ktm_srpen




Triumph Tiger 900 Bond Edition: Další limitka pro agenta 007

Pětadvacátá „bondovka“ No Time To Die měla mít premiéru již loni, ale nakonec ji producenti posunuli až na konec tohoto měsíce. Triumph mezitím stačil přijít hned se dvěma limitovanými edicemi motocyklů – loni v létě to byl Scrambler 1200 Bond Edition a nyní devítkový Tiger, který ve filmu hraje také.

Kapitoly článku

Jo, Triumph a limitované edice… Ty značce z Hinckley v poslední době jdou skvěle a od zmíněného Scrambleru 1200 Bond Edition jich dokázala udělat již několik, třeba dalšího velkého Scramblera vzpomínajícího na Steva McQueena, malého Street Scramblera v pouští edici Sandstorm nebo černočerné Rockety 3. Ale to jsou samé motorky klasického ražení, u těch moderních to bývají spíše edice zaměřené na výbavu. Tiger 900 se tak stává výjimkou potvrzující pravidlo.

Aby ne, když si v No Time To Die zahrál úplně stejně jako Scrambler 1200 XE – proč ten by mohl mít limitovanou edici a Tiger nikoli? Film jsme ještě neviděli, ale podle všech ukázek to vypadá, že James Bond jezdí na Scrambleru a padouši převážně na Tigerech. Tedy padouši… kaskadéři! Jejich šéf v tomto snímku Lee Morrison má pro Tiger 900 jen slova největší chvály: Dovolí vám neskutečné věci, vlastně cokoli si vymyslíte – letět driftem ve stupačkách na vytočenou trojku, jezdit hodně pomalá wheelie, pokládat se smykem do vinglů jako na supermotu… Upřímně si myslím, že to je jedna z nejlepších motorek, na které jsem kdy jel. Fantastická.“ Scramblery tady budou víc pro parádu a Tigery naopak budou zřejmě dostávat o to víc za uši. Vlastně si tu vlastní edici zaslouží nakonec víc, haha.

Majitelé motocyklů nazvaných celým jménem Tiger 900 Bond Edition s nimi ovšem budou jezdit nejspíše podstatně méně agresivně. Přece si nebudou chtít rozmlátit unikátní kousek, kterých bude pro celý svět vyrobeno pouze 250! Každý bude individuálně číslovaný a dostane i certifikát potvrzující pravost, číslo najdete na držáku řídítek vyfrézovaném z jednoho kusu hliníku. Také po finanční stránce asi najdete vhodnější nářadí na stuntriding než „bondovského“ Tigera, který bude stát kolem 480 000 Kč, což znamená nějakých osm pětek navíc proti běžné prodejní verzi. Jestli se českému importérovi podaří na náš trh dostat alespoň jeden kus, je ještě ve hvězdách.

A jak Tiger 900 Bond Edition poznáte? Jednoduše, podle barevného provedení, které si opravdu nelze s ničím splést díky vyšívání na vytápěných sedlech pro jezdce i spolujezdce a především známému logu 007 na nádrži. To se objeví i jako uvítací obrazovka po zapnutí zapalování. Technicky se jedná o Tiger ve své nejvybavenější terénní verzi Rally Pro, vyvedený v matné safírové černé barvě s bronzovými nápisy. Ale když říkáme v černé, tak tím myslíme, že je černý skoro úplně celý, včetně rámu, držáku světel, mlhovek, bočních panelů, držáku stupaček spolujezdce, chráničů motoru, zkrátka těch světlých míst tu moc není. Mezi ně patří výfuková koncovka Arrow z broušeného nerezu a s karbonovými prvky. Zajímavé je, že k motorce kromě standardně obutých silničních pneumatik Bridgestone Battlax dostanete ještě sadu zubatých pryží Michelin Anakee Wild.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist