Suzuki V-Strom 800 vs BMW F 800 GS, jak jezdí levnější verze
Text: Filip Tichý , Dominik Valášek | Foto: Jan Altner | Video: Filip Tichý , Dominik Valášek , Jan Altner | Střih: Erik Bošnák | Zveřejněno: 6.6.2024 | Zobrazeno: 24 313x
Text: Filip Tichý , Dominik Valášek | Foto: Jan Altner | Video: Filip Tichý , Dominik Valášek , Jan Altner | Střih: Erik Bošnák | Zveřejněno: 6.6.2024 | Zobrazeno: 24 313x
no přední vidlice a brzdiče na báwu zrovna moc prémiově nevypadaj. Neřikám, že nemusej fungovat skvěle, ale vypadá to fakt hodně levně...
Super srovnání pánové, velmi děkuji
Apropó chystáte někdy přestavení té překlopné helmice Nolan n120 co byla v testu?
K "třeskavému" tématu plexi u V-Strom 800. Stromka jsem zkoušel a čekal jsem nějakou tragédii. No, a ono nic. Žádné turbulence, hukot a třepání hlavou jsem nezaznamenal. Klidně bych s originálem dokázal žít. Asi to bude hodně individuální (výška a šířka
jezdce, druh přilby...). Aerodynamika je mrška ošidná. Kamera na přilbě může mít také vliv.
BMW tradičně podvod na zákazníka.
Jedině velký GSo!
Skvělý test, díky za něj
K třaskavému tématu plexi štítků - hodně se to v testech řeší, ale je to snadno a levně vyměnitelné příslušenství za vyšší nebo řešitelné (ne moc hezkým
) deflektorem, případně kombinací (Givi Airflow), takže věc, která při rozhodování o motorce nebude hrát roli. Oproti tomu motor nevyměníš a podvozek se dá změnit/doladit, ale je to relativně drahý špás, pokud je to víc než výměna pružin.
Sranda jak vsichni nadavaji na Suzuki svetla (mne se libi moc) a pritom CFMoto 450MT ma dve cocky nad sebou ve stejnem stylu
Pěkně udělaný test a musím říct, že i oba redaktoři mi svým projevem sedí. Dalo mi to spoustu informací neb jsem stále hledající a rád střídám motorky.
Musím ale napsat něco, co v sobě už dlouho nosím. V zásadě chci pohanit dvě věci.
1. Délka testu okolo půl hodiny a více je prostě debatní kroužek který se zbytečně táhne a je to příliš. Jsem hluboce přesvědčen, že všechny uvedené podstatné informace se dají poskytnout za poloviční čas a bude to věci ku prospěchu.
2. Neustálé opakování záběrů při jízdě je po desátém sledování stejného průjezdu zatáčkou doslova otravný. A prodlužuje to čas videa. Místo toho by se to dalo oživit něčím nad rámec pouhého suchého konstatování zjištěných faktů. Snad pár prostřihů z natáčení které nejsou zcela standardní, kdosi je v rámci učesanosti vystřihne ale videu by to dodalo trochu šťávy a zábavnosti. A nemusel bych vidět jednu zatáčku tolikrát.
Jo a o vašem novém produktu "PREMIUM" raději psát nebudu, neboť se netýká tohoto testu a čtení mého příspěvku by zabralo více jak půl hodiny, stal by se únavným debatním kroužkem který se příliš táhne a úsměvné odlehčení by nepřinesl...
1 reakce
Kamarád zkoušel nového V-stroma 800 a plégo dle jeho slov tragický. Motor naopak výborný, na 800 parádní zátah odspodu a velice slušný střed, nahoře už se tomu moc nechtělo... Vibrace naprosto v pohodě. Jeho nakonec odradilo, že z celé té motorky je cítit, že je to prostě rozpočtovka, primárně cílená na čínskou konkurenci ... Ale touhle cestou se začíná vydávat i Honda... Slyšíte to v každém druhém testu, je to sice rozpočtovka, ale za ty peníze...
Pro zajímavost: výsledek testu 11 cestovních endur uspřádaného spol. Bridgestone podle redaktora 1000ps:
Nejlepší univerzální talenty v porovnání cestovního endura
Suzuki V-Strom 800 DE
Honda CRF1100L Africa Twin AS
BMW R 1300 GS
Špičkový komfort! Můj výběr pro XL zájezdy:
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2023
Ducati Multistrada V4 Rally
Suzuki V-Strom 800 DE
Pro milovníky adrenalinu! Maximální rychlost s vysokým komfortem!
Ducati Multistrada V4 Rally
BMW R 1300 GS
MV Agusta Enduro Veloce
Nejlepší cestovní enduro kola pro použití v terénu
KTM 890 Adventure R Rally
Yamaha Tenere 700
Suzuki V-Strom 800 DE
V testu byly tyto motocykly:
KTM 890 Adventure R Rally
BMW R 1300 GS
BMW F 900 GS
BMW F 900 GS Adventure
Ducati Multistrada V4 Rally
MV Agusta Enduro Veloce
Yamaha Tenere 700 World Raid
Yamaha Tenere 700
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 DE
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports (2023)
7 reakcí
roghi> Nové motorky obecně topí víc - větší efektivita, vyšší kompresní poměr, větší výkon na stejný objem atd. atd. Není to jen o taliánech :)
Plexi na Stroma dělá Givi (air-flow) a funguje výborně.
1 reakce
No u V-Stromu to bude chtít deflektor nebo úplně jiné plexi namontovat. Když se člověk koukne na starou 650, tak tu ochranu nějak podcenili u 800.
Jinak se chválí podvozek u BMW, ale možná s V-Strom 800 DE by to bylo srovnatelné a furt cenově podobné.
3 reakce
A zrovna tohle srovnání mě dost zajímá. Mám z Vás chlapci radost.
Ze zájmu jsem vyzkoušel oboje. Ale ne současně. Nicméně, quickshifter u Suzuki s tou motorkou škubal, až mě jí bylo líto. Rozdíl v dynamice může být i jiným zpřevodováním, V strom točí při dálniční rychlosti 6000 , BMW 5500. F800GS měl to sériové plexi, jakože vlastně žádné , Stromek mi dělal turbulence do vršku helmy, na dálnici bych se musel přikrčit. Navzdory stížnostem na vibrace byl stromek hladký jak prdelka, oproti domácímu traktoru V85TT nevibroval nikde a rychleji se vytáčel. Až se budu rozhodovat o koupi nové motorky, což už vlastně nastává, tak u BMW je
mínus cena a malá nádrž a příplatky za všechno. U Suzuki plexi, ceny příslušenství snad výš než BMW a absence tempomatu. Ale asi půjdu do Suzuki, takový závodník abych vnímal něja ktragicky tu horší zpětnou vazbu od podvozku teda zatím nejsem
"V-Strom má už v základu quickshifter, který si zaslouží pochvalu, umí hodně zpříjemnit jízdu. Jen při přímém srovnání s BMW se projeví, že je o maličký podíl pomalejší a že neumí tak dokonale pracovat třeba s vrkutím do plynu při podřazování ."
Tomuhle moc nerozumím. Při podřazování s meziplynem mám stisknutou spojku, pak už mi do toho ta informace s QS nějak nesedí...
3 reakce
U baworáku motorka krásně sama vrkne plynem při podřazení, u Suzuki ten efekt není nebo není tak slyšet/cítit.
Že se na ty zobáky už nevykašlou…
Co na tom ,že to slušně jezdí, když to vypadá hnusně.
Naproti tomu gs900 je ok ,jde udělat i pěkné adv.
2 reakce
Suzuki
Nové modely se mi snad líbí úplně všechny. Na živo nepůsobí nijak divně ani ty čočkové masky..
2 reakce
Pro všechny, kteří...." S touhou v oku vzhlížíme k velkému GS, Multistradě nebo SuperAdv....." by menší útěchu mohl přinést největší srovnávací test na světě Alpen Masters 2023.
Velké GS skončilo čtvrté a v samotném finále dalo 8 test. jezdců na první místo V Stroma 800DE a jeden vyšperkovanou Multistrádu V4S (s cenou 619.135,- Kč)
Já osobně jsem zvědavý na letošní rok, kdy se v tomto testu střetne loňský vítěz V Strom a nové GS 1300. Díky mezinárodnímu složení test..jezdců je vcelku zaručena objektivita hodnocení tak jak se projeví zhruba pul milionový rozdíl v cenách obou motorek.
V-Strom je pěkná motorka, až tedy na tu čelní masku a světlomety.
1 reakce