ktm_zari




Takhle vypadá konec. Royal Enfield představil finální edici legendární pětistovky

Jméno Bullet se u značky Royal Enfield objevilo poprvé v modelovém ročníku 1931 a od roku 1949 je ta motorka v zásadě stejná dodnes. Oukej, jsou tu jiné brzdy, vstřikování, od roku 2008 motor UCE s převodovkou ve společných karterech s motorem, ale jinak je to pořád ten samý Bullet. Nebo teda byl. Letos končí a tohle je jeho rozlučka, která nese jméno Tribute Black.

Kapitoly článku

O tom, že Bullet 500 letos definitivně skončí, jsme vás informovali už na počátku roku a znovu jsme si to připomněli v tomto srovnávacím testu. V něm jsme si ověřili, že se nám po Bulletu (a po jeho klasičtěji vypadající verzi Classic) bude stýskat. Oukej, ta motorka není dokonalá, ale je tak charismaticky svá, že to člověku všechny ty nedostatky bohatě vynahradí. Royal Enfield skutečnost, že se rozloučí se svým nejdéle prodávaným modelem, troubí do světa už dost dlouho, aby si ho dokázal pořídit každý, kdo po něm ještě touží. A teď už se ale víko od rakve skutečně zavírá a nese jméno Classic 500 Tribute Black.

Příběh modelu Tribute Black je lehce komplikovaný. Je to naprostá novinka, vztahující se k letošnímu září, kdy má do Evropy přijít 1000 kusů tohoto motocyklu – a přitom byla celá várka modelů Tribute Black rozebrána již v únoru. Obě dvě tvrzení jsou pravdivá, jen si v nich musíme udělat pořádek. Royal Enfield avizoval 1000kusovou sérii modelu Classic 500 Tribute Black v provedení s emisní normou BS4 na domácím trhu již na začátku tohoto roku. Prodej probíhal přes internet, byl spuštěn v pondělí 10. února ve dvě odpoledne a ukončen o pár minut později – takový byl zájem. Teď přichází dalších 1000 kusů, ovšem pro Evropu s euro-čtyřkou, a i když tady se takový strhující zájem neočekává, přeci jen ta tisícovka není tak moc a kdo po Tributu touží, měl by se u dealera zastavit co nejdříve. Pár kusů by se mělo dostat i do České republiky.

Čím se Tribute Black liší od standardních verzí, vidíte na první pohled. Ta motorka je černá jak noc, ale tak jako elegantně a hodnotně černá. Kombinuje lesklou a matnou černou na nádrži a blatnících, prý vůbec poprvé ve 119leté historii značky Royal Enfield, černý je i výfuk, zrcátka, ráfky, dokonce i motor, který ozvláštňují broušené hrany chladicích žeber. Ráfky, boční kastlíky a nádrž rozjasňují zlaté linky, ty na nádrži dokonce malované ručně. Vlevo na krytu baterky pod sedlem najdeme kratičké povídání a číslo toho konkrétního kusu, kolikátý vyrobený z té tisícovky to je.

My v Evropě dostaneme na Tribute Black také lepší výbavu. Zatímco v Indii si museli vedle lakování vystačit už jen s prošívaným koženým sedlem, my máme navíc ještě sedlo spolujezdce, aftermarketová zrcátka, frézovanou olejovou zátku a hlavně stylové boční brašny i s držáky. O tom, kolik bude Classic 500 Tribute Black stát peněz, zatím nemá český dovozce přesnou představu, ale nemělo by to být nějak šíleně nastřelené. Nejspíš to, co stojí Classic 500 normálně (do 170 tisíc) plus zhruba cena té doplňkové výbavy. Tak sbohem, Bullete!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist