ktm_cerven




Tohle jsou exkluzivní Thruxton R TFC a Rocket TFC od Triumphu

O tom, že Triumph chystá limitované vyšperkované verze svých standardních modelů, jsme věděli už od říjnového představení dvanáctkových Scramblerů. Tehdy z dealerského meetingu uniklo pár fotek a základních informací. Teď už se můžeme pokochat Thruxtonem R TFC oficiálně a jako bonbónek nám britský výrobce naservíroval koncept Rocket TFC. Od něj se ale sériovka zas tolik lišit nebude.

Kapitoly článku

Zkratka TFC znamená Triumph Factory Custom, volně přeložitelné jako tovární úprava Triumph. S customizací a úpravami jsou v Británii hodně spjatí, 80 % nových majitelů Street Twinu si vybralo některou z upravených verzí místo sériové a například poslední Bonneville Speedmaster má katalog příslušenství se 130 položkami. TFC jde ale ještě dál a zákazníkům nabídne ručně postavené motorky v nejvyšších možných specifikacích, s těmi nejlepšími komponenty, vyššími výkony, upraveným designem a s detaily u Triumphu dosud nevídanými. Na to se těšíme, protože Triumph v tomhle za poslední roky udělal obrovský krok dopředu a pravděpodobně v tom na něj nikdo z dalších velkosériových výrobců nemá. Jestli to bude ještě lepší, půjde o opravdové šperky.

Jak už nějakou dobu víme, prvním pánem na holení touhle kůrou byl Thruxton R. Už v základu krásnou motorku s klasickým vzhledem, výkonnou a charizmatickou dvanáctistovkou posunuli v dílně o pořádný kus dál. Začneme motorem, který samozřejmě nezůstal bez povšimnutí. První, co padne do očí, jsou laděné titanové koncovky Vance & Hines, které se určitě postarají o ten správně dramatický soundtrack. Připočtěte k tomu další úpravy na motoru, a máme tu výsledný přírůstek 10 koní. Celkově se Thruxton R TFC dostal na 107 koní a 115 Nm při 4500 otáčkách. Na nárůstu se podílí písty s vyšší kompresí, upravené kanály, vačka s jiným profilem a odlehčená klikovka. Upravená je také spojka, vyvažovací hřídele a alternátor a dokonce se vylepšení dočkaly i tři jízdní režimy. Na motoru se povedlo ušetřit také nějaké to kilo díky magnéziovým vačkovým víkům a tenčím krytům motoru. Spolu s karbonovým oblečkem a několika hliníkovými díly to dělá 5 kilogramů dole.

Když jsme zmínili karoserii, tak tu je přední kapotka, samozřejmě taky karbonová, už v základu, naopak přišla motorka o zadní blatník. Místo něj je tu decentní blatníček s držákem SPZ a minimalistickým světlem. Kratší je i přední karbonový blatník a samostatnou kapitolou je zmíněné finální zpracování a hra s detaily. Kožené perforované sedlo prošívané zlatou nití, zrcátka s broušeným niklem, frézované horní brýle nebo matné plexi v kapotě. Na závěr krásný lak v kombinaci černá/karbon doplněná o zlaté ručně malované linky. Samozřejmě nesmí chybět ani destička s pořadovým číslem. Jo a málem bychom z té krásy zapomněli na brzdovou pumpu Brembo MCS, přední vidlici Öhlins NIX 30 a zadní tlumiče Öhlins RSU s frézovanými nastavovacími prvky. Tohle není jen na parádu, to bude i parádně fungovat. Thruxtonů R ve verzi TFC vyrobí Triumph 750 s cenou 17 500 liber, což se pohybuje kolem půl milionu korun. Jestli ho chcete, budete asi muset být i přes vysokou cenu hodně rychlí. Když nebudete, budete se na něj moc koukat tak akorát v naší galerii.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Překvapením večera (nebo dne, podle toho kdy to čtete) je ale Rocket TFC. Že se legendární powercruiser s obrovským tříválcem dočká nové generace jsme psali nedávno, ale nevědělo se, kdy přijede. No a máme ho tady! Teda ne tak úplně, továrna u něj uvádí, že jde o koncept. Vzhledem k tomu, že ale 1. května dojde k odhalení finální verze TFC, je jasné, že tohle už je v podstatě sériovka. A tu podle nás Triumph představí, když ne s prodejní TFC verzí, tak hned potom, nebo kousek předtím. Novinka bude mít nový motor, což v řeči ostrovanů většinou znamená přepracovaný a doladěný, stále však půjde o sériově vyráběný motor s největším objemem. Tomu budou odpovídat i výkonové parametry a zcela nové šasi s jednoramennou kyvkou, kardanem a centrálním tlumičem.

Z fotek je jasné, že dostane stejnou digitální přístrojovku jako má Scrambler a že bude pěkně drsný. Cíl je jasný, Ducati Diavel a XDiavel. Verze TFC se bude od sériovky lišit určitě povrchovou úpravou a barvou, dostane nějaký ten karbon navíc a jestli to bude jako u Thruxtona, tak se hrábne i do motoru. To bude mazec. Zatím víme jen o koncovkách Arrow, které mají dva výstupy na levé straně a třetí na druhé. Rocketu TFC se opět vyrobí jen 750 kusů.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist