globalmoto_kveten




Suzuki se nakazila virem supernaked

Litrového výkonného naháče má Suzuki v nabídce už nějaký ten pátek. GSX-S1000 je hodně povedené, a tak trochu neprávem přehlížené nářadí. Z části je to tím, že i když má plnotučných 150 koní, pořád to není takový ten typický ukřičený zástupce supernakedů typu BMW S 1000R a Tuono V4 s největšími technickými výstřelky doby. S tím se rozhodli něco udělat ve švýcarské Suzuki, a vznikl z toho Virus.

Kapitoly článku

Jedním slovem musíme dodat, že tahle motorka by zmiňovaným konkurentům mohla pěkně nakopat zadel. 999,8 cm3, 202 koní a 118 Nm. Jestli jste zarytým fandou Suzuki, určitě budete vědět, odkud vítr vane. Tahle čísla nemají se zmiňovaným GSX-S nic společného, nový Virus je totiž nahaté GSX-R1000R s rovnými řídítky. Takhle by to udělali tak maximálně šílení Italové, a i ti by do motoru hrábli pro trošku jiné naladění. O to víc je překvapující, že naháč s takhle šíleným výkonem vzniknul ve Švýcarsku. V zemi, kde rozhodně nechcete platit pokuty za rychlost.

Jenže tohle není první podobný počin z tamní země. Už v roce 2011 vzniknul ve spolupráci švýcarské Suzuki s Dominiquem Grangierem, majitelem firmy Moto Virus, první přestavěný naháč se základem v GSX-R. Teda respektive přímo nahaté GSX-R. Tehdejší Virus dostal přední masku z GSR 750, k ní samozřejmě rovná řídítka, pancéřové hadice, dva kratičké výfuky vedle sebe a pak několik dalších drobností, jako jsou mřížky chladiče, malá zrcátka a LED blinkry. Jako celek ale nebyl moc uhlazený a působil trošku disproporčně, bylo zkrátka poznat, že je to přestavěný superbike.

S dvojkou si už pohráli o něco víc. Přední maska se světlem z GSX-R je originálním kouskem, takže si motorku s žádnou jinou nespletete, boční plasty a klín pod motorem také s motorkou ladí tak nějak víc. Pak jsou tu samozřejmě široká rovná řídítka, s nimi jiné horní brýle a nechybí ani drobnosti v podobě LED blinkrů, krytů chladiče nebo decentního zadního držáku značky. Stále ten samý recept, jen dotažený o kus dál. Výhodou tohohle naháče, který má cenovku o nějakých 30 000 korun vyšší než standardní GSX-R1000R je, že v ceně dostanete i všechny původní díly. Takže když budete mít chuť vyrazit na okruh, stačí namontovat kapoty, rovná řídítka vyměnit za klasická a máte zase zpátky špičkový superbike. Dalším plusem je jeho záruka. Ta je totiž úplně stejná, jako kdybyste kupovali jakoukoli jinou Suzuki. Malý škraloup nacházíme na straně výfuku, protože za Akrapoviče na obrázku si případný zajemce bude muset ještě připlatit. I tak ale předpokládáme, že moc Virů se standardní koncovkou k vidění nebude.

Ono je celkově zastoupení Suzuki v zemi nejpřesnějších hodinek hodně kreativní. Asi jim nedá spát minimální množství představovaných novinek, takže se snaží nabídku obohatit a obzvláštnit sami. Když se vrátíme k litrovému naháči GSX-S, tak mají v nabídce třeba verzi 1000Z Iron s vlastní grafikou, karbonovým výfukem Scorpion, LED blinkry, držákem značky a tmavým štítkem. Včetně DPH vychází na necelých 16 000 švýcarských franků (362 287,-) a vybírat můžete hned ze dvou barev. O něco levnější je pak speciální edice GSX-S vyladěná autorem Vira. Černo-bílo-červený Superwhite má originální lak, štítek, jiný držák značky a stojí o tisíc franků méně než Iron (339 637,-).

Zajímavou variantu mají ve Švýcarsku připravenou i pro slabší GSX-S 750. Pro verzi Suzuka 8H navrhl Dominique opět speciální barvy, zbytek už se nese v tradičním duchu. Štítek navíc, jiný držák značky, malé blinkry a stylovou třešničkou na dortu je koncovka Yoshimura. Sedmsetpadesátky můžou zákazníci vybírat v černé nebo červené barvě s cenou 11 995 CHF (271 687,-).

Na závěr se ještě jednou musíme vrátit k objemu 999 cm3. To nejlepší nakonec se říká, v případě showroomu švýcarské Suzuki to je limitované edice X-King. Je to opět GSX-S, které tentokrát dává vzpomenout na staré dobré časy, kdy se po ulicích proháněly divoké streetfightery s kulatým světlem. Oldschool vzhled předku se zbytek motorky překvapivě dobře ladí a vlastně to ladí i se samotnou technikou. Tři stupně kontroly trakce, ABS a nic víc. Takže vypnout trakci a tradá dělat bordel! O:) Pro přerod v klasického streeta se muselo GSXko rozloučit s původními bočními plasty a klínem, místo toho se na něm objevuje klín nový, na rámu je zase vidět originální grafika. Samozřejmě jsou tu malé blinkry a jiný držák značky, v případě X-Kinga za zadním kolem. Musíme říct, že tu moc dobře nepasuje, klasika by asi zafungovala líp. Vyloženě trestuhodná je pak absence laděného výfuku. Limitovaný streetfighter v počtu 30 vyrobených kusů, s cenovkou 15 495 franků (350 962,-) a nebude pořádně slyšet?! I přes tenhle škraloup klobouk dolů před Švýcary, kteří se se Suzuki snaží, seč jim síly stačí.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Nordland87 přispěl 3 Kč
zmulin přispěl 3 Kč
Capt.Orr přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
alpel přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist