Tohle jsou exkluzivní Thruxton R TFC a Rocket TFC od Triumphu
Text: Honza Zajíček | Foto: Triumph | Zveřejněno: 22.1.2019 | Zobrazeno: 16 612x
O tom, že Triumph chystá limitované vyšperkované verze svých standardních modelů, jsme věděli už od říjnového představení dvanáctkových Scramblerů. Tehdy z dealerského meetingu uniklo pár fotek a základních informací. Teď už se můžeme pokochat Thruxtonem R TFC oficiálně a jako bonbónek nám britský výrobce naservíroval koncept Rocket TFC. Od něj se ale sériovka zas tolik lišit nebude.
Zkratka TFC znamená Triumph Factory Custom, volně přeložitelné jako tovární úprava Triumph. S customizací a úpravami jsou v Británii hodně spjatí, 80 % nových majitelů Street Twinu si vybralo některou z upravených verzí místo sériové a například poslední Bonneville Speedmaster má katalog příslušenství se 130 položkami. TFC jde ale ještě dál a zákazníkům nabídne ručně postavené motorky v nejvyšších možných specifikacích, s těmi nejlepšími komponenty, vyššími výkony, upraveným designem a s detaily u Triumphu dosud nevídanými. Na to se těšíme, protože Triumph v tomhle za poslední roky udělal obrovský krok dopředu a pravděpodobně v tom na něj nikdo z dalších velkosériových výrobců nemá. Jestli to bude ještě lepší, půjde o opravdové šperky.
Jak už nějakou dobu víme, prvním pánem na holení touhle kůrou byl Thruxton R. Už v základu krásnou motorku s klasickým vzhledem, výkonnou a charizmatickou dvanáctistovkou posunuli v dílně o pořádný kus dál. Začneme motorem, který samozřejmě nezůstal bez povšimnutí. První, co padne do očí, jsou laděné titanové koncovky Vance & Hines, které se určitě postarají o ten správně dramatický soundtrack. Připočtěte k tomu další úpravy na motoru, a máme tu výsledný přírůstek 10 koní. Celkově se Thruxton R TFC dostal na 107 koní a 115 Nm při 4500 otáčkách. Na nárůstu se podílí písty s vyšší kompresí, upravené kanály, vačka s jiným profilem a odlehčená klikovka. Upravená je také spojka, vyvažovací hřídele a alternátor a dokonce se vylepšení dočkaly i tři jízdní režimy. Na motoru se povedlo ušetřit také nějaké to kilo díky magnéziovým vačkovým víkům a tenčím krytům motoru. Spolu s karbonovým oblečkem a několika hliníkovými díly to dělá 5 kilogramů dole.
Když jsme zmínili karoserii, tak tu je přední kapotka, samozřejmě taky karbonová, už v základu, naopak přišla motorka o zadní blatník. Místo něj je tu decentní blatníček s držákem SPZ a minimalistickým světlem. Kratší je i přední karbonový blatník a samostatnou kapitolou je zmíněné finální zpracování a hra s detaily. Kožené perforované sedlo prošívané zlatou nití, zrcátka s broušeným niklem, frézované horní brýle nebo matné plexi v kapotě. Na závěr krásný lak v kombinaci černá/karbon doplněná o zlaté ručně malované linky. Samozřejmě nesmí chybět ani destička s pořadovým číslem. Jo a málem bychom z té krásy zapomněli na brzdovou pumpu Brembo MCS, přední vidlici Öhlins NIX 30 a zadní tlumiče Öhlins RSU s frézovanými nastavovacími prvky. Tohle není jen na parádu, to bude i parádně fungovat. Thruxtonů R ve verzi TFC vyrobí Triumph 750 s cenou 17 500 liber, což se pohybuje kolem půl milionu korun. Jestli ho chcete, budete asi muset být i přes vysokou cenu hodně rychlí. Když nebudete, budete se na něj moc koukat tak akorát v naší galerii.
Překvapením večera (nebo dne, podle toho kdy to čtete) je ale Rocket TFC. Že se legendární powercruiser s obrovským tříválcem dočká nové generace jsme psali nedávno, ale nevědělo se, kdy přijede. No a máme ho tady! Teda ne tak úplně, továrna u něj uvádí, že jde o koncept. Vzhledem k tomu, že ale 1. května dojde k odhalení finální verze TFC, je jasné, že tohle už je v podstatě sériovka. A tu podle nás Triumph představí, když ne s prodejní TFC verzí, tak hned potom, nebo kousek předtím. Novinka bude mít nový motor, což v řeči ostrovanů většinou znamená přepracovaný a doladěný, stále však půjde o sériově vyráběný motor s největším objemem. Tomu budou odpovídat i výkonové parametry a zcela nové šasi s jednoramennou kyvkou, kardanem a centrálním tlumičem.
Z fotek je jasné, že dostane stejnou digitální přístrojovku jako má Scrambler a že bude pěkně drsný. Cíl je jasný, Ducati Diavel a XDiavel. Verze TFC se bude od sériovky lišit určitě povrchovou úpravou a barvou, dostane nějaký ten karbon navíc a jestli to bude jako u Thruxtona, tak se hrábne i do motoru. To bude mazec. Zatím víme jen o koncovkách Arrow, které mají dva výstupy na levé straně a třetí na druhé. Rocketu TFC se opět vyrobí jen 750 kusů.
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.