husqvarna_svartpilen_801_2




Lambretta se vrací na scénu s modelem V-Special

Po italském výrobci skútrů Lambretta se slehla zem již v sedmdesátých letech, nicméně nyní se značka s velkou pompou vrací a přináší elegantní retro, vzdávající poctu svému nejikoničtějšímu modelu.

Lambretta V-Special se ukázala světu u příležitosti akce Lambretta 70th Anniversary Euro Rally, při které se v Itálii sešli nadšenci do klasických skútrů. Značka tak dostála velké spoustě předchozích zvěstí a dohad, hovořících o novém modelu.

Na první pohled vyčnívá V-Special z řady svým nezaměnitelným vzhledem, podtrženým sytě oranžovou barvou. S tímto pojetím chce Lambretta táhnout na trhu proti obdobné klasice v podobě Vespy, která momentálně vévodí trhu retro skútrů. Za designem stojí rakouské centrum průmyslového designu KISKA. Firma vtiskla skútru klasickou podobu, o které se dlouze radila s nadšenci a sběrateli značky.

Ti pravověrní nadšenci možná zapláčou nad ztrátou klasických dvoutaktních motorů, nicméně soudobý trh již dvoutaktním skútrům neholduje, stejně jako striktní emisní normy Euro 4. V-Special se proto objeví výhradně coby klasický čtyřtakt s variátorem, nicméně rovnou ve třech kubaturách – nejmenší 50 ccm, střední 125 ccm a výkonnější 200 ccm.

O spojení tuhosti a nízké hmotnosti se postará rám, kombinující klasickou trubkovou páteř s díly z lisovaného ocelového plechu o síle 1.2 mm. Rám a motor do výroby dodá jeden z největších tchajwanských výrobců, společnost SYM.

Do prodeje zamíří Lambretta ještě letos, nicméně otázkou zatím zůstává cena a také dostupnost na českém trhu. Hovoří se zároveň o možnosti elektrické varianty, která by dorazila na trh někdy v příštím roce.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
kopetr přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist