Triumph Speed Twin v edici Breitling

Speciální edice jednotlivých modelů u Triumphu neberou konce. Dnes britská značka představila model Speed Twin, který oslavuje partnerství s další ikonickou švýcarskou značkou, výrobcem hodinek Breitling. A tohle vlastně není speciální, nýbrž limitovaná edice, když má vzniknout pouze 270 motocyklů. Kolik bude hodinek, to se teprve uvidí, protože jejich cena rozhodně není lidová.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nic mi neříkejte, už jsem si nafackoval sám. V listopadu Triumph představil spoustu speciálních edic a já jsem napsal, že všechny Bonnevilly mají tu svou – Thruxton RS bude ve verzi Ton Up, Street Twin jako EC1 a ostatní modely že si můžete koupit jako Gold Line. Jenže chyba lávky, já zapomněl na na Speed Twin! Možná proto, že jej Triumph na začátku června ukázal v inovované verzi se silnějším motorem a lepším podvozkem i brzdami. Každopádně teď jsem si zkontroloval hezky model po modelu a platí, že odteď si můžete pořídit jak ve standardní, tak nějaké speciální verzi úplně každý Bonneville. Ze všech speciálek ovšem tím nejspeciálnějším a nejdražším bude Speed Twin Breitling Limited Edition.

Tisková zpráva říká, že značky Breitling a Triumph Motorcycles uzavřely partnerství, kde na jedné straně vznikne limitovaná edice motocyklu Speed Twin a na straně druhé speciální edice hodinek Top Time. Obě značky jsou si prý blízké svou filozofií a originálním designem, a pak už se to hemží jenom samým dědictvím a vášní pro výkon a perfektní strojírenství atd., což, jestli dovolíte, bych opustil a věnoval se samotným produktům. Především Speed Twinu, ten nás motorkáře zajímá určitě víc.

Limitku Breitling poznáte na první pohled podle barevného provedení. Tuhle Polychromatic Blue modrou měl legendární Triumph Thunderbird 6T, na kterém v roce 1953 jezdil Marlon Brando ve filmu The Wild One. Ale abyste si nemysleli, že se to jen nalakovalo „něčím“, tak tvůrci detailně zkoumali původní vzorkovnici barev Triumphu z 50. let a tuhle konkrétní barvu ladili pomocí spektrografu, aby to byla opravdu ta správná. Je speciálně namíchaná, doplněná o uhlově černý pruh a nápis Breitling. Všechno je ruční práce Garyho Devina, který je šéfem malířských umělců Triumphu.

Na nádrž s tímto speciálním lakováním navazuje sedlo z perforované kůže se šedým prošíváním a vyšitým znakem Breitlingu v zadní části. Pod sedlem nemůžete přehlédnout zadní tlumiče Öhlins s černými pružinami a zlatými vyrovnávacími nádržkami, které by měly zajistit lepší jízdní vlastnosti než standardní obyčejné tlumiče. Nezaměnitelné „béčko“ najdete i na obou víčkách po stranách motoru ze strany spojkové i alternátorové a vliv Breitlingu uvidíte také před řídítky, kde se díváte na otáčkoměr a tachometr s podkladem připomínajícím hodinky Top Time. A když už jsme zmínili řídítka, v jejich držácích se dočtete, kolikátý vyrobený kus z 270kusové série pod sebou máte.

To je totiž velká změna proti všem těm Gold Linům apod. Speed Twin Breitling se vyrobí v počtu 270 kusů pro celý svět a tohle číslo prý symbolizuje 270° natočení ojničních čepů v motoru. K motorce dostanete samozřejmě certifikát ověřující její pravost, který podepsali šéf Triumphu Nick Bloor a šéf Breitlingu Georges Kern. A také, když si motorku objednáte do 22. srpna letošního roku, budete mít možnost pořídit si Breitlingy Top Time Triumph s číslem vaší motorky.

Každá sranda ale něco stojí a pro značku Breitling to platí obzvláště. Jestliže standardní Triumph Speed Twin stojí aktuálně 328 000 Kč, limitovaná edice Breitling se bude prodávat za 450-500 tisíc korunu, přesná cena ještě není známá. Do České republiky by se měl dostat jeden kus. Pokud si k němu majitel bude přát i ty zmíněné hodinky Breitling Top Time, jeho konto se ztenčí o dalších zhruba 145 tisíc korun – Breitling je v hodinkách „vyšší dívčí“ a tomu odpovídají i ceny. Kdo o Speed Twina nestojí, ale hodinky se mu líbí, ten může sáhnout po verzi Top Time Triumph, která je hodně podobná, má akorát trochu jiný podklad (barva zůstává stejná), a tyhle hodinky stojí cca 140 000 Kč. Pak že motorky jsou drahá sranda…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist