První test BMW G450X
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Foto: BMW | Video: Jarda, Mira | Zveřejněno: 15.10.2008 | Zobrazeno: 51 928x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Foto: BMW | Video: Jarda, Mira | Zveřejněno: 15.10.2008 | Zobrazeno: 51 928x
Hezké,ale zas taková revoluce to není-kolečko v ose kyvky mělo,tuším,Bultaco v 70-tých letech a zkoušela to i Jawa,spojka na klice-ČZ 250 cross dvoulauf z roku 1968-neosvědčilo se pro velké otáčky a pálení spojkového ložiska,vzduchové pérování(co má BMW CHALENGE)měla ČZ-eta v roce 1974-tzv"Krňávky".Pánové,hodně věcí už tu bylo,ale vy "mlaďoši" to nepamatujete
...P-H.
Itm cz: Tady mi uniká nějaká přímá souvislost mezi jednoválcovým endurem a superbikem - superbiky nesleduji, ale asi Ducati?To je navíc asi dvouvál do V (?) s klikou napříč,takže nějaké otáčení tam je z bláta do louže.Jestli je uspořádán jako sériovky - jeden válec vpřed a druhý vzhůru,tak je otáčení také nesmysl.To bych vůbec nesrovnával.
climber> technicky to dobre je, prakticky jde o to, ze musi mit diametralne jiny material lamel nez vsechny soucasne motorky a otazkou bude zivotnost.. s tim nevyvazkem jsem taky zvedavej jak to bude fungovat.. ale je to krok kupredu
nadrz pod sedlem mel uz VOR, tedy zadna novota, ale kazdopadne supr vec
a maly 450GS bych uvital, na trhu nic podobneho neni.. krom vykopavek XR (nove stale v prodeji za 190t)
Klimber: Nejezdím sice enduro ale myslím že jim spíš šlo o to aby nebyl potřeba takovej velkej průvěs retězu protože ten řetěz asi musí dělat docela šlušnej bordel s takovým průvěsem, takhle bezproblémů stačí když necháš průvěs 1cm.
To Itall: s tim obracenym motorem to testoval Karl Fogarty se svou stají ... a dospeli k tomu ze se vse desne prehrivalo... najdi si to na netu zajimavy pocteni ...bylo to teda v Superbikach
pekny videjko
Konečně jsem se dočkal-terénní motka s nádrží pod sedlem (po vzoru našeho nesmrtelného Pionýra
).Od nástupu vstřikování jsem čekal,kdo to první zkusí.I když BMW už nádrž pod sedlem dělá,takovouto sportovní motku jsem od nich moc nečekal,ale je to dobře,že je.Nádrž vpředu nahoře dost zhoršuje ovladatelnost,když je plná,tohle by měl být pokrok,starší ročníky to mají vyzkoušené na tom Pionýru
.Obrácený směr točení kliky jsem též čekal,ale s otočením celého motoru,že by výfuk neobíhal celou motku zpředu až dozadu,to je námět na další vývoj
.Líbí se mi to, přemýšlejí a nebojí se myšlenky uskutečnit.
Edit myslel jsem WR250R
To Troj11 S tou spojkou jim prave o to slo ze neni N-krat spomalena primarnim prevodem tudiz nemusi prenaset N-krat vetsi tocivy moment a proto nemusi mit tak tvrdy pruziny a proto staci klasicke lankove ovladani a packa je pozad lehounka (neni nutno tam davat hydravliku a la KTM aqpod.)
...Akorat u ostry potvory s 10mth intervalem je to docela zbytecnost
- pro obyc hobiky s normalnim intervalem v X.tis.km. treba jen se 40 kobylkama a levnejsim odpruzenim atd. Neco na spusob WR450R.
.V USA cela rada XR400/600/650 je k mani a k tomu za smesne (teda pro nas
penize )
Ten koaxialni retez s kyvkou je super napad - melo by to slusne prodlouzit zivotnost retezovky
Ja jen doufam , ze Bmw predstavi nazaklade toho Gecka i neco jako F450GS
Jinak XR neni zadna historie jen se neprodava v Evrope jako vetsina skvelych dual purpos stroju
To Vlada.N: Díky za optání. Jezdím téměř každý den po práci. Je to úžasná změna, mít padla v 16:30. :o))) Ale abych tady nepřekážel naší osobní konverzací, ozvu se Ti soukromou cestou.
Dikas GASi!!
to potesi
a jak ty, uzivas offroadackej podzim jak se patri?
Viz aktualizované Technické údaje.
p.s. 2mth je nesmysl, jde o 10 mth.
2mth olej? To abys' při soutěži vozil na zádech kanystr s olejem a 2x za den měnil
V Mnichově to zkouší po svým, jako ostatně všechno, což je dobře. Ale myslím, že se bude dost věcí předělávat na základě zkušeností továrních jezdců, takže bych si počkal na nějakou vychytanou MkII verzi
Tak KTM naopad dává do novinek předlohovej hřídel, aby byla spojka pomaloběžná- trvanlivá- nepálila se, a bmw ho dá rovnou na kliku co točí X000.. přijde mi to nerozumné a nevývažek rychloběžné spojky bude dělat dost velké vibrace hlavně u ojetého kousku.. další čeho bych se bál, že až vezmu při doskoku šutr že blok motoru řekne nashledanou.. víčko nádrže to je hnus, už vidim jak to meju wapkou a bude tam rybníček.. nicméně je vidět že němečtí kostruktéři koukají dopředu a to je jedině dobře.. technickým vychytávkám dávám velké +
2 mth olej? No to je dost ostry.
Vláďo, pěkně tomu v tom videu dáváš, hezky se na to kouká. Jinak souhlas s goblajz a Zdenál63Bahňák. Nějakýho nástupce DRZtek a nebo historických XRek by to chtělo.
Primární kolečko - stačí vytáhnout osu, není to moc složité, otázka cca 20ti minut.
mam dojem že to je: 70 mth píst, 20 mth ventily, 2 mth olej... no co, ostrej kousek... to řetězové kolečko se dá vyndat celkem snadno vzhledem k tomu kam ho dali...
Pokud je servisní interval 10mth,tak to je podobné jako u ostatních ostrých endur typu WR a tudíž o žádného nástupce DR-Z nejde
Nevím,jak se mění primární kolečko,asi celá kyvka ven...
To jsem zvědavej na tu cenu
asi budu věrnej DRZ a WR a budu raději konzervativní.
Servisní intervaly se počítají na motohodiny, tuším 10 motohodin, ale ještě to ověříme a přidáme k tech. specifikacím.
Zajímaly by mě servisní intervaly?? Jestli to bude mít takový jak je pro bramboráky zvykem tak je to jasná volba po DR-Z!
Dobře tam na tom lítáš
Více takovýchto videí!
To je snad celá převodovka na kyvce, to nevydejchávám. Nádhera...
kolecko v ose kyvky, spojka primo na klice, ktera se vrti pozpatku, to jsou mi teda novoty, jsem zvedavej jakou to bude mit vydrz. ale dyz je to bavorak tak by to melo neco vydrzet