yamaha_srpen




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kaaamos
Kaaamos (3) napsal 17.4.2018

Dnes už je to zase nějaká doba od tohoto testu, avšak moto se vyrábí dál a protože na této motce jezdím, dovolím si pár bodů.
1. Kubatura - 500 je ikonické číslo. Podobně jako 1000, nebo 1600. Myslím, že proto se Honda tohoto čísla drží - jsou v něm kořeny motorek.
2. Design je subjektivní pojem. Musím říct, že poté, co motku používám, připadají mi nudné spíš ostatní motorky (vyjma nových HD). Pro mne je tato matná černá krásná, je to prostě Honda. Nelíbí se Ti (balast/hnus/vošklivá)? Kup si jinou. Třeba za 30k nějaký 20r. "veterán".
3. Tvrdost podvozku - řešit to na 500ccm naháči? Nevím, co si o tom myslet. Já chci nasadit přilbu, nasednout, startnout a jet. Kdo chce závodit, není to motorka pro něj. Chceš závodit? Kup si Kawasaki Ninja ZX-10R SE za cenu 4 těchto motorek, nastav si tlumiče a buď v pohodě!
4. Zábava - Nuda? Sám jsi nuda. Osobně se na motce cítím fantasticky. Je to temný naháč Honda pětikilo se super motorem. A to je to, co chci a každý metr (nejen kilometr) si užívám.

jawa354
jawa354 (4) napsal 14.12.2016

Capan
Capan (47) napsal 16.10.2016

Tak dik,snad som sa nieco nove naucil.

Kome
Kome (64) napsal 15.10.2016

Capan, samozrejme ze to funguje jen omezene, pokud je potreba výraznější zmena, je potreba vymenit pruzinu za silnesji, predepnuti vydlice ci tlimice pres urcitou mez znamena omezeni citlivosti. Bezne se u kol s pruzinovymi tlumici a vidlicemi meni pruginy podle vahy jezdce a jeho jizdniho stylu. Problem bezne vynute pruziny je v tom ,ze snadno jde na doraz, pokud nema nejaky system dorazu. Tohle resi vzduchove vidlice, ,ktere se daji naladit tak aby byli dostatecne citlive a navic ke konci zdvihu vyrazne vzroste sila nutna pro jeji stlaceni. Na druhou stranu jsou trochu tupejsi nez pruzinove, kvuli vetsinu odporu dalsich tretich ploch.

Capan
Capan (47) napsal 15.10.2016

ZdeBi: Ano,je to starsi model. Chcel som tym len povedat,ze tieto starsie masiny sa mi pacili,nove uz nie. Okrem toho tato starsia mala tusim vacsi vykon.

Capan
Capan (47) napsal 15.10.2016

Tak s tym pruzenim je mi to uz jasne. Trocha som postudoval . Najvystiznejsie to snad charakterizuje tato veta z jednej knizky:"Predepinaci systemy vsak neumoznuji,jak se casto mylne pise,menit tuhost pruziny,dovedou menit pouze delku propruzeni v obou smerech,nahoru i dolu."
Okrem toho som si mylne vysvetloval,ze pojem "doraz" znamena vzdy maximalne stlacenie pruziny.

ZdeBl
ZdeBl (1) napsal 14.10.2016

Capan: to je nějaký ten starší model CBF 500 (http://www.motorkari.cz/motokatalog/honda/honda-cbf-500.html) ? Nevypadá špatně, na pohled se mi líbí i tenhle model. Ale dívám se, že to je ročník buď 2006 nebo 2013 - to už asi novou nikde neseženu. Aspoň jsem ji nikde v nabídce motosalonů neviděl.

Capan
Capan (47) napsal 14.10.2016

ZdeBI,toto je este motorka http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CBF500%2004.jpg
, ale ta tvoja buduca je uz akesi vesmirne cudo. Ale proti gustu...

Capan
Capan (47) napsal 14.10.2016

Kupil som si motorku. Komfortne pruzenie,ale stacil nejaky hrb,jama a predok siel na doraz. Zvlast vo dvojici s mojou to bol opruz. Pritom sme pomerne lahki. Nic to,hovorim si, zvysim predpatie a bude to vyriesene.
Omyl. Dosiahol som akurat to,ze motorka pri mensich nerovnostiach viac poskakovala a pri tych vacsich sla rovnako na doraz. Samozrejme som s tym vsemozne laboroval,ale vysledok plus minus rovnaky. Vyriesila to az kupa tuhsich pruzin.

ZdeBl
ZdeBl (1) napsal 14.10.2016 +1

Asi mám špatnej vkus když se ta CB500F skoro nikomu tady nelíbí, ale mně přijde super. Na jaře 2017 si chci koupit svou první motorku a bude to asi tahle nebo CB500X.

fzr6
fzr6 (8) napsal 14.10.2016

capan: ano bude potřeba větší síla, protože pružina má vetší zdvih pro stlačení.

Ale tvrdost podvozku to neovlivní. Proto mě udivilo, že toto napíše testovací jezdec...

Capan
Capan (47) napsal 14.10.2016

V tej wikipedii je to len take vseobecne,takze sa polopate spytam este raz: ked zvysim predpatie tak pre maximalne stlacenie pruziny(doraz) budem potrebovat vacsiu silu ako pred zvysenim predpatia?

Kome
Kome (64) napsal 14.10.2016

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Pružina tady to mas, lineární pružiny jsou pomerne 6 snadna záležitost, ale dost lidi v tom lita.

Capan
Capan (47) napsal 14.10.2016

Zvysovanim predpatia predsa skracujem pracovný chod pruziny. Ak napriklad na zaciatku reagovala na sily od 10N do 100N(cisla su fiktivne),tak po stlaceni trebars o dva zuby bude reagovat na podnety od40 N do 100N. Ale sila potrebna na maximalne mozne stlacenie sa nemeni. Nevravim,ze mam pravdu,ale takto si to predstavujem. Ked tak dajte link na nejaky odborny clanok.

Capan
Capan (47) napsal 14.10.2016

Takže vy mi tvrdíte,že keď trebárs vhupnem do nejakej jamy na ceste a pružiny pojdu na doraz,tak po adekvatnom zvyseni predpatia je tomu mozne predist?

Jarda89
Jarda89 (3) napsal 14.10.2016

Capan: No Kome má pravdu, kdyby byla pro doraz potřeba stejná síla, tak je to asi k ho?nu, ne?

Kdybys při zvýšení předpětí úměrně zkrátil chod, tak ano. Ale pružina je přece delší, než je maximální zdvih pružící/tlumící jednotky - vidlice nebo tlumiče.

Capan
Capan (47) napsal 14.10.2016 -1

"Takže pružína pak pracuje v posunutém pracovním rozssahu a pro doraz je potřeba vyvinout o 20kg větší sílu."

Nie som sice odborník,ale myslím si,že to tak nie je. Skôr by som povedal,že"pružina potom pracuje v skrátenom pracovnom rozsahu a pre doraz je potreba vyvinúť rovnakú silu".

Kome
Kome (64) napsal 14.10.2016

fzr6: nastavení pomocí předpětí funguje jen v omezeném rozsahu ,ale jde preci o to ,že když naklikaš maximalní předpětí, maš pružinu zmačknutou třeba o 30kg, pri minimálním je to třeba jen o 10kg.Takže pružína pak pracuje v posunutém pracovním rozssahu a pro doraz je potřeba vyvinout o 20kg větší sílu. Samozřejmě to funguje jen do určitého přepětí, jinak motorka přestane žehlit nerovnosti. Ideální měnit samotné pružiny za tvrtší či měkčí podle potřeby ,ale to se děla převážně u závodních strojů.

fzr6
fzr6 (8) napsal 14.10.2016

autor píše:
Ano, podvozek v továrním nastavení je spíše tvrdší, ale rozhodně to není nic dramatického nebo snad nepříjemného. Pokud by někdo přeci jen potřeboval měkčí, je možnost nastavit předpětí předku, ale i tuhost zadku v devíti pozicích.

Může mi nějaký "odborník" vysvětlit jak s pomocí předpětí změkčím/přitvrdím podvozek???

Více na: http://www.motorkar...ich-rvacu-34966.html
Copyright © Motorkari.cz

SuperSic58

Moc pěknej naháček. Tady je to samej kritik, co má v garáži starej střep a sere je, že nemaj na novou Jen ta cena by mohla bejt níž, přeci jen MT07 je jen o pár palackejch dražší a je výkonově o hodně vejš a o 10 kilo lehčí..

milanek81

smutny je ze 20 let starý cbčko je hezčí než tohle - přitom to má krásnej motor jen okolo toho neměli nalepovat tvary co ti zbydou když do skleněný výlohy hodíš cihlu

martjan_1098

Je to samozřejmě hnus, ale v 18 bych se za ni nestydel, i kdyz bych si vybral neco jeteho za 1/3 cenu. Zacatecnik to stejne nekdy polozi a pak je skoda nove masiny :)

Kome
Kome (64) napsal 13.10.2016

Mrberanek: Jednoval vs dvouval a ještě asi 70 tis. rozdíl. Tahle honda je rozpočtovka, což je zřejmé na první pohled.

Mrberanek

190 kilo jako lehká, to je hodně optimistické tvrzení, když o kus silnější KTM DUKE 690 má pohotovostní hmotnost 160 kilo.

abusklibi

Tak já si ji koupil a nedám na ni dopustit. I když mám model 2015, který se mi díky trochu větší kapotě líbí víc, ale to není zásadní. Zkušeností jsem měl málo a dávných, navíc jsem chtěl něco menšího a lehčího, takže pro mě je to perfektní, ovladatelné, lehké - přesně to, co jsem potřeboval. Závěr po první sezóně byl, že jsem si vybral správně. Teď už bych si troufl i na něco silnějšího (mám plnohodnotné A), ale ony jsou ty motorky pak přecejen dražší a těžší. Ta hmotnost 190 kg je pohotovostní, tzn. včetně všech kapalin, nikoliv bez nich (jak psal Mike70)! Jezdím na ní do práce přes město, kde oceňuji obratnost. A dá se na tom dobře jet i na delší cestu, ani ve dvou nemáme problém (pravda, nejsme žádní čahouni).

H123
H123 (37) napsal 13.10.2016 -1+1

já bych řekl , že to vůbec není špatnej stroj , za mně , dneska když je to s papírama tak jak to je , v osmnácti asi "dobrej bajk" , jen mít v osmnácti kilopade v kešeni ... , ale bohatejch taťků je taky dost ... za mně fakt dobrý ...

iVlada
iVlada (47) napsal 13.10.2016

IvanDvoutaktak> Mike70> díky za komentáře jen pro upřesnění , 190kg - jde o pohotovostní hmotnost, tedy hmotnost zahrnující všechny náplně včetně paliva.

Kome
Kome (64) napsal 13.10.2016

190kg je samozřejmě s náplněmi, jak je u Hondy zvykem.

jardapl

Ta je ale vošklivá. Hlavně z levé strany. Foto pod mostem.

IvanDvoutakťák

Jak to tady "načal" už Mike70 - půllitr se 190kg bez náplní ( + cenou ! )
"začátečníky" asi moc neosloví Asi to zavinil ten "EU - výfuk" ...
No a z barev chybí už jen trocha zelené

Zelinář

Od Hondy SH, Afriku, GW. Toť z dnešní nabídky vše...

Sim
Sim (43) napsal 13.10.2016

Frankie > ja mel za to, ze Kawa porad jeste stredneobjemovy dvouvalce drzi taky, byt uz ne pod nazvem ER6 ale nejakym jinym oznacenim. Nebo uz ne?

Mike70
Mike70 (74) napsal 13.10.2016

Souhlas s Šemíkem, že bych si novou Hondu z dnešní nabídky nevybral...

Frankie

Ženskou jsem kdysi učil jezdit na Suzuki GS500 a povedlo se Šlo jí to a bavilo a musím říct, že i já jsem se občas rád svezl. Řadovej dvouválec půllitr je prostě klasika a na začátek stokrát lepší než čtyřválec šestikilo, kterej odspoda nejede a nahoře jede až moc. Tohle je prostě hodný a čitelný, mašina pro začátečníka, tak je třeba jí brát. Ale věřím že i zkušenýho neurazí. Za mě
Ještě že aspoň jediná Honda má rozum a dvouválce 500 stále vyrábí...

chooki
chooki (57) napsal 13.10.2016

urcite fajn moto ale brutalna nuda.. aj test aj samotna moto. ak si ma niekto kupit moto len kvoli tomu, ze je prakticka, tak radsej nech si kupi fabiu v zaklade.

ElFidel
ElFidel (4) napsal 13.10.2016

Šemík.> Tak tak a třeba ta CB 650F... To je jen taková parodie na Horneta...

Šemík.

I když jsem byl hodně dlouho zarytej hondista, poslední dobou nevím co si mám o obchdní strategii Hondy myslet. V současné době Honda nenabízí nic o co bych měl zájem .Honda skončila s cesťáky typu CBF 1000, nemá pořádnýho choppera ani naháče,cest.enduro Crostourer je ve srovnání s konkurencí špatně vybavenej a ani v supersportech (kromě faceliftu Fire Blada) nic nenabízí. Nevím koho má stávající nabídka oslovit

Sonicek
Sonicek (12) napsal 13.10.2016 -2

tvl proč kupovat takej balast když je dnes 6tek na 3prdele.

Mike70
Mike70 (74) napsal 13.10.2016

Těží z nízké váhy? 190 kg bez náplní nepovažuju za nízkou váhu... Motorka je jinak pěkná a určitě to bude pěkný svezení a ta spotřeba je lákavá... (pokud to tak v praxi bude)




TOPlist