První jízda Harley-Davidson Pan America 1250 Special: Ať tě cesta zavede kamkoliv
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný , Jan Altner | Video: Honza Zajíček | Foto: Harley-Davidson | Zveřejněno: 1.6.2021 | Zobrazeno: 25 518x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný , Jan Altner | Video: Honza Zajíček | Foto: Harley-Davidson | Zveřejněno: 1.6.2021 | Zobrazeno: 25 518x
A hlavně že ji uvidim v barvách!! Né že si to budete kupovat furt černý!
Takže jsem se na tom projel a můžu potvrdit přesně slova z recenze. Byl jsem tam jedinej v HD shopu v kožený kombošce RST připravenenej na všechno, s pohledem na Harlejáře který vyděšený slejzali z PanAmeriky jsem se fakt těšil :D Teď když na to koukám po druhý, třetí.. a po jízdě, tak můžu potvrdit přesně to co je řečeno v testu asi doslovně. Je to skvělá mašina, parádně postavená, jede a je zábavná.
kazil mi to jen omezovač :) celý se to fakt povedlo, tvrdší převodovka, jízda, vzhled, styl, nádherná nádrž a užíval jsem si jak mi nohy krásně pasovaly k nádrži (nebo jako spíš pod nádrž). To všechno se dá nazvat jako "HD charakter" a Doufám! že ji na silnici uvidim často! V různých formách úprav, s laďákama apd.. a ve všech stylech jízdy, od kožeňáka až po turistu. Ta motorka si to fakt zaslouží a konečně bych vídal a cejtil zas něco jako ryzí radost z motorky co "nějak žije".
Co jsem na to sednul tak na místě hnedka skvělej pocit, ergonomie, sedlo, tvary, je fakt pěkná. Měl jsem tu oranžovou nádrž mezi nohama a to je teda bomba pocit. (Vybral bych si ale asi tu lakovanou tmavou zelenou s vystouplým znakem HD, to mělo něco do sebe) Po rozjetí jsem měl takový zvláštní dojmy z motoru, dole je to strašně měkký, projev motoru od volnoběhu mi přišel jak na udušený čtyřtaktní 125. Chvilku mi trvalo než jsem si Haryka nastavil na sebe, páčky byly na 5 apd.. ale vrknutí plynu z volnoběhu mi fakt připomnělo Yamahu YBR 125 :) s tim bych něco asi dělal. Jízda samotná je ale skvělá, sbírá se to z minimálních otáček a nahoře to nádherně letí. Dokonce tak že bych jí z fleku vrazil quickshifter a nebo rovnou automat, protože tam nechceš přestat a chceš letět
V konkurenčním periodiku jsem se dočetl, že PA není původem z Milwaukee, ale je Made in Thailand, proto ta cenovka poněkud níže, než je v kraji zvykem. Pokud je ta informace pravdivá, tak moje sdílená a ověřená
zkušenost: když Honda přesunula z celních důvodů výrobu z JAP do USA, tak kvalita šla hodně dolů, stejně jako kvalita aut Honda při přesunu z JAP do Swindonu v UK. Možná se to už projevuje viz příspěvek PA stojící na vesnici u obchodu a odvezený v dodávce, ale to bude asi nějaká dětská nemoc, že ano?
čus , nedalo mě a musím napsat co se minulítýden přihodilo u nás na vsi. Ještě podotku že o HD se nezajímám a nesleduji ji. Před týdnem se u nás Pan Amerika objevil zastavil u obchodu a stál tam půl dne . Majitel motorky nikde , lidi si fotili co tam stojí bez hnuti takhle nový stroj . Večer dorazila dodávka HD a už to tlačily dovnitř (za pomocí místních občanu). Borec ji měl chvilí a tohle byla jeho 2 delší vyjíždka a klekĺo mu to u nás.Byl hodně nasr.....!
Přesnou závadu nevím ale asi to bez problému taky jen tak nebude.
Díky za recenzi! Sorry jestli jsem to přeslechl, ale jak je na tom s rejdem a otáčením?
1 reakce
Je to v textu a píšu tam, že by rejd mohl být větší. Taky díky
Na řídítkách je sklenička s medem?
Díky za pěknou recenzi. Vzhledem ke špatnému počasí, pro mě sezóna začala až tento týden. Vy jste se ale neflákali a pilně jste pracovali na testech i v tom hnusném počasí. Jak jsi vykládal o motorce pršelo ti při tom na hlavu, to bylo typické počasí během letošního dubna a května. Za to palec nahoru.
1 reakce
Letos to bylo hodně na vodě a v zimě, to je fakt
ale když člověk dělá co má rád, tak nevadí nic
dík
deluxa: dříve, než budeš zase příště psát něco o fašistech z EU a svobodném trhu, zjisti si nejdříve, v reakci na co byla cla na zboží z USA zavedena, tedy jak si svobodný trh představují jistí představitelé v USA.
3 reakce
Když s tím HD přišel a ukázal první fotky, bral jsem to jako špatný vtip. Ale jak jde čas, musím se přiznat, že se mi ta motorka zatraceně líbí! Jen se obávám, že za pár let se z toho stane taky tuctovka. Když jsem jezdil před patnácti lety na Ducati, byl jsem všude za exota....dnes má Ducati kde kdo....svého času jsi v Alpách potkal samé japonské stroje a po pár letech je vystřídala vlna BMW. Je tedy možné, že stojíme na samém počátku nové éry a již brzy bude HD naprosto běžnou značkou všude kam přijede. Uvidíme....
1 reakce
Nie som teda fanusik Harley a tych predpotopnych motoriek co produkovali ale tu je vidiet ze na tejto poriadne zapracovali,drzim im palce a verim ze to bude uspesny model. Vzhlad je subjektivna vec a dnes sa originalita vyhladava. Clanok fajn ale nebolo by od veci spomenut (chapem je to politika ale aj podstatna info o ktorej by mal kazdy vediet hlavne ak planuje kupovat ich motorky) ako to tu ma vlastne Harley v EU "pripravene". V podstate hned ako bol predstaveny klucovy model bola na Harley v EU uvalena 56% dovozna dan. Tak si fasisti predstavuju slobodny konkurencny trh...iste si viete predstavit co to urobilo s konecou cenou.
2 reakce
diky,nechci ,asi nejhorsi dizajn co jsem kdy videl,motorka mne nezaujala proste nicim,proste dalsi tezkotonaznik..jako do terenu...
Brutál, ale spolu s LiveWire nejinovativnější počin v HD za posledních 50 let..
1 reakce
Dát regulátor a chladič na to nejexponovanější místo je opravdu docela kiks, ale jinak se mi líbí odvaha HD vstoupit do tohoto segmentu a fandím každýmu inovačnímu počinu.
Díky za super článek.
Pane Novotný, jakou helmu máte při tomto testu? Díky
1 reakce
V terénu červenou Oneal 10SRS HYPERLITE, na cestě Suomy MX Tourer. A taky díky!
Projet to může být zajímavá zkušenost, už jsem si to rezervoval, ale 1/i ten základ za 4 kila je moc. Jako né za tu motorku, ta si to asi obhájí, ale já už dalšího "white elephant" nechci...2/.Nehledě na to, že tady ty překoňované topmodely s 250+ kilama ... nějak se na ty úzké okresky u nás , nebo vracečky na Stelviu jakoby nechtěj vejít. Jako zvládne to , ale člověk cítí, že to není ono.
Jinými slovy, obchodní potenciál v tom vidím, racionalitu ne.
Ale jestli udělají verzi i s tím 975ccm motorem, který už představili, pár kilo /váhových/ míň a v základu o vice než půl kila /cenově/ míň ...Tak to bych měl těžkou hlavu, to jo.
Snobům s rozpočtem na motorku 500+ , co jezdí dálnice a první třídy samořejmě přeji příjemné prožití rozhodovací paralýzy jestli tohle, Multici V4, 1290 nebo GS
Pokud chteji prezit tak udelaji i nahace a supersport … a to sem fakt zvedavej. Tohle je sice hnusny, ale je to hnusny takovym tim zpusobem holky osklivy v obliceji, ale s hezkejma kozama.
1 reakce
Mě se to líbí, je to svoje
Vzhled vypada jako kdyby se inspirovali u Jawy.
Mě se to teda fakt líbí, sice je to mimo mojí "platovou třídu" ale mít na něj, asi bych ho měl garáži
Mohu říci, ze tohle je první Haryk, který upoutal mou pozornost natolik, že se na něj půjdu podívat k prodejci a když bude možnost, tak se na něm chci rozhodně i svést. Je naprosto jinej, než co jsem zvyklej potkávat každý den na cestách. Pro někoho hnus, pro jiného možnost oddělující od stáda a čím dál větší unifikace. Vypadá jako pohodlný polikač kilometrů i pro dva, navíc mu evidentně rychlá jízda po šotolině a rozmlacené lesní cestě nedělá žádný problém. Ma užitečnou nosnost 209 kilo. Výkon 112 kW. A nadhernej motor vystavený na obdiv.
Co teda nechápu je krátký přední blatník, nulová ochrana chladiče a ta bradavice trčící ze šustplechu. Zbytečný přešlapy...
Zajímalo by mne kolik z vás co tu chválí tento další omyl značky H-D by si v realitě koupila enduro od této firmy, která nemá s endury do této doby žádné zkušenosti! H-D by mělo dělat, to co doteď umělo nejlépe, legendární stroje stylu chopper, cruiser s cenovkou přijatelnou pro " střední vrstvu |", pokud chce nadále prodávat své stroje a přežít tuhle dobu. Kdo nikdy nejezdil na cestovním enduru, bude tu psát nesmysli, ti co jezdí na enduru v realitě, určitě nebudou kupovat cestovní enduro pro neotřelí až nevkusný design, ale sáhnou po lety osvědčených značkách, jako BMW,KTM a pod. Další slepá cesta co stojí tuhle firmu další promarněné peníze...
8 reakcí
Enduro se z toho bude dělat těžko ... měli zkusit scrambler, tam se dá dost odpustit a k image HD se to víc hodí, ale třeba by byl taky hnusnej.
Bože díky za každý nový model....I když je od nafoukané HD
Za mě, proč ne.
Náhodou.... Dost zajímavá hračka...
Ten design je tak "jinej", že si zasluhuje pozornost
Špatná motorka to určitě není
jen ten design předního světla a masky je trochu zvláštní, taková electra glide po očkování astrou zenekou
, ale rozhodně to není tuctova konfekce, ani cinska kopie afriky a to je dobře..
Mě sice tihle mastodonti typu GS už moc neberou, ale i tak motorce fandím.. určitě si své zákazníky najde.
Výškově nastavitelná zadní brzda? Tedy to, co mám na 14 let staré motorce? WOW
Evidentně došlo k nepochopení. To, co kouká dole skrz kryt, není regulátor, ale ničitel kamenů.
Když jedou motocykly ostatních značek po kamenech, mají ty motocykly strach, aby je kameny nepoškodily.
Když jede po kamenech Pan Amerika, mají kameny strach, aby je nepoškodil tento motocykl.
HD jde svou cestou.
Pan America je Chuck Norris v motocyklovém světě.
Kovová nádrž znamená, že je z ocelového plechu?
Magnety tankvaku na tom drží?
V jedné fb skupině ta motorka byla pouze a jen chválena, tady už se rýsujou potenciální slabší místa. Uvidíme na předváděčce. Ale je to zase něco nového a určitě oživí trh. V dohlednu do ní ale určitě nepůjdu...
Za mě ani náhodou, už kvůli řetězu, ale jestli to zachrání HD, tak beru na milost.