yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Sharkcom (49) napsal 15.12.2023 v 17:30

Ano, u F 750 GS je extra nízké sedlo a možná i snížený podvozek, kvůli absenci centrálního stojanu. Je to možná jediný ,,advík,, který je přístupný pro nás menší jezdce !

K167 (1498) napsal 15.12.2023 v 12:45+2

Ahoj,
našel jsem na internetu průběhy výkonu a točivého momentu u BMW F750 GS (černé křivky) a F850 GS/A (šedé křivky) a dovolil jsem si do toho dopočítat a dokreslit, jak by to vypadalo, kdyby řídící jednotka motoru "ořízla" u BMW F750 GS výkon na hodnotě 35 kW (vodorovná červená čára) a jak by propadl točivý moment (červená křivka - pozor, osa točivého momentu vpravo začíná původně až od 50 Nm). Za mě z toho vychází pro mlaďochy totální nuda, i když ta mapa na 35 kW ten výkon nebude ořezávat takto, ale začne s tím dříve, takže křivka propadu točivého momentu bude ještě větší.
Já jako otec jedné dcery a dvou synů (všichni na motorce jezdí) si myslím, že mlaďoch si užije nejvíc (a taky ho to nejvíc baví), když si pro těch 35 kW musí dojít hezky do otáček, i když samozřejmě v čím větších otáčkách bude dosaženo těch 35 kW, tím menší je při nich točivý moment (jak je vidět na té červené křivce).
Podle mého názoru tedy raději lehká motorka s max. 35 kW na A2 (klidně i jetá a lehce otlučená) s převodovými poměry navrženými přesně pro tento motor než (nová) těžší motorka s až 70 kW omezená na A2 s tím, že se to pak nechá otevřít.

pps2 (38) napsal 15.12.2023 v 10:31

Zajímavé téma.

Jen bych si dovolil tvrdit, že valná většina škrcených moto je velice rychle zpátky otevřených (nejpozději po záruce) neb na první TK se jde až po 6 letech, na silnici při běžné kontrole sebou cajti zatím mobilní dynamometr ani diagnostiku nevozí a ani na té TK se s tím nikdo v budoucnu zabývat nebude ...
Ostatně proč by jich byly plné inzerce, že?

Jofré (213) napsal 15.12.2023 v 09:58+1

Za mě dobrý nápad, takovéto zamyšlení při výběru motorky. Dřív to tak nebylo, měl jsem papíry na pionýra (50ccm) a pak v 17 jsem si udělal na motorku. Žádný přestup na 125ccm, A2 nebo jiné omezení. Jelikož byl hodně omezený výběr, tak pak Jawa 250 a když jsem asi ve 20 sehnal starého BMW 500R1 z r. 1938, to jsem byl king.

DeaDDream (13) napsal 14.12.2023 v 22:53

ten pocit ze jedes na velkej motorke a ono to nejede,alebo mas neco v TP a v skutocnosti otvorene na plny výkon a zabijes sa

JardaBar (165) napsal 14.12.2023 v 21:05

Škoda, že jste si k ní nevzali třeba CB500 (NX500).

lama_snr (8) napsal 14.12.2023 v 20:54

Výbornej postřeh o pocitech 18-letýko v úvodu videa, úplně mě to vrátilo o 35 let zpět :) Jinak výborný téma, sice se mě netýká, ale je to prudce zajímavý.

zahadnytajemny (48) napsal 14.12.2023 v 16:00+4

Díky za test a otevření nového velkého tématu Řeší to čím dál víc lidí a asi i bude, pokud časem zpřísní legislativu jako v některých okolních zemích, např. Švýcarsku, kde bez ohledu na věk nemůžete udělat rovnou řidičák na velké A, ale vždy musíte projít přes A2. Tam pak poptávka po uškrcených velkých motorkách stoupá. To téma jde rozvíjet dál a i testovat další motorky. Nabízí se třeba tříválcová Yamaha MT-09, nebo čtyrválcová Suzuki GSX-950 a Kawasaki Z900 ve variantách plných nebo 70 kW nachystaných na seškrcení na 35 kW.
Pak je taky zajímavé vyzkoušet a porovnat např. Z900 ve třech provedeních (35 x 70 a 92,5 kW), nebo jen 70 a 92,5 kW a zjistit, zda má smysl otevírat z A2 na 70 nebo raději prodat a koupi 92,5 kW. Podle toho, co jsem zjišťoval má totiž verze 70 kW jiné mapování výkonu (hodně podobné Z900RS) a znatelně lepší spodek a střed než plná verze, která jede lépe zase nahoře. Dle grafů výkonu jede Z900 70 kW do 7 tis, otáček líp než verze 92,5 kW. Prostě s tímto tématem jde pracovat rozhodně dál. Já bych za to byl rád

pepsi69 (17) napsal 14.12.2023 v 15:32+1

teoreticky by měla klesnou spotřeba o třětinu ne???

rogih (1024) napsal 14.12.2023 v 13:40+5

Možná by bylo zajímavější srovnat jízdu na A2 500 s uškrcenou velkou motorkou.

TomasNBK (40) napsal 14.12.2023 v 13:35+1

Jen malá technická. Ve videu zaznělo, že 750 je řadová osmistovka. To byla předešlá generace. Tato je 853ccm. Ale jinak skvělý článek

edit: Sorry, v článku je to dobře. Četl jsem později...

berry78 (145) napsal 14.12.2023 v 12:05

Pěkné záběry z Brandýsa a okolí

Frankie (731) napsal 14.12.2023 v 10:41+6

Díky za zajímavé srovnání.

Nicméně si myslím, že je lepší po 125 objem 300-500. Zaprvé kvůli nižší hmotnosti a tím pádem lepší ovladatelnosti/zvladatelnosti. Má víc jistoty, hlavně menší/lehčí jedinci, nebo holky. A zadruhé se člověk naučí využívat maximálně výkon motoru, když je až nahoře. Musí se víc snažit, motor točit a ne s tím jezdit jak se starým nafťákem na krouťák

JoskaH (446) napsal 14.12.2023 v 10:39

Ono v 18 letech může kluk vážit 55kg, pokud je menší a samá šlacha (a nemusí být podvyživený) nebo taky 100kg, je-li větší.
Pro první případ je slušné tříkilo úplně v pohodě, notabene pro ještě lehčí holky...

elvis78 (136) napsal 14.12.2023 v 09:53

Další super článek s parádníma fotkama ! Díky

1705ol (6) napsal 14.12.2023 v 08:58

750 uz nejde nakonfigurovat, probíhají doprodeje. Nová f 800 gs jde taky objednat se sníženým výkonem, nicméně cena startuje na 267 000,-

Mopedson (11) napsal 14.12.2023 v 08:52+2

V závěru článku mi chybí jedna malá větička o tom, kolik pak stojí otevření na plný výkon.




TOPlist