globalmoto_duben_nolan




Royal Enfield šokuje konceptem KX

Z tohohle jsme si sedli na zadek. Indická značka s britskou minulostí a do značné míry i současností okouzluje momentálně svět svými modely Interceptor a Continental GT s dvouválcovými šestsetpadesátkami, a jestli bychom čekali nějakou novinku, tak třeba scramblera na téhle bázi. Ovšem namísto toho nám Royal Enfield na tiskové konferenci naservíroval nádherný Concept KX.

Kapitoly článku

Na začátek jedna důležitá informace. Pokus jste právě začali zjišťovat stav svého konta a žhavit telefon na svého osobního bankéře, abyste si vyřídili úvěr, tak zase vychladněte. Tuhle motorku si totiž nekoupíte. Nikdy. Vznikla jen jako ukázka šikovnosti a kreativity konstruktérů a designérů Royal Enfieldu. Výrobce nepopírá, že by do budoucna mohla sloužit jako inspirace v určitých designových prvcích, nicméně takhle se určitě vyrábět nebude.

 

To jen na dokreslení, jak to dneska ve značce, která za minulý rok prodala přes 800 000 motorek a má velké vývojové centrum ve Velké Británii, vypadá. Není problém nechat vývojový tým dělat půl roku na něčem, co se nikdy prodávat nebude. Jen tak, aby se tvůrci mohli rozvíjet a vymýšlet věci, které by třeba za čas mohly k něčemu být. Takováhle „práce hrou“ je snem snad každého.

Mimochodem jsme se nepřepsali – půl roku. Přesně tolik uběhlo od okamžiku, kdy se začalo kreslit, a dnes máme před sebou hotovou motorku. Oukej, asi bychom nezjišťovali, jestli motor běží, protože o tom dost pochybujeme, ale o to tady přeci vůbec nešlo. V dubnu začaly vznikat první návrhy, jak by měl motor, kolem něhož bude postavena celá motorka, vůbec vypadat, a byla to spolupráce vývojových týmů z Indie i Velké Británie. Následně bylo vytvořeno několik studií hotových motocyklů, z nich byly vybrány dvě, které se dostaly do fáze hliněného modelu, a finální výsledek je brilantní kombinací obou. Trochu neo-klasik, trochu futuristický.

V Royal Enfieldu si ovšem tyhle tvary tak úplně nevymysleli. Nebo teda vymysleli, ale ne teď. Protože to udělali už dávno. Inspirací byl původní Royal Enfield Model KX z konce 30. let, vybavený mohutným dvouválcem 1140 cm3 s rozvodem SV a v dobových reklamních materiálech popisovaný jako „Poslední slovo mezi luxusními motocykly“. Paralelogramová vidlice, přiléhavé blatníky, pokročilá technická řešení, drahé materiály jako měď nebo kůže…

Concept KX si stejnou designovou linku a je postaven podle stejného receptu. Na první pohled zaujme ta přední paralelogramová vidle, jejíž součástí je ovšem i přední světlo. Jak jinak než z LED diod, navíc má v sobě zakomponované písmeno „E“, jaké se dříve používalo v nápisu Enfield. Zadní zavěšení je ještě netradičnější, na první pohled se jedná o hardtail, ovšem ve skutečnosti je to jednoramenná kyvná vidlice trojúhelníkového tvaru s tlumičem schovaným pod luxusním koženým jednosedlem. A tak bychom mohli pokračovat. Ale nebudeme. Tohle si stejně nikdy nekoupíte. Tak si jen v klidu vychutnejte obrázky ve fotogalerii…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 33 Kč od 11 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
SLAY přispěl 3 Kč
honza1112 přispěl 3 Kč
shrek86 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Lucasbiker přispěl 3 Kč
zdenjarda přispěla 3 Kč
JURA35O přispěl 3 Kč
Davcoun přispěl 3 Kč
krystof-k přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist