Potomci legend: BMW R 1250 GS vs. Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vs. Suzuki V-Strom 1050XT
Text: Vláďa Novotný , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 30.4.2020 | Zobrazeno: 47 193x
Text: Vláďa Novotný , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 30.4.2020 | Zobrazeno: 47 193x
Tak se mi ten testik tak libil, ze to GSko stoji treti den v garazi...ne nejaky podobny, ale presne to co jste meli v testu :) a potvrzuju, je to paradni kousek a uzasny zazitky mame jeste pred sebou :)
C-endura nejsou úplně moje kafe, ale V-strom je prostě fešák
V-Strom vypadá čím dál líp
Jen by ho mohli o nějaký cenťák zvednout.
Bezva srovnávací test!
Co se týče výkonu - BMW strčí ty dvě další do kapsy s prstem v noce. Jede to brutálně. 100 kW!!!
Telelever, paralever, kardan, boxer - to jsou supr záležitosti, ale jsou to drahé komponenty.
Brát prachy jako Němec - není co řešit, beru to nejlepší. BMW
U nás ale rozhodují peníze, takže bych se koukal asi o třídu níž. (KTM 790 Adventure, Yamaha Tenere 700..)
2 reakce
Za mně to vyhrála loňská afrika,ještě litr..přemýšlel jsem i o Vstromu,proběhla testovačka a na silnici je vážně sůza skvělá-nedoceněná-má slabé lobby,neřvou to na vás ze všech stran jak je dobrá,no a při detailním prozkoumání v detailech člověk sám vidí jak je prostě nedotažená,policajt je z na konci rozplácnuté trubky ve svěráku,zrcátka ze simsonu,a další ...( zrovna 2014 mněla štelování pléga dokonalé,ve třech pozicích jen odtlačit prstem od sebe a na potřetí jde zpátky,nechápu,proč to "vylepšili") no a ještě v té hnědé barvě na začátku galerie,ta mně naopak vzala,u té to začalo )
)) no a splátka trojka měsíčně a do litru komplet pojištění... jasný,ve finále je to víc ( komplet včetně pojištění na 5let po odečtení dpháčka cca 347tis,ale taky je to čtyřka,kterou si na stranu 5 let sám od sebe na motorku dávat nebudu a těžko ji tak naspořím,no a popravdě mně zatím zas tak hrozně moc nebolí a to pomyšlení,že je pojištěná ...
halelůja
no a počítám,že nějakou hodnotu bude mít i za další tři roky,kdy už bude 4ka dospořená
nové auto bych si nepořídil,takovou potřebu nemám... ale tady se to povedlo
pak už jsem koukal po všech i po nové,protože rozdíl v ceně nakonec mezi jetou AT od 270 a novou nebyl ani ve výši dph... pro mně jasný argument z 330-57tis...
Druhý byla výše pojistky ( "allrysk" ) která u dvouleté byla daleko přes 20tis a u nové půlka !!!
XT660z šlo do světa za 130tis. dal jsem 50/50 na 5let. prvních 50% 165tis takže jsem si připlatil 35 ( nepočítám úsporu těch 57 ) a mněl novou ( pravda,doplňky nepočítám,ty už jsou z kapesného každý měsíc
Takže jsem na začátku ke 130 přidal 35,za měsíc 57 "dostal" zpátky a platím 4 o které zas tak moc nevím... no a mám NOVOU
No a k testu,jezdím s klaukama,co maj 12kyGSa a jsou to fakt dobrý motorky,ale zatím jsem se svezl na ledasčem a musím s úlevou říct,že se mi na afriku sedá zpátky nejlíp,ještě mně to nezamrzelo,že bych potřeboval mněnit a toho jsem se bál 5let je 5 let motomonogamie,ale ať to byla 1190ka,1290ka 790ka tiger 12ka VStrom poslední 12kové gso - je super,ale jak zaznělo: Na africe je to svezení i po silnici TEĎ A TADY
Mě osobně se nové GSa moc líbí, Honda už to s tou cenou trochu přehání a pomalu se GSu blíží ... Suzuki bych chtěl vidět na živo protože ten design vypadá povedeně. Ale jak psal Míra 1970, ještě tu máme další hráče jako MTS a 1290 ... . Po tom co jsem 1190ku prohnal po Brněnskym okruhu, pak projel Alpy do HR a zpět ... místy lehký „OFF” a ta motorka byla všude jak doma, jsem tomuto druhu motorek naprosto propadl... prostě je nutný to skusit a pak hodnotit...
Proto mám podobné testy rad a jen tak dal
Pěkný testík. Je vidět , že co člověk to názor a jiné požadavky. Zajímal by mě test a přímé porovnání všech těchto TOP modelů včetně KTM 1290, Ducati 1260 a td. Jak se projeví jízda se spolujezdcem a bagáží , spotřeba?
Vážně moc pěkný test, díky moc za něj.
Mám staré GS 1150 a miluju ho hlavně kvůli motoru. Ale v tomhle testu bych dal přednost Africe kvůli rozměrům kol. Jen bych vzal standardní provedení a ne ATAS.
3 reakce
V-Strom má na kapotě nápis: "SPORT ADVENTURE TOURER" A přesně to ho dokonale vystihuje....
Dzardino - neni to jen o názoru a peněžence, ale i o tom, kolik za daný koníček chceš utratit. Byl jsem zvyklej mít ojetiny za 100 max 150 tisíc, když byla možnost koupit novou tak mi naopak přišlo líto koupit jen 650 - kterou jsem původně zamýšlel, když už přece kupuju novou, musí doma nějakej rok vydržet, né že budu za dva roky zase koukat jinam... tak jsem vzal litra
Paradní testík a za mne jsou všechny motorky parádní.
Kluci mít názor dle své peneženky je frustrující, to chápu.
AT je a bude nejhezčí, ten, komu vadí elektronika by to měl hlasitě sdělit výrobci, nebo shánět starší model bez palivových map ( jeden kus mám v garáži
) .příjemným překvapením je V STROM, nemám slabost pro zobáky ale u stromu nevadí, je to pohledný motocykl a pro člověka, který z nějakých důvodů pořizuje cenduro ale nemá v plánu jezdit mimo "strasse" to bude rozumná volba, především kvůli poměru cena / užitná hodnota...bavorák se nemá za co stydět, géés se vyrobilo a prodalo nejvíc a tak to i zůstane...Bohužel , na motorku za půl mega nedosáhne každý, ale možná ten vysněný západ jednou konečně doženeme a situace se zlepší
Taký Triumph Tiger 900,by tu ešte pasoval k porovnaniu.
BMW je tak obrovská až je hnusná na pohľad. Za druhé si ju kupujú chlapci v "plnke" ktorým chýba v garáži doplnok na honenie ega.
3 reakce
Nemohl by to taky semtam testovat někdo, kdo není čínskej trpaslík? Je to pak dost zavádějící. Mám o 10 čísel víc a na plexi na 1150 zvedlý tobinátorem by to chtělo zřejmě ještě deflektor(budu to muset nějak vyzkoušet). Bývalý majitel byl výškově asi jak testující a výška mu vyhovovala, netahalo mu to ani přilbu s kšiltem.
Jinak samozřejmě mašiny hezký, na mou silně amatérskou jízdu příliš silný. A nemám důvěru v přehnané množství zbytečné elektroniky. Resp. ono to určitě funguje, když se to řádně pravidelně vozí do značkového servisu, kde se s tím domluví. Takže cena raketa, cena za servis další raketa.
Nebylo by špatné podobné info taky k testu doplnit. Servisní intervaly, co se dělá v rámci záruky. To může být taky užitečná informace při rozhodování, vzhledem k tomu, že u těchto elektronických mašin si sami pomalu nevyměníte ani olej, pokud to vůbec v průběhu záruky jde?
4 reakce
Máme v redakci dva vysoký kluky, kteří minulý týden testovali V-Strom v základní variantě vs V85TT od Moto Guzzi. Franta má 193 cm a Filip 195 cm. Tady jsou pro porovnání fotky. Díky.



Za mě suzuki...mohli y udělat ještě terénního biga
Výborné srovnání. Myslím, že BMW je hodně v předu od ostatních, ale cena je také hodně v předu. Takže je to hodně o financích co si kdo může pořídit.
1 reakce
Tk Africa je prostě krasavice, tady by to bylo snadný rozhodování...
Jen škoda, že nedělaj ještě verzi bez těch elektronickejch kokotin... Bůh žehnej Ténéré 700
Díky za parádní a celkem podrobný test
Jen bych se přimlouval k tomu, zkusit aspoň kousek jízdy se spolujezdcem včetně pár fotek, pro představu.
Jsou to celý cesťáky a na těch se často jezdí ve dvou
těsně pod hranicí čtvrt metráku. = 25kg. Celkem lehká
Test je výstižný a pravdivý, ač jsou motorky zahrnuty svými výrobci do stejné kategorie, jsou ve skutečnosti diametrálně odlišné. GS je parník na dlouhé cesty i necesty a vždy mi připadal obludně veliký. Afrika je je jediné pravé cestovní enduro z téhle trojice a strom je silniční cesťák s možností si odskočit i do terénu. Jde jen o to vybrat si pro sebe tu pravou. Mám vstroma 2014 a největší terén se mnou zažil na trávě v kempu a polní cestě k rozhledně
. Nikdo od něj za ty roky už offroudový apetit ani nečeká, to, že by suzuki takový model slušel je věc druhá
.
Krásný motorky, super test. Škoda, že tam chybí Tenerka. Myslím, že by tam plným právem patřila.
Ja mam GS preto lebo s tou motorkou jazdim vo dvojici s manzelkou. Po vyskusani a vlastneni mnohych
motoriek je GS daleko,daleko najlepsia pre spolujazdca .Od Stelvia cez Trumpha,KTM ,roznych japoncov po Goldwinga .
Tam sa ukaze ze co je “rozpoctovka” hlavne ohladom pruzenia a ergonomie.
Pre mna samemu na pojazdenie staci cokolvek,,ale vo dvojici to je nieco uplne ine .
Len pre pochopenie ,ze preco ta cena . Lebo je to najlepsi univerzal na trhu.
Robia sa dlhodobe testy.... ale na spolujazdca sa akosi zabuda.
3 reakce
este ze existuje Tenere 700. Ked vidim tie sumy (a najma GSo a Afra) tak ku Tenere k tomu bude aj cesta okolo sveta. Ale je to ako s kazdou premiou - plebs (ja) bude remcat, ze to ekonomicky nedava zmysel. A asi nedava. Bude v tom nieco extra. V kazdom pripade super test a fotky.
Ja teda ty zobakaty vzhledy moc nemusim, ale ta Zuzanka vypada fakt dobre! A ta kombinace barev je taky povedena
Pěkný test a kdyby tam byla ještě Yamaha Super Ténéré 1200, byl by ještě lepší
1 reakce
Ahoj, těch testů cestovních motorek u nás v databázi najdeš opravdu hodně. Bylo by to pořád dokola, toto jsou letošní nebo loňské novinky. Ténérka 1200 je už trošku starší, ale srovnávací test je tady: https://www.motorka...pertenere-39604.html
Komplet info o stroji potom zde:
https://www.motorkar...0z-super-tenere.html
Hezký test, díky. Jen mne překvapil odtažitý postoj Honzise k elektronickému podvozku. Minulý týden jsem si krátce zkusil BMW GS 850 v plné elektronice 900 XR s klasickým podvozkem. Mne tedy ten elektronický podvozek dostal. Dokonale žehlí naše silnice zachovává ovladatelnost a jistotu v zatáčkách bez ohledu na kvalitu povrchu. Na hltání kilometrů pro mne nedostižný ideál.
2 reakce
"Nemám rád výraz cestovní enduro, ... Dávám přednost výrazu adventura, který sice není český,..."
No jasne, pretoze termin ENDURO je rydzo cesky, pouzival ho uz Praotec Cech pri opise svojho kona a objavuje sa aj v rukopisoch, ktore 'nasli' Linda a Hanka
2 reakce
Taky Africa,Suza,GS.Kazdopadne stejně ať si kazdej vybere co chce.
za mě z těchto tří Africa
pak Suza a nakonec BMW ač funkční tak hnusný
souhlas, GS je bezpochyby supr stroj, ale už až moc sterilní, vyváženej a bez jakékoliv záludnosti, tak nějak všechno udělá za tebe, což mnoho lidí oslovuje a je zejména pro delší cestování, s premiovou cenou i souvisejícími náklady.
Africa chce víc do terénu, má na to uzpůsoben podvozek i přední kolo, kdo tam jezdí často a k tomu i jezdí silnice tak supr volba, ale primárně na silnici bych ji za ty prachy nevzal, s výbavou přes 400 litrů je už hodně.
VStrom je poctiová rozpočtovka s výborným motorem a je dělán primárně na silnici kde je v pohodě, ten cenový rozdíl není znát na motoru což je důležitý, podvozek má tuhej a robustní, spolehlivost očekávám srovnatelnou jako u ostatních, a ostatní ji za ty prachy rád odpustím.
1 reakce