globalmoto_duben_nolan




Elektroskútry Yadea a osmikolový obojživelník v režii ASP Group

Jednoznačně největší český zástupce na nejdůležitější evropské motocyklové výstavě pocházel ze Žebráku. Známý distributor přileb LS2, čtyřkolek Arctic Cat nebo TGB s sebou do Milána krom starých známých přivezl i novinky ve svém sortimentu, včele se skútry požírajícími elektřinu. Velkým tahákem pro návštěvníky byly opásané čtyřkolky, hlavně pak osmikolová obojživelná příšera.

Možná se to nezdá, ale elektriky od značky Yadea nejsou žádné rychlokvašky. S rokem založení 2001 sice nemůžou dosahovat na tradice benzinových firem, těch evropských zvlášť, ale i za svůj relativně krátký život toho má dost. Například v roce 2015 získala 11% podíl v americké firmě Lightning a v roce následujícím se společně pochlubili nejrychlejším elektrickým strojem LS-218. Číslice v jeho názvu značí 218 mil za hodinu, což je maximální rychlost, kterou je schopný vyvinout. Elektrický superbike vybavený špičkovými komponenty nabízí výkon 200 koní, 227 Nm a to při hmotnosti 224 kilogramů.

Co si budeme povídat, ne že by za silničním strojem stály roky vývoje firmy Yadea, většinu má na svém hrbu americký Lightning, ale spolupráce evidentně svědčí oběma firmám. Lightning doposud existuje a Yadea patří v Číně mezi vedoucí firmy na poli výroby elektrických jednostopých vozidel. V současné době mají víc jak 1700 distributorů, mají zapsáno přes 600 patentových přihlášek, prodávají se ve více než 50 zemích a na závěr pro nás Středoevropany nejnepředstavitelnější číslo – čtyři továrny s více než 5 000 zaměstnanci jsou schopné za rok vyprodukovat 6 000 000 jednostopých vozidel!

ASP Group má v nabídce dva modely Yadea, jeden se jmenuje C-line, druhý C-umi. Oba jsou si hodně podobné, v podstatě jde o ekvivalenty nejmenších padesátkových skútrů s maximální rychlostí 45 km/h. Nejdůležitější informace u elektriky jsou ale dojezd a doba nabíjení. Yadea udává, že s 60 kilogramů vážícími skútry najedete 50 – 60 kilometrů. Když dojde šťáva, trvá dobití 5-6 hodin, přičemž verze C-line má snadno vyjímatelnou baterku, takže je tu možnost koupit další a jednoduše si je přehodit. Ale upřímně, kdo by potřeboval za den s maximálkou 45 kilometrů najezdit víc, než je slibovaný dojezd. Oba skútry jezdí na 10 palcových kolech, jsou vybaveny LED světly, LCD displejem, bezklíčovým zapalováním, alarmem, elektronickou parkovací brzdou, schránkou na mobil s USB připojením nebo háčky na tašku. Malé elektroskútry nabízí v Žebráku bez desetikoruny za 50 000,-.

Malé i velké na stánku mocně přitahoval osmikolový obojživelník Argo. Tenhle výrobek z kanady by mohl být volbou číslo jedna pro všechny lesáky, myslivce, zemědělce a další pracovníky pohybující se v náročném terénu. Argo totiž díky svému pohonu 8x8 (vyrábí se i 6x6 verze) a nízkému těžišti v průjezdnosti terénem překonává i oblíbené čtyřkolky. Navíc umí i plavat! Ve vodě se umí pohybovat rychlostí 8 km/h, na pevnině pak motor Kohler o objemu 747 kubíků rozeběhne osmikolku na 32 kilometrů za hodinu. Aby se 603 kilogramů těžký stroj dokázal vznášet na hladině, je jeho spodek dokonale utěsněný, což má další výhodu. Voda nejde dovnitř, takže nic nemůže ani ven. Výsledkem je nulová stopa na životním prostředí. K tomu přidejme rozloženou hmotnost na všech osm kol, která působí na zem tlakem pouhých 7 kPa. Pro představu, když 60kilogramový člověk stojí na jedné noze, jeho tlak na podložku je cca 59 kPa. Ideální stroj pro těžkou práci v chráněných oblastech a přírodních parcích, kde dokáže odvézt až 485 kilogramů nebo 6 lidí. Kdyby vám i tyhle schopnosti byly málo, můžete Arga doplnit pásy a udělat z něj malý tank.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Těmi byla vybavená i čtyřkolka Arctic Cat TRV 700iXT, další z taháků stánku. Pásy značky TJD opět pochází z kanady, kde mají s pohybem po sněhu velké zkušenosti. Jak vystavené pásy XGEN 4S pro 4x4 čtyřkolky, tak i druhý model XTRACK 4S pro užitková UTV jsou navíc schválená pro provoz na pozemních komunikacích. Hmmm, úplně si to představuju - zima s hromadami prašanu a k tomu litrová sportovní side-by-side na pásech. To by mohl být slušnej způsob, jak přežít pro motorkáře nepříznivé období...

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Dawes přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz
Související firma
  • ASP Group Distributing

    ASP Group Distributing je ryze česká společnost se silnou pozicí na trhu, která dováží a v síti svých prodejců distribuuje čtyřkolky, UTV, SxS, e-skútry, obojživelná vozidla, náhradní díly, příslušenství a doplňky předních světových značek. Oficiální dovozce více než 40 značek Jsme oficiální d...




TOPlist