globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jarda (281) napsal 17.09.2019 v 18:19+1

DoktorM: závist je hrozná věc co?

DeanNESTLE (1) napsal 17.09.2019 v 14:23

a já myslel, že konkurent afriky je spíš 850 s řetězem, než 1200/1250 s kardanem

DZARDINO (25) napsal 17.09.2019 v 10:14+2

No DCT je na silnici super, ač se musí člověk s tím naučit spolupracovat a prostě do řazení kecat.( při aktivní jízdě) Pokud někdo píše že manuál je sportovnější, tak mu nevěřte, je to přesně naopak. Rychlost řazení tam je neskutečně rychlá a to i ručně. To že někdo chce zvedat nohu, samozřejmě respektuji...

rst1467 (13) napsal 17.09.2019 v 09:53+1

Hodnotit moc nechci, protože jsem taky majitel ATAS, ale nedá mi to, abych něco nenapsal.
Mě prostě přišla pohodlnější a točivější než KTM 1290 se kterým jsem se měl problém vejít do každé druhé zatáčky (jo, asi proto, že jsem byl moc rychlej ) a proti GSu má tam motorka charakter a ten zvuk výfuku po ujetí 15000 je ještě lepší než na začátku, v tom ve své kategorii nemá konkurenci.
Pro ty, kteří si myslí, že má papírově "málo" koní, doporučuji, aby si přepnuli palivovou mapu na režim USER a nastavili hodnoty 1,1,0. Pak se projev motorky hodně změní a kontrola trakce přestane motor "brzdit", je to fakt velký rozdíl, i s trakcí na 1 je pořád takový línější, ale když se trakce vypne úplně, tak rozhodně nemám pocit, že bych měl výkonu málo :). Když se na ní dají pořádné padáky, tak se vůbec nemusíte bát ostřejšího terénu a se svými 80kg jsem zatím nešel nikdy na dorazy. Motokros na tom nejezdím.

doktorM (79) napsal 16.09.2019 v 16:40-2

A jaká byla sleva za tak pozitivní článek? Jasně, že to nemůžeš napsat, blbá otázka

petr1000001 (207) napsal 16.09.2019 v 11:36+1



Já mám kufry co nejužší,aby byly stále řidítka to co mne limituje... a vejde se mi tam i stan se vším,co potřebuju,vrchní ani nesundavám...

Runerider (19) napsal 16.09.2019 v 10:45+2

Pro "deluxa": terén obtížnější, nežli nejtěžší úseky kamenolomů, kde vyučují M. Holý a M. Lisý, utržené svahy v Rumunsku, které nelze vyjít "po svých" a cesty s obtížností 9+, trialové stezky apod. Fotografiemi tě nepobavím, neboť v těchto úsecích jsem tak pos..., že mi ani nenapadne to fotit. AT umí více nežli si lze představit a rozhodně to není motorka zaměřená jenom na asfaltovou turistiku. Hmotnost je nemalá, ale je to především o rovnováze...

deluxa (347) napsal 16.09.2019 v 08:29-1

Runerider...celkom by ma zaujimala definicia a iny pohlad co je podla teba "tazky teren" lebo s 250kg motorkou zameranou na asfaltovu turistiku si to teda neviem celkom dobre predstavit. Mozes sem dat nejake foto aby som sa pobavil?

dandare (2) napsal 15.09.2019 v 10:05+2

Pěkné popsáno. Jen doplním moji zkušenost. Já zvolil hliníkové kufry místo plastových co nově Honda nabízí,ale pak vzniká problém s tím ze ve dvou a s nalozenymi kufry při vyšší rychlosti,nad 130,už podle mě nestíhá zadní pružina. Motorka se velmi nepříjemné v náklonu vlní. I když dam předpeti na max. Zřejmě to bude chtít vyměnit za tuzsi protože ta originál není asi dimenzovana na takovou zátěž. A to vážím 80kg a batuzek 64kg. Pokud s tím má někdo zkusenost,uvítám radu.
Jinak DCT jsem taky velmi zvažoval ale nakonec jsem koupil manuál s quickshifterem.
Ještě jsem řešil problémy s turbolencemi do helmy zespodu,asi jako většina majitelů,a to jsem taky vyřešil přidáním deflektoru na nádrž co kryje prostor mezi vidlemi a nádrži.
Za mě s Afrikou celkově taky velká spokojenost.

furt (19) napsal 14.09.2019 v 08:25+1

Včera jsem se vrátil z malého výletu---- Ukrajina- Rumunsko . S kámošem jsme si půjčili 2 Afriky Adventůre sports.Jednu jsme měli dct a druhou klasiku manuál. Motorky jsme si prohazovali a jezdili jsme dálnice,normální šoustky,horský průsmyky a docela pěkné off cesty.------- najeto 3000km.

Chtěl bych říct, že jsme se shodli na tom, že motorky jsou skvělý. Ovladatelnost a podvozek parádní.
Brzdy dostačující, motor jde pěkně (za mě bych ale přidal pár koníků).
Automat bych doporučil na cestování, když máte více času na kochačku. Trošku mě zklamal při řazení,
někdy nesmyslně řadí- při 60 km/h ---- jede na 6 a na druhoů stranu při ostřejším rozjezdu drží 2 do 100km /h. Při projíždění serpentin a vraceček se musí přepnout na manuál a nebo automatu pomáhat pádly (pak ale víc bere).
Manuál byl pro nás svižnější, zábavnější takovej víc sportovní. V hoských průsmycích, kde se střídá levá pravá, má řidič tu výhodu, že vidí tvar zatáčky. Zhodnotí, jak si ji chce projet, řadí nebo podřadí a vychutná si ji. To bohužel automat ještě neumí.
Takže závěrem bych řekl, že jak automat tak i manuál mi vyhovovali, ale o trošku víc bych bral klasiku manuál (na off cesty byl lepší). Spotřebu jsme měli stejnou cca 5,5l.
Toto je jen můj ve zkratce názor a kdyby chtěl někdo více info, tak klidně napište.

děkujem za půjčení ------- Pm půjčovna Brno

Dan66 (76) napsal 14.09.2019 v 00:01+2

Velmi pěkně popsané. Myslím si, že je to i s DCT dobrá mašina a koho automat zajímá, má další informace.
Slovinsko je opravdu krásná, čistá a udržovaná země. Když se pak vrátím na naší hranici, kladu si otázku proč to u nás nejde...

petr-tanvald (3) napsal 13.09.2019 v 21:54+1

Mam Africu s DCT a jsem spokojen, kdyz chci řadit tak palcem neno ukazovackem co jiny levou nohou.., mam 183cm a cítím se na ni dobře

Runerider (19) napsal 13.09.2019 v 20:25+1

...souhlasím s autorem. Mám na AT s DCT 60 tis. km, a jezdím i v těžkém terénu a často. Během roku denně maká při cestách za prací a odpočívá jen když je posolíno. Malou nádrž kompenzuji v divočině 5l paliva ve dvou kanystrech, v běžném provozu mi nevadí ani když jedu 1200 km v kuse. Plastové kufry hodnotím velice dobře. Jednak v nich mám tašky, jednak jsem na ně několikrát padal a vždy stačila oprava za 300,- Kč ( padáky a plech pod motorem mám jiné, originály se ohnuly, obuty trvale pneu terén/silnice - 60/40 % ). Krom běžné údržby jsem měnil sdružený spínač na pravém řidítku a gufera v předních vidlích poskocích v těžkém kamenitém terénu ve 45 tis. km...

mardock (73) napsal 13.09.2019 v 20:22+1

Už jsem si vyzkoušel Africu s DCT a snažil jsem se tomu dát za uši. Musím říct, že to funguje parádně a rychlosti tam padají raz dva-tomu asi není co vytknout. Ale já bych si koupil klasiku s řazením-prostě chci motorku ovládat se vším co k tomu patří. V každým případě je to super mašina i s DCT a jízda předčila očekávání

Gurun (71) napsal 13.09.2019 v 20:20+1

Už dlouho jsem si nepočetl tak hezky popsanou motorku. Děkuji.

lopata75 (111) napsal 13.09.2019 v 17:20+3

Pěkné shrnutí...Jako majitel CRF jen nevidim v Evropě důvod větší nádrže, ja teda nevydržím ani 300km v tahu, spíš tak polovinou, takže to nevidím jako mínus...a na Mangart jezdí všichni i kolem toho zákazu, ja letos taky...




TOPlist