Duel těžkých vah: H-D Road Glide Limited vs. Honda Gold Wing Tour DCT
Text: Jan Rameš , Dominik Valášek | Foto: Marek Hošta | Video: Jan Rameš , Dominik Valášek | Střih: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 1.8.2023 | Zobrazeno: 15 557x
Text: Jan Rameš , Dominik Valášek | Foto: Marek Hošta | Video: Jan Rameš , Dominik Valášek | Střih: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 1.8.2023 | Zobrazeno: 15 557x
Ten starý GL mi pasuje víc k HD.
...úvodní fotky z videa

…měl jsem tu čest se před lety s oběma ´aparáty´ víceméně seznámit.Haryka jsem zkusil v Hradci 2015, hlavně kvůli poslechu muziky za jízdy, což nemá chybu
a snesl bych to i doma, kde jinak k životu nic nepotřebuju a všechno včetně rychloměru mám pod tankvakem… na Valkyrii jsem si sedl v Julděfuldě někdy 199+, na výstavním exponátu na ´Rychlejch kolech´ a hned si udělal modřinu na holeni levý nohy…
přesto že obě to jsou hory železa, tak majitelé, co jsem si všiml, byli vesměs střízlíci…
a přesně pro takový mi dnes AI (umělá inteligence) podstrčila do mobilu z YouTube videa s tím, čím by oba koráby šlo ještě o hodně vylepšit, kdyby se to někomu z nich hodilo…
https://www.youtube.com/shorts/bnbUjEiiBWI
https://www.youtube.com/shorts/AGfLk59wU3c
A škoda, že jste do testu nepobrali BMW. Njn proti K1600 by bylo po souboji.
3 reakce
Nějak jsem nepochopil smysl těchto obřích cestovních korábů, ale budiž, proti gustu... Test skvělej
Mně to neláká, ale šestiválec, to je prostě mňamina...
Bohuzel jsem byl nemile prekvapen jak je novy GW maly kdyz jsem si ho byl ozkouset. Oproti moji venturce si clovek pripadal hodne stisnene. U takoveho korabu bych cekal dost jine dojmy.
Vyhral by to H&D no.
1 reakce
Tak tato kategorie mě nechává úplně chladným. Jednak ta cena, ale hlavně mi přijde, že motorkaření u nás je o něčem jiném. Když nechci vítr kolem sebe, chci poslouchat rádio, ovládat milion čudlíků, tak si pořídím auto. Pro tu správnou zábavu mi stačí dobrý motor, podvozek a brzdy - hotovo. Bohužel se bez nějaké elektroniky a pomocníků už v E5 neobejdeme, ale jen to nejnutnější, aby to nezvyšovalo hmotnost.
2 reakce
https://www.motorkar...amp;s%5Bnick%5D=Wato
Testík bych ohodnotil za 4,když beru známkování jako ve škole.Vlajkové lodě dvou nejznámějších firem a srovnání jak poslech popíku v krajském rádiu.Kvalita testu potvrzena závěrečným alibismem.......
U Hondy klasicky souboj boxer vs. nohy.
U HD si muze dat clovek nohy az k chladici, na GW je musi mit pokrcene. A k tomu plocha vidlice, a predaleko vytazena riditka, aby ten uhel nohou byl jeste relativne dobry..
1 reakce
Kdybych si nutně musel vybrat z těchto dvou, tak to bude BMW K 1600 GT
3 reakce
Krásné parníky. al k čemu. v Rakousku zabavují vozidla při překročení rychlosti, vysoké pokuty. u nás rozbité cesty a v každé druhé dědině radar. o městech nemluvě..opravdu svobodu už neužijeme ani na těch motorkách.
5 reakcí
Díky za test
Osobní preference je GW. Kvůli motoru a tichu.
H-D je dělané na jiné typy cest a lidí, které v Evropě prostě nejsou.
Zaprvé v US to musí řvát, jako hodně řvát.
Druhý zásadní rozdíl jsou silnice - i ve vedrech se to za jízdy uchladí, protože se tolik nepostává všude možně. Když je v Evropě horko, tak se to při charakteru cestování prostě nechladí dobře, nedejbože město.
Pak výrazně klesá spolehlivost, která obecně u H-D nehovoří proti Hondě vítězně.
Pokud by byla možnost, prosím u takových článků doplnit pár věcí:
- spolujezdec - když někdo utratí peníze za takovou motorku, bude pravděpodobně jezdit dost času ve dvou, pohled spolujezdce by byl zajímavý
- zvuková aparatura - dokud jsem to nezažil, nevěřil bych, jak důležité je pro majitele takových motorek poslouchat hudbu - parametry, reálná zkušenost, poslech pro spolujezdce
- couvání - tipy a triky, zkušenost s elektrickou zpátečkou
Zajímalo by mě, jak to vypadá, když se na tomhle udělá zadní guma - píchnul jsem v životě několikrát, nejvíce snadná oprava byla paradoxně na mé historicky největší motorce, protože letmák a hlavní stojan. Tady si to nějak neumím představit
5 reakcí
Nikde jsem se nedočet a mám za to, že to ani ve videu nebylo zmíněno - vejdou se u Hondy do topcasu 2 helmy, nebo ne? U Harleye jsem tuhle informaci zaznamenal, ale u Hondy ne. A pak jste možná mohli trochu víc rozpitvat u Hondy ten skvělej "walk" mode, díky kterýmu se dá couvat, ale i popojíždět dopředu jen dvěma tlačítkama. To mi u takhle těžký motorky přijde naprosto skvělý. Dovedu si představit, že díky tomu je manipulace na místě, která může bejt dost velkej strašák pro hodně lidí, naprostá pohodička za jakejchkoliv okolností.
1 reakce
Safra, tohle:

Pohotovostní hmotnost 423 kg
Užitečná hmotnost 194 kg
... mi u toho H-D přijde jako nepoměr. Jestli je ta motorka pro takové ty úspěšné usedlé muže a jejich maminy (podle ceny a zaměření asi ano), tak aby na tom jezdili nazí nebo měli ty kufry prázdné.
No nic, jen mě to zaujalo. Moje motorka má pohotovostní 212 kg a užitečnou 240 kg.
2 reakce
Díky za test, kluci. Speciálně u cestovních motorek vás chci poprosit, v rámci testů se zaměřte i na spolujezdce. Vždyť u obou těch motorech je vzadu pro spolujezdce nachystáno křeslo jak k televizi, ale v textu o spolujezdci není ani zmínka. Kde má jak pohodlné sezení, nepřekáží si s řidičem, on nějaké turbulence ucítí, jak se projeví na motorce? Jinak se mi váš srovnávák líbí, ale tohle mi tam prostě chybí, zvlášť u takových motorek.
Išiel by som do “zlata” lebo je športovejšia, ale musím uznať že “cesta” v žltom vyzerá super.
1 reakce
Chápu, že šestivál táhne super, ale zvukově radši HD, vzhledově asi taky.
1 reakce
Já jsem pro GW ale mohu ze zkušenosti napsat že když jsem v létě okolo 30 stupňů viděl odstavené HD z důvodu přehřátí tak nevím. Ono chladit dva obrovské válce to je třeba vzduchu. A pro mě hlavní životnost motoru, to je asi obrovský rozdíl. Znám mnoho GW které mají okolo 200 tisíc km a nic jen mění olej.
2 reakce
U mě by to dopadlo takhle. Šel bych na Šalamounku pro Roadglide, ale odjel bych na Road Kingovi. To je tak co bych akceptoval.
Tak tyhle kolotočářský haraburdy a hovniválí koule mě nechávají chladným, ale ten motor z té Hondy se mi líbí...
Měl jsem kdysi "pytel na mrzáky", čili Velorexa 250 a na předek nabouraného 4-válc. GW a chtěl jsem do něj strčit ten motor, ale nakonec z toho sešlo, musel bych vymyslet jakou přední nápravu tam dát a tak jsem jej i ten motor se zbytkem GW nakonec vyměnil v původním stavu za nějaké krámy...
Mám kamaráda, který míval za mlada půllitra Jawu, ale rozpadly se mu velký klouby, tak je samá TEP a aby se o motocykl (sic!) neošidil, pořídil si právě takový 6-válec. monstrum a k tomu nějaký kit z USA se dvěma kolama dozadu a obrovským kufrem a ten si ji nemůže vynachválit. Je to pro něj přesně to, na čem se vozí ti dejchaviční dědci akorát že on musí občas k pumpě a nemusí se bát, že mu to při nabíjení baterek zapálí chalupu...i když kdo ví i to je samá elektrika...
Design lepší u HD, technika u GW. Ještě že (teda vlastně bohužel) nemusím řešit dilema, kterou z nich. Obě parádní, současný vrchol inženýrství a vývoje. Ale redakce, tenhle test jste sem neměli dávat. Až přijde robfor a jemu podobní, tak nemůžou omílat svou mantru, že dekadentní západ a japonci už dneska neumí udělat pořádnou motorku a pořádný motor, protože euronormy, EU, a hlavně číňan by to zvládl líp a v šanghaji na tržnici prodával za třetinu.
2 reakce
No, pro mne by to nebylo (to jsou "krávy" obrovský...), ale vždycky se rád mrknu...
A za mne taky GW...
Co se týče barev, tak černá mě neuchvacuje a ta Harleyovská se mi docela líbí. Ale ... airbag, automat, servis skoro všude, pověstná spolehlivost - beru Golďasa
1 reakce
Souhlas. Honda je propracovaná špička v dané kategorii.
Ta Glajda je prostě nádherná. Už jen proto bych bral jí...
Málo platné. Říkat může kdo chce co chce, ale Její Veličenstvo Honda Gold Wing sedí pevně na svém motorkářském trůně a nikdo nemá šanci být lepší a z toho trůnu ji sesadit. Tohle je prostě "cesťák všech cesťáků" . Harley je nádherná klasika, ale Honda je ta naprostá špička v této třídě.