hsq_listopad




Suzuki má nový V-Strom 1050 a V-Strom 1050XT

Suzuki v Miláně představila své inovované cestovní enduro, které bude podle továrny pohodlnější, sportovnější a s lepší výbavou. Stejně jako v minulosti i teď se objevuje standardní verze a cestovněji orientovaná XT.

Kapitoly článku

V-Strom 1050

Na první pohled by se mohlo zdát, že Suzuki po vzoru konkurence sází v boji s evropskými normami na zvyšování objemu, jenže roky prověřené véčko dostalo objem 1037 cm3 už pro sezónu 2014. Změna čísla v názvu ale není jenom kosmetická, jádro má totiž pro příští rok jiné parametry. Schválně nepíšeme lepší, protože to ukáže až praxe. Nový Strom nabídne výkon 107 koní, což je o sedm koní víc, jenže vrchol nastupuje o 500 otáček výš. Podle výkonového grafu by motor měl být ve svém horním pásmu celkově silnější, na druhou stranu ztratil dost ze svého mocného spodku. Přišel o jeden newtonmetr a finální hodnota s číslem 100 nastupuje o rovné dva tisíce výš čili v 6000 otáčkách.

Nové výkony a plnění normy Euro 5 má na starosti změněný profil vaček, jiná řídící jednotka, své určitě udělalo i zefektivněné chlazení a nový výfuk s větším katalyzátorem. Hodně velký přínos má ale elektronický plyn. S ním souvisí i nové škrticí klapky a vstřikovače a téměř automatická je s jeho příchodem nabídka tří jízdních režimů, polepšila si také kontrola trakce s offroadovým režimem nebo asistent rozjezdu v nízkých otáčkách. Verze XT k tomu přináší ještě tempomat a také novou řídící jednotku, která monitoruje pohyb motocyklu v šesti směrech po třech osách nebo jak rádi zjednodušujeme - šestiosou řídící jednotku. Z ní vyplývá vylepšený propojený brzdový systém s ABS reagujícím na náklon, který je nastavitelný ve dvou režimech. Bohužel chybí terénní nastavení, které by vypnulo ABS na zadním kole. Zcela nový je asistent pro zastavení a rozjezd v kopci, kontrola zvedání zadního kola při brždění z kopce a systém díky chytré elektronice také dokáže rozdělit brzdnou sílu vhodně podle zatížení stroje. Aby to všechno na novém XTčku mohlo fungovat, běhají místo normálních drátů informace po sběrnici CAN.

 

Všechny ty úrovně trakce, ABS nebo jízdní režimy musíte také nějak nastavit, u nových Stromů se tak děje přes inverzní LCD displej. Příjemnou novinkou je USB zásuvka nacházející se hned vedle přístrojovky, čímž máme technické inovace v podstatě hotové. I když spousta designových inovací ovlivní i techniku, potažmo jízdní vlastnosti. Třeba jako v případě kónických řídítek nebo širších stupaček. Víc inovací zase přináší verze XT, která má nově tvarované sedlo s možností změnit u řidiče jeho výšku, nové kryty motoru, rukojetí a hlavně nové přední plexi s plynulou možností nastavit ho v rozmezí 50 milimetrů. U standardní verze to jde s použitím nářadí do tří poloh. Verze XT má také centrální stojan, jiná zrcátka a LED blinkry, zatímco standardní verze používá žárovky. Společný je pak styling plastů ve stylu DR-Z a DR-Big s předním hranatým LED světlem. XT ale zase nabídne něco navíc, v tomhle případě to jsou speciální válečné barvy.

Pokud si říkáte, že jsme nějak zapomněli na podvozek, je to ze zcela prozaického důvodu – nic nového se na něm neudálo. Rám, tlumiče a brzdy zůstávají stejné. Co se ale změnilo, je váha. Tady si svou daň vybírá větší katalyzátor a další emisní úpravy. Standardní verze přibrala 4 kila provozní hmotnosti, XT dokonce kilogramů čtrnáct. Nutno ale říct, že centrální stojan je pořádný kus železa. Novinky váží 236 respektive 247 kilogramů.

Katana

Vystavená Katana se sportovními řídítky a laděným výfukem je sice výsledkem japonských inženýrů, ale ne z továrny Suzuki. Je to práce Yoshimury a nutno říct, že to vypadá moc dobře a že by si to zasloužilo minimálně zařadit do originální nabídky příslušenství.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist