Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Dnes už je to zase nějaká doba od tohoto testu, avšak moto se vyrábí dál a protože na této motce jezdím, dovolím si pár bodů.
1. Kubatura - 500 je ikonické číslo. Podobně jako 1000, nebo 1600. Myslím, že proto se Honda tohoto čísla drží - jsou v něm kořeny motorek.
2. Design je subjektivní pojem. Musím říct, že poté, co motku používám, připadají mi nudné spíš ostatní motorky (vyjma nových HD). Pro mne je tato matná černá krásná, je to prostě Honda. Nelíbí se Ti (balast/hnus/vošklivá)? Kup si jinou. Třeba za 30k nějaký 20r. "veterán".
3. Tvrdost podvozku - řešit to na 500ccm naháči? Nevím, co si o tom myslet. Já chci nasadit přilbu, nasednout, startnout a jet. Kdo chce závodit, není to motorka pro něj. Chceš závodit? Kup si Kawasaki Ninja ZX-10R SE za cenu 4 těchto motorek, nastav si tlumiče a buď v pohodě!
4. Zábava - Nuda? Sám jsi nuda. Osobně se na motce cítím fantasticky. Je to temný naháč Honda pětikilo se super motorem. A to je to, co chci a každý metr (nejen kilometr) si užívám.
Capan, samozrejme ze to funguje jen omezene, pokud je potreba výraznější zmena, je potreba vymenit pruzinu za silnesji, predepnuti vydlice ci tlimice pres urcitou mez znamena omezeni citlivosti. Bezne se u kol s pruzinovymi tlumici a vidlicemi meni pruginy podle vahy jezdce a jeho jizdniho stylu. Problem bezne vynute pruziny je v tom ,ze snadno jde na doraz, pokud nema nejaky system dorazu. Tohle resi vzduchove vidlice, ,ktere se daji naladit tak aby byli dostatecne citlive a navic ke konci zdvihu vyrazne vzroste sila nutna pro jeji stlaceni. Na druhou stranu jsou trochu tupejsi nez pruzinove, kvuli vetsinu odporu dalsich tretich ploch.
ZdeBi: Ano,je to starsi model. Chcel som tym len povedat,ze tieto starsie masiny sa mi pacili,nove uz nie. Okrem toho tato starsia mala tusim vacsi vykon.
Tak s tym pruzenim je mi to uz jasne. Trocha som postudoval . Najvystiznejsie to snad charakterizuje tato veta z jednej knizky:"Predepinaci systemy vsak neumoznuji,jak se casto mylne pise,menit tuhost pruziny,dovedou menit pouze delku propruzeni v obou smerech,nahoru i dolu."
Okrem toho som si mylne vysvetloval,ze pojem "doraz" znamena vzdy maximalne stlacenie pruziny.
Capan: to je nějaký ten starší model CBF 500 (//www.motorkari.cz/motokatalog/honda/honda-cbf-500.html) ? Nevypadá špatně, na pohled se mi líbí i tenhle model. Ale dívám se, že to je ročník buď 2006 nebo 2013 - to už asi novou nikde neseženu. Aspoň jsem ji nikde v nabídce motosalonů neviděl.
ZdeBI,toto je este motorka //www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CBF500%2004.jpg
, ale ta tvoja buduca je uz akesi vesmirne cudo. Ale proti gustu...
Kupil som si motorku. Komfortne pruzenie,ale stacil nejaky hrb,jama a predok siel na doraz. Zvlast vo dvojici s mojou to bol opruz. Pritom sme pomerne lahki. Nic to,hovorim si, zvysim predpatie a bude to vyriesene.
Omyl. Dosiahol som akurat to,ze motorka pri mensich nerovnostiach viac poskakovala a pri tych vacsich sla rovnako na doraz. Samozrejme som s tym vsemozne laboroval,ale vysledok plus minus rovnaky. Vyriesila to az kupa tuhsich pruzin.
Asi mám špatnej vkus když se ta CB500F skoro nikomu tady nelíbí, ale mně přijde super. Na jaře 2017 si chci koupit svou první motorku a bude to asi tahle nebo CB500X.
V tej wikipedii je to len take vseobecne,takze sa polopate spytam este raz: ked zvysim predpatie tak pre maximalne stlacenie pruziny(doraz) budem potrebovat vacsiu silu ako pred zvysenim predpatia?
Zvysovanim predpatia predsa skracujem pracovný chod pruziny. Ak napriklad na zaciatku reagovala na sily od 10N do 100N(cisla su fiktivne),tak po stlaceni trebars o dva zuby bude reagovat na podnety od40 N do 100N. Ale sila potrebna na maximalne mozne stlacenie sa nemeni. Nevravim,ze mam pravdu,ale takto si to predstavujem. Ked tak dajte link na nejaky odborny clanok.
Takže vy mi tvrdíte,že keď trebárs vhupnem do nejakej jamy na ceste a pružiny pojdu na doraz,tak po adekvatnom zvyseni predpatia je tomu mozne predist?
Capan: No Kome má pravdu, kdyby byla pro doraz potřeba stejná síla, tak je to asi k ho?nu, ne?
Kdybys při zvýšení předpětí úměrně zkrátil chod, tak ano. Ale pružina je přece delší, než je maximální zdvih pružící/tlumící jednotky - vidlice nebo tlumiče.
"Takže pružína pak pracuje v posunutém pracovním rozssahu a pro doraz je potřeba vyvinout o 20kg větší sílu."
Nie som sice odborník,ale myslím si,že to tak nie je. Skôr by som povedal,že"pružina potom pracuje v skrátenom pracovnom rozsahu a pre doraz je potreba vyvinúť rovnakú silu".
fzr6: nastavení pomocí předpětí funguje jen v omezeném rozsahu ,ale jde preci o to ,že když naklikaš maximalní předpětí, maš pružinu zmačknutou třeba o 30kg, pri minimálním je to třeba jen o 10kg.Takže pružína pak pracuje v posunutém pracovním rozssahu a pro doraz je potřeba vyvinout o 20kg větší sílu. Samozřejmě to funguje jen do určitého přepětí, jinak motorka přestane žehlit nerovnosti. Ideální měnit samotné pružiny za tvrtší či měkčí podle potřeby ,ale to se děla převážně u závodních strojů.
autor píše: Ano, podvozek v továrním nastavení je spíše tvrdší, ale rozhodně to není nic dramatického nebo snad nepříjemného. Pokud by někdo přeci jen potřeboval měkčí, je možnost nastavit předpětí předku, ale i tuhost zadku v devíti pozicích.
Může mi nějaký "odborník" vysvětlit jak s pomocí předpětí změkčím/přitvrdím podvozek???
Moc pěknej naháček. Tady je to samej kritik, co má v garáži starej střep a sere je, že nemaj na novou Jen ta cena by mohla bejt níž, přeci jen MT07 je jen o pár palackejch dražší a je výkonově o hodně vejš a o 10 kilo lehčí..
smutny je ze 20 let starý cbčko je hezčí než tohle - přitom to má krásnej motor jen okolo toho neměli nalepovat tvary co ti zbydou když do skleněný výlohy hodíš cihlu
Je to samozřejmě hnus, ale v 18 bych se za ni nestydel, i kdyz bych si vybral neco jeteho za 1/3 cenu. Zacatecnik to stejne nekdy polozi a pak je skoda nove masiny :)
Tak já si ji koupil a nedám na ni dopustit. I když mám model 2015, který se mi díky trochu větší kapotě líbí víc, ale to není zásadní. Zkušeností jsem měl málo a dávných, navíc jsem chtěl něco menšího a lehčího, takže pro mě je to perfektní, ovladatelné, lehké - přesně to, co jsem potřeboval. Závěr po první sezóně byl, že jsem si vybral správně. Teď už bych si troufl i na něco silnějšího (mám plnohodnotné A), ale ony jsou ty motorky pak přecejen dražší a těžší. Ta hmotnost 190 kg je pohotovostní, tzn. včetně všech kapalin, nikoliv bez nich (jak psal Mike70)! Jezdím na ní do práce přes město, kde oceňuji obratnost. A dá se na tom dobře jet i na delší cestu, ani ve dvou nemáme problém (pravda, nejsme žádní čahouni).
já bych řekl , že to vůbec není špatnej stroj , za mně , dneska když je to s papírama tak jak to je , v osmnácti asi "dobrej bajk" , jen mít v osmnácti kilopade v kešeni ... , ale bohatejch taťků je taky dost ... za mně fakt dobrý ...
IvanDvoutaktak> Mike70> díky za komentáře jen pro upřesnění , 190kg - jde o pohotovostní hmotnost, tedy hmotnost zahrnující všechny náplně včetně paliva.
Jak to tady "načal" už Mike70 - půllitr se 190kg bez náplní ( + cenou ! )
"začátečníky" asi moc neosloví Asi to zavinil ten "EU - výfuk" ...
No a z barev chybí už jen trocha zelené
Dnes už je to zase nějaká doba od tohoto testu, avšak moto se vyrábí dál a protože na této motce jezdím, dovolím si pár bodů.
Nevím, co si o tom myslet. Já chci nasadit přilbu, nasednout, startnout a jet. Kdo chce závodit, není to motorka pro něj. Chceš závodit? Kup si Kawasaki Ninja ZX-10R SE za cenu 4 těchto motorek, nastav si tlumiče a buď v pohodě!
Osobně se na motce cítím fantasticky. Je to temný naháč Honda pětikilo se super motorem. A to je to, co chci a každý metr (nejen kilometr) si užívám.
1. Kubatura - 500 je ikonické číslo. Podobně jako 1000, nebo 1600. Myslím, že proto se Honda tohoto čísla drží - jsou v něm kořeny motorek.
2. Design je subjektivní pojem. Musím říct, že poté, co motku používám, připadají mi nudné spíš ostatní motorky (vyjma nových HD). Pro mne je tato matná černá krásná, je to prostě Honda. Nelíbí se Ti (balast/hnus/vošklivá)? Kup si jinou. Třeba za 30k nějaký 20r. "veterán".
3. Tvrdost podvozku - řešit to na 500ccm naháči?
4. Zábava - Nuda? Sám jsi nuda.
1 reakce
Tak dik,snad som sa nieco nove naucil.
Capan, samozrejme ze to funguje jen omezene, pokud je potreba výraznější zmena, je potreba vymenit pruzinu za silnesji, predepnuti vydlice ci tlimice pres urcitou mez znamena omezeni citlivosti. Bezne se u kol s pruzinovymi tlumici a vidlicemi meni pruginy podle vahy jezdce a jeho jizdniho stylu. Problem bezne vynute pruziny je v tom ,ze snadno jde na doraz, pokud nema nejaky system dorazu. Tohle resi vzduchove vidlice, ,ktere se daji naladit tak aby byli dostatecne citlive a navic ke konci zdvihu vyrazne vzroste sila nutna pro jeji stlaceni. Na druhou stranu jsou trochu tupejsi nez pruzinove, kvuli vetsinu odporu dalsich tretich ploch.
ZdeBi: Ano,je to starsi model. Chcel som tym len povedat,ze tieto starsie masiny sa mi pacili,nove uz nie. Okrem toho tato starsia mala tusim vacsi vykon.
Tak s tym pruzenim je mi to uz jasne. Trocha som postudoval
. Najvystiznejsie to snad charakterizuje tato veta z jednej knizky:"Predepinaci systemy vsak neumoznuji,jak se casto mylne pise,menit tuhost pruziny,dovedou menit pouze delku propruzeni v obou smerech,nahoru i dolu."
Okrem toho som si mylne vysvetloval,ze pojem "doraz" znamena vzdy maximalne stlacenie pruziny.
Capan: to je nějaký ten starší model CBF 500 (//www.motorkari.cz/motokatalog/honda/honda-cbf-500.html) ? Nevypadá špatně, na pohled se mi líbí i tenhle model. Ale dívám se, že to je ročník buď 2006 nebo 2013 - to už asi novou nikde neseženu. Aspoň jsem ji nikde v nabídce motosalonů neviděl.
ZdeBI,toto je este motorka //www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CBF500%2004.jpg
, ale ta tvoja buduca je uz akesi vesmirne cudo. Ale proti gustu...
Kupil som si motorku. Komfortne pruzenie,ale stacil nejaky hrb,jama a predok siel na doraz. Zvlast vo dvojici s mojou to bol opruz. Pritom sme pomerne lahki. Nic to,hovorim si, zvysim predpatie a bude to vyriesene.
Omyl. Dosiahol som akurat to,ze motorka pri mensich nerovnostiach viac poskakovala a pri tych vacsich sla rovnako na doraz. Samozrejme som s tym vsemozne laboroval,ale vysledok plus minus rovnaky. Vyriesila to az kupa tuhsich pruzin.
Asi mám špatnej vkus když se ta CB500F skoro nikomu tady nelíbí, ale mně přijde super. Na jaře 2017 si chci koupit svou první motorku a bude to asi tahle nebo CB500X.
capan: ano bude potřeba větší síla, protože pružina má vetší zdvih pro stlačení.
Ale tvrdost podvozku to neovlivní. Proto mě udivilo, že toto napíše testovací jezdec...
V tej wikipedii je to len take vseobecne,takze sa polopate spytam este raz: ked zvysim predpatie tak pre maximalne stlacenie pruziny(doraz) budem potrebovat vacsiu silu ako pred zvysenim predpatia?
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Pružina tady to mas, lineární pružiny jsou pomerne 6 snadna záležitost, ale dost lidi v tom lita.
Zvysovanim predpatia predsa skracujem pracovný chod pruziny. Ak napriklad na zaciatku reagovala na sily od 10N do 100N(cisla su fiktivne),tak po stlaceni trebars o dva zuby bude reagovat na podnety od40 N do 100N. Ale sila potrebna na maximalne mozne stlacenie sa nemeni. Nevravim,ze mam pravdu,ale takto si to predstavujem. Ked tak dajte link na nejaky odborny clanok.
Takže vy mi tvrdíte,že keď trebárs vhupnem do nejakej jamy na ceste a pružiny pojdu na doraz,tak po adekvatnom zvyseni predpatia je tomu mozne predist?
Capan: No Kome má pravdu, kdyby byla pro doraz potřeba stejná síla, tak je to asi k ho?nu, ne?
Kdybys při zvýšení předpětí úměrně zkrátil chod, tak ano. Ale pružina je přece delší, než je maximální zdvih pružící/tlumící jednotky - vidlice nebo tlumiče.
"Takže pružína pak pracuje v posunutém pracovním rozssahu a pro doraz je potřeba vyvinout o 20kg větší sílu."
Nie som sice odborník,ale myslím si,že to tak nie je. Skôr by som povedal,že"pružina potom pracuje v skrátenom pracovnom rozsahu a pre doraz je potreba vyvinúť rovnakú silu".
fzr6: nastavení pomocí předpětí funguje jen v omezeném rozsahu ,ale jde preci o to ,že když naklikaš maximalní předpětí, maš pružinu zmačknutou třeba o 30kg, pri minimálním je to třeba jen o 10kg.Takže pružína pak pracuje v posunutém pracovním rozssahu a pro doraz je potřeba vyvinout o 20kg větší sílu. Samozřejmě to funguje jen do určitého přepětí, jinak motorka přestane žehlit nerovnosti. Ideální měnit samotné pružiny za tvrtší či měkčí podle potřeby ,ale to se děla převážně u závodních strojů.
autor píše:
Ano, podvozek v továrním nastavení je spíše tvrdší, ale rozhodně to není nic dramatického nebo snad nepříjemného. Pokud by někdo přeci jen potřeboval měkčí, je možnost nastavit předpětí předku, ale i tuhost zadku v devíti pozicích.
Může mi nějaký "odborník" vysvětlit jak s pomocí předpětí změkčím/přitvrdím podvozek???
Více na: //www.motorkar...ich-rvacu-34966.html
Copyright © Motorkari.cz
Moc pěknej naháček. Tady je to samej kritik, co má v garáži starej střep a sere je, že nemaj na novou
Jen ta cena by mohla bejt níž, přeci jen MT07 je jen o pár palackejch dražší a je výkonově o hodně vejš a o 10 kilo lehčí..
smutny je ze 20 let starý cbčko je hezčí než tohle
- přitom to má krásnej motor jen okolo toho neměli nalepovat tvary co ti zbydou když do skleněný výlohy hodíš cihlu
Je to samozřejmě hnus, ale v 18 bych se za ni nestydel, i kdyz bych si vybral neco jeteho za 1/3 cenu. Zacatecnik to stejne nekdy polozi a pak je skoda nove masiny :)
Mrberanek: Jednoval vs dvouval a ještě asi 70 tis. rozdíl. Tahle honda je rozpočtovka, což je zřejmé na první pohled.
190 kilo jako lehká, to je hodně optimistické tvrzení, když o kus silnější KTM DUKE 690 má pohotovostní hmotnost 160 kilo.
Tak já si ji koupil a nedám na ni dopustit. I když mám model 2015, který se mi díky trochu větší kapotě líbí víc, ale to není zásadní. Zkušeností jsem měl málo a dávných, navíc jsem chtěl něco menšího a lehčího, takže pro mě je to perfektní, ovladatelné, lehké - přesně to, co jsem potřeboval. Závěr po první sezóně byl, že jsem si vybral správně. Teď už bych si troufl i na něco silnějšího (mám plnohodnotné A), ale ony jsou ty motorky pak přecejen dražší a těžší. Ta hmotnost 190 kg je pohotovostní, tzn. včetně všech kapalin, nikoliv bez nich (jak psal Mike70)! Jezdím na ní do práce přes město, kde oceňuji obratnost. A dá se na tom dobře jet i na delší cestu, ani ve dvou nemáme problém (pravda, nejsme žádní čahouni).
já bych řekl , že to vůbec není špatnej stroj , za mně
, dneska když je to s papírama tak jak to je , v osmnácti asi "dobrej bajk" , jen mít v osmnácti kilopade v kešeni ...
, ale bohatejch taťků je taky dost ...
za mně fakt dobrý ...
IvanDvoutaktak> Mike70> díky za komentáře
jen pro upřesnění , 190kg - jde o pohotovostní hmotnost, tedy hmotnost zahrnující všechny náplně včetně paliva.
190kg je samozřejmě s náplněmi, jak je u Hondy zvykem.
Ta je ale vošklivá. Hlavně z levé strany. Foto pod mostem.
Jak to tady "načal" už Mike70 - půllitr se 190kg bez náplní ( + cenou ! )
Asi to zavinil ten "EU - výfuk" ...
"začátečníky" asi moc neosloví
No a z barev chybí už jen trocha zelené