Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Hľadajúc 2. moto do garáže som zobral ľadvinku na 3 dni po juhočeských hradoch. To bolo 900 km čistej radosti na kľukatých okreskách. Brutalitu Tuona som oželel kvôli neporovnateľnému pohodliu pri cestovaní aj pre spolujazdca, pričom v zákrutách som si pocitovo dovoľoval ísť viac na hranu. Sám bez kufrov v Bratislave som sa cítil ako na raketovom skútri. Chýbalo mi len vyhrievanie sedadiel pri cestovaní v daždi a chlade. Je to zatiaľ najväčší favorit a univerzál.
Čekal jsme na ni jako na následovníka mého staršího Caponorda a ejhle...ona je to úplně jiná motorka . Přeci jen mi to nedalo a jel jsem se na ni projet do Prahy. Bylo trochu mokro a chladno, tak jsem si netroufl za to moc tahat, ale dám zpravidla na první dojem a ten jsem u svého Caponorda měl kdysi excelentní. Tady přišlo malé zklamání, ale nechtěl jsme se nechat odradit. Musel bych si trochu upravit řídítka a bylo by to určitě lepší. Nastavil jsem Touring režim a vyrazil. Spojka o.k., ale po Praze to bylo hodně ucukané. Za jízdy jsme přepnul na Rain a bylo to podstatně lepší. Co se ovšem nezměnilo byly vibrace do rukou a nohou a především tvrdost podvozku při přejezdu po kočičích hlavách. Tehdy jsem zjistil, že to nebude moje další motorka, protože to není na ježdění po rozbitých cestách nebo po polňačkách, kde se docela často pohybuju. Zvuk se mi líbil a zátach taky. Ovladatelnost dobrá. Ostatní jsem po 20km ježdění ani hodnotit nemohl. Vím jen, že 180 pneu na zadku a nízký profil řadí tuhle motorkku jinam než mezi cestovní endura. Už to je plnokrevný silničář s komfortnějším pojetím jízdy. Svezl jsme se na Yamaze Tenere 1200 a musím napsat, že je víc enduro, ale v komfortu jízdy má můj starší Caponord měkčí pružení a lépe odolává nerovnostem. Že by byla chyba ve mě? Hádejte co už jen zbývá. 110kW KTM je pro mě zbytečný přepich a její 102kW následovník Triumph bude muset vyřešit hlavu válců. Nějak to tam moc klepe. Co zbývá? BMW GS 1200 R r. 2013. Já, který fandil Italkám možná právě u něj skončím... Ano, ještě je tu Honda, ale 4 válec mi skutečně už vůbec nic neříká a moto, se kterou budu jezdit za víc, než se svým 3.0 dieselem v autě, mě nějak neoslovuje. Jsem trochu zklamaný. Na pohled se mi moc líbí, ale už to není cestovní enduro.
seikos: Je to pro me sakra hodne penez, na Multistradu budu setrit jeste minimalne nekolik let, ale dokazu se na to divat procentualne. Priplatek 60k u motorky za 160k je hodne, u motorky za 300k uz ne. Pro me je hlavni vyhoda ze Multistrada je daleko lehci a obratnejsi.
Tak za toto by som moje FJ nevymenil, pružnosť motora a pohodlie bude podobné a spotrebu mám rovnakú aj na tej starej potvore. A to v poslednej dobe zrovna moc ekonomicky a predpisovo nejazdím. Hlavne, že elektroniky je v tom tri prdele...
SirIndy: tak já nevím jak pro tebe, ale pro spoustu lidí je 60tis docela dost peněz. A dávat 60tis za 20 koní navíc, když 130 je docela dostatečných alespoň mě nepřijde jako relevantní důvod, když motorka není jen o výkonu. Caponord má třeba oproti MS dál plexi a kokpit od řidiče, což umožňuje montáž širšího plexi než u MS. U MS musí být plexi ouzké (a tudíž i nižší, bo jinak to vypadá směšně), jinak totiž do něj narážejí bástry v rejdu. Takže podle mě má Capo i větší cestovatelský potenciál.
NavrcWR: Stelvio není třeba nejsilnější, ani nejlehčí, ani není dokonalé a teploušsky uhlazené, ale jízda na něm je i přes několik handicapů beztak největší zábava.
vilemx: jsem čekal kdo se ozve s kritikou, že takhle cenduro nevypadá. Otázka zní, co tě vede k tomu že by to snad mělo být cenduro? Někde o tom Aprillia píše? Nebo má ta motorka nějakou enduro výbavu? Ne, nemá nic z toho.
Naživo je vážně docela pěknej.Zpracování bych při pohledu na masku z pohledu řidiče nezdůrazňoval a docela by mě zajímal dojezd na nádrž.
GS je sice etalon,ale nevim,proč vo něm každej jouda mele furt dokola.Myslim,že dřív byly třeba XTZ,nebo Africa velký cestovní endura taky a řek bych,že to sou legendy pro spoustu lidí větší.DR jako dárce zobáku taky zná snad každej...
vilemx:Smysl této kategorie je jediný:Na počátku byl Boxer.Byl tak úspěšný,že začal budit zájem konkurence,která se rozhodla že bude stavět také velké cestovní mastodonty aby mohla konkurovat.A proto vznikla "povinná" kategorie dvanáctek
Začíná mi unikat smysl této kategorie 1200ccm cestovních motorek imitujících enduro - mimo asfalt to nesmí a na cestování po asfaltu bych si představoval něco jiného než uškubaný velkoobjemový V2 motor bez kardanu a s mizernou ochranou před větrem/deštěm...
Jeli jsme na ni ve dvouch (tzn.200kg poražkova ) s podvozkem v automatickem režimu. Posez pohodlny, i pro spolujezdce, ale chtělo by to turisticke plexi, už kolem 130 i v horni poloze to nepříjemně fučelo, i na spolujezdce.
Jizda a zatačky supr, pěkně to žehlilo, ale při brždění se dost topila předni vidle, bylo třeba pomahat zadkem.
Motor kolem čtyřech vibrace až do stupaček a v pěti příšerná rezonance a kraval z laufu. Šest a vejš fičel.
Problem u vracáků, pod 35 km/hod cukačka a bylo třeba to tahat přes spojku.
Prvni dojem spíše negativní.
Subjektivně se mi na ní jezdilo lépe než na silniční KTM 1190 Adv. Aprilka je taková víc dotažená do detailu a je vidět že nešetřili za zaždou cenu každý gram, na úkor pohodlí, jako to je třeba u KTM.
Multistrada ovšem oproti Aprilii vede, zejména ve výkonu a také malinko i v ovladatelnosti. Ale také za úplně jiné peníze, kdy v porovnatelné výbavě je MS o 60tis dražší.
Za mě je nový Caponord výborná mašina
Parádní stroj.
Hľadajúc 2. moto do garáže som zobral ľadvinku na 3 dni po juhočeských hradoch. To bolo 900 km čistej radosti na kľukatých okreskách. Brutalitu Tuona som oželel kvôli neporovnateľnému pohodliu pri cestovaní aj pre spolujazdca, pričom v zákrutách som si pocitovo dovoľoval ísť viac na hranu. Sám bez kufrov v Bratislave som sa cítil ako na raketovom skútri. Chýbalo mi len vyhrievanie sedadiel pri cestovaní v daždi a chlade. Je to zatiaľ najväčší favorit a univerzál.
Čekal jsme na ni jako na následovníka mého staršího Caponorda a ejhle...ona je to úplně jiná motorka
. Přeci jen mi to nedalo a jel jsem se na ni projet do Prahy. Bylo trochu mokro a chladno, tak jsem si netroufl za to moc tahat, ale dám zpravidla na první dojem a ten jsem u svého Caponorda měl kdysi excelentní. Tady přišlo malé zklamání, ale nechtěl jsme se nechat odradit. Musel bych si trochu upravit řídítka a bylo by to určitě lepší. Nastavil jsem Touring režim a vyrazil. Spojka o.k., ale po Praze to bylo hodně ucukané. Za jízdy jsme přepnul na Rain a bylo to podstatně lepší. Co se ovšem nezměnilo byly vibrace do rukou a nohou a především tvrdost podvozku při přejezdu po kočičích hlavách. Tehdy jsem zjistil, že to nebude moje další motorka, protože to není na ježdění po rozbitých cestách nebo po polňačkách, kde se docela často pohybuju. Zvuk se mi líbil a zátach taky. Ovladatelnost dobrá. Ostatní jsem po 20km ježdění ani hodnotit nemohl. Vím jen, že 180 pneu na zadku a nízký profil řadí tuhle motorkku jinam než mezi cestovní endura. Už to je plnokrevný silničář s komfortnějším pojetím jízdy. Svezl jsme se na Yamaze Tenere 1200 a musím napsat, že je víc enduro, ale v komfortu jízdy má můj starší Caponord měkčí pružení a lépe odolává nerovnostem. Že by byla chyba ve mě?
Hádejte co už jen zbývá. 110kW KTM je pro mě zbytečný přepich a její 102kW následovník Triumph bude muset vyřešit hlavu válců. Nějak to tam moc klepe. Co zbývá? BMW GS 1200 R r. 2013. Já, který fandil Italkám možná právě u něj skončím...
Ano, ještě je tu Honda, ale 4 válec mi skutečně už vůbec nic neříká a moto, se kterou budu jezdit za víc, než se svým 3.0 dieselem v autě, mě nějak neoslovuje.
Jsem trochu zklamaný. Na pohled se mi moc líbí, ale už to není cestovní enduro.
Spotřeba jak auto co má 1,8t.
Chce to prostě diesel.
Já snad založím továrnu na výrobu dieselových motorů.
Dle mého by udělali Taloši líp, kdyby dopilovali původního Caponorda. Toto je zase o kousek blíž ryze silničním motorkám.
Krasny Dizajn jak to umi Aprilie!!!
Italské motorky zase tak detailně neznám, ale měl jsem za to, že Caponord, Elefant či NTX byly odjakživa trošku jiná katagorie, než tahle novinka...
seikos: Je to pro me sakra hodne penez, na Multistradu budu setrit jeste minimalne nekolik let, ale dokazu se na to divat procentualne. Priplatek 60k u motorky za 160k je hodne, u motorky za 300k uz ne. Pro me je hlavni vyhoda ze Multistrada je daleko lehci a obratnejsi.
Tak za toto by som moje FJ nevymenil, pružnosť motora a pohodlie bude podobné a spotrebu mám rovnakú aj na tej starej potvore. A to v poslednej dobe zrovna moc ekonomicky a predpisovo nejazdím. Hlavne, že elektroniky je v tom tri prdele...
SirIndy: tak já nevím jak pro tebe, ale pro spoustu lidí je 60tis docela dost peněz. A dávat 60tis za 20 koní navíc, když 130 je docela dostatečných alespoň mě nepřijde jako relevantní důvod, když motorka není jen o výkonu. Caponord má třeba oproti MS dál plexi a kokpit od řidiče, což umožňuje montáž širšího plexi než u MS. U MS musí být plexi ouzké (a tudíž i nižší, bo jinak to vypadá směšně), jinak totiž do něj narážejí bástry v rejdu. Takže podle mě má Capo i větší cestovatelský potenciál.
NavrcWR: Stelvio není třeba nejsilnější, ani nejlehčí, ani není dokonalé a teploušsky uhlazené, ale jízda na něm je i přes několik handicapů beztak největší zábava.
vilemx: jsem čekal kdo se ozve s kritikou, že takhle cenduro nevypadá. Otázka zní, co tě vede k tomu že by to snad mělo být cenduro? Někde o tom Aprillia píše? Nebo má ta motorka nějakou enduro výbavu? Ne, nemá nic z toho.
Naživo je vážně docela pěknej.Zpracování bych při pohledu na masku z pohledu řidiče nezdůrazňoval a docela by mě zajímal dojezd na nádrž.
GS je sice etalon,ale nevim,proč vo něm každej jouda mele furt dokola.Myslim,že dřív byly třeba XTZ,nebo Africa velký cestovní endura taky a řek bych,že to sou legendy pro spoustu lidí větší.DR jako dárce zobáku taky zná snad každej...
celkem ok ale ten vyfuk je na
vilemx:Smysl této kategorie je jediný:Na počátku byl Boxer.Byl tak úspěšný,že začal budit zájem konkurence,která se rozhodla že bude stavět také velké cestovní mastodonty aby mohla konkurovat.A proto vznikla "povinná" kategorie dvanáctek
seikos> Když takhle máš ozkoušenych plno dalších motorek, nenašels ještě nic, co by tě zaujalo vic jak Stelvio?
vilemx: V2 nemusi byt uskubany. Kdyz mas rad velke V2 + zatacky + cestovani tak neni lepsi volby nez tahle kategorie.
Začíná mi unikat smysl této kategorie 1200ccm cestovních motorek imitujících enduro - mimo asfalt to nesmí a na cestování po asfaltu bych si představoval něco jiného než uškubaný velkoobjemový V2 motor bez kardanu a s mizernou ochranou před větrem/deštěm...
seikos: Kdyz si to ale vezmes, tak tech 60tis je ani ne 20% priplatek, takze bych rekl ze dokonce drazsi Multistrada ma lepsi pomer cena/vykon.
Jeli jsme na ni ve dvouch (tzn.200kg poražkova
) s podvozkem v automatickem režimu. Posez pohodlny, i pro spolujezdce, ale chtělo by to turisticke plexi, už kolem 130 i v horni poloze to nepříjemně fučelo, i na spolujezdce.
Jizda a zatačky supr, pěkně to žehlilo, ale při brždění se dost topila předni vidle, bylo třeba pomahat zadkem.
Motor kolem čtyřech vibrace až do stupaček a v pěti příšerná rezonance a kraval z laufu. Šest a vejš fičel.
Problem u vracáků, pod 35 km/hod cukačka a bylo třeba to tahat přes spojku.
Prvni dojem spíše negativní.
Subjektivně se mi na ní jezdilo lépe než na silniční KTM 1190 Adv. Aprilka je taková víc dotažená do detailu a je vidět že nešetřili za zaždou cenu každý gram, na úkor pohodlí, jako to je třeba u KTM.
Multistrada ovšem oproti Aprilii vede, zejména ve výkonu a také malinko i v ovladatelnosti. Ale také za úplně jiné peníze, kdy v porovnatelné výbavě je MS o 60tis dražší.
Za mě je nový Caponord výborná mašina
Pekna, ale Multistrada stale vede
o cestovni moto by to urcite chtelo do recenze aspon zminku o pohodli spolujezdce a jizdy ve dvou!
Taky to není zrovna moje krevní skupina
Naživo však vypadá o chlup líp než na fotce
Asi první Aprilka, co mi vůbec nic neříká