globalmoto_duben_nolan




Čínský souboj: CFMOTO 300NK vs. Voge 300R

Kapitoly článku

Zbavte se předsudků a dejte jim šanci

Motocyklový trh je hodně pestrý a napříč kategoriemi je z čeho vybírat. Pokud se zaměříme na naháče, tak nemám pocit, že by bylo těžké najít si tu pravou, i když chápu, že je to někdy o jistých kompromisech. Mašiny už dávno nejsou jenom dopravním prostředkem, ale především formou zábavy a životního stylu. Jenže dost často je to o penězích, a pokud se zrovna nechystáte prodat některý z orgánů, na pořízení vysněné krasavice je potřeba škudlit každou kačku a je to záležitost hezkých pár pátků. Už jsem tu nakousl jisté kompromisy a ty se týkají jak technických parametrů, výbavy, tak designu nebo dokonce volby značky. Máme tu totiž zavedené renomované výrobce, kteří pochopitelně hodně táhnou, ale své jednostopé nářadí si nechají náležitě zaplatit.

To je holt realita. Pokud ale nemůžete utratit takovou raketu a chcete si nadělit novou motorku, nabízí se možnost skočit do čínských vod. Mašiny čínských výrobců stojí o něco méně, dost často jsou třeba o třetinu levnější než japonské nebo evropské stroje. Teď je otázkou, co za své peníze dostanete a jestli byste se měli řídit pořekadlem, že nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci. Ano, existují čínské motorky, kterým by se měl člověk vyhnout obloukem, ale také ty, které nejsou úplně za babku a pomaloučku, polehoučku začínají konkurovat mašinám od předních výrobců. Je to případ dvojice CFMOTO 300NK a Voge 300R? Už velký srovnávák malých „á dvojkových“ naháčů napověděl, že minimálně CFMOTO ano, i když má stále na čem stále makat. Co ale v porovnání s Voge?

Obě značky jsou na našem trhu relativně chvíli, což platí hlavně o Voge, a začínají si budovat své jméno a pověst. Testované modely CFMOTO 300NK a Voge 300R se prodávají za cenu pod sto tisíc korun a tak je potřeba k jejich hodnocení přistupovat. Je to cena zajímavá, ale na druhou stranu není až tak nízká, aby jim vše bylo odpuštěno a omluveno argumentem výrazného ušetření, ve srovnání s japonskou a evropskou konkurencí. Pojďme se tedy svézt a zjistit, jak věci mají.

Poflakujeme se s Tomášem po okreskách za Prahou a projíždíme menší i větší vesnice. Voge i CFMOTO maximálně odpovídají své kategorii, která je zaměřena na méně náročné motorkáře, kteří za řídítky motorek teprve začínají nebo se za ně naopak po delší pauze vracejí. Tyto nahaté malorážky poskytnou neagresivní projev motoru, relativně nízkou váhu, ale i dobré jízdní vlastnosti a rozumnou ovladatelnost. Co se zpracování týče, není to vůbec špatné a až na pár detailů, jako jsou třeba sváry na rámu, samolepky, co nejsou pod lakem nebo obyčejné páčky, vypadají dobře a vyloženě nepokulhávají za renomovanou konkurencí.

Po stránce originality je to už horší, a tím mám na mysli hlavně Voge, které je celkem pohledné, ale nějaký charakteristický prvek by jste tu horko těžko hledali. CFMOTO je na tom o poznání lépe a je fajn, že tato progresivní čínská značka našla svůj směr, vlastní barvu i jistou dávku charismatu. Dost rozdílné jsou displeje, kdy enkáčko může machrovat barevným TFT displejem a Voge s obyčejným elcédéčkem strčí do kapsy. Neuráží a důležitá je hlavně dobrá čitelnost, přehlednost a také to, že mám k dispozici ukazatel zařazeného kvaltu. V tom jsou si oba kousky rovny, ovšem pro cílovou skupinu bude více atraktivní téeftéčko a já to chápu.

Nemůžu říct, že by byly motorky totálně jiný, ale rozdíly tu pochopitelně jsou. Už z pohledu ergonomie je znát, že Voge je o fous nižší a sedí se ve více vzpřímené pozici než na céefku. Na něm mám pocit, jako bych seděl výš a méně potopen v motorce, přičemž se k řídítkům musím více předklonit. Opakem je pozice nohou na stupačkách, kdy u enkáčka nemám nohy tak vysoko a vzadu, jako u Voge. A která z nich je pocitově větší? Za mě Voge, ale jen o prsa korejské ženy.

Aby to trošku odsejpalo, nahaté třístovky si říkají o otáčky a časté řazení. Motor 300NK je hezky živý a dá se říct, že Voge 300R je na tom celkem podobně. Upaluje slušně, ale přiznávám, že bych chtěl ještě delší a použitelnější vršek, alespoň jako má céefko. Na druhou stranu mi přijde, že Voge má lepší odpich z místa a celkově o krapet zdatnější spodek a střední pásmo. Prostě ve fabrice naladili motor s důrazem na spodek a střed, což je na úkor vršku. Tady je kontrast znát a mně se celkovým projevem líbí víc motor CFMOTO, protože je o něco zábavnější a má větší jiskru.

Je mi jasný, že se na zvuk nejezdí a dá se na něm později pracovat nejrůznějšími způsoby, každopádně v sérii vrčí Voge o parník lépe a na tom by CF mohlo trošku máknout. Jak to tak bývá, jednoválce si rádi zavibrují, a tak je tomu i u těchto mašin. Vibrují obě, tím spíš, když dostanou napít a jejich čtyřtaktnímu jednoválci dám pořádně pokouřit. Pak je u Voge cítit mravenčení do sedla i do stupaček a u enkáčka je tomu docela podobně, jen v menším rozsahu. Holt na vibracích musí oba výrobci ještě zapracovat.

Lítáme po silničkách s horším i lepším povrchem a také tady pochopitelně vnímám nějaké rozdíly. CFMOTO je o maličko tužší a možná proto dává pocit o trošku více sportovně střižené mašiny, která ale nemá v lásce špatný asfalt. Naopak Voge je o maličko komfortnější a na horším povrchu mi to nedává tolik sežrat. Jakmile je asfalt hladký jako dětská prdýlka, céefko si zaslouží o nějaký ten plusový bodík , protože mi vyhovuje podvozek, který se dobře doplňuje se sportovnějším posezem. Na druhou stranu, Voge nabízí hodně slušnou ovladatelnost, velice dobré jízdní vlastnosti a jezdí se mi na něm jedna radost. Za mě asi nejsilnější stránka Voge 300R. Když to ale vezmu kolem a kolem, tak po stránce jízdních vlastností a pocitu z podvozku jsou si motorky neskutečně podobné. Nějaký rozdíl vnímám u brzd a tam by CFMOTO mohlo přidat, konkrétně mám na mysli účinnost a dávkování přední brzdy.

A co říct závěrem? Asi to, že poměr cena výkon je určitě hodně vyrovnaný a motorky klidně můžu doporučit všem začínajícím motorkářům i borcům, kteří se po delší době chtějí vrátit za řídítka. Jasně, motorky jsou to drobnější a z toho důvodu nebudou sedět větším postavám. Výhodou je přátelský charakter, jednoduché řízení a velice slušná ovladatelnost. Jsou to prostě dobré motorky, i když je u nich pořád prostor na zlepšení, a myslím si, že splní očekávání.   

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Tomáš Procházka (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 177 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 60 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Pedl přispěl 60 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist