BMW F800GS vs Honda XL700V Transalp vs Yamaha XT660Z Tenere
Text: Marek Hrodek , Lukáš Růžička , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 16.5.2008 | Zobrazeno: 238 037x
Text: Marek Hrodek , Lukáš Růžička , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 16.5.2008 | Zobrazeno: 238 037x
Recenze dobrá, jen mi u Tenerky chybí dost podstatnej údaj, jak to vlastně je s výkonem, pokud jede i spolujezdec. U GSa o tom píšou dost, ale u Yamahy jaksi zapomněli.
Nemá někdo zkušenost?
Rozhoduju se, že příští rok pujdu do endura, silnici už mám, ale často jezdim ve dvou lidech. Jak to jede plně naložený, neni to moc líný?
díky za každej názor.
Staršího TA 650 jsem měl, byla to bezvadná a nezničitelná motorka, to co z ní udělali pak už se nedá nazvat endurem, i když je pravda, že o proti BMW má zajímavější cenovku. BMW F800 je taky pěkná , ale enduráři berou všema deseti Tenerku do terenu.
Já osobně jsem cesťák, tak jsem si pořídil BMW 1150 GS.
Koupil jsem Transalpa.
BMW je o poznání dražší.
BMW je jednoznacna jednicka, pak snad daleko za nim ta Yamaha a pak Transalp - ne ze by mi to prislo jako spatna motorka, ale osobne ji povazuju spis za nepovedenou silnici nez nejake cestovni enduro.
Musim se jen zopakovat, je to velka skoda ze se do CR nedovazi Kawasaki KLR650 - myslim ze cenove by byla zdaleka nejlevnejsi, a je to krasny a skutecne drsny stroj - vydrzi snad vse - prezdiva se ji MULA. :)) Mozna byste lidi meli zacit bombardovat ceske Kawasaki aby ji zacali tahat i do CR?
U mňa to vyhráva Transalp. Ale musím priznať, že všetky majú niečo do seba. nejako prečkám zimu a na jar ho donesiem do garáže. Je to paráda
chyba (přepsal jsem se - pardón) jsem si to spletl - mám 21' kolo samozřejmě
Jsou časy kdy Jawa vytáhla "enduro" Jawu 650 Dakar, každej ohrnoval nos nad 19' předním kolem, jo a teďka když to každý výrobce nějak tak smaží na 19' dopředu tak už po tom ani nemrkne. Co bych vybral já nic stačí mi starší ročník Transalpa 650 s 19' předním kolem
. Moto v budoucnu, leda něco s kardanem a vypadá to na Moto Guzzi Stelvio. Nechápu Hondu, proč vykousnou kryt motoru u toho nejvíce náchylného místa na bordel - Ty museli bejt vožralí jako sám výrobní ředitel
GSo! Uz je doma
1.BMW
2.Yamaha
3.Honda
Mám 169cm a včera jsem Tenerku protáhl Ralskem, pískovou tratí v Bělý pod Bezdězem a strmými výjezdy pod Cínovcem. Vse je ok, jen nesmíš váhat na kterou stranu si při zastavení vysedneš a v terénu musíš dávat dostatek plynu. Fantasickej je rejd, kterej hodně usnadňuje řešení některých krizových situací typu krátká noha v lese nebo na svahu. Neboj se toho, chce si to jen zvyknout
Tenerka za to totiž stojí
Tenerka je super a vypadá skvěle.
Dobře vypadají i zbylé dvě moto z testu. Jen se chci zeptat, jestli někdo z "menších" motorkářů nemáte s touto moto praktickou zkušenost. Já měřím 172 cm bez bot. To je na tuhle moto asi málo, že?
svezl jsem se na všech, BMW je asi nej, ale ta cena . každopádně jsem objednal Transalpa, je skvělý, to př. světlo ve skutečnosti vypadá dobře
Teda vejfuk na BMW
, zato zadek Tenere to je žrádlo, ale počkám na Super Tenere
TENERE
!!!
Transalp
Oldkojak> zkousel jsem F800GS se snizenym sedlem a bylo to v pohode nizkoucky. mam asi 170 cm. a jezdim na velkym boxeru.
jednobuch FOREVR
nejdriv se mne teda vic libilo báwo ale v terenu bych s nim fakt zapasit nechtel,a o transalpíkovi ani nemluvim
je jasny ze 63 kw je neco jinyho nez 35 ale podle me by se prumerne zkuseny jezdec v terenu neztratil jen s TENEREM
transalp je cestovni bmw tak napul a tenere se uz pri kroseni neztrati
Vzhledem k mé postavě (165cm naboso) je pro mne F800GS někde v říši snů. F650GS 2008 (s 19" předním kolem) se základním sedlem jakž takž, takže předpokládám, že se sníženým to bude Ono pravo. Moc bych uvítal srovnání obou menších géesek. Na TA je posaz v pohodě, ale táhne mne to k báwu ve žlutý lol
Tenere je prostě nej
Hoši,motorky do opravdového terénu vypadají podstatě jinak..
Možná ještě to TERENE.Ale jinak je opravdovým dvouálcovým endurem(z nových) jen KTM.
Celému tomu segmentu se z nostalgie říká enduro,ale jsou to spíš Fundura.
Celkem dulezita pripominka o nevypinatelnym ABS.
Majitel takovehle verze by se mel terenu vyhybat obloukem.
Taky mám svoje: technicky asi nejlepší Bawo, ale nemohu se smířit s podivným vzhledem a budíkama do vajíčka (kterej borec to proboha navrhoval?), takže z této trojice bych volil Tennérku. Ta se mi fakt líbí, byť je jen jednobuchem.
V-Strom by je asi v několika věcech docela podusil. Minimálně se teď objevil v inzerci za 171tKč s ABS a to už je hodně zajímací hodnota.
To daseinn: nejen, že ten design světel bmw není nijak hezký, ale co jsem slyšel od majitelů GS1200, tak jak už to u bmw bývá, tradičně prd svítí. Či-li opět nahrávají prodejci doplňků jako je TT.
Přesně tak. V-Strom mi tam trochu chybí. Designově se mi nejvíc líbí Yamaha. Z BMW jsem byl na živo trochu zklamanej. Transalp je pro mě absolutní zklamání. Taková motorka o ničem. Kdybych jezdil sám, tak bych šel do Yamahy, ale vzhledem k tomu, že jezdím neustále ve dvou byla by jasná volba BMW. No ale stejně zůstanu u toho Stroma
Právě..ještě bych do tohoto srovnání zahrnul současnou stálici cestovních - rádoby - endur V-Stroma od Suzuki.
Pěkný test
Mě se nejvíc líbí GS, Yamaha také není špatná.
Transalp je hodně silniční, myslím, že to bude konkurence pro V-Storma nebo možná i Versys.
tak koukám BMW ... co je na něm tak "in" ?
To přední světlo je podle mě hrozný .
Pochvala redakci, věcné, dobře čitelné, bez emocí a zbytečných kudrlinek
Nejni nad LC4 ADV !!