ktm_unor




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
skopuzzi (26) napsal 16.11.2023 v 21:03

málem jsem tenhle srovnávák přehlídnul, kdyby mi dnes nevyskočil jako připomínka...

Chlapy mi udělali velkou radost, protože tohle je přesně kategorie podle mého gusta a bohužel kategorie, která nefrčí a tak se podobných testů a srovnávaček člověk moc nedočká...

Každopádně k věci... Na BMW jsem neseděl, nejsem bavorsky postiženej, i když jsem jezdil 5 let ve služební 320 a teď skřípu zubama v Superbu...

Jsem Guzzi postiženej a na Mandello jsem byl hodně zvědavej. Mám totiž v garáži Norge GT8V a hodně mě zajímalo, jaké bude porovnání. Psal jsem tady taky po prvním svezení (myšleno redakčního prvního svezení) na Mandellu redaktorovi, jestli by to uměl porovnat a odpověď byla, že to porovnat úplně nejde, čemuž se mi moc nechtělo věřit.

Letos jsem měl tu čest jet základní - to nejhezčí červené Mandello. Pak mi dali na testovačku na Šumavě S a já se po hodině vracel do servisu, že jsem buď blázen, ale že mi mnomem víc seldo to základní. Tak jsem na to bezprostředně přesedl a potvrdil si to, co jsem tak nějak tušil...

Podvozek základního modelu mi vyhovuje mnohem víc. Mapa Road k tomu a je to fakt bomba. Tuhý a přitom to i žehlí a má to zpětnou vazbu - jak na Norge, když ho tedy naladíš do tvrda. Když jsem totiž toho Norge kupoval bylo to nastaveno - nevím jestli továrně, ale bylo to tak měkký, že jsem si myslel, že ta avizovaná inovace oproti původnímu Norge je blbost. S mi podvozkem připadalo, že buď jedu na balonu a nemám odezvu a nebo to na touring nastavení bylo nevím, jestli měkký nebo spíš hopsavý -ne houpavý, nevyhovovala mi to nastavení. Road a Sport byly podvozkově na S velmi podobné, ale za mne na oproti stnadardu naprd. Sice zahraniční servery psaly o základu, že nic moc, že tvrdý, no nevím a že S bude nutnost, v tomto se tedy vůbec s recenzemi - zahraničními neshoduju. Poslední a docela zásandí připomínka porovnání základní Guzzi a S - sedlo. Základní má mnohem lepší sedlo, já měl půjčené S zeleno šedé s hnědým sedlem a to bylo taky za mne horší oproti černému základnímu.

No a když jsem si tak poslouchal ty připomínky k těm motorkám, tak pak jsem si uvědomil, že jediný důvod, proč bych zatím do Mandella nešel, je ten, že Norge GT8V má něco z toho komfortu BMW - krytí je na Norge opravdu dobré a přitom to má ten Guzzí charakter. Ano, Mandello má tu akceleraci asi lepší, díky váze, a také 10 koním navíc, ale Norge má zase za mne lineárnější průběh a že by mi tam chyběl výkon na silinici, ten pocit nemám. No dobře jedinej asi ne, za Norge bych obdržel peníze a musel přidat alespoň další 200...Další věc je, že jsem téměř od jara do do listopadu jezdil skoro denně do práce a sem tam ten déšť potkáš a ten Norge má tu ochranu o dost lepší. Nepředpokládám, že by Guzzi udělalo nového Norge, ale třeba upraví ochranu tak, jak teď opravili na V85...

Docela by mne zajímalo, co by Honza Rameš říkal na bezprostřední porovnání Norge a Mandella...

Ještě jednou díky za skvělej test.

vitik (78) napsal 27.10.2023 v 08:17+1

Vyzkoušel js Mandello S v rámci servisu tetky, abych se nenudil. Strašně mi vadil ten elektronický podvozek. Vždy na přechodu z pěkného asfaltu na špatný a takových silnic je... Na pěkném povrchu tuhé nastavení a vždycky prvních pár metrů na tom špatném povrchu strašné rány do ruk a do zadku, než se ten adaptivní podvozek zadaptoval.... Nějak mi to vadilo. Asi bych vzal ne esko. Ale můj pocit

Sir_CHerokee (117) napsal 26.10.2023 v 15:47

Taky jsem letos řešil. BMW R1250RS však na Moravě nebyla nikde k vyzkoušení. V Ostravě ani neodepsali, v Brně dělali nabídku, ale měli jen skladovku za půl mega+. Zkusil jsem i Hondu NT1100, ale to byl sterilní zážitek. Yamaha Tracer 9 GT+ na živo nezaujala (moc endurovitá) a také nebyla k vyzkoušení. Překvapivě nejzajímavější svezení vedle Guzzi byl 4 válec od Suzuki v GSX-S 1000 GT.

Mandello jsem poprvé viděl u mého oblíbeného dealera v AMG Moto poprvé v únoru a už jsem kolem něj brousil. Na jaře už byly na showroomu všechny varianty a možnost vyzkoušet. Paradoxně podvozkově mi více sedí základní verze s manuálně nastavitelným podvozkem. Je paradoxně pohodlnější. A když se doplní komfortním vyhřívaným sedlem, tak není ani problém, který popisují tady v testu. Navíc ta červená mi k italské mašině pasuje.

Není to stroj pro každého, ale nabízí sportovní i pohodlné svezení. Krásná Italka s charakterem, těžko se to popisuje. Stačí sednout, nastartovat a zařadit....prostě Italky jsou svoje, Guzzisti moc dobře vědí (je to moje druhá Guzzi). Motor jede parádně, za jízdy se velmi dobře ovládá i přes vyšší váhu, těžiště je totiž nízko, i díky tomu, že nádrž je kdesi pod sedlem....proto se musí troch opatrněji tankovat. Turistické doplňkové plexi je pro mě základ. Co se vibrací týká, mě neruší...a to ani v rozmezí 140 - 180 km\h na dálnici a žádné brnění po delší jízdě se nekoná. Naopak, pochválil bych palivovou mapu a ovládání plynu a jeho zavírání. Je tak plynulé, že by člověk nerozlil kafe, kdyby jej držel v druhé ruce....to se jim skutečně povedlo a můžu přímo srovnat třeba s Kawasaki Z900RS, které je proti Guzzi v tomto ohledu ucukané a divoké. Zkrátka příjemná, originální a zajímavá motorka v záplavě cendur.

K167 (1499) napsal 24.10.2023 v 18:54

Jak si tam poměřujete ty "pinďouřííí", co jako která motorka má a nemá, tak se zeptám: Má BMW tohle (viz šipka)?:

A odpovím si sám: Kurva nemá, nemá, nemá!

berry78 (145) napsal 24.10.2023 v 14:24+1

Jsem hodně zvědavý na nové R1300RS .. ten současný špičatý čumák mi připomíná některá starší CBR ...

Kybergreg (88) napsal 24.10.2023 v 10:13

V každým Vašem videu o guzzinách mě to tahá za uši.
Guzzi se vyslovuje "guci"!!! Nikoliv "guzi"!
Pro jistotu jsem se na to ptal rodilýho Itala a ten mi to potvrdil. Takže žádný "guzi", ale správně je "guci"!

Jinak super test, Mandello se mi hodně líbí a mít ty prachy, asi bych ho vzal.

papiboy (1268) napsal 24.10.2023 v 09:46+2

Ako starý Guzzista, hlasoval som za Guzzi, ale platí aj tu, ako všade, podľa chuti každého súdruha...

Motocykle väčších objemov sa kupujú srdcom a to pomáha výrobcom predĺžiť výrobu svojich ikonických, aj keď konštrukčne a hlavne rozpočtovo často zastaralých motorov.
Dnešný boom radových dvojvalcov je neskutočný, viď Africa Twin pôvodne s Véčkom, nový Hornet s dvojvalcom, došlo to už tak ďaleko, že už ani nový V-Strom nemá "V"...

Veľké radové dvojvalce považujem za anglickú klasiku, ale klasika je aj priečne zabudované Véčko u HD, pozdĺžne zabudované Véčko u Guzzi alebo aj boxer u BMW.
Zjednodušene sa dá povedať, že novým trendom je počítaču zadať požiadavky na cenu motoru , objem, výkon a krútiak - a ono ti počítač vždy vyhodí radový dvojvalec.

Logicky z dôvodu prežitia výrobcov iné koncepcie, ako R2 by sa mali považovať za vymierajúci druh motorov, našťastie sa motocykle kupujú srdcom, výrobcovia to vedia a dávajú veľa energie do zachovania, vylepšovana a modernizácie svojich klasických a pomaly legendárnych koncepcií.

Nech im to dlho vydrží, lebo potom nám ostanú len elektromotory. Tie môžu byť aj "radové boxery do V", ale mám obavy, že to už nebude ono...

MilanMl (312) napsal 23.10.2023 v 22:01

Mravenčení u Guzzi?

docik. (1) napsal 23.10.2023 v 21:43

Traser vsus Mandelo.... poměr ceny a výkonu vzhledem k ceně MG prohrála. Holt Italové nasadili cenovku opravdu optimisticky v případě S verze. Jinak bez předsudků jsem jej zkusil taky a je to takový "inertní vysavač" proti mandelince. Ale kromě slabých brzd za ty prachy rozumná volba pokud nejsi vyloženě guzzista.

miguelitto (3) napsal 23.10.2023 v 20:19

V jiném testu, už nevím kde, to MG projelo s Tracerem 9 na celý čáře. Tyhle srovnávací testy tady, si rád přečtu, ale většinou končí otřepanou floskulí: -Která je lepší? Záleží, co od motorky čekáte.- To moc nechcete na konci slyšet. S takovou mohl být srovnávák Mandella S klidně s Hondou CRF300 a mohlo se tam napsat to stejný. Jinde se s tím nepárali a označili MG V100 jako už oldschoolový model, bohužel i co se týče ovladatelnosti. A rozhodně bych neočekával, že v jiném testu, hypoteticky, T9 porazí R1250RS.

nevo7 (97) napsal 23.10.2023 v 17:58+1

Fajn motorky.
Často tie prvotné plexi, aj na cendurách sú pre väčšinu ľudí, buď to zhodiť a mať z toho naháča, alebo rovno kúpiť aftermarket i s deflektorom, aby ťa to kompletne krylo. Tie malé placky len robia nepríjemnosti na helmu.

barymb (0) napsal 23.10.2023 v 14:56

Dotaz na Honzise. V testu BMW píšete: Láká k tomu i samotný posez, kdy se uvelebíte do o dost nižšího sedla než na Guzzi ...
Podle parametrů má ale BMW sedlo 820mm a Guzzi 815 mm. Ptám se jako majitel Suzuki GSX 1000 GT, tam je sedlo vysoké 810 mm. Uvažuji o zvýšení na 830 mm, bude to vůbec znát? GT jste měl letos také v testu, dá se posez mezi BMW, Guzzi a Suzuki nějak porovnat. Díky Petr

5 reakcí

Honzis
Honzis 24.10.2023 v 08:57

Honzus75: Čeče nebyl to jenom pocit, fakt když jsme přesedali BMW/Guzzi, tak z BMW jsem dosáhl na zem o dost lépe než z Guzzi. A nebylo to jenom tvarem sedla (že by Guzzi roztahovala nohy). Když k tomu potom připočteš tu podstatně vzpřímenější pozici za vyššími řídítky, tak pocitový rozdíl BMW/Guzzi byl opravdu "nízká dlouhá střela/rozhledna", tedy samozřejmě s nadsázkou. Při sólo jízdě je Guzzi takový normální lehce okapotovaný naháč, ale vedle BMW vyzní, že je prostě vyšší.


Vikmanov2 (42) napsal 23.10.2023 v 13:00

Určitě Guzzi, bohužel tím displejem zkazili celkový dojem z krásné motorky.

