Test Fantic Caballero 700: Scrambler jak poleno
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 10.7.2023 | Zobrazeno: 25 098x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 10.7.2023 | Zobrazeno: 25 098x
bude cabellero 700 rally?
Vzhledem k otresne urovni "diskuse" ala IV cenova na Hovinkach.cz mi celkem trvalo, nez jsem si ujasnil finalni zhodnoceni tohoto scramblera.
Zaklad je urcite dobry, i kdyz se nejedna o nijak vyjimecnou techniku, dvouvalec s presazenim o 270 stupnu ma v teto cenove hladine snad kazda druha motorka a pouzitim pada take spise do kategorie "mestsky scrambler", pripadne jde v nejlepsim pripade o "crossover" mestskeho a terenniho scramblera. Jako hlavni plus beru italsky design a take urcity punc exkluzivity, protoze nepredpokladam, ze by relativne maly vyrobce umel prodavat tuto celkem drahou motorku jako housky na krame.
Ve sve kategorii "designovych scrambleru schopnych i odvaznejsi jizdy po polnacce" vlastne ani nema moc velkou konkurenci, nebot u Ducati sli cestou neoretrodesignu a v konecnem dusledku jim vyslo metrosexualni a ciste mestske priblizovadlo na radoby terennich pneumatikach a zbytek konkurence se "inspiroval" jeho uspechem a uplatnil copy/paste, cili tento trend mestskych scrambleru v neoretro je nyni dominantni.
Samotna Yamaha XSR700 X-Tribute, ze ktere je prevzat motor Fanticu, sla cestou "oskliveho kacatka", anebo chteli postavit originalni motorku s vlastnim designovym jazykem , pohrichu ten designovy jazyk je tu uz nejaky ten patek a doted si na to lidi nezvykli, cili kdo hleda pekny design, Yamaze se nejspise vyhne.
Celkove shrnuti, Fantic je pekna motorka, s pomerne neprijemne vysokou cenovkou, u ktere konkurence bude urcite bedlive sledovat reakci trhu a pokud se ukaze, ze se je dari prodavat v nejakych vyraznejsich cislech, brzy prijde odpoved v klasickem baleni, tj. vetsi vykon, nizsi cena, lepsi vybava (napriklad s plne stavitelnym podvozkem a s hlinikovym deklem pod motorovou vanou). Tohle je treba zase brat do uvahy, ze relativne maly vyrobce jako Fantic nema k temto dilum pristup za ty same ceny, jako jeho mnohem silnejsi a take agresivnejsi konkurence.
P.S. vlastne jeden konkurent existuje a to ve vlastni staji, Fantic 500 postaveny na moderni jednovalcove vodou chlazene 450ce Zongshen, puvodem z Ciny. Kdyby snad nekdo z mistni IV cenove mel potrebu zduraznovat, jak by se Fantic narozdil od KTM, Benelli a dalsich "upadlych" znacek NIKDY neposkvrnil spolupraci s Rudou CInou...
Dokonce i redakce v ramci svych fantasmagorii o Fanticu coby vyhradne italske znacce nejak "opomnela" zminit, ze jednovalcova verze Fantica s cinskou 450kou vubec existuje. Komici.
2 reakce
Celkem dobrý, ale nejlepší scrambler je stejně KTM 690 Enduro R. Ta si všechny scramblery povodí jak na silnici, ve městě, tak v terénu
4 reakce
Na to, že jde kategorie scrambler mimo mě, musím uznat, že je to opravdu pěkná motorka
Vypadá dobře jako celek a i detaily jsou povedené.
Líbí se mi i ta kombinace japonský motor / italský zbytek a hlavně italská továrna. Jen tak jsem si lehce vzpomněl na svou bývalku Cagiva Raptor, tam to taky fungovalo...
Škoda jen, že Benelli, nebo Moto Morini také nešly japonsko-italskou cestou, ale je to už jen převlečená Čína
1 reakce
6:39 "Není to přepíčený."
Tak to je asi nejlepší pochvala na motorku, jakou jsem kdy slyšel.
Tak snad konečně motorka pro mě. Jestli to bude mít lepší podvozek než Triumph Scrambler 900, tak to asi vyměním.Tady cca o 30kg lehčí, vyšší zdvihy, výfukové svody nepřekážejí noze a netopí a ještě náklonové ABS. Rozdíly ve prospěch Fanticu vidím zásadní.
1 reakce
robfor-Nejvíc řešič Číny a pro čínský agent asi
Jenom aby bylo jasno: není jedno jestli se to dělá v Číně a nebo jinde v asii. číňani jsou rudý diktátoři ... chápeš to ty vem.no, O co tady některým lidem jde? Překrucování pravdy je v módě… Jinak Pokud vím, tak japonci se s Číňanama nemusí a taky tam nic moc nevyrábí . A technologie jim nedodávají… Asi ví proč.
Děkuji testerům, když se zmiňují o zemi původu apod. spoustu z nás to zajímá.
robforové ať si dál myslí ,že všechno se dělá u těch bolševických zmr.ů A že je všechno jedno… Není..
1 reakce
robfor: už nečtu tvé příspěvky delší než 5 řádků (jako asi hodně čtenářů). Tedy nebudu reagovat. Protože čím delší, tím se do těch pokusů o provokace víc zamotáváš a vyvracíš 3.větou 1. Vzdej to. Prý, že motomotory skládají na lince roboti
Dej video jak nandavá rozvoďák
1 reakce
robfor: se podívej do bazaru, XSR si ceny drží slušně, předpokládám, že tenhle Fantic na tom bude podobně.
To nemění nic na tom, že v obou případech jde spíš o dražší mašiny, ale i ty mají své místo na trhu a své kupce. Rád bych mezi ně taky jednou patřil.
Problém této motorky je nesmyslná cena ostatně jako u všech modelů Fantic.
Kupující se musí smířit s tím, že cena ojetiny okamžitě klesne pod úroveň ojetého modelu XSR.
V reálu to znamená 70t. minus hned za první rok a to ještě případný kupec se bude hledat vždy o něco déle, než u Japonce.
4 reakce
Tohle se mi vážně libí. Ale je to spíš druhá motorka do garáže. První mám tu, co jezdí dobře po silnici. Scrambler by dle mého měl víc zvládat ten terén. Ono to zatím Honzisovi jakž takž v tom lesíku stačilo, ale jak by tam začal jezdit malinko častěji, tak by hodně brzy narazil na limity té motorky. Takže jestli udělají tu verzi Rally (hlavně lepší odpružení, vyšší řidítka a lehká ochrana motoru) , tak to pak bude naprostá pecka.
Díky za skvělý test, který výborně vystihuje silné stránky (motor, podvozek, vzhled),ale zmiňuje i ty slabší (řídítka trochu nízko, motor a svody bez ochrany). Speciálně diky, že se věnuješ podrobně ergonomii.
dizajn rozhodně pěknej
, yamaha se mi od počátku totálně nelíbí
Italsko-japonský mix ? Proč ne ?
Moc hezkej scrambler. Klidně bych si to dokázal představit jako druhou motorku
Pěknej test
Fantic ukázal,že to jde i jinak než se po čínsku "inspirovat" u konkurence.K tomu pěknej dizajn..zajímavej scrambler
5 reakcí
Zajímavé, jak je zde zřejmě uplně jinak naladěnej totožnej motor. Přes 6tis se už nic neděje. A u MT-07 v 6tis právě začíná to nejlepší pásmo.. Přitom uváděj stejný výkon...
Kdoví, jak to je v reálu... Motorka moc pěkná, až na pár detailů, třeba to reglo z boku na motoru
Nelícující plasty, to už je prostě taloš
Ale zase spousta pěknejch detailů a palubka super
Díky za test kluci
2 reakce
Testeri, viete uvádzať /čiže odmerať/ šírku riaditok? Bolo to minimálne 3x spomenuté v teste, že riaditka sú príjemné široké, len neviem koľko to je v cm.
V technických údajoch by sa tento údaj zišiel. Mňa to zaujíma, lebo asi na každej moto si riaditka upravujem či vymieňam na svoju postavu a pohodu pri jazde a klopení.
Motorka dizajnom fajn, no nemám rad radové 2V.
1 reakce
Pěkná motorka a pěknej testík Zajdo.Vláďa asi tohle testovat ani nemusel,protože v do těžšího terénu už to stejně moc neni.Ten blbej dekl snad půjde dokoupit.Za mě takhle
Výborný test, děkuji za něj.
Když vyšli s 500, říkal jsem si, že moc moc dobrý, ale že by to chtělo dvouválec kolem 3/4 litru. A sen se splnil. Vážně o ní uvažuji.
Díky za test, tuhle moto sleduji už delší dobu, protože je prostě dizajnově super, i když pár plastů bych z ní ještě osekal... A nejvíc se mi líbí věta pod jedním fotem : " V Itálii ví, že zvuk je zásadním emocionálním faktorem při jízdě na motorce..." Tohle je potřeba nalepit na čelo každýmu dementovi nebo dealerovi, co bude propagovat motocykl na baterky....
4 reakce
Krásná motorka!
Ty svody bych neřešil, proč tahat motorku na pole nebo do lesa, když tu máme silnice?
Místama sice hrozné, ale máme, nežijeme někde v Africe, ale v Evropě.
Cestu k chatě nebo někam k rybníku to zvládne, tak co.
Yamaha prostě konečně dostala lepší odpružení.
Mě by jenom zajímalo, proč se píše, že je u řadových dvouválců úhel mezi ojničními čepy na klikové hřídeli 270° ? a komu to prospěje? To si skutečně někdo myslí, že je to na výrobním výkresu okótováno z druhé strany a není tam 90° ale 270°? a nebylo by lepší napsat rovnou 450° ? nebo 630° ? nebo raději 810° ono je to matematicky totéž.
Těch 270° je ta kratší mezera mezi zážehy toho motoru, ta delší je 450°
Další věc, kterou nechápu je, proč existuje tolik lidí, co nechápou význam úplně normálního (a před pár lety, ještě normálně, ve správném významu používaného) českého slova "napříč", ale o to víc ho používají. "Napříč" může stát auto na silnici (přibližně kolmo, k její podélné ose), "napříč" můžete mít rybí kost v krku, ale cituji: "správné vibrace, které napříč otáčkovým spektrem prochází celou motorkou, někde se objeví, jinde zase zmizí", to by znamenalo, podle významu slova "napříč", že se vibrace vyskytují jenom v jedněch konkrétních otáčkách, správně česky by bylo: "podél otáčkového spektra".
Nedivte se, že mě to štve, každý večer ve zprávách v televizi řekne nějaké vemeno: "napříč českem", to znamená od Moravských Budějovic k Turnovu? nebo naopak?
P. S. ale motocykl je to moc pěkný
3 reakce
Fotka č. 33. To leze vazelína i na druhé straně?
Mě se to líbí dost...
Souhlasím s tím co tu padlo - takhle měla vypadat yamaha XSR -třeba v té verzi XT. Zaplať pánbůh, že to alespoň ten fantic vyřešil za yamahu..
Fanticy se mi líbí už dlouho - u ty 450 mám obavy z motoru. Tady je obava z motoru vyřešena, ale už to zase není tak lehká motorka. Ale myslím, že dobrý tah. Kdo chce víc offu a lehkou mašinu sáhne po jednoválci a tohle bude parádní motorka na silnici - stejně 99% lidí s tím jezdí jen silnici. Designově se mi jen nelíbí ten černý štítek kolem světla - celkově mi 450 přijde malinko hezčí.
Ja proste nechapu, ze postavi motorku, ktera ma odklapeci zrcatka aby clovek mohl stat, ma sundavaci gumy ze stupacek, aby mohl do lehkeho terenu....ale pak rezignuji na jakoukoli ochranu spodku. To mi proste hlava nebere. Pro cloveka co neni milionar to degraduje scramblera spis styloveho nahace. Ale Fantic neni vyjimka, spis jeden z mnoha. A lidi to kupujou, takze asi sem divny.
3 reakce
Ne, redakce nejste VUBEC proticinsky neobjektivni
Mimochodem, kde myslite, ze Yamaha vyrabi dily a kompletuje motory ? Usetrim vam to hledani, zhruba 75 procent dilu se dela v Indonesii, ve Vietnamu, Thajsku a Indii. Neco maji i v Cine, ale ne moc, protoze asi nejsou ochotni vyvazet tam stroje a vyrobni technologie. Teda aspon co se motorek tyce. Male lodni motory Yamaha se zase delaji v CIne komplet vsechny.
Kazdopadne v Japonsku toho maji taky dost, ale i tak Japonsko dela s bidou 10 procent dilu. Montuje se to v Cine... odkud chodi i ty kontejnery s hotovymi motory rovnou do Italie.
Proste se hosi na to vy**rte, zaprve to je smesne a zadruhe je to dneska v globalizovanem svete nadnarodnich korporaci naprosto zoufala poza.
Kazdy dela v Cine, rozumite, uplne kazdy. Je uplne jedno, jestli je majitel Ital, Japonec nebo CInan nebo nejaka anonymni skupina investoru, nakonec to jde stejne na vyrobni linku v nejakem cinskem "zapadakove" s cca peti miliony obyvatel,kde jsou na ty objemy zarizeni. Jinak je motorka designove velmi povedena, subjektivne mnohem pohlednejsi, nez Yamaha XSR700 (ktera se kvuli dovozniho cla montuje pro zmenu ve Francii).
15 reakcí
Děkuji Obycejny_clovek za porozumění textu a myšlence ;)
libac22 > tebe to třeba nezajímá, ale dle reakcí v komentářích na to hodně lidí dá, proto to je v článku napsaný ;) A taky, protože mi je sympatický, že je pořád možné to udělat takhle :)
pokud to je podvozkove srovnatelne s Ducati Scrambler Icon, tak je to spise nahac nez ten scrambler. z cele rady scrambleru od Ducati si to jmeno zaslouzi jen Desert Sled. ostatni jsou “jenom” stylove nahace
2 reakce
Jo jo, tohle je jedna z hodně mála nových motorek, která mi šrotuje v hlavě jako adept do garáže. A ta poslední část s Yamahou a drbání se, tak ta sedí. Takhle totiž měla vypadat xsr 700...
Jinak samozřejmě díky za parádní čtení.