yamaha_brezen




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
charlie27 (2) napsal 12.11.2024 v 17:31

Jako vždycky super recenze? Je nastavitelná zadní brzda? Jako tvůj tester mam na tvojí BMW brzdě verze “šutr” na 1250 GS už 17.000 km a pořád drží ?

2 reakce

iVlada
iVlada 19.11.2024 v 22:13

charlie27> tak to vydržel dlouho upgrade na vyšší verzi není třeba?


Míra1970 (20) napsal 10.11.2024 v 22:31

Byl jsem se minulý týden svézt na obou R 1300 GS a GSA.
Sám jezdím 4 roky na KTM 1290 sas 2020 a tak jsem to chtěl porovnat.
Nejdříve jsem jezdil na GS.
Snižovací podvozek při zpomalování - super, ochrana proti větru a el. plexi taky super
Nepotápí se při brždění - fakt dobrý
Motor - proti KTM krásně vyhlazený, nevibruje v nízkých otáčkách, táhne pěkně, ale stejně mu chybí ten kopanec nahoře.
Velice mě zklamal qickshifter. Ten teda kopal fest. To by mě žena umlátila helmou. To se s KTM nedá srovnat, tam to spolujezdec při řazení někdy ani nepozná. Třeba se to ještě rozchodí, mělo to najeto jen asi 1500 km, KTM se taky rozchodila až po cca 3000 km,
Po přesednutí na GSA s automatem jsem čekal , že ta váha bude znát, ale nebylo to tak hrozný,
Jen více roztažené nohy a vyšší posez, Motorka krásně ovladatelná i v malých rychlostech proti KTM.
Automat řadil fakt dobře i rozjezdy byly dobré, Jediné co mi trochu vadilo byla taková opožděná reakce při manuálním řazení. Prakticky tam rychlost neskočí zmáčknutím řadičky nahoru, ale až když se páčka vrátí dolu , Motorka tedy nebyla zajetá a půjčili mi jí jen na pár km okolo prodejny takže nemohu posoudit jak to řadí,když se za to fakt bere.
Po nacenění obou motorek ( a to jsem tam dal skoro všechno) mi paradoxně vyšla o 3000 nižší cena u GSA než u GS. Ceny byly okolo 670 k a v manuálu.
Nyní přemýšlím jestli je BMW o těch cca 150 k lepší než KTM nebo Triumph, která se teď dá koupit v plný náloži i s kuframa za něco přes 500 k. Uvidíme ještě jak na tom bude cenově nová 1390 sas.

Brukev (989) napsal 09.11.2024 v 08:12+3

Vlaďo děkuji za odpověď ( asi ne jen já ) … tohle si totiž mnoho lidí neuvědomuje a mnozí sem pak píšou kraviny …. Ja třeba jezdím od 35 a motorkam jsem naprosto propadl … proste ttím žiju od rána do večera .. a tady se proste dočtu vše podstatné + podcasty a videa … všechny testy a ještě mam možnost s Vámi komunikovat …. … kdyz je test v časaku ( což je taky super ) … tak ho přečtu a můžu to jit rict tak manželce který je to u zadele …. Chci jezdit dal a dal takze i výbava je důležitá a i vizuální část videí a fotek je inspirativní … spolucestovat si koupil 1250 GSA ale štít musel sundat bo mu vadi … ale me se to libi …. No proste sem rad ze M.CZ mame a basta

1 reakce

iVlada
iVlada 22.11.2024 v 20:33

Brukev> díky moc a jezdi jak jen to jde!


Tiboon (14) napsal 08.11.2024 v 17:38+1

ukazal jsem sem ji moji zene a ta jako prvni rekla, ze to vypada jako kdyz jedes na kompresoru

Dzawar (137) napsal 08.11.2024 v 09:32

Ono pokud umí udělat značkou dobrou promoakci tak to stojí zato ! Jsi potom ze stroje nadšený a slabiny nevidíš . Sám jsem byl před 2 roky na testovačce Aprilie TUAREG . Vytvořila se tam tak perfektní atmosféra a ten test byl 20min na asfaltu a 20min v terénu . Celá akce měla "drajf " a úžasnou atmosféru , dobrý vedení a trasy . Fakt jsem byl nadšený a málem jsem moto koupil . To se vůbec nedalo srovnat z ospalou akcí Hodny hodinu předtím. Většinou na ty akce jsou motorky řádně zajetý a nastavený . To je na sevisu . POkud sedneš na moto který není zajetý a dobře seřízený + nafouklý gumy tak muže být stroj sebelepší a pojede špatně.

StanleyBzuk (2) napsal 08.11.2024 v 08:01+2

Ahoj Vláďo, předně chci uvést, že si tvojí práce (a práce celé redakce) velmi vážím. Motorkari.cz je jedním z prvních webů kam se ráno podívám. Nicméně musím reagovat na drobnou slovní přestřelku s "jets". Jasně, že nemůžete v testech hodnotit spolehlivost motorek, ale lze upozornit na zeslabenou technickou konstrukci (v tomto případě zřejmě menší průměr spojky, nevím jestli tomu tak je ...), která tuto spolehlivost může ovlivnit (předpokládám, že máte k dispozici detailní informace, ke kterým se normální smrtelník nedostane . Na základě tvého popisu standardní GS1300 jsem okamžitě naběhl do Stodůlek se projet na předváděčce s tím, že toto bude jasná náhrada mé postarší 1290SAR na které mi vadí jízdní nestabilita v rychlostech 150+, mizerná ochrana vršku těla a méně kultivovaný motor oproti GS1250. Jaké ale bylo moje zklamání. Stabilita + ochrana jezdce perfektní (el. štít), motor jede asi jako ta 1290, ale bohužel má i stejný nekultivovaný zvukový projev (prý má kvůli váze blok tenčí stěny). Samostanou kapitolou je el. podvozek (který jsi vychválil do nebes), který je i ve standardním nastavení po Praze v malých rychlostech oproti 1290SAR prostě tvrdý (možná se to rozchodí, moto měla najeto pouze 1tis. km - nicméně u velkého GS jsem čekal jízdu na obláčku). Také na drobných detailech (prohýbající se úchopy) je vidět snaha o úspory (doufám, že šlo hlavně o hmotnost a ne o výrobní náklady). Takže jsem se omluvil svojí oranžové babičce a po nové cestě kam kráčí BMW nepůjdu. Je mi jasné, že musíte při informování z oficiálních prezentací držet balanc, ale neškodilo by pár detailních technických informací a reálného popisu. Tím nechci vůbec hanět vaši práci, které si opravdu vážím, jde pouze o doporučení.

3 reakce

iVlada
iVlada 08.11.2024 v 11:04

Ahoj StanleyBzuk, díky moc za konstruktivní kritiku a příspěvek, co má hlavu a patu. Toho si fakt vážím. Všichni v redakci se snažíme zprostředkovat své dojmy a pocity z nových motorek, jak jen umíme, nicméně prostor pro zlepšení tu určitě je.

Elektronický podvozek u GS Ti připadl tvrdý? Jaký režim si používal a nepomohlo ani další nastavení, kdy jde charakteristiku pérování upravit v rozsahu -2 až 2, takže v Tvém případě jít do nastavení Road -2? Já třeba nedokážu fungovat s režimem pérování Road, protože je komfortní až moc, a proto používám téměř pořád Dynamic. Dokonce bez rozdílu, jestli jedu pomalu městem/vesnicí nebo pak na rychlejších i pomalejších silnicích s povrchem nejrůznějším kvalit. Tak tomu je nejen u R 1300 GS, ale také u jiných modelů BMW. Každý to asi vnímáme jinak a každý máme jiné představy o ideálním nastavení. Proto jsem rád, že už se dají režimy elektronického pérování o BMW alespoň trošku upravit, tím spíš docela uhoupaný Road, který mi například u redakční R 1250 GS vůbec neseděl. Nevím, ale zvukový projev nového boxeru 1300 mi nikterak nepřiměřeně nekultivovaný nepřišel, to mi víc vadila hlučnější a tvrdší převodovka. Pokusím se na zvukovou kulisu zaměřit, až se mi znovu GS dostane do ruky. Díky za názory a měj se hezky.


JardaBar (227) napsal 08.11.2024 v 05:52

1960,-Kč/kg .... chcete to vcelku nebo nakrájet?

Dan66 (81) napsal 08.11.2024 v 00:05

Parádní recenze a R 1300 GSA je na "živo" moc pěkná.

Brukev (989) napsal 07.11.2024 v 23:09

Škoda že jsem se nevešel do toho kufru bo ty cesty a to krásný počasí … chjo … Vláďo prosím jak fungovala helma se štítkem ve vyšších rychlostech ? Dekuji Mirek
PS. Doufám že bude test GS vs KTM 1390 SAS

1 reakce

iVlada
iVlada 08.11.2024 v 20:05

Jo, tak to klapne třeba příště lokalita na adv mašiny je to fakt krásná. Moc rychle se na prezentaci nejezdilo, ale když jsme valili kolem 130 km/h, tak bylo všechno v cajku a nic mě netrápilo. V takový test taky doufám, i když s demo stroji od kátéemky je to v sezoně všelijaký…


K167 (2084) napsal 07.11.2024 v 22:51

Pokud jde o test, jedná se o profesionální práci, o tom žádná.
Pokud jde o vhodnost motocyklu pro jednotlivé jezdce, platí zkoušet, zkoušet, zkoušet a srovnat si v hlavě, na co ten motocykl opravdu chci a jak ho opravdu budu používat. Vlastní zkušenost je nenahraditelná.

JohnnyS08 (287) napsal 07.11.2024 v 21:19+1

Nedávno jsem se tu smál Hondě, že jejich e-clutch trčí z motoru ven jak nádor. No jo, jenomže u BMW (i u KTM a čátečně i u Yamahy) sice dokázali aktuátor vypínání spojky integrovat elegantnějš, ale bohužel taky tak, že odpadla možnost manuálího ovládání, čimž z mýho pohledu minimálně u endura vylili s vaničkou i dítě. Ale sakra, přece i na silnici chcete vobčas dělat bordel, wheeliečka a gumování, a to jde bez spojky fest blbě. Kudos Honda, kudos

Jinak GSA neni moje káva, ale z Vláďovo (jako obvykle výbornýho) popisu jsem nabyl dojmu, že je to ekvivalent šprta z gymplu, co chce ve všem excelovat, a v podstatě se mu to daří, akorát jako jedinej ze třídy eště nep*cal, páč mu chyběj koule

paliZBlavy (32) napsal 07.11.2024 v 15:47+1

mne sa recenzia páčila aj keď to nie je motorka pre mňa. Vyzerá byť veľká, naživo som nevidel. Šikovní si poradia a veľkí chlapi zas budú mať na čom jazdiť ak im budget dovolí ...

Tentum (4) napsal 07.11.2024 v 13:47+2

Ahoj,


1150 GSA, tak to zůstane.


Radek

jets (525) napsal 07.11.2024 v 12:36-2+1

Prave jsme v middle east, partak ma 1300 GS najeto 17000km, spojka v hajzlu. Podle slov servisu jsou spojky velky problem u 1300 GS. Proc nenapisete o tomto?

9 reakcí

iVlada
iVlada 07.11.2024 v 18:45

Nepíšeme o ničem, o čem jsme se sami nepřesvědčili...to by pak bylo ve stylu "jedna paní povídala"... Při testech nových motorek se přesvědčit o spolehlivosti/problémech při vyšším nájezdu prostě nejde, a to už jsme tu řešili mockrát.
Pokud parťák má tuto zkušenost, ať to sepíše a vloží v sekci "ZKUŠENOSTI S MOTO" a udělá tím daleko větší službu ostatním motorkářům, než tento komentář, který redakci vyčítá, že nepíše o něčem, co na vlastní kůži nezažila a s čím nemá zkušenost...


Metric (15) napsal 07.11.2024 v 12:33

Sorry, že sa pýtam až teraz a nie v predchádzajúcom článku, ale budem Ti vďačný, ak náhodou budeš vedieť: Ako je na tom motorka pre veľkých ľudí? Jednou zo zmien 1300 bolo, že sa výrazne zmenšila, čo bolo pre mnohých plus. Je i Adventure model menší ako 1250? Ako vysoký človek mám trochu obavy z tej nádrže, ktorá je naozaj široká, vyzerá to, že by Adventure mohol byť až primalý, ale ťažko povedať...

Čo sa týka automatu, pravdupovediac, i ja som ho čakal skôr. Mne teda ten na Afrike vadil a určite by som kúpil manuál, ale z predajov je jasné, že si ho ľudia prajú. Nie všetci, ale dosť na to, aby ho výrobcovia implementovali.

I keď som ho čakal skôr na cesťákoch, možno aj tie veľké cruisery, i keď tam by to mohlo naraziť na to, že ich kupci sú často tradicionalisti a niektoré zmeny môžu proste odmietať. (I keď napríklad cestovné cruisery majú veľký displej, rádio, BT atď., takže nie všetky zmeny.)

2 reakce

iVlada
iVlada 07.11.2024 v 18:26

Ahoj, GS A je pocitově stejně velkým strojem jako předchozí generace. Dokonce jsem se o tom přesvědčil u pražského prodejce, kde jsem mohl přeskočit z1250 na 1300. Vyšším a větším jezdcům bych doporučil vyšší sedlo, aby neměli tolik pokrčeny nohy v kolenou. Mimochodem, prostoru v sedle jezdce je opravdu hooodně. Ano, standardní R 1300 GS působí drobnějším a menším dojmem než R 1250 GS, ale ve skutečnosti jsou rozměry víceméně stejné a dokonce rozvor má nová třináctka větší.


Stenboy (58) napsal 07.11.2024 v 12:11-2+2

Já myslel že tu jsou články o motocyklech a né o AUTOBUSECH

goes (9) napsal 07.11.2024 v 11:53-3

to je super, ze uz se po pul roce nasla pozice, ze ktere ta motorka nevypada hnusne... idealne za zdi...

tim nijak neresim jeji kvality...

TonySK (78) napsal 07.11.2024 v 10:33-7

Vyhoda tychto velkych znaciek je, ze bez ohladu na to, ci je to naozaj dobra motorka alebo zla, maju dostatocne velky rozpocet na to, aby internet zaplavili kladnymi recenziami.... Jednoducho to prevalcuju....

6 reakcí

iVlada
iVlada 07.11.2024 v 22:22

Už po komentářích u článku Kove 450 Rally jsem si řekl, že to prostě smysl nemá… "HOWGH"


rogih (1451) napsal 07.11.2024 v 10:30+3

Věřím že za jízdy se ta váha ztratí. S mými 70 kg živé váhy si ale nedokáži představit manipulaci na místě (hlavně bez zpátečky ). Ale naštěstí na tuhle motorku nemám finance a tak tenhle problém nemusím řešit.

4 reakce

iVlada
iVlada 07.11.2024 v 18:08

Když se chce, všechno jde...já vážím úplně stejně a manipulace není problém, a to samé platí i s výškou, kdy stačí došlápnout jednou nohou a stále mít motorku pod kontrolou. Na všechno je recept


Zelinář (303) napsal 07.11.2024 v 09:43+1

I kdyby to mikrovlnku melo, tak to nic nemeni na vzhledu...

Orgovany (1155) napsal 07.11.2024 v 09:12

269 kg bez bagáže ? Šílenost protože naložená motorka bude mít třeba 320 kg ..... Jet s tím někde v horách musí být opravdu dobrodružství ......




cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist