yamaha_demo_tour




CCM GP 450 Adventure: Malý velký cestovatel

Kapitoly článku

Na tuhle motorku jsem se těšil od chvíle, kdy byla oficiálně představená. Nepatřím zrovna mezi off-roadové specialisty, ale vždycky mě lákalo svézt se po polňačce kousek dál, než kam dosáhne objektiv našeho dvorního fotografa. Vzít to zkrátka jednou domů jinudy. Jenže k ostrému enduru mě kolegové v redakci nepustí, a s těmi velkými cestovními mě výlety do přírody moc neberou. Jsou tak těžké a mohutné, jejich plasty jistě dost drahé, a navíc k nám většinou přichází na silničních gumách, že si pokaždé radši nechám zajít chuť. Jo, kdyby se tak v kalendáři objevilo něco jako staré XR400, na které tak rád vzpomínám.
A hele, tohle CCM vypadá zajímavě, a dokonce si ho můžu půjčit. Prý mu to jde v terénu stejně dobře po silnici, ale stejně si radši dávám seznamovacích sto kiláčku po asfaltu.

Sedlo je tak vysoko, až se v duchu usměju při představě, jak se do něj bude šplhat o dost menší Vláďa, který má později motorku protáhnout skutečným terénem. I pro mě je těch 89 cm celkem dost, a oběma nohama ani nedosáhnu na zem. Na webu výrobce se ale píše, že si lze ve fabrice rovnou nechat namontovat o 10 centimetrů nižší sedlo – to už by mohlo vyhovovat i prckům.
Nebýt drobného plexištítku, připadal bych si skoro jako na ostrém enduru. S ním mi motorka trochu připomíná dakarský speciál, jaké vídám na výstavách, ale o dost štíhlejší a hlavně lehčí. Jasně, dělá to hlavně menší nádrž, i když tahle taky umí polknut poctivých dvacet litrů. Chvíli to trvá, než benzín proteče od hrdla za zadním sedlem do přední části, ale zato mám zásobu nejmíň na 350 kilometrů. Přes pět litrů na sto si prý motor nevezme ani když ho budu držet pod krkem, takže nuluju trip dvojku a vyrážím z Konstantinových Lázní směr Kralovice a do křivoklátských lesů. Silnice třetí třídy jsou postavené právě pro tenhle typ motorky. Při cestovní rychlosti do 120 km/h bych se na státovce (nebo nedejbože na dálnici) za chvíli nudil, ale na klikatých a úzkých stezkách si pohodové tempo vyloženě užívám. Asi není třeba připomínat, že nějaké díry v asfaltu či záplaty si odpružení ani nevšimne. Chvíli trvá než si porozumíme s převodovkou, která je očividně odstupňovaná do off-road režimu, a taky v ní několikrát marně hledám šestku. Jde však spíš o zvyk a trochu trpělivosti na delších rovinkách.
O to větší legraci zažívám v zatáčkách. Stačí podřadit o kvalt a jednoválec motorku krásně zpomalí, aniž by bylo třeba používat přední brzdu a nechat potopit dlouhatánskou vidlici. Při překlápění ze strany na stranu je motorka i přes svou ohromnou výšku lehká jako pírko, a ve vinglu jede jak po kolejích. V tomhle směru si podvozek vede fakt dobře, na to jak je odpružení měkké.

Konečně došlo na očekávaný výlet do lehčího terénu. Trasa naplánovaná podle turistické mapy má asi třicet kiláků, a kromě pár průjezdů vesnicemi vede celá mimo asfalt. Kousek po polní cestě, chvíli zas po kraji louky, jednou dokonce křižuje potok malým brodem. Teď se GP450 teprve ukazuje v celé kráse - je tak lehoučká, že se s ní musí na šotolině cítit bezpečně i naprostý amatér. Dobře se ovládá ve stupačkách, ale za jízdy v lehkém terénu se dá klidně i sedět - tak pohodlně je podvozek nastavený. Mimo silnici už mi vůbec nevadí, že motor má okleštěný výkon, protože nemusím věnovat pozornost práci s plynem, a můžu se kochat krajinou. A díky utlumenému sériové projevu výfukové koncovky si v přírodě ani moc nepřipadám jako vandal.

esně takhle by podle mě mohla vypadat motorka, se kterou bych vyrazil na pár dní třeba do rumunských hor. Za prvé je absolutně nezáludná a přitom schopná zdolat jakýkoli terén na který si troufnu. Na dvacetilitrovou nádrž vydrží jezdit celý den, při brouzdání po kopcích možná i dva. V brašnách uveze věci na spaní i něco na převlečení a k snědku, takže není třeba tahat na zádech batoh. Pohodlně se na ní zvládne i delší přesun po silnici - přestože to není žádný trhač asfaltu, zato na kontrolu do servisu stačí zajet jednou za 8 tisíc kilometrů. Škoda jenom, že není o pár desítek tisíc levnější.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist