Beta Xtrainer vs. Beta RR 2T: Forte nebo raději mezzoforte?
Text: Vláďa Novotný | Foto: Petr Szabó | Foto: Beta | Zveřejněno: 2.5.2018 | Zobrazeno: 24 691x
Kapitoly článku
Pár otázek na majitele sedlající Betu Xtrainer:
Míša Polívková
Co bylo rozhodující, že jsi se rozhodla závodit na Xtraineru?
Xtrainer jsem si vyzkoušela poprvé v roce 2015, kdy jsem plánovala start na 6D. Motorka mi seděla a protože jsem dostala zajímavou nabídku, rozhodla jsem se vyměnit KTM za Betku. Od té doby jsem si pořídila již druhou motorku, na které pojedu také v letošní sezoně.
Kde vidíš jeho nejsilnější stránky a kde naopak slabiny? Je něco, co se při závodění
stalo limitem?
Na Xtraineru se mi líbí průběh motoru a ovladatelnost. Jezdím na závody do Rumunska, proto mám uzpůsobené tlumiče, aby byla motorka měkká. Takže to moc není na velké skákaní na motokrosových tratí. Mám XT 300.
Máš ho stále v sériovém stavu nebo proběhla nějaká úprava?
Mám upravené tlumiče, aby motorka byla nižší kvůli mé výšce. Dále mám na motorce "lehkou elektriku" a vyndali jsme mix oleje, aby byla o nějaké to kilo lehčí. Jinak je v sériovém stavu.
Komu bys tento stroj doporučila?
Xtrainer je podle mého názoru vhodný pro začínající enduro jezdce, kteří si nevěří na ostré dvoutakty. Určitě je to vhodná motorka pro holky.
Tvůj názor na Xtrainer versus RR ostré enduro? Pro koho a proč?
RR modely jsem měla možnost vyzkoušet na předváděcích akcích a myslím, že jsou to motorky spíše pro pokročilejší jezdce.
Martin Tománek
Co bylo rozhodující, že jsi se rozhodl pořídit Xtrainer?
Nikdy jsem neměl ambice závodit, bavilo a dodnes mě baví pilování techniky a překonávání obtížných překážek. Takže soutěžní endura pro mne nedávala smysl. Když jsem přemýšlel, na čem bych chtěl testovat a zkoušet svoje limity, padla volba na dva dvoutakty (o čtyřtaktu jsem nikdy neuvažoval) KTM Freeride 250R a Betu Xtrainer 300. S oběma biky jsem měl možnost trénovat a jezdit už předtím a vybral jsem si Betu. Důvodem byl její skvělý silný a přitom trialově "měkký" motor, ideální rozměry a praktičnost: je to bike na hard enduro, ale dá se na něm odsedět i rumunská polňačka - což byl s Freeridem trošku problém...
Kde vidíš jeho nejsilnější stránky a kde naopak slabiny? Je něco, co se stalo
limitem?
Dokonalý motor naladěný na plynulý průběh odspodu, hravá ovladatelnost, skvělé brzdy, oddělená nádobka na olej. Oceňuji min. servisní náklady a také fakt, že jde o velmi tichý dvoutakt, takže vrkáním nikde moc nerušíte. Limitem biku jsou moje vlastní schopnosti. Kdo jezdí také na trati, bude si muset upravit podvozek, který není na rychlé rolety a lavice stavěný. Což ale nikdy nebyl můj případ.
Máš ho stále v sériovém stavu nebo proběhla nějaká úprava?
Naprostý základ, pouze špunty do řídítek (nemám rád hliníkové blastery...). Po zkušenostech bych si dokoupil robustnější kryt motoru než je seriový plastový, kryt kolena výfuku a chladičů.
Komu by jsi tento stroj doporučil?
Xtrainera mohu po dvou letech soužití vřele doporučit každému, koho baví, nebo kdysi bavilo enduro, ale nemá čas pravidelně trénovat ani se udržovat v top kondici. Anebo tomu, kdo chce jezdit opravdu těžké věci, ale nechce, aby ho motorka přizabila po zimě hned v prvním výjezdu. Je to zkrátka bike pro radost.
Servisní intervaly a ceny náhradních dílů
Servisní intervaly Xtrainer: 30 MH
Servisní intervaly RR 250 2T a RR 300 2T: 30 MH - Fabrika udává 30MH, nicméně naše doporučení s ohledem na prodloužení životnosti stroje je 15 MH.
Pístní sada RR 250 2T a RR 300 2T: 4.075,- Kč a 4.738 Kč
Pístní sada Xtrainer: 4.738 Kč
Chladič Xtrainer: pravý 6.949 Kč, levý 5.719 Kč
Chladič RR: pravý: 5.285 Kč, levý 5.737 Kč
Zadní blatník Xtrainer: 1.275 Kč
Zadní blatník RR: 1.286 Kč
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Petr Szabó - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.