Ducati Multistrada 950 S vs. Yamaha Tracer 9 GT: Střední třída v plné palbě
Text: Vláďa Novotný , Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Video: Tomáš Procházka , Honza Fuka | Zveřejněno: 9.7.2021 | Zobrazeno: 25 522x
Text: Vláďa Novotný , Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Video: Tomáš Procházka , Honza Fuka | Zveřejněno: 9.7.2021 | Zobrazeno: 25 522x
Skvely test kluci, diky moc za neho
Jak vidno, neni dnes spatnych motorek
Tim je to rozhodovani ale nekdy spis slozitejsi
Přešel jsem z Multistrady 950s právě na Tracera 9GT a i přes mých 188cm nelituju. Ducati je super stroj, ale tak nějak řidičák se po krátké chvíli začne červenat - motor Multice jde nádherně ve vyšších otáčkách a moc rád nabádal abych ho netrápil. Tracer je fantastický stroj, který dokáže jet jak neskutečně klidně už kolem 2 tis.ot. ale taky umí hezky svižně projet hezký úsek, navíc za krásného doprovodu tříválce. Díky tomu že se snažím jezdit hlavně hezký asfalt a vůbec ne terén, tak souhlasím s recenzí a opravu pro tyhle účely je Tracer lepší. Ergonomie je velká otázka a to si musí každý vyzkoušet - pro mě je třeba i Tracer pohodlnější, ale to je fakt individuální.
Diky za test. Jsem priznivcem dvouvalcu, hlavne nizsich a strednich otacek, klidnejsi jizdy. Trivalce a ctyrvalce cloveka nuti do vyssich rychlosti a vetsiho adrenalinu, coz uz ve svem veku nemusim. Ale Ducati bych preferoval i kvuli vetsi univerzalnosti a vzhledu. Je nadherna. Skoda, ze tato sranda stoji ne uz tak srandovni penize. Za koupi i servis. V tomto smeru zlata moje Suzuki
... dohledání fotky s vhodným sedátkem ´ bez ukotvení ´ pro Multistradu mi dalo chvilku práce, jen by to chtělo nalepit dvojitou ´mechovku´
. Pozn.: na ´sedátku´ v pozadí jsem si dovolil zaparkovat poblíž
parádní mašiny obě
Jen škoda u toho Traceru ten tvrdší podvozek, to u cesťáku navíc s elektropodvozkem moc nechceš, když pak sjedeš na český silničky... Za ty prachy to musí bejt jak v peřinkách. Jinak klasika Všetaty, Týřovice, Rozvědčík, to by nebyl Prochy
1 reakce
Slintám jako doga nad buřtem
. Mašiny jsou to obě krásné.
Dobrý článek, díky, je to dobře popsané . ALE...
Cestovní je teď obrovská móda a hit, no po zkušenostech už vím, že nechci pohodlí,zadek bolí úplně na každé motorce, nechci si na nic hrát, chci si zajezdit. A to pořádně , jak v terénu tak na silnici a při cestování, na to univerzální motorka Neexistuje . Proto je lepší pro mne Tracer, ale koupím si ho asi tak za patnáct let, až budu v důchodu
3 reakce
Za mě Multina 950 a to Yamahy můžu.Tracer 9 se mě líbíl,ale byl jsme se na něho podívat naživo a nějak to nepřišlo.Sedí se na tom příšerně,přede mnou něco,připadal jsme si jako na skútru a zasebou nic,je to tak divně krátké.A na to,že je to o dost lehčí než moje Tenerka,nepřipadalo mě to.Budíky,no nevím zvykl bych si ale venku na nich nebylo nic vidět.Toť moje první pocity.Po technické a motorové stránce,to už je samozřejmě něco jiného,motor určitě skvělej
Takhle tam práskat ty kvalty na Traceru - to by mně sakra bavilo.
Proč ale neudělá Yamaha Fazera s polokapotou, normálním designem a s tímhle motůrkem?
pěknej test
kdybych řešil nové moto a měl si vybrat z těchto dvou vyhrála by to jednoznačně Multistrada ,Tracer je proti ní nezajímavej fádní/Upozorňuju z mého pohledu spousta lidí to může mít přesně naopak/
Díky oběma za fajn srovnávací test! Jak psaný text, tak video.
daleko, daleko více než Tracer, ve finále bych pro moje osobní potřeby zvolil právě Tracera.
Hned mám jasněji. To, co z článku nevyčtu, přesně zaznělo ze zvuku videa.
Ačkoliv Ducati se mi líbí
Ten neopakovatelný formulový zvuk a točivý charakter 3-válců mě zkrátka uhranul.
V poslední době testů motorek, jejichž (ne)hluk je silně ovlivněn Euronormami mi přijde, že ve videích už pouze 3-válec jde v reproduktorech slyšet.
Naživo zněji motky pořád dobře, jen to zkreslení repráky je poznat.
Lepší zvuk už má snad jen 6-válcový Horex a V4 Tuono, to už je ale úplně jiná liga.
Pro objektivitu dodávám, že můj názor je silně ovlivněn vlastnictvím XSR900, kde je právě 3-válec...
vybral jsem Tracer9GT
ne že bych ho porovnával s Multi950, ale i tak bych ho vybral..
a zatím nelituju.. za 6 neděl 4000+km, už jsme si na sebe asi zvyknuli.. ten motor je fakt boží.. sice mi občas chybí surová síla litru (přešel jsem z Z100SX), ale to jen proto, že jsem z kawy línej podřazovat.. stačí jednou dvakrát kopnout do quickshifteru a probudí se čert..
a ten "žádnej" výfuk se mi náhodoou líbí, hlavně ten sprostej zvuk, co se z něj vyvalí, když za to člověk vezme..
měl bych dva adepty do podobný soutěže pro +15 až + 20 cm motorkáře
, Triumph Tiger 1200 Explorer XC s ´wartburgem´ (101kW,121Nm/6400, 267kg, rozvor1435mm) r.v. 2014
a ´neekologickou´ DUCATI Multistrada 1200 DVT (117,7kW, 136Nm/7500, 235kg, rozvor 1535mm) z r.v. 2016
Na EXPLORERA, co se týče posedu, se nemusí abs. na nic máknout, pro mě je to hotový cesťák
. U Multistrady 1200, 950… mám jeden negativní postřeh, resp. už při nasednutí jsem ucítil nepřirozený ´ukotvení uvnitř´
a navíc nešlo realizovat posed ze skútra, kde si občas za jízdy ulevím posunem na sedlo spolujezdce…
při ´krátký´ jízdě po okreskách okolo Milína jsem sice na uměle vyvolanej tlak tam dole zapomněl…
. kdyby to ale stálo doma, tak by tam bylo sedlo z MotoGP. Jinak tento typ motorek ´bez limitu´, je v rukou nevyježděného motorkáře, na našich silnicích, ´ostrými´ nabitá M16ka…

Trošku má trápi, že pri cesťákoch šidia na svetlách a ochrane proti dažďu. Tracer 9 som sem tam cez leto zahliadol na ceste, ale osvetlenie je slabé /nevýrazné/ aj na deň, nie ešte v noci.
ty plactive povzdechy nad cenou servisu pod kazdym clankem o Ducati uz zacinaji byt trapne
kdo zvazuje koupi motoru s desmo rozvodem, urcite se informuje o cene servisu, takze tezko bude prekvapen. navic ani cena samotneho desmo-servisu neni zdaleka tak velka, jak se mnohdy v diskuzich traduje.
ja mel vzdy japonce, letos jsem propadl kouzlu V4. k desmu-servisu jsem to letos neujezdil, ale obycejny rocni servis vyjde na plus minus stejne prachy jako ve znackovem servisu japoncu u podobne masiny. navic uz ted vim, ze az jednou budu calovat za desmo-servis, bude to prd v porovnani s cenou pneu, co ta bestie do te doby zhobluje
9 reakcí
Ducati a přikoupit drátěný kola
Pěkný vídeo kucí
Tracer je PECKA
o zábavnosti CP3 bylo již hodně napsáno a když to ještě poladíš Akrapem a doplňky Gilles Tooling
je to neskutečná PECKA ! Více zde: https://www.motorka.../motorka/?mid=129604
Každopádně pěkný test a obě jsou moc fajn, akorát pro mě je pouze jeden vítěz a to je moje Tracynka
Ta Multina vypadá nádherně, ale ta cena a následný sevis musí být taky pecka....
7 reakcí
Skoro to zní, že Tracer je pohodlnější, ale Multistráda má o 4cm větší zdvihy. Zajímalo by mě jaké by to bylo po přenastavení tlumičů. Jinak Multistráda má u mě body za 170tkový rozměr pneu (větší výběr enduro pneu) a větší přední kolo. Na papíře vypadá pohodlnější a univerzálnější než Tracer, ten má výhodu v hmotnosti.
Jako silničář volím Tracera
, ale ten výfuk je neskutečně škaredý, to v Yamaze nezvládli.
2 reakce
srdce říká - obě, ale mozek říká - obě
1 reakce