochu počítat, na běžné cestovní účely je však brzdný účinek dostačující. Zadní jednopístek sice moc nepřispěje k vyřešení nějaké krizovky, ale svoje uplatnění najde hlavně při zmiňovaném popojíždění městem.
Tahle nová šestistovka by neměla uniknout pozornosti nikoho, kdo zatím nemá na motorce nasbíráno moc zkušeností, a chce si přesto koupit supersport. Ostříleného mazáka by klidný a vyrovnaný projev motoru nejspíš za chvíli omrzel, ale pro klienty s touhou po větším vzrušení jsou na trhu zase jiné modely. Písmeno F se koneckonců nepíše na konci modelového označení jen tak z plezíru – značí, že se jedná o friendly, tedy přátelský stroj. Kdo chce závodit, musí navštívit oddělení s modely RR – race ready. Tam ale za šestistovku zaplatí podstatně víc.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)