Souboj tří cesťáků: FJR vs. RT vs. GTR
Text: Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický , Jarda Ducháček | Zveřejněno: 10.10.2016 | Zobrazeno: 48 557x
Text: Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický , Jarda Ducháček | Zveřejněno: 10.10.2016 | Zobrazeno: 48 557x
To sklenny: To máme kousek, já jsem z Rakovníka. Týnice pěkný místečko
Na testu oceňuji fotky u krásné barokní Mariánské Týnice!!! super fotky. A test? mám K1600GTL a neměnil bych...aspoň ne za tyto stroje..
KAWA !!
mám rád retro
Já u těhle mašin vždycky skončim na hmotnosti, prostě 300kg bez pasažérstva je pro mě trochu moc :( Proto sem měl tak rád svýho Falcoše, kterej jen lehce překračoval dva metráky, a i tak to někdy bylo cítit.
No ja nevim, ja jsem proste dvouvalcovej... Tim pro me dost cestaku konci. Chapu, ze je to taky dost o plynulosti a tam jsou radovy motory vyrazne lepsi, ale zkratka twin je twin.
radim2:na důchod dobrý...
Za mně jednoznačně Kawasaki GTR 1400
lopata 75: cituji: a i když jsem zkoušel nějaké nástupce, nenašel jsem zatím tak pohodlnej a výkonej stroj s kardanem, vhodný na dovolený,ke kterým převážně gtr používám... To jsi mě tedy pobavil
Bóóže víš, že třeba existuje toto: //moto-invelt.com/cs/prehled-motocyklu/tour/bmw-k-1600-gtl-exclusive/
Pane jo, kruhové přístroje s ručičkama ?!?! Že by záblesk lepších časů
Test mi zas tak špatnej nepřišel.Chybka (viz podhuštění) se může vloudit všude a pokud je tu i diskuze,kde nám to majitelé poupraví,tak tim líp.
Já shánět cesťáka a neřešit sympatie k nějaký značce,nebo modelu,tak řešim :
parametry motoru
velikost nádrže vs. předpokládanou spotřebu
velikost úložnýho prostoru
schopnost schovat před nepřízní počasí + teplý vzduch od motoru a výhřev rukojetí,sedačky
samozřejmě jízdní vlastnosti a ergonomii
zapomíná se ale často na to,že většinou cestujeme k moři,kde bývá kurevský vedro a tam je naopak žádoucí schopnost odklonit teplo od motoru a pustit na řidiče co nejvíc vzduchu.O tom sem se snad v žádnym testu ještě nedozvěděl..
Zdar střelci, píšu už patnáct let a považuji ho za jeden z lepších testů, protože srovnávák se vždy píše líp
Píšu tímto stylem plus mínus pořád stejně a až to příště bude psát kolega, který raději technická data, tak se zas ozve část publika, která chce pocity. Víš co je na tom ale nejlepší? Ti co mají o motorku za půl milionu skutečně zájem mi pošlou email. Nebo jdou k dealerovi a projedou se (snad nebudou mít podhuštěnou přední pneu)
. Díky za komentáře, poznamenal jsem si, že do příště info o spolujezdci, světla atd
Frankie: jenže bez kritiky se autor nemá šanci nikam posunout, navíc tu nikdo nikomu nenadává do pohlavních orgánů či hospodářských zvířat, takže nevidím problém.
Navíc u takovéhohle testu, který pokrývá tu dražší část portfolia, zabral čas třem redaktorům a vůbec si vyžádal nemalé úsilí bych čekal, že na něj a) redakce nasadí zkušeného harcovníka b) když to dají někomu, kdo se teprve hledá, tak si to po něm někdo zkušenější projde a hnedle v redakci mu hodí pár chytrých rad co opravit předělat. Protože článek na mě působí, že ho sice psal autor jako motorkář zkušený, ale v roli redaktora nováček. A prostě tyhle velké testy jsou většinou výkladní skříní a jako k takovým by se k nim mělo přistupovat (minimálně proto, že se na ně může podívat obchodní zastoupení dotčeného výrobe "Tak se koukneme, co nám klucí o našem mazlíkovi napsali").
ešte raz sa vrátim k samotnému testu, naozaj pôsobí trochu neprehľadne, človek sa občas stráca v tom, o ktorej motorke je vlastne reč, fotogaléria je vynikajúca a obsažná, chcelo to viac starostlivosti k testu, t.j. správanie za mokra, ochrana pri daždi, spolujazdec, množstvo batožiny a jej uchytenie apod. a bol by to skvelý test
podhustenie pneu o 0.4 môže a aj má podľa mňa zásadný vplyv na jazdné vlastnosti motorky a čím väčšia hmotnosť tak tým viac, ale už to bolo vysvetlené, mohlo testovačov napadnúť, že niečo nie je v poriadku a premerať gumy.
ak beriem do testu TOP z dannej triedy t.j. tak si naozaj myslím, že vhodnejším kandidátom by bolo K 1600 GT, ale je mi jasné, že záleží od importéra, čo poskytne na testovanie
a k spotrebe, motorka sa primárne nekupuje na to, aby som strážil, či budem jazdiť za 5 alebo 6 l/100 km ale primárne na radosť, benzín sa pravdepodobne v žiadnej nedorába a kto má na motorku +- pol mil., tak to asi nie je najväčšia starosť, úspora je cca 30 CZK alebo 1€ na 100 km a to fakt nie je suma
a ad Frankie, keby som mal možnosť testovať motorky, tak by som si to veľmi rád skúsil, testovať a napísať o tom niečo
Frankie (70)
Občas není na škodu si komentáře číst.
Protože v testu se dočteš záporné hodnocení u Kawasaki GTR1400
- horší odezva od předního kola a jízda v zatáčkách
Ovšem z diskuze zjistíš, že to není tak docela férové a objektivní hodnocení, protože to testovali na dost podhuštěné gumě.
Svezl jsem se na Yamaze a BMW. Bohužel ne na Kawě, která se mi líbí nejvíc. Yamaha u mě rozhodně vyhrála. Jen mi u ní vadil až příliš dokonalý chod a plynulý zátah motoru. BMW se snaží vsěchny své neduhy dohnat elektronikou a vyšší výbavou. Ta nadstandartní výbava na mě dojem nedělá. Abych poslouchal rádio, řídil se navigací... Myslím, že jízda na motorce je dostatečný zážitek. Jinak nízká spotřeba je celkem žádoucí. Kdo nezůstal viset bez benzínu, anebo si neumí spočítat o litr nižší spotřebu na 100km při nájezdu 100 tis. km tak to asi neřeší. Vyšší váha má i své výhody. Třeba pohodlí na rozbité silnici nebo při poryvech větru. V testu mi chyběl Pan european. Nejsem Hondař, ale proti BMW je o level výš, proti Yamaze o půl. Ještě nebyla hodnocena spolehlivost. Té se u motorek statistiky nějak vyhýbají. Tam by BMW proti japoncům nedopadlo dobře.
Těm největším kritikům testu bych doporučil ať si taky zkusí něco napsat a uvidí že to není žádná sranda
Za mě dobrý i když jde tenhle typ motorek mimo mě. A ty hádky o spotřebě...kdo má na opici, má i na banány
Přijde mi že občas je lepší ty komentáře ani nečíst
Je to jak píšou chlapi níže,
tlak přední pneu má zásadní vliv na ovladatelnost. Mám 2016 a pneu jsem měnil 2x. V Dolomitech Ital nafoukal 2,5 a půl dne jsem se s tím nemohl srovnat než jsem na to přišel. Další jsem měnil u Havrdy, kde o tomhle ví a to bylo v pořádku hned od výměny. Je fakt, že s tím jezdím hodně ostře a v těch vratkách na podhuštěné gumě mě to hodně připomínalo baworaka k1200s - nešlo se s tím zmotat a na výjezdech jsem byl pomalejší.
Jinak to jsou dvě v jednom - dole je to na kochačku a nahoře stihačka, jen se musí držet hodně pod krkem, odspodu se jí fakt moc nechce. Projel jsem toho dost a myslím, že FJR ani RT moc stíhat nebudou, když půjde o vyloženě sportovní jízdu. K tomu ale nejsou určené. A taky všechno žere mám 15 tis a třetí gumy a ve 12 ti výměna předních desek. Spotřeba i když ji honím, tak cca 6,5l.
Jarda (90) napsal Dnes v 09:08
Tak právě s tím subjektivním názorem a přístupem já nesouhlasím.
Pokud dělám test, nebo dokonce srovnávací test, tak je podle mne absolutní nutnost a základ všeho nastavit moto na nějaké tovární nastavení - podvozek, tlak v gumách, dotankovat do plna. Mrknout na minutu do manuálu nikoho snad nezdrží.
Spoléhat na to, že mi někdo (kdokoliv - mechoš, prodejce, pneuservis) nafouká gumy na tlak, jak mají být, to je bohužel velký optimismus.
A já, samozřejmě subjektivně, věřím, že nebýt podhuštění, tak se GTR ostatním vyrovná.
Protože 4 desetiny tlaku je u takové krávy celkem dost a vliv to má zcela jistě velký na jízdní projev.
VladaM: Ahoj, díky za koment, ale ono to má trošku širší podtext.
Motorku jsme si převzali na test od dealera Harness bike, který byl pověřen importérem, aby nám motocykl na srovnávací test připravil a nastavil tak, abychom nemuseli nic dál řešit a zkoumat, jak je to přesně nafoukané. Místo toho se nám dostalo odpovědi, že motocykl je vlastní předváděcí a pro test a focení stačí najet ideálně do 200 km a vrátit zpět. Takže jsme přehodnotili naše cestovní plány a najeli +/-500 km.
Mluvil jsem s importérem, omlouvali se a říkají, že je to jejich chyba. Oni mají připravit motocykl na test a nastavit tlak pneu. My jsme předtím dostali informaci, že to tak má být a je vše správně nastaveno a proto jsme to nezkoumali. Až potom jsme se dozvěděli, že chování bylo ovlivněno tím menším tlakem. Toť můj subjektivní názor.
Palubní deska BMW mi připomíná čínskej kazeťák koupenej v osmdesátých letech na polské tržnici
.
.
Kawa a Yamaha
Nechápu, jako mnoho jiných , tenhle odstaveček o tlaku v pneu u GTR:
"Kawasaki působí v zatáčkách vedle BMW jakoby měla vypuštěné přední kolo. Kvůli svojí váze je nejcitlivější na správný tlak v pneumatikách, a proto si můžete stav zkontrolovat přímo na digitálním panelu. Škoda, že se tam už nepíše, že pro ideální jizdní vlastnosti musí být předek nafoukaný na 2,9 bar. Vše je samozřejmě obrazně řečeno, nicméně při tlaku 2,5 Kawa nedává tolik zpětné vazby a do zatáčky se musí víc přemlouvat."
Proč tady melete něco jak by mělo být foukané, něco o tlaku 2,5... V manuálu je jasně napsané předek foukat na 2,9. Co je na tom těžkého? A pak svým laxním přístupem zpochybnit jízdní vlastnosti.
Proč jste nepodhustili i ostatní mašiny?
Musím se připojit k CharlieV. Chtěl jsem napsat něco podobnýho a předběhl mě. Nepřehledné, bez struktury... Měl jsem potíže to dočíst.
Tohle byl jeden z nejblbějc napsanejch testů, co sem tu četl - místama nebylo jasný jakou motorku zrovna autor popisuje, celou dobu píše víceméně spisovně a najednou tam padne ta "rozjetá lokomotiva a rozpálený uhlí"... trochu přehlednosti, lepší popsání jednotlivých motorek, a jak už tu psali níže - jak to svítí, kolik se vejde věcí do kufru, jak se na tom jede ve dvou, ochrana pasažérů před deštěm a další podstatný věci úplně chyběj.
A mimochodem, u mě vede právě strohá palubka GTR
Pridavam sa ku kritike testu. Jazda v noci a za dazda chyba, rovnako ako spravanie motorky vo dvoch a nalozeny - aj dobru motorku moze toto pochovat.
Chybaju mi tak isto nejake servisne informacie - olejovy servis a velky servis - co obnasa, kolko v autorizovanej sieti stoji - tieto motorky bude jazdit tisice km za sezonu.
Co je na teste pozitivne su 3 rozni vodici co si striedali motorky a pekne fotky.
2: MajoKE:
Co se týče spolujezdce , prostě s kuframa se na to blbě leze, to je jasná věc, ale nic dramatického, baťůžek si stěžuje, že je na tom méně místa (porovnáváno s první generací, velikost batoha 165cm, 59kg
, já 187cm, 110kg
) A taky, že to má výš stupačky, což se mu zdá nepohodlné. Často jezdíme spolu a moc to na jízdní vlastnosti nemá vliv, prostě nevím, že jí vezu, do zatáček to jde parádně, jak s ním tak bez něj. Ochrana proti dešti a větru je také dobrá, když zvedneš plégo, tak na tebe neprší, nefouká a nohy jsou chráněné taky dobře, jde k tomu dokoupit také kit, který ochrání nohy před deštěm úplně, jenže když v zatáčkách brousíš stupačky, tak občas škrtneš i s ním...
A jízdní vlastnosti za deště hodně ovlivňují gumy, takže když máš dobré gumy, jedeš jak na suchu. Jo a teplo z motoru jde, když jsi v pohybu tak ho nevnímáš, ale jakmile zastavíš, tak sálá nahoru, ale nic dramatického, vajce si už si na tom neohřeješ
A spotřeba? Tak tu nevím, tu jsem nikdy u motorky neřešil, ale prý to žere málo
Co se mi líbí, ale podle mne je úplně k ničemu, jsou ty tři náklonový světla, v zatáčce ti to moc nepomůže, ale cirkus to je pěknej, hlavně pro ty co jedou před tebou, to je pěkná podívaná...
Co bych tomu vytkl? Vlastně nic, až na prodejce, který nebyli v ČR schopný sehnat tuhle mašinu v grafitový barvě, bavíme se o verzi AE čekací doba od června do září a cena nepříznivá... nakonec jsem nevydržel a koupil v D. K tomu bych dodal, že to je asi fakt veliký trh, protože co mi tam nabídli za super cenovku jsem nechápal! ! A motorka k odběru hned!
Pokud tě zajímá jak to svítí, tak ledková sestava je fakt super, v noci to svítí, jako ve dne, dálkové skoro nepotřebuješ, sám jsme byl překvapen. FJR všeobecně svítilo velmi dobře, ale tyhle světla jsou hodně dobrý!
Jinak jsem vybíral mezi FJR a GTR, baworáka jsem odpískal hned. Nakonec jsem se rozhodl pro mnou ověřenou mašinu.
Dooobrej testik!
Už jsem se setkal s ledasčím, ale tohle mi vážně hlava nebere. Proč by si proboha někdo pořizoval relativně velký a těžký cestovní bajk v ceně kolem půl milionu s velkoobjemovým atmosférickým motorem a pak řešil, za kolik to jezdí? OK, BMW je trošku jinde, ale oba Japonci mají točivé čtyřválce u kterých se počítá se svižnějším svezením. Ne, že by si tyhle motory nenechaly líbit nějaké to podtočení, ale jezdit s tím dlouhodobě na spotřebu je prasárna, protože se to pak zanáší karbonem a nefunguje to jak má. I sami výrobci většinou v manuálu doporučují často měnit otáčky a zatížení motoru, což se s economy runem moc neslučuje. Když vezmu v potaz jen cenu běžného servisu u autorizovaných dealerů, přijde mi snaha šetřit zrovna na benzínu docela mimo mísu, ale budiž, proti gustu, žádná dišputace.
zcela nezaujatě za mě kawa
Zdar pánové,test dobrej,ale na velký cestovní motocykl bezvýznamný.Dle mého si jak to tu už někdo psal takovouhle mašinu kupuje ten kdo cestuje ve dvou na delší cesty.Proto chci vědět,jak se to chová se spolujezdcem a naloženými kufry,jaký má posed spolujezdec,jak má pokrčený kolena,jak se mu nasedá přes kufry atd.Teď v posledním časáku motocykl byl test FJR vs.RT a tam právě FJR zas tak přesvědčivě suprové se spolujezdcem nebylo.
No asi som náročný...nie je tam skoro nič o jazde so spolujazdcom, ako svietia v noci, kam smeruje horúci vzduch od motora, ako sa jazdí v daždi, servis ...