ktm_rijen




Triumph vylepšil Street Triple RS a my za čtyři dny budeme vědět, jaký je!

Triumph dnes představil vylepšenou verzi svého nejsportovnějšího naháče ve střední třídě. Nový Street Triple RS dostal drobné kosmetické změny a motor sice má stejný maximální výkon jako doposud, ovšem výrazně posílilo jeho střední pásmo. My se ve čtvrtek vydáme do španělské Cartageny, kde jako jediná česká redakce novinku vyzkoušíme. Co vás o novém Triplu zajímá?

Kapitoly článku

Pro většinu motorkářů zůstane Street Triple RS modelového ročníku 2020 prakticky stejným strojem, jaký přišel na trh v roce 2017. Tehdy bylo největší změnou zvětšení objemu motoru ze 675 na 765 kubíků a vypadá to, že tohle číslo Triumphu zase nějaký ten pátek vydrží. Aby ne, když s tímhle motorem (resp. jeho technickým základem) závodí všechny motocykly ve třídě Moto2. A právě ze zkušeností z mistrovství světa bude čerpat i nejnovější RS, byť možná trochu jinak, než jsme čekali.

Stejně jako u nejnovější Daytony 765, jejíž údaj o maximálním výkonu nakonec činil „jen“ 130 koní, jsme se těšili na nějaké to šokující numero, co se počtu ušlechtilých lichokopytníků týče. Jenže v Triumphu řekli ne a víc než marketingu dali přednost skutečným jízdním potřebám. Je to na jednu stranu trochu škoda, protože většina lidí nad eresem mávne rukou, když uvidí, že má pořád těch 123 koní jako doposud, dokonce při téměř stejných otáčkách (dříve 11 700, teď 11 750). Možná tam inženýři mohli sáhnout pro dva-tři koně navíc jen tak, aby se modelové ročníky odlišily. Protože tenhle motor bude mít daleko větší potenciál.

Vtip modelu 2020 totiž spočívá v podstatně posílenějším středním pásmu. Kdo umí číst mezi řádky, ten bude vědět svoje hned, jakmile se podívá na údaj o točivém momentu. Letošní model měl 77 newtonmetrů, nový bude mít 79. To zase takový nárůst není. Jenže kde? Doposud to bylo v 10 800 otáčkách, tedy pouhou necelou tisícovku pod maximem výkonu, ovšem novinka má svůj strop v 9350! Čili u nového modelu je rozdíl mezi vrcholy výkonu a krouťáku 2400 otáček, a to je sakra rozdíl. A úplně nejvíc nejdůležitější je tenhle údaj: ve středním pásmu přibylo 9 % točivého momentu! Bylo by opravdu velmi neuvážené, mluvit o RS 2020 jako o stejném motocyklu…

Pokud máte přesto dojem, že se motoráři moc nevycajchnovali, tak ještě jedna důležitá informace, která by neměla zapadnout – nový motor je Euro 5. Udělat ze stejného objemu motor s podstatně silnějším středním pásmem při současném plnění výrazně přísnější emisní normy, to fakt nezvládnete za jedno odpoledne lehkým přemapováním elektroniky. Teď nás čeká období, kdy si výrobci budou pomáhat právě zvyšováním objemu, u Triumphu ovšem šli tou složitější cestou a vrhli se na výrazné vnitřní úpravy. Fakt jsou ty zkušenosti z Moto2 znát. Přesnější zpracování klikovky, spojky a vyvažováku snižují rotující hmoty, je tady jiná výfuková vačka, průtokovější tlumivka výfuku s dvojicí katalyzátorů a další drobné změny, které se ve finále nasčítají. Když už jsme nakousli výfuk, tak se měnilo i sání a výsledkem kromě síly je třeba i to, že došlo k vyvážení zvuku z obou konců motorového trávicího traktu. A pro ještě brisknější reakci je použit i další malý fíglík, plynová rukojeť jde o 7 % lehčeji.

Nicméně je jasné, že elektronika hrála v ladění nového motoru významnou roli, kterou jí nemůžeme upřít. Její evoluce je patrná i v uživatelském rozhraní, na známém barevném TFT displeji je grafika druhé generace, která nabízí čtyři různé styly a čtyři barvy. Uvnitř je nahraný systém MyTriumph, který vám po dokoupení příplatkového modrozubého modulu nabídne možnost přes ergonomicky optimalizované čudlíky ovládat telefon, hudbu, navigaci a akční kameru! Pro ty, kdo motorku chtějí hlavně na jízdu a ne na blbnutí s telefonem, bude potom důležitější informace, že se zvětšil počet jízdních módů ze čtyř na pět – Road, Rain, Sport, Track a uživatelsky definovatelný Rider. Liší se nastavením odezvy plynové rukojeti, úrovně ABS a kontroly trakce, Rain navíc snižuje výkon na 100 koní.

Náš tip

Přečtěte si náš srovnávací test - Triumph Speed Triple RS & Street Triple RS: chuligáni se šlechtickým titulem

Jako jezdecky nejpříznivější elektronickou změnu hodnotíme obousměrné rychlořazení, které je konečně montováno sériově. Mimochodem převodovka byla výrazně vylepšena uvnitř a dostala kratší jedničku a dvojku. Antihoppingová spojka zůstala, bez ní si už moderní sportovní motorku neumíme představit.

Co se podvozku týče, zůstal Street Triple RS beze změn – pořád je to ten pevný hliníkový rám s nezaměnitelnou kývačkou, doplněný vpředu o 41mm plně nastavitelnou Showu BPF a vzadu s tlumičem Öhlins STX40. Brzdová soustava Brembo s radiální pumpou a třmeny M50 patří stále mezi špičkové sportovní náčiní, zaměření na hodně ostré svezení podporují i sériově montované pirellky Diablo Supercorsa SP v3.

Co se ovšem měnilo, byl design. Ne moc, tedy aspoň to tak vypadá. Jenže když si vedle sebe postavíte starý a nový model, poznáte, že nezůstal plastík na plastíku. Možná přední blatník bude stejný, ale jinak nic. Celkový dojem je výrazně ostřejší, největší změny potom vidíte na čumáku, kde se usídlila nová, ještě přimhouřenější světla. Ta se nově mohou pochlubit LED pásy denního svícení, které jsou na vrchním rantlu a Street tak vypadá, jako by měl svítivé obočí.

Nový Triumph Street Triple RS 2020 se bude nabízet ve dvou barevných provedeních, matném černém se stříbrnými a žlutými prvky a stříbrném s červenými. Jestli jedno z nich bude rychlejší než to druhé, to se jako jediní z České republiky dozvíme již koncem tohoto týdne, kdy poletíme novinku otestovat do španělské Cartageny. Pokud vás něco extra zajímá, napište své otázky dole do formuláře, Zajoch vám je po testu zodpoví.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 24 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist