BMW F 900 XR vs. Ducati Multistrada 950 S: Evropská volba z rozumu
Text: Vláďa Novotný , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček , Honza Fuka | Zveřejněno: 19.6.2020 | Zobrazeno: 26 146x
Text: Vláďa Novotný , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček , Honza Fuka | Zveřejněno: 19.6.2020 | Zobrazeno: 26 146x
Moc dobrý test. Díky pánové
Kromě motorek mě zaujalo i to, že sami používáte airbagové vesty. Rád bych znal Vaši zkušenost s nimi. Trhací vs elektronické? Jakou značku používáte?
Uvažuji spíše o klasické a blbuvzdorné trhačce od Hit Air nebo Helite. Mechanická klasika než spoléhat na to, co vymyslí elektronika.
Léty vyzkoušená, ceny padly k 12 tis., plní i další roli reflexní vesty, lépe chrání krk, nemusím řešit, jak vyprat propocenou vnitřní vestu plnou elektroniky
...a vím, že když prostě motorku nedobrovolně "opustím", tak se prostě nafoukne. Nepřekvapí mě nechtěným nafouknutím na nějakém retardéru nebo při poklepání kámošem po zádech... A i kdyby...tak opětovnou aktivaci zvládnu sám za cenu pár stovek za novou bombičku.
Spíš uvažuji o této variantě a počkám si nějaký rok, až ty elektronické verze jiní za své peníze vychytají.
1 reakce
Ahoj a moc díky! Používám trhací vestu Helite a dobře znám její výhody i nevýhody. Je dobré se alespoň trochu chránit a zrovna tak být vidět. Jen je potřeba nezapomenout při každém sesednuti z mašiny trhačku odepnout, jinak bác a hotovo. Asi je horší ochrana jezce při nárazu zezadu a také skoro žádná ochrana ramen a klíční kosti. Naopak fixace krku je prý dobrá. Celkově si ale myslím, že budoucnost patří elektronice. S ní ale zkušenost nemám.
Obě jsem projel, obě jsou hezké. Koupil jsem raději dva roky starou Multistradu. BMW vypadalo jako plastové cinkrdlátko z číny. Jezdil jsem roky R 1200 GS a K 1300 R. Snad už jen nové 1000 XR. BMW F 900 XR mě "nudilo" již po 50 Km.
Ahoj, zajímavý test... musím říct že to BMW vypadá na živo lépe než na fotkách . Měl jsem MTS 1200 a je to láska na celý život
... jsem „moto” děvkař a tak mám teď jinou ale pořádsrovnávam ... 950ka mě bohužel vůbec nebere ( ač to určitě není špatná motka ) a vždy už se budu ptát , esli MTS 1260 a nebo KTM SAD
... nicméně co je na motorkách stejné je přední štítek a ten při cca 185 CM u Dukati prostě nefunguje ... v Alpách ok, klidně dole ale na dálnici to proste není ono
... jinak i 1200 mi přišla jako velký motard a nikdy sem neměl s vahou problem, takže tyhle 2 musej bejt superživé
Multistrada je hezčí.
Taky je to V2.
K tomu 20l nádrž.
Já mám jasno.
díky za další pěkný video a počtení
Jako srovnávat tyhle motorky s čínskym pětikilem, to chce opravdu prudkou inteligenci 
Jestli z těchhle dvou,tak Multistrada klidně bez S a na drátech
Jako volbu rozumu na cestování ve dvou vidim ale spíš třeba V-Strom 1050 za 300 i s kuframa
Jak správně a ještě velice kulantně podotknul Tifone:
Vestička s trhačkou na řídítkách je kluci uplně nahovno !
Volba rozumu i srdce je Tracer 900
5 reakcí
Bude test taky, spolecne s Tigerem 900.
Pěkný test, ale koupit si motorku za 400 tisíc "volba z rozumu" moc není.
1 reakce
No já nevím, opravdu se dnes cestuje už jenom na cendurech? Opravdu je pohodlí nejvyšší priorita motorkaření?
Je mi 44 let a zrovna jsem na sportovní motorce v Estonsku (po vlastní ose samozřejmě). A nic mě nebolí
Jen můj názor, ale mě se ty motorky prostě nelíbí, sorry jako!
4 reakce
No to buď rád, já jsem o fous mladší a bolí mě úplně celej člověk
Hele takovej je dneska prostě trend, aby to bylo vysoký a nehrbil ses na tom. Objektivně je to fakt lepší. Ale když se namane příležitost ke svezení na něčem tematicky typu VFR750F, tak je to pokaždý moc pěkný 
Pánové - Vláďa Novotný , Jan Rameš jeden z Vás má asi arbagovou vestu. Ale způsob umístění trhačky je poněkud nešťastný.
Když nedejbože trefíte auto tak ho tělem trefíte dřív než se Vám vytrhne.
1 reakce
Tifone, máš recht a popravdě jsem takovou reakci čekal. Jak jsem přeskakovat z jedné na druhou, tak jsem si to takhle uvázal a hotovo... Jinak to samozřejmě mám tak, jak se sluší a patří, protože dobře vím, že to dělám kvůli sobě
Nebudu objektivni, mam od lonska Multistradu
Na ceske silnice ideal. Navic na rezim Sport se da vychozi nastaveni podvozku jeste v menu pritvrdit a da se s tim jet hodne svizne. Na uzkych okreskach plnych zatacek se da v pohode drzet tempo se sportovnima nahacema. Plus diky semiaktivnimu chovani motorka ztvrdne pri brzdeni. Tohle BMW kvuli nestavitelnemu predku vubec nema. Ale je teda pravda, ze mohli tu motorku Italove udelat lehci. Verim, ze je to hlavni pricina, ktera ji z hlediska sportovni jizdy stavi az za BMW.
No tak po projížďce na Multistradě nikdy. To bávo mě láká, ale 360 bez kufrů? Nonono.....
Dyť to všecko vypadá jako by okopírovali tu novou Jawu
A stojí to určitě třikrát tolik....
3 reakce