Moto Guzzi Audace Carbon & Harley Davidson Low Rider S: Black Bikes Matter
Text: Martin Hakl , Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 24.6.2020 | Zobrazeno: 21 176x
Text: Martin Hakl , Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 24.6.2020 | Zobrazeno: 21 176x
Ferenc, neviem reagovat pod Tvoju reakciu, ale pre jazdca, ako si Ty, existuje na Californiu akehokolvek typu jedine spravne obutie. Avon Cobra. Teraz sa sice uz nevyraba, ale dobra sprava je, ze tu mame 2.generaciu- Chrome, co je vykonnejsia verzia povodnej Cobry. Dunlop 251 bola v predoslej verzii Cobry rovnocenny super ale za rovnaku cenu bola nepredajna.
Ved naco by si kupoval gumu, co sa vola 251, ked mozes mat za tie prachy rovnako vykonnu pneu a ako bonus mas meno Cobra a hadiu kozu na bocnici :)
1 reakce
DoktoreDevotee
mohu se optati na presnejsi popis rozdilu jizdnich vlastnosti Eldorada a ostatnich 14tek. Califu vlastnim a Audace si dovoluji docela znat, ale na Eldoradu jsem v zivote nesedel. Neni to zrovna casty zjev na nasich silnicich. Pokud pises, ze je vyrazne ovladatalnejsi nez Califa a jestli tomu dobre rozumim i nez Audace, zajimalo by mne vice informaci.
Dekuji za odpoved.
1 reakce
Pokud nekomu ctrnactka o Guzzi prijde vahava ve zrychleni, necht si necha prehrat u Jiriho v Susici palivovou mapu. Mam to na vsech svych Guzzi a u ctrnactky to obnasi masivni zatah uz od dvou tisic a bez propadu do 7.500. A fofrem. Tenhle cruiser ma v teto uprave spise vlastnosti sportovne strizeneho velkeho nahace. Stoji to par korun a stoji to za to. K tem vraceckam - Grossglockner je v pohode a vesele tam prohanim cokoli krome motardu, ale treba Stelvio s podstatne uzsi silnici mi uz da trochu zabrat. Ctrnactka je proste kus motorky.
Zdar,
jezdim taky Cali 1400 Touring a mám tam již podruhé Metzeler ME888. Kupoval jsem na sjetých původních Dunlopech a vzadu bylo sjeto do plochy a v předu též, strašně se zavírala řidítka, ale bylo my jasné, že to je gumama. Ty Metzelery vydržely první - 10 tis, teď jedu druhé a mám tam 7 tis a pořád spokojenost. S čím naprosto nesouhlasím je nejistota v zatáčkách. Ta je naopak dle mého názoru obrovská, moto nádherně drží stopu a na zadku má neskutečnou jistotu, mám doma ještě i 1100 EV, která sice do zatáčky jde lehčeji, ale pak v ní již takovou jistotu nemám. 1400 musíte do té zatáčky tlačit, ale krásně se s náklonem pracuje... Oproti 1100, kde díky 140 pneu vzadu je ve větších náklonech méně stabilní a dokonce máte pocit, že je moto těžší i když je 1400 o 80 kg těžší... Jak tu kolega psal 1400 je též dle mého názoru sportovní cruiser do zatáček, což se psalo i v spoustě testů, ale do vraceček se samozřejmě projeví váha a délka a je to celkem dřina, kort ve dvou plných kufrech. Moc nechápu, proč si tester bere moto se špatnými pneu a pak hodnotí jízdní vlastnosti a diví se... Je to stejně neprofesionální jako přístup prodejce, který mu ji na ten test dal. Koho by zajímalo i jiné video v CZ jazyce, tak jednou stopou nabízí také test a právě agilitu v zatáčkách a sportovní charakter - jsou testerem chváleny a vyzdvihovány.
Jezdim Californii 1400 treti sezonu. Krome ni mam jeste MG Sport 1200, predtim jsem mel i Califu 1100.
Na Audace jsem sedel nekolikrat, celkem asi 1.500km.
Prijde mi ze ctrnactky od guzzi maji podobne vlastnosti. Jsou prekvapive obratne a jdou jak do zatacek tak do otacek.
Samozrejme v uzkych vraceckach se uplatni delka motorky.
Co se tyka pneu, tak moje Guzzi si prilis nerozumela s temi tovarnimi, velmi rychle se sjely a byly zdrojem nejistoty popisovane v testu. Ja je sjel po cca 4000 km. Dal jsem na radu centralni kozy (Honza Prucha, Susice) a gumy prezul. Mam na ,,novych” ted 15.000km a zatacej furt paradne.
S novejma Harykama jsem v alpach tak nejak vyrovnany, spis zalezi na jezdci. Coz je pro HD jiste pochvala.
2 reakce
Ani na jedné jsem neseděl, respektive nejel - není to můj styl. Designově mi přijde ta Guzzina vypiplanější. Subjektivně vnímám cruisery od Guzzi jako to nejbližší k HD co se mimo Ameriku vyrábí. Obě firmy jdou svojí cestou a právě tohle je spojuje - nekráčí v ničích stopách a jsou nezaměnitelné.
Este to poviem inak- pred mesiacom som uvazoval, ze si kupim Californiu este raz, ale v ponuke je uz dlhodobo bohuzial iba Audace. Tak som zhanal nejazdeny kus niekde v Europe original kalify, pretoze toto mi neda ziadny Triumph ani Indian. O Haryku sa ani nemusime bavit. Masivna motorka, z ktorej je ta hmotnost citit, ale zaroven obratna ako leopard. Neskutocne stabilna na brzdach a ten motor... najvacsi charakter zo vsetkych!
Kto ju nemal doma nepochopi- 120 Nm? Slabe HD ma 132. Ale ked otocis plynom, vsetky ostatne V-twiny zrychluju. Tento nie. Takto sa to rozhodne neda povedat- on ti utrhne ruky v laktoch. Bavime sa samozrejme o palivovej mape Veloce.
No ale minuly tyzden som tie plany definitivne zavrhol. Po tom, ako mi u Zubora dovolili opatrne zabehnut Rocket3...
4 reakce
Akumulátor vybitý, naštartovali sme pripojením môjho. Niečo sa ale kupcovi nepozdávalo ani s jazdou, a fakt: keď som nasadol ja, tiež som mal kadejaké pocity.
Moto plávalo, hojdalo, v zákrutách absolútna neistota.
Nakoľko som pravekom počnúc pár defektov už absolvoval, hneď som tušil, koľko bije, zastavil som na prvej pumpe a dohustil som obe pneu.
Moto ako vymenené, nehojdalo, neplávalo, na žiadnu stranu neťahalo, vzorová stabilita aj v zákrutách.
Kupujúci ale už nič neskúšal, nasral sa a oznámil predajcovi, že napriek predchádzajúcej dohode motocykel na predaj nijak nepripravil, kupovať teda nič nebude, dovidenia...
U profesionálnych predajcov ale podobné prúsery s hustením pneumatík zaváňajú (bububu bum bum) sabotážou
Audace vlastím a za sebe musím říct že podvozkově si jízdu neskutečně užívám. A že odjezděno docela mám..., tak stabilní moto jsem snad v životě neměl, myslím že to s tou testovanou asi nebylo něco ok. Třeba já brzdy hodnotím jako nic extra apod.
Mně se líbí kde co, HD, SBK, KTM a jsou to super motky, ale každá na svůj účel.

Ale co mne tady v těch komentech vždy rozesměje jsou ty názory: "pro jednoho, social packet, mašiny pro minority, tradice...
často od těch co mají doma pořádného "krumpla" nebo houby zkušenosti ale mají potřebuji si to zdůvodnit proč jsou takové mašiny přece na hovno
Ať si každý jezdí na čem se mu líbí
5 reakcí
Ahojte chalani. No ja mam pocit ze tie motorky za cca 500 tisic korun Vas nejako neoslovili...
1 reakce
Low Rider S jsem měl možnost projet teď v sobotu a byla to pecka. Podvozek a brzdy jsou opravdu hodně dobrý. A jinak dle fotek jsou řidítka otočená směrem od řidiče, takže jsou vyšší. Já je měl položené směrem k řidiči, takže ruce tak vysoko nebyly..
REDAKTOŘI! Mohlo by se v této kategorii motorek vždy do recenze připojit nějaké nápady, jak našetřit pulmega?
Např.Tipy Na nákup nějakých perspektivních akcií, tipy čísel na sportku, brigádu v západním Německu, nebo nějakou solidní realitku, které bych prodal svůj dům?
3 reakce
Black HD
Po stranách málo ojetá zadní guma z mých zkušeností výrazně zhorší pocit ze zatáčení.
Jinak tahle Guzzina mě neoslovuje. Taková divná viz. zadní blinkry.
Ono to tam fakt je napísané
.
To ja dostávam bany za somariny....
Silný kafe.
1 reakce
"Dalším prvkem, který dává jasně najevo, že tenhle stroj rozhodně nepatří do rukou homosexuálům, bisexuálům, metrosexuálům ani transsexuálům, jsou řídítka vyvolávající dojem, že je ve fabrice svařili z lešeňových trubek."
Tak to se obávám, že zrovna tyhle stroje jsou vyhledávané různými minoritami
3 reakce
Espresso a kardan. Jednoznačně.
Low rider S som si neskutocne uzival... so sreaming eagle 110 v minulej generacii. V tejto MLWK 8 dobe som mal tu cest jazdit na nej a vratil som ju ihned ako som na nej presiel par minut. Stroj bez zmyslu- velky nemotorny skrtajuci stupacky v kazdej zakrute. A zaroven BEZ pocitu jazdy na niecom monumentalnom. To mi neposkytol ani model 2017, ale to bol aspon zurvalec fungujuci v zakrutach a s aspon ttroskou charakteru.
Audace som si nikdy nekupil, pretoze v porovnani s Eldoradom nemalo tolko kuzla a oprot Californii sa ovladala ako bicikel. Teda aby sme sa chapali- Audace je odstrojeny social paket Californie. Nie je tam ziadny rozdiel. Iba par kil dolu.
Moto Guzzi ma ale jeden VELKY PROBLEM- ak si ju raz kupis, kazdy haryk ti pride bez charakteru. To hovorim o motore. Je to ako superbike na steroidoch. Neustale ta nuti ist za plynom.
Špatně vidím nebo neuvádíte záměrně pořizovací cenu u ubou modelů??
2 reakce
Dobrý den, jak píše Peppe, ceny jsou pod článkem u skladových motocyklů. Oficiální cena dovozce je pro Audace Carbon: 445.900 Kč s DPH, u Low Ridera S je to 520.753 Kč s DPH. Nyní jsem doplnil technickou tabulku, kde je vše popsané.
Přesně jak píše PEPEE01, k takovému autorizovanému prodejci je asi radost dávat mášu na servis. Hlavně, že si to nechají řádně zaplatit.
Pěkné zpracování mají jen u HD modely CVO,úplně jiná liga od běžného HD.Italy nehodnotím.protože není zde tradice těchto typů motorek,tradici nikdy ničím nenahradíš.Nejlepší je, ať si koupí každý,co se mu libí.Jinak test velmi dobrý jako vždy.
U velkeho podelneho vecka ci boxeru v cruiseru je proste problem kam s nohama.
Takze riditka hodne dozadu a i tak setrit kazdy milimetr za valci...
1 reakce
Zkusil jsem oboě a Low rider S mi taky vyhovuje víc. Super je ručička otáčkoměru na guzzině, pohybuje se jakoby ve velmi viskozním oleji. Funny. U motorky za 450kkč mě překvapilo samosklápěcí a navíc levé zrcátko. Bylo to jak Jawa 350 flashback a bylo až nebezpečné. U Lowridera mi nepřišly ruce ta k vysoko, ale tady na fotkách to je fakt moc.
Protože občas chci jet i dál než okolo komína, a i se squaw, tak by chtěly by obě dovybavit. A to tak, že fest. Tak za kilo navíc by z toho šla udělat stylová a praktická motorka. Mám rád ty bezúdržbové sekundáry proto H-D, MG, BMW. Ale je to všechno drahé .....až moc . Ach jo
Audace je nádherný kus motorky. Ale musím konstatovat, že svět se opravdu v prdel obrací, jestli už má Haryk lepší jízdní vlastnosti než Italka...
Když jsem hned na začátku četl, jak Martin vychvaluje Guzziny, tak jsem se polekal, že to bude jednostranná neobjektivní óda na radost. A ono ejhle, vše se najednou neskutečně otočí. Dávám palec nahoru
za objektivní test obou motorek. A upřímně mě ty jízdní vlastnosti Guzziny mrzí. Nevěřím, že za všechno může jen ploška na zadní gumě. Tu máme po delším dovolenkovém tripu na moto všichni a osobně jsem nikdy takové výrazné problémy při jízdě nezaznamenal. Takže Guzzi mě hodně zklamala a Haryk se mi nelíbí už samotnou koncepcí. Moje volba by byl Triumph Rocket 3 GT. PS: Prodejci Moto Guzzi můžu jen vzkázat, že je neskutečný PRASE, když předá motorku na test v takovém stavu!! To musí být radost si dát stroj na servis k někomu, kdo nedokáže uhlídat ani tak jednoduchou, ale zásadní věc, jako je tlak v pneu.
2 reakce
Jako fakt "Black Bikes Matter"?
Batoh se asi stal běžnou výbavou řidiče jednostopého vozidla koukám. Nějak Vám pánové z testu vypadlo, že majitel bude chtít vyrazit někam dál, než okolo komína. Asi je automaticky předpoklad, že si dokoupí výbavu na cesty. Nezkoušíte ve dvou. Škoda.
10 reakcí