Honzus75 (124) napsal 23.10.2023 v 13:00+11

Stejné dilema jsem řešil na začátku roku, nakonec jednoznačně zvítězilo Mandello a to z následujících důvodů:
1) charakter - pro mne motorka musí mít osobitý styl, musí se mi líbit, musí něčím provokovovat, musí to být bytost ano jsem starý guzzista, ale přesto jsem kupoval racionálně. V oblasti charakteru nemá BMW pro mne co nabídnout, je to sterilní motorka s takový nijakým designem, aby byla trochu svébytná musíš solit a solit a solit...
2) paradoxně cena - ano ceníkovka je u BMW nastavena marketingově velice vhodně, zvlášť pro excelovské kovboje a tabulkové porovnáváče. Nicméně po reálném nakonfigurování RS jsem se nikdy nedostal pod půl milionu, ani na trhu jsem žádný nový kus na jaře neviděl pod půl mega, takže reálně rozdíl kolem 50 000 Kč.
3) zvuk - jsem milovník V2 a baworácké bzučení mi nikdy nevyhovovalo, u RS je to typický BMW boxer, bručí, ale opět tak nějak bezemočně. Guzzi je klasická V2, umí příst, řvát, gentlemansky plout krajinou nebo s práskáním do výfuku při podřazování dopřát trochu útěchy chuligánské duši v řidičovi
4) poloha za řidítky (já 180 cm) - na RS mám více zalomené nohy a jsem více předkloněn a mám víc zatížená zápěstí, prostě pro moje potřeby je to ultimativnější poloha za řidítky, jde to částečně vyřešit trubkovými řidítky, ale to je zase útok na peněženku a ano je to takový supersport pro lenochy. Na Mandellu sedím přesně tak, abych mohl strávit na motorce celý den na tripu do Švajcu nebo abych se nahnul trochu dopředu a šel si užít zatáček. Sedlo je tak prostorné, že se v podélném směru můžu posunout tak o 10 cm.
5) jízdní vlastnosti - V100 je jasně hravější motorka, má kratší rozvor a celkově sportovnější geometrii do zatáček (ano je zde cítit ruka vývojářů od Aprilky), v zatáčkách je to tak mimořádně agilní stroj a v táhlých zatáčkách? Nemohu souhlasit s jakoukoliv nestabilitou, V100 mi hodně připomíná v táhlých obloucích mé Griso 1200, které patří v této oblast k nejstabilnějším věcem, co jsem kdy jel.
6) motor - ano, shift cam umí rozložit výkon po celém spektru, ale paradoxně to mu, aspoň v mých očích, opět ubírá z té zábavnosti motorky. Samozřejmě je výkonnější a BMW pojede rychleji. Ale ten rozdíl je tak zanedbatelný na silnicích, že motor V100 je to, co chci pod sebou zažívat. Je to pořád stará dobrá Guzzi, ale tenhle nový vodník je fakt pružnej jako hrom, takže si nechá líbit couračku a když za to člověk chce vzít, kromě heftu existuje také převodovka, skopnout přes quickshifter 1 až 2 kvalty, dostat motor nad 4000 a nechat ho zpívat až k 10 000, čemuž se vůbec nebrání. Vibrace tam jsou, ale mám za sebou mnoho tisíc km v sedle a nikdy mně teda ruce nebrněly, jsou to vibrace frekvence V2 ne japonský řadový čtyřválec, který vás fakt rozmravenčí k nevydržení.
7) design - tady to asi nemá cenu rozepisovat, je to navíc ještě subjektivnější než body nahoře, ale tady je to prostě pro mne pro Guzzi na plné čáře.
8) řazení - nikdy bych si nemyslel, že to budu moci s klidným svědomím napsat, ale řazení na V100 je prostě lepší než na RS a to jak mechanicky, pocitově, tak i quickshifter.

Ještě pár poznámek k testu, štítek kryje naprosto dostatečně po bradu helmy, trup i stehna díky křidélkům jsou chráněny velmi dobře. Nohy kryjou válce, takže celkově je ochrana proti větru velmi dobrá is malým štítkem, tady s Honzisem nesouhlasím. Co se týče podvozku a nastavení nemá jen dva módy, ale Öhlins Smart EC 2.0 má módy 4, dva automatické A1 sport a A2 comfort (a i ty jde ještě jemně ladit) a pak dva plně nastavitelné manuální M1 sport a M2 comfort, kde je podvozek plně nastavitelný pomocí stupnic na displeji, komprese, odskok, útlum. Jediné co, tak se ručně nastavuje předpětí, ale to závisí na zatížení, takže otočím a jedu, navíc je tam hydraulické štelovátko, takže nastavení je otázkou sekund.

Pár poznatků ke stroji, mám najeto aktuálně 10 300 km, dlouhé tripy v jednom i ve dvou a plné náloži 3 kufry, krátke tripy na lehko atd. Ten stroj se chová za jízdy ve všech režimech naprosto stejně, fascinovala mně stabilita ve dvou a plném zatížení, Mandello jede stále stejně přesně a agilně. Ano na místě v plné náloži to je znát více, ale to je na všech strojích. Motorka začala lépe fungovat po 5000 km, podvozek si sedl, quickshifter zjemnil, motor zjemnil. A od 5000 se ta motorka dále pocitově jen a jen zlepšuje, spotřeba benzinu je dle záznamů 5,1 l na 100 km, spotřeba oleje je nulová, pneumatiky jsou zatím původní a ještě tak 1500 až 2000 dají.

Otázka na závěr, lituji výběru a udělal bych to dnes jinak?

Výběru nelituju ani v nejmenším a dnes bych volil úplně stejně, po zkušenostech možná s ještě mnohem kratší dobou nutnou k rozhodnutí. Pokud to někdo dočetl až sem, blahopřeju, asi vás V100 zajímá a díky. jo a je to můj subjektivní pohled na věc, ale je podložen myslím si už velkou a dlouhodobou zkušeností, tož tak.

Frennky (6) napsal 23.10.2023 v 12:55+1

To o tom rychlořazení a plexi na eReSu je pravda. Paradoxně velmi pomohla výměna za ještě menší. Jinak to byla skvělá motorka. Hezkej testík


K167 (1499) napsal 23.10.2023 v 12:53+4

Kdo má volný "míč", nemusí se trápit a může mít obě najednou.

zmulin (371) napsal 23.10.2023 v 12:13

Srovnávák slušnej.Chyběl mi v něm alespoň posaz se spolujezdcem,když už ne jízda a šířka i s kuframa.
Hlas sem dal paradoxně BMW, protože má asi lepší poměr výkon/cena.
V testu se o něm trochu lhalo,protože vibrace má a rychlořazení je občas celkem hulvátský.

Pedl (184) napsal 23.10.2023 v 11:33

Mandello je pěkné, ale vypadá to, že za ty prachy je BMW prostě lepší (jen se mi nelíbí jak je široké).

Stako (5) napsal 23.10.2023 v 11:20

Ja tam ziadnu ochranu proti vetru nevidim ani na jednej. Dokonca mi pride BMW na tom horsie ked vidim ze ten stit to prudenie vzduchu dviha pekne rovno na prilbu. A jednoznacne Guzzina

Kubanec007 (0) napsal 23.10.2023 v 11:05

Ahoj, bezva srovnavacka diky... Ja si identickou delal presne pred 2 mesici soukromne, nez jsem vybral :)

Jedna odlisnost - Mandello nema tlumic rizeni ... a nevim jestli to mohlo byt tim, ale chytil jsem pri testovani opravdu silny bocni vitr v otevreny krajine a pri rovne jizde vyssi rychlosti to delalo dost neprijemny veci do riditek , trhani , vlneni ... to jsem na RS nemel.

Jinak oba stroje jsou naprosto uzasny... (az na tu cenu) :)

VenaJH (9) napsal 23.10.2023 v 11:00+2

Díky za pěkný test dvou parádních motocyklů




TOPlist