Testujeme endura Beta RR modelového roku 2018
Text: Vláďa Novotný | Foto: Beta | Zveřejněno: 13.6.2017 | Zobrazeno: 12 899x
Za několik dní skočíme do stupaček novým italským soutěžním endurům Beta RR modelového roku 2018, včetně novinky "nejmenší" RR 125. Jak vidno, novinky toskánského výrobce prošly odtučňovací kůrou, což znamená zhruba pět kilo dolů. Kromě toho jim po několika letech opět dominuje bílá barva v kombinaci s tradiční červenou.
Modelový rok 2017 nebyl ve znamení tak zásadních inovací, jako tomu bylo u ročníku 2016. O to větší otazník visí nad modelovou řadou 2018, která se nám na živo odhalí už za pár dní.
První informace naznačují, že osmnáctky především redukují hmotnost. Dvoutakty dokázaly shodit 4,7 kg a čtyřtakty dokonce 5,3 kg. Mimochodem, Betky už nemají kickstart, který ovšem lze pořídit nad rámec série.
Rodina ostrých endur Beta RR nyní čítá osm kousků! To proto, že dva dvoutaktní modely RR 2T 250 a 300 a čtyři čtyřtaktní modely RR 4T 350, 390, 430 a 480, doplňuje zbrusu nová stopětadváca RR 2T 125. Právě posledně jmenovaná zaměstnala vývojové oddělení asi nejvíce a bude se snažit zaujmout především juniory startující v enduro třídě E1. Zajímavé je hlavně to, že dvoutaktní dváca splňuje přísnou normu Euro 4.
S rokem 2018 se Betky přebarvují do bílé barvy, ráfky značky Exel do černé a rám zůstává červený. Pérování je i nadále v režii značky Sachs.
Pro prezentaci si továrna tradičně vybrala svou domácí půdu, takže se za novinkami Beta vydáme do rozpáleného Toskánska. Pokud vás něco zajímá, neváhejte a napište dotaz, na který se budeme snažit najít odpověď a případně něco zjistit od zástupců značky Beta.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Otázky a odpovědi
Ahoj . Tak tohle zbarvení je o dost hezčí než to předchozí -oranžovo červený.
Zajímá mně proč je použito vpředu i vzadu pérování Sachs , když to skoro nikdo nejede ? V čem je výhoda tohoto pérování a proč mu dál výrobce přednost ?Kvůli ceně ? Nebude potom zákazník při nutném servisu pérování odkázán pouze na originál díly které budou řádně namaštěny ? A nebo bude muset řešit drahé úpravy ? Jinak motorka vypadá hezky.
Tak at se na testování daří . B
Beta se značkou Sachs spolupracuje delší dobu a společně pracují na vývoji pérování, které pak v kombinaci s jejich rámem funguje podle představ.
Ceny jsou v porovnání s konkurencí víceméně stejné a z tohoto pohledu by neměl být problém. Díky za dotaz a měj se hezky Belgarda.
Zajímalo by mně,kde ušetřili brutálních 5,3 kilo!?
Dolph-cz, dík za dotaz. Ušetřilo se hlavně díky absenci kick startu, ale i lithiové baterce. Dále pak novému rámu a šasí, kdy se drobné úspory sečetly a udělaly toto číslo.
Pozná normální smrtelník rozdíl mezi 430-4T a 480-4T? Docela mě to překvapilo, že Beta místo klasické 450 a k tomu případně 350 rozhodla vypotit tolik "meziobjemů".
Nebude to pro Betu klást větší nároky na náhradní díly? Mám na mysli: více objemů/modelů -> méně vyrobených ND pro jednotlivý model (za předpokladu, že jsou ND rozdílné) -> vyšší cena za ND
Georgio88, děkuji za dotazy. O tom, že rozdíl běžný smrtelník pozná není pochyb. Během prezentace jsem motorky bezprostředně střídal a rozdíly jsou opravdu citelné.
Objemy jsou podobné, jako u jiných značek, např. 350, 450, 500;díly jsou dost často stejné a podle zkušeností majitelů endur Beta jsou díly dobře a rychle dostupné.
už se vyrovnala kvalita zpracovani KTM?
Zpracování endur je na vysoké úrovni a minimálně stejné jako u konkurence.
Mrkni k některému z prodejců a prohlídni si funglovky, protože není nad to udělat si vlastní názor. Určitě budou probíhat testovací dni modelů 2018, tak i to je možnost se jim podívat na kobylku. Dík!
Ahoj Vláďo, můžeš otestovat na té dváce jednu věc? A sice jestli je schopná se rozjet ve výjezdu jiným stylem něž on/off všechno nebo nic? KTM jako jediná dváca zvládala na první kvalt traverzovaní a rozjezdy v prudkém kopci i na nižší otáčky, aniž by se hltila nebo umírala... Zajímalo by mě jestli to umí i Beta...😉 Díky za info....
Balouchu, vyslechl jsem tě a vyrazil mimo vyznačenou trať (na tajňačku) hledat nějaký výjezd; byl to docela problém, protože trať připomíná spíš enduro test. Nakonec jsem našel a vyzkoušel. Jde to docela dobře, protože motor je až nečekaně použitelný a dá se hezky citovat a nevzteká se. Jednička je krátká a zpřevodována do síly, takže si s tím poradí.
Nicméně doufám, že se později podaří vyzkoušet někde v těžším terénu a na prudších výjezdech.
Zajímalo by mně, jak jsou zpracovány plasty, jako u předchozích ročníku, nebo se kvalita zlepšila? Jak se ušetřených 5,3 kg projevuje na celkovém zpracování - nebyla snížena váha na úkor kvality?
Hiirsch, díky za dotaz. Plasty vypadají dobže, jak na tom budou po nájezdu více motohodin ukáže čas a recenze majitelů. Nemyslím si, že by se snížení hmotnosti projevilo na kvalitě apod. Jak bylo uvedeno, jde o výrazně lehčí baterku, motor bez kickstartu a nový rám, plus další drobnosti.