Čtyřválce BMW 2025: Brutální výkon a impozantní jízdní vlastnosti
Text: Vláďa Novotný | Video: Vláďa Novotný | Střih: Honza Zajíček | Foto: BMW | Video: BMW | Zveřejněno: 7.4.2025 | Zobrazeno: 14 397x
Text: Vláďa Novotný | Video: Vláďa Novotný | Střih: Honza Zajíček | Foto: BMW | Video: BMW | Zveřejněno: 7.4.2025 | Zobrazeno: 14 397x
…krásnej testík, samá chvála a Vláďovi za zprostředkování zážitků z jízdy velký dík, řikejte si ale co chcete, za mě tyto a jim podobné ´Bestie´ by neměli dostat SPZku. Patří na stejně udržované tratě, kde se tak max.minimalizuje případná indispozice a případný vteřinový úlet jezdce. Na tuzemských silnicích se dnes dá mimo město na takovéto motorce jet pouze v So a v Ne kolem poledne, kdy normální lidi tlačí do hlavy…
Příklad: …stoupám z Plas na Kralovice… nikde nikdo… rovinka 800m… na konci pravá levá táhlá pravá a v ní odbočka na Žebnici… dojíždím rovinku, nikdo proti ani 700m za mnou… zbývá 50-70m… vtom kolem mě prosviští zezadu zalehlej RR-R Fireblade v kůži si zajezdit do Mostu…počítal, že to vyjde ke krajnici a následné zatáčky nápodobně…nechci vůbec domyslet kdyby se tam zrovna pohyboval traktor s fekáliemi, nebo někdo odbočoval do Žebnice a musel se mu vyhnout!!!...ještě teď mi stojí chlupy na předloktí…pánové, hoďte si to na káru nebo do Tranzita a nechte nás žít…zrovna v těch místech je křížek…jel jsem tenkrát obráceně ve všední den…ženská jela autem, předjížděla na konci mé rovinky kamion a v první pravý se objevil druhej kamion v protisměru a nestihla se vrátit… všichni jsme projížděli krokem a se zatajenym dechem kolem něčeho, co zbylo... 0,5m široký a 4m dlouhý… hezký zbytek dne
https://www.facebook.com/reel/3263689217116902
Zvuk vytočeného RR je nádherný, ale asi bych na našich cestách neřadil víc jak za 2, maximálně za 3
Na okruhu to musí být ale paráda
Inzerce: Prodám RR, půlka kvaltů nejetá
S1000XR mam a poviem vam, ze to strasne leti az trochu lutujem tu kupu, je to fantasticky stroj, ale ten motor patri na okruh. Ked to tocis ides strasne bomby. Ale ako da sa s tym jazdit aj kludne, ale velmi mi to k tomu nepasuje. Kazdopadne kus som sa precenil a hned po 400km co som kupil ma šuchlo v zakrute :D moto ok, vymenim par plastov. Ale moja pointa bola, ze tieto litrove 4 valce su okruhe stroje, viac mi sedela V4 ducati alebo 3 valec od Triumph pre beznu premavku.
1 reakce
A to sú tie chvíle, keď závidím redaktorom ….
Brutální výkon by to byl, kdyby byl v polovičních otáčkách. Ale fajn stroje na okruh.
2 reakce
Cartagena je super technická dráha, interně nazývaná hadí soulož
Muselo to být hezký svezení, ale zas nemoct to zahodit a mít to v hlavě je takový polovičatý svezení, zažil jsem ve Valencii když jsem na svý R6ce udělal právě v Cartageně převodovku, a na Valencii jsem si bawora půjčil (2021 myslím).
Každopádně nějak pořád nechápu, proč fabriky nenabízej k prodeji jen odstrojenou Race Ready verzi. Bez kapot, světel, zrcátek atd. Proč si pořád kupujeme seriovky, pak z toho tydle věci sundaváme, a pak nám hnijou zbytečně v krabici
Řek bych, že Zajoch asi hodně brečel, že mu tohle uteklo...
chjo.. proc ja tyhle clanky ctu..
Zajímalo by mě srovnání s novou Aprilkou RSV4
Díky Vláďo za super test!
210 koní nepotřebuju a nutně snad ani těch 170, ale mít na naháči karbonový kola, to bych bral hned
1 reakce
Pěkný, technicky hodně pěkný, ale na běžné ježdění po silnicích vlastně zbytečný. Takže klidně by mohli očesat zrcátka, světla atd. a bez homologace pro silniční provoz. Pak by mi ty parametry dávaly smysl.
Hezký kouknutí, výrobci obdiv, kam až dokáže vyjít vstříc...no a to by mi tak stačilo. Nejsem typ, co mu kanou sliny na monitor nad 210 koňmi a pytlem elektronických fičur, který z normálně vyježděnýho jezdce najednou dělají Rossiho. Hezký je, že to je možný, ale u příští generace BMW už bude fuzzy AI počítač vypočítávat zatáčku a radit řidiči, co si smí dovolit podle vysledovaných schopností...? Nějak tím prostě nežiju. Ale klukům, co po tom touží, to upřímně přeju a taky si přeju, ať se dožijou podzimu.
Spolahlivost? Vydrz?
4 reakce
Dráždit pravou tyhle mršky
Zavání rozbitím držky
Říct jedné z nich: "Pojď se mnou."
Smrdí gumou spálenou.
Na tom nahatým eMku bych se svezl hned
Stejně je zajímavý, jak ty tři písmena - BMW - táhnou - jak v motorkách,tam je to celkem designově OK , tak i v autech i přes ten škaredý až odporný design
poslední doby!!
1 reakce
Všechny čtyřválce BMW vyrobené po poslední leticí cihle jsou strašnej průšvih. Maximálně K1300S 2010-2015 při slušném zacházení byl jakž takž ok.
tak zrovna tohle mohl byt tak krásný prémiový článek.. který jsem vůbec nemusel číst a slintat.
Je to všechno moc krásný, jistě ty motorky umějí jezdit i pomalu, mají tu špičkovou elektroniku pomáhající s bezpečností i (nám) neumětelům ... ale problém je, že bych "nevydržel nezkoušet" jejich "potenciál", což by vedlo k tomu, že bych se:
A) zrakvil
Pokud bych se přece jenom nezrakvil, tak bych:
B) neměl pořád na nový gumy
5 reakcí
"jak jednoduše konkuroval především japonským sokům stejné charakteristiky. Ještě teď slyším otázky, jak to BMW mohlo trefit tak dobře na první dobrou..." Jak jednoduchá je i odpověď...
3 reakce
Hezka BMW rezba v Cartagene, minuly rok jsem tam mel S 1000RR pujcene na dva dny a fungovalo to jako splasenej reaktor
jen pocitove na Cartagenu to melo dlouhy rozvor takze obcas to chtelo premlouvani do vinglu ale to byl cistej pocit.
Jo v BMW tohle umí ... Ale na mě je to už moc vostrý