ktm_rijen




Yamaha nové MT-09 přidala verzi SP

Je to dva týdny, co tři ladičky představily novou, již třetí generaci svého ďábelského tříválcového streetfighteru, a už tady máme její další variantu. O modelu SP Yamaha říká, že to je její nejradikálnější hyper naked.

Kapitoly článku

Upřímně, tahle verze není velkým překvapením. Espéčko vzniklo i v minulé generaci a mělo u zákazníků poměrně úspěch. Není divu, za rozumný příplatek nějakých 30 000 Kč dostali stroj s podstatně lepší výbavou a vlastní identitou. Jak na tom bude MT-09 SP modelového ročníku 2021?

VIDEO: Yamaha MT-09 SP

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Inu, vlastně stejně. Barevné provedení, připravené výhradně pro SP, se jmenuje Icon Performance a je prý inspirované supersportem R1M. Černá, modrá, šedá, to je podle Yamahy ta správná kombinace pro tento stroj. Japonská značka dále říká, že prémiovou povrchovou úpravu doplňuje hladká hydrografika, ať už to znamená cokoli. Design stroje jako celku se samozřejmě neměnil, akorát ta hodně rozporuplná přední maska je v matu a neřve tak do světa. Tedy dokud se nerozsvítí světla. No, na tohle se asi budeme muset podívat naživo, než budeme moci vynášet definitivní soudy.

Kdo má novou „nula-devítku“ už nakoukanou, jistě si všiml dalších odlišností. Rám je černý jako u standardního modelu, ale kyvka je v provedení eloxovaný kartáčovaný hliník. Určitě dobrý krok, protože vyzní její pěkné tvarování. Dalším rozdílem, tentokrát nejen pouze optickým, je jiné, dvojitě prošívané sedlo s trochu jiným povrchem, ale stejným tvarováním. Fičurou, u níž naopak nejde o estetiku vůbec, ale je čistě funkční, je tempomat. Tím se standardní model pochlubit nemůže vůbec. Ale jak je espéčko pro chuligány, tak jim to asi má pomáhat mentálně zvládat pomalou jízdu v obcích – tempomat funguje od 50 km/h a čtvrtého rychlostního stupně.

O čem ale vždycky MT-09 SP byla především? Jasně, o podvozku. A pokračuje to i v modelu 2021. Je tady opět zlatá přední vidlice a opět to není Öhlins, nýbrž KYB s krásným černým (DLC) povrchem 41mm trubek. Že se u ní dá nastavit předpětí, komprese a odskok, to nepřekvapí. Že tu kompresi můžete ladit rychlou i pomalou, to už ano. Jiná zadní centrála se žlutou pružinou už značku Öhlins nese, i tady si nastavíte kompresi, odskok i předpětí pružiny, a to velice jednoduše, vyrovnávací nádržka k tlumiči i hydraulika na pružinu jsou vyvedeny na levou stranu pod sedlo a vše řešíte otočnými prstýnky. Tady už žádný vercajk nepotřebujete.

Jsme docela zvědavi, jakou Yamaha pro MT-09 SP nastaví cenu, o kolik bude dražší než standardní model. Protože v téhle výbavě to bude určitě zase o parník lepší svezení. Aby to nakonec nedopadlo jako kdysi s XJR, kdy nakonec ve výrobě zůstala jenom verze SP…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist