Aprilia Dorsoduro 900 vs. Yamaha MT-09: Naháči, co smrdí supermotem
Text: Tomáš Procházka , Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 25.2.2019 | Zobrazeno: 19 598x
Text: Tomáš Procházka , Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 25.2.2019 | Zobrazeno: 19 598x
Ona ma Yamaha kvuli Tracerovi hodne nahoru vytazeny krk rizeni a dlouhe vidle, takze je to spis takove sportovnejsi variace na cenduro, nez sport s rovnymi riditky.
09 je bomba, ta stará vypadala trochu divně, ale tahle druhá generace je mazec! A že redaktor nadává na hnusný silnice, musí vyrazit pryč ze středních Čech, tam je to už jen na enduro.. Ústeckej, Karlovarskej, to je jinačí svezení
1440 rozvor,sedlo 820 a zdvihy pod 140 a smrdí to supermotem a můj bejvalej S2R mel 1430/810,zdvihy podobný a byl to nejklasictejsi naháč.Co udělá trochu rovnejsi a vepredejc posed..
Když jsem poprvé na MT09 sednul tam me napadlo slovo Supermoto... a asi i víc než naked. Mel jsem tou dobou jeste i FZ1 N a tam se asi všichni schodneme že je naked jak ma být. Když jsem přlezl na MT 09 tak ten rozdíl byl ještě markantnější. Také bych se tedy přiklonil k autorovi
nevim ci si nekedy jazdil na velkom supermote.. ja ano. a jazdil som aj devinu. uplne v klude mozem povedat ze smrdzí po supermote
Ted se vazne nechci nikoho dotknout a i si osobne myslim, ze MT09 neni spatna motorka, ale psat o ni, ze smrti supermotem? Ale no tak...
MT9 je fajn, je to motorka s pravdepodobne nejvyssi cilovou skupinou motorkaru. Ostatne pro ty nejlepsi prodeje ji yamaha vyrobila nebo alespon mi to dava smysl.
Motorka je jezdce co si chteji uzit 3 valec a to v poklidnem rezimu, ne pro "masery zavodniky", co ji budou trapit v omezovaci na kazdou sezonu menit slidery.
Na ultimatni jizdu opravdu neni, proto bych ji k sportu (supermotu) ani trochu neprirovnaval.
PS. Samozrejme se jedna o PR, ale na to uz jsem si tak nejak na m.cz zvykl, ze testy nejsou uplne realne, resp. jsou takove, jake maji byt.
1 reakce
Já jsem jen porovnával , Jees , ...
A ne s SP .
Beru za své, co píše Prochy : MT-09 má bleskurychlou reakci
a Dorso na náročnější trati vysiluje a i když se snažíte sebevíc,
tak výsledný efekt není tak dobrý, respektive rychlý jako na Yamaze,
na které když skutečně makáte, tak se dostáváte úplně do jiného světa.
Jste všude rychle a nic není problém
Tak se (asi) projevuje ta hmotnost a rozvor Dorsodura ...
K2 mam Shivera a vim jak zlobi na Sport ... ale mtcko to neni
Co na tom herdek váží dva metráky?
(Supermoto jaxviň
)
Škoda, že tam kluci nevzali i Hypermotarda 939 (případně letošní novinku 950)...
Staré Dorso 750 na Sport mapu celkem zlobivé je - do kolony nebo na kochačku nevhodné. Má tendenci se se zvednout nebo ujet z podzadku
Chybí mu ale špička, tam mi zasáhne poměrně brzo omezovač. Třeba SV650 se dalo vytočit více...
Já tu motorku mám kvůli vzheldu, pohodlí a podvozku - mám ji rád, co na to říct
IvanDvoutakťák- Yamaha je + 40.000 za SP a to už jsou trochu jiné počty.
Tam někde se bude pohybovat víc zajímavých strojů, třeba nová 690 SMC
Dorso neni zlobiva motorka ...mtcko je. Jsem zvedavej na ten novej podvozek, protoze stary mtcko bylo tragicky.
Porovnávám ty předchozí modely (původní MT09 a původní Dorso 750)
Svezl jsem se na obou dvou a doma mám Dorso 750
U Dorsa vyhrál podvozek, pohodlí (nohy podobně kjako na cestovním enduru) a pro mě nádherný design
Původní MT09 měla super motor, ale divně nastavený podvozek a podivný design
Vybíral jsem srdcem a očima
Dobré jsou obě dvě...
A nejlepší by bylo,kdyby Dorso mělo pod 200Kg,aspoň o 5 litrů větší nádrž a aspoň o 15Ps víc
I když je naprostá většina dnešních motocyklů je už mimo "sféru mého působení"
,
po fyzické i finanční stránce a výjimkou nejsou ani tito naháči,
snad je objektivní můj názor, že těch 10 tis. Kč navíc za MT09 má smysl už kvůli
podstatně nižší pohot. hmotnosti (málem o 20 kg !) a to přes rozdílný počet válců.
Taky kratšímu rozvoru, když ani jeden z těchto naháčů nemá okruhové ambice
a na ovladatelnosti při jízdě trasy "ze zatáčky do zatáčky" se toto asi projevuje.
Jediné "optické plus" u mně získala Aprilka, oproti MT09, při pohledu zepředu
štíhlejším vzhledem