yamaha_demo_tour




Triumph připravil Scramblera v limitované edici agenta 007

Nemůžeme říct, že jsme to nečekali. Vlastně naopak, hodně by nás překvapilo, kdyby si Triumph nechal takovouhle příležitost proklouznout mezi prsty. Když už si Scrambler zahrál v nové bondovce No Time To Die, musela přijít i speciální edice pro fajnšmekry.

Jak moc si Triumph Scrambler 1200 XE v nejnovějším 25. snímku o Jamesi Bondovi zahraje, to ještě nevíme, protože tenhle snímek má přijít do kin až na konci roku. Z traileru to ale vypadá, že tam bude mít důležitou roli a Daniel Craig (nebo jeho záskok) v jeho sedle zažije pár pěkných chvilek. Pěkných pro diváka, samozřejmě. A Triumph tohle nasazení chce řádně oslavit, a to první oficiální edicí spojenou přímo s franšízou Bond. Motocykl se celým občanským jménem jmenuje Triumph Scrambler 1200 Bond Edition a je postavený na základě terénnějšího modelu XE. Vyrobeno bude pouze 250 kusů pro celý svět, všechny stroje budou samozřejmě individuálně číslovány a dostanete k nim plaketu dosvědčující exkluzivitu. To aby se později nezačaly objevovat různé garážové výtvory, vydávající se právě za „nula-nula-sedmičku“, dychtivým sběratelům se nabízející za překvapivě výhodnou cenu.

Jak se tedy Bond liší od standardu? Technicky je to verze XE se svou 89koňovou dvouválcovou dvanáctistovkou, u níž je ale daleko zajímavější údaj 110 newtonmetrů při pouhých 3950 otáčkách – prostě traktor. Vepředu 21“ kolo, zdvihy 250 mm, podvozek Öhlins, monobloková Bremba M50, chytrá elektronika s náklonovým ABS, šesti jízdními módy a TFT displejem druhé generace, to celé ale zabalené do hodně retro vzhledu, no však koukněte na náš test. Bond Edition se liší opticky. V první řadě jsou důležitá loga 007, ta najdete na číselné tabulce na krytu výfuků, bočním kastlíku vlevo, na sedle z pravé kůže nebo na speciální uvítací obrazovce TFT displeje, která se objeví po zapnutí klíčku.

Motorka celá je vyvedená v safírové černé, na nádrži najdete velikánský znak Triumphu a místečka pro kolena jsou z broušeného hliníku lemovaného zlatými linkami. Decentní zlaté lemování najdete i na znacích na bočních krytech jinak černého motoru. Černé je tady totiž fakt úplně všechno. Plechové blatníky (ty jsou anodizované), přední vidle, zadní kyvka i kryt řetězového kolečka jsou práškově lakované, černé je madlo pro spolujezdce nebo šusplech pod motorem.

Každá správná limitovaná edice musí mít samozřejmě kromě barev i nějaké doplňky navíc a Bond Edition není výjimkou. Těšit se tak můžete na černé (jak jinak) maličké mlhovky vedle hlavního světlometu, jehož sklo je chráněno kovovou mřížkou, frézovanou nádobku na brzdovou kapalinu, na opačné straně potom zaujmou především výfukové koncovky Arrow s karbonovými čepičkami.

Každá sranda samozřejmě něco stojí a v případě 250kusové edice pro celý svět to platí obzvláště. Jestliže standardní Scrambler 1200 XE má v ceníku napsáno 378 000 Kč, za Scrambler 1200 Bond Edition zaplatíte nemalých 499 000 Kč včetně DPH. Pokud tedy budete mít štěstí, zájem je obrovský a pro celou Českou republiku jsou potvrzené pouze dva kusy, na Slovensko půjdou také dva. Dovozce se snaží z Anglie vybojovat ještě další kusy, moc nadějně to ale prý nevypadá. Ale takhle by to přeci u limitovaných edicí mělo být, aby měly nějakou hodnotu.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
spike-cz přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist