První jízda na CFMOTO 450SR a 700CL-X Adventure v Turecku
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Vláďa Novotný , Honza Zajíček | Foto: CFMOTO | Zveřejněno: 27.3.2023 | Zobrazeno: 23 746x
Kapitoly článku
Krátký rozhovor s ředitelem motocyklové divize CFMOTO Neil Yangem
CFMOTO 450SR staví na novém motoru, je tento motor vyvinut a vyroben CFMOTO bez spolupráce s KTM?
Ano, ano, je to náš vlastní motor.
Proč CFMOTO vsadilo na netradiční objem 450 ccm? Ve světě offroadu je to běžné, u silniční motorky nikoliv. Tako konkurence používá motor 400 ccm nebo 500 ccm.
Od začátku jsme přemýšleli o motoru mezi 400 ccm a 500 ccm. V Evropě je velice populární například Honda CB500 a v Číně zase motorky o objemu 400 ccm, jako je třeba Kawasaki Ninja. Proto jsme se nakonec rozhodli pro motor objemu 450 ccm.
Nyní se nabízí otázka, jestli tento motor použijete pro motorky dalších kategorií, jako je naháč nebo enduro či scrambler?
Ano, rádi bychom tento motor použili pro celou modelovou řadu. Pravděpodobně v srpnu nebo září bude představen naháč s tímto motorem. V plánu máme také motocykl kategorie adventure.
Nyní jsme se svezli na nových motocyklech 700CL-X Adventure a 450SR, jak důležité jsou tyto modely?
Toto je velice důležitý model a řada CL-X je nesmírně důležitá především pro evropský trh. Mimochodem, 700CL-X byl loni druhým nejprodávanějším strojem. Věříme, že verze Adventure bude velice úspěšná, protože tato kategorie je populární, protože dokáže fungovat v nejrůznějších podmínkách. Také model 450SR je velice důležitý a v Číně je hodně žádaným a prodávaným modelem. Za pět měsíců jsme prodali skoro 32000 kusů.
Jak důležitý je evropský trh pro CFMOTO?
Evropa je velice důležitým trhem. Mimochodem máme tu designový centrum.
Je důležitý motosport?
Motosport je velice důležitý z pohledu marketingu i z pohledu image značky CFMOTO. Investovali jsme do kategorie Moto3 a v budoucnosti mámě plány věnovat se závodním akcím.
Jak velký partner je společnost KTM a jak jak s ní probíhá spolupráce?
KTM je pro CFMOTO velice důležitým partnerem a máme velice hlubokou spolupráci. Do budoucna máme hodně společných plánů a budeme více spolupracovat.
U nás je velice populární kategorie adventure a proto mě zajímá, jestli CFMOTO neuvažuje o více offroadové verzi s osmistovkovým motorem a koly 21“/18?
Přemýšlíme o tom, ale doposud nebylo nic rozhodnuto a není jasné, jaký motor případně použijeme.
Díky za rozhovor.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.