Test BMW F 850 GS: Bavorský atlet v redakční stáji
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 17.7.2019 | Zobrazeno: 18 822x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 17.7.2019 | Zobrazeno: 18 822x
Zakoupil jsem před týdnem,mám najeto 700km a zatím jenom chvála. Měl jsem zapůjčenou MV Augustu Stradale,Triumph Tiger 800 a 1200XC a nakonec i BMW 1260GS a 850GS.
Všechny motorky až na GS 1260 byly v podobné cenové relaci a neinklinuji k žádné z těchto značek.
Chtěl jsem pohodlné stabilní a rychlé,přitom ne bachraté silniční ednuro 50/50 silnice terén. Tuhle specifikaci 850 naprosto splňuje.Proti 1260 má menší zátah ale je mnohem ovladatelnější,proti Tigerům je stabilnější,měl jsem pocit vratkosti.Augusta nemá žádný spodek a je vhodná spíš na silnici.
Full led světla perfektně svítí a s Esou s ABS se v BMW opravdu vyřádili,motorka se tě za každých okolností snaží udržet kolama dolu
Jediné s čím zatím bojuji je propojení s mobilem,pořád se mi kouše roadbook.
Co se týká váhy,také jsem na to koukal ale pocitově má ta motorka tak o 20kg méně,vodí se jako skůtr i mezi autama.
Mohu jen doporučit
Je, není, je, není. Do jakého terénu, jaký mastodont, co se pojede, jenom asfalt, asfalt a šotolina, asfalt a šotolina a les? Dneska jsem byl na slovenské Sahaře s velkým GS a popravdě přiznávám, že to není motorka do písku:) ale stokilové EXCčko by tam z Brna jelo dvakrát tak dlouho...
a neni lepší do terénu nějaký lehkonohý endurko než tenhle mastodont?
a mezi plně natankovanou R1250GS a tímhle je 20 kilo rozdíl...
alexa7: 21ka vpředu plus klasická vidlice, užší rozměry. aftermarketové cartridge dopředu už jsou. nějaký smysl ta motorka má, ale od předchozího F800GS to prostě přibralo šíleně...
Medzi mojou gs 1200 LC a touto “malou” Gs , je rozdiel vo vahe cca 6 kil.
Turisticke tereny s tym prejdem rovnako, sportovejsie sa s 850 neda
lebo podvozok nepusti. Netusim naco sa vobec vyrába.
1 reakce
Mal som možnosť sa previezť asi 120km po horských cestách a asi najciteľnejší rozdiel oproti predchodcovi je motor, je skrátka lepší aj v četne zvuku. Doporučujem vyskúšať, Paráda
Vzadu ESA, vepredu vidlice bez možnosti nastavení. Geniální...
>Jenislav: proč?
Pěkné,jen to ježdění mimo silnici-ne.
Motorka pekna jen v dnesni dobe je prilis blizko boxeru a pusobi jako chudsi sourozenec. Pri sportovní jizde na silnici mi prislo trosku nervozni predni kolo. Myslim, ze ktm a yamaha se vydali lepsi cestou pro stredni kubaturu.
2REMDER: Záleží na tom , jak taháš za plyn, akceleruješ. To má každý jinak. Neřešme zde TDI faktory...to sem nepatří.
Opravdu pěkná recenze.
Jen bych z vlastní zkušenosti rád doplnil, že se dá spotřeba u F850GS bez větších problémů ustálit i na 3,6 - 3,8 l/100 km.