husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha představuje Ténéré 700 Extreme: Verzi zaměřenou na těžký terén

Sedmistovka Ténéré je tu s námi od modelového roku 2019 a od té doby si cestovní enduro – s výrazným akcentem na tu „enduro“ část – získalo velkou spoustu fanoušků. Získalo také pár odvozených verzí a edic, takže postupně přibyla ke standardnímu Ténéré ještě varianta Rally Edition, dálkovými závody inspirovaná World Raid se zdvojenou nádrží, a z ní vycházející limitka World Rally. A nyní se kruh uzavírá verzí Extreme, zaměřenou primárně na terénní využití.

Kapitoly článku

Nejprve musíme zmínit to, co je pro všechny Ténéré stejné, a sice motor. Tak jako zbytek rodiny, veze si i Extreme řadový dvouválec CP2 o objemu 689 cm3, disponující výkonem 73 koní a točivým momentem 68 Nm. Dobře známý agregát, který se v „sedmičkových“ Yamahách objevuje již nějaký ten pátek, se ani pro Extreme nijak nemění.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

A zbytek? O Extreme lze zjednodušeně říci, že spojuje lepší podvozek verze World Raid s menší a hubenější nádrží základního modelu, a k tomu přihazuje několik off-road prvků.

Podvozek tvoří nastavitelná vidlice KYB o průměru 43 milimetrů s povlakem Kashima proti tření vpředu, a plně nastavitelný zadní tlumič stejné značky. Zdvihy 230 milimetrů vpředu a 220 milimetrů vzadu znamenají 20 milimetrů k dobru oproti podvozku na základní Ténéré. O 20 milimetrů se také zvýšilo sedlo – jednodílné ploché sedlo s extra vrstvou pěnové výplně je nyní 910 milimetrů nad zemí.

Vyplétaná kola ve zlaté barvě zůstala standardní – tedy o průměru 21 palců vpředu a 18 palců vzadu, stejně tak jsou stejné brzdy. Novinkou je ovšem vysoký přední blatník motokrosového stylu, doplněný ještě dodatečnou ochranou chladiče, novým krytem řetězu a titanovými stupačkami s větší plochou došlapu.

Jezdce doprovází dobře známý pětipalcový TFT displej, umístěný na výšku ve stylu závodních roadbooků, ale hlavně menší šestnáctilitrová nádrž ze základního Ténéré, která dovolí volnější pohyb v terénu a hlavně snižuje hmotnost. Při hodnotě 205 kilogramů pro natankovanou a připravenou motorku se Extreme srovnalo se základním modelem.

Nová „Extrémka“ pro těžký terén se už objevila na oficiálním českém webu Yamahy, zatím ale bez ceny. Lze nicméně předpokládat, že cenovka bude hodně blízká verzi World Raid, za kterou si Yamaha aktuálně řekne 339 990 korun.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